23
‘©nbErtoy^enz.
22
STEDELIJK GYMNASIUM.
LAGERE SCHOLEN.
Curatoren.
i
GEWONE ONDERWIJZERS.
Rector.
I.
Conrector.
MIDDELBAAR EN LAGER ONDERWIJS.
D.van Hinloopen Labberton.
J. W. Biezenaar.
J. G. Rooseboom.
Mr. J. VV. Blanken.
J. L. Nijhoff,
M. F. Hoffman.
Mr. A H.J.Ravenstein Medenblik
G. I’. Bücbner.
De gewone Vergaderingen worden gehouden op den tweeden
woensdag van elke maandin het gebouw der Stads Tusschen-
schooldes avonds ten half zeven ure.
Plaatselijke Schoolcommissie
J. D. n. Knackwoerst.
G. J. ten Brummeler.
Mr.A.H.J. Ravesteijn Medenblik. Mr. J. L. A. de Grave. Secret.
[Thesaurier. M. A. C. Vorstman.
J. G. W. van Mierlo.
8. Stads Tusschenschool
M. H. Kluitman, Hoofdonderwijzer.
Ruim vierhonderd leerlingen.
I. Openbars Sctjolrn.
1 Stads Armenschool.
W. ReulilHoofdonderwijzer.
Elf honderd leerlingen.
Dr. D. Willemier.
Belast met het onderwijs in de Grieksche en Latijnsche taien
en Letterkunde, de oude Geschiedenis, de oude Aardrijkskunde
de Grieksche en Latijnsche Fabelkunde de Meet-en Stelkunde,
Geschiedenis der letterkunde van de Grieken en Romeinen
Rhetorica of tVelsprekenheids leerVerskunde en Grieksche en
Romeinsche Oudhiedkunde.
Lid van de Provinciale Commissie van Ondericijs en School
opziener in de 1ste Afdeeling van het 3de District
der provincie Zuid-Holland.
2. Bijzanboro Srljoltu rum be ftootbo klasse.
Dag- en Kostschool voor jonge heeren.
J.Schouten, Hoofdonderwijzer.
Dag- en Kostschool voor jonge jufvrouwen,
A. B. SchilperoortWed. H. van Meerten en
C. C. van Meerten, H o o f d o n d er w ij z e r e s s e n.
Twee Fransche scholen voor jongens en meisjes.
J. J. Keiler, Hoofdonderwijzer.
(Tweede School, vacant
Burgerschool voor jongens.
J.L. Terwen, Hoofdonderwijzer.
Burgerschool voor meisjes.
J. van BuurenHoofdonderwijzer.
3. Hïaatscljapprlijkc Ssrarlttisclje Scljool.
N. van BuurenHoofdonder w ij ze r.
h. flurjer ftlrinhtnbrrscljocrl’-.
J. KenipeHoofd o n d e r w ij zeros se.
Dr. Terpstra.
Belast met het onderwijs in de Grieksche en Latijnsche taal
de Nieuwe en Vaderlandsche Geschiedenis, de nieuwe Aardrijks
kunde, -en het gebruik van hemel- en aard-Globe, de Reken
kunde en de Vormleer tot inleiding voor de Meetkunde en de
Geschiedenis der nieuwere letterkunde.
3. Stads Dag- en Kostschool voor jonge jufvrouwen.
M. G. Krom, Hoo f do nde rwij z e r esse.
Zestig leerlingen.