uckcenter beeld ruckcenter: Grandioos openingsfeest otale Zaterdag 16 juni j.l. hadereparatie. r Je rijksweg A12 rijdt heeft siste beeld van "Truckcenter |Wzen" als hij/zij vanaf ia tornt. Truckcenter, gelegen op een ielokatie, bij de op-en afritten Rijksweg 12 met een rijbaan- eiding en verbetering van op Wten door Rijkswaterstaat, in is architectonisch een ju- ijt. Het witte uiterlijk schittert zon» maar mag er ook zijn r een bewolkte hemel. Het heeft als het ware twee ^tetertussen een brug. Op dat 'overbruggende' deel zijn zowel het bedrijfsrestaurant als de kanto ren gecreëerd, met een dusdanige constructie dat er optimaal van het 'daglicht' kan worden geprofi teerd. Het afgelopen weekeinde werd het plaatje nog completer. Allereerst werd er de, door staalconstructiebe drijf Bos en Van Rijs geconstrueer de, stalen "reklamezuil" geplaatst en de reklame-borden erop beves tigd en vervolgens de trucks als blikvangers opvielen. Tijdens een vorige week gehou den, uitermate verzorgde pers voorlichting, werd door het ma- nagementsteam van Truckcen ter, uitgebreid mededeling ge daan over de initiatieven die leidden tot het oprichten van een aantal Truckcenters in Europa. Zevenhuizen is daarbij toonaan gevend. De directie bestaat uit: Pieter Pelt (algemeen directeur) Bart Capel (verkoop Volvo), Henk Mulder (carrosserie), Harry Winters (trade-afdeling) en Gert Schaap van G. Schaap Hol ding welke de reeks Truckcen ters opzet. Het management- steam, kenmerkt zich door grote deskundigheid, elk op zijn vak gebied en het team is zeer hecht. Wekelijks worden alle zaken met elkaar besproken Groei Ca. 20 jaar geleden startte de heer Schaap in Lelystad met de in-en verkoop van agrarische produkten en kwam in 1982 in aanraking met het garagebedrijf en wel het Haagse van Ten Brummeler, dat ca. 50 jaar be stond. Ook de buurman van dit bedrijf viel op, zodat onder de naam van Ten Brummeler Slootweg beide garagebedrij ven onder beheer Van Schaap kwamen. Het Volvo -bedrijfs- wagendealerschap voor Den Haag en het Westland werd door Truckcenter in goede ver standhouding van Ten Brum meler Slootweg overgeno men. Beide maken nu onderdeel uit van "Schaap Holding", een bedrijf met diverse belangen in de bedrijfswagen-en vervoers wereld. Co-makership De formule van het Truckcenter werd ingegeven door de veran dering die de laatste jaren al duidelijk zichtbaar wordt in de rol van de vervoerder en na 1992 ongetwijfeld nog veel manifes ter zal worden. Want de ver voerder krijgt binnen het tot standkomingsproces van een produkt, steeds meer de rol van co-maker, met als speciale taak de zorg voor het op tijd aanvoe ren van grondstoffen en halffa brikaten aan de produktielijn. Dat stelt hoge eisen aan zijn efficiency en de inzetbaarheid van zijn materieel- wat de ver voerder op zijn beurt weer het recht geeft hoge eisen te stellen aan zijn leveranciers met be trekking tot de snelheid en vol ledigheid van zijn service en nazorg. Eigen TC-card Leuk was de geste van de direc tie van het Truckcenter, elke persvertegenwoordiger een TC- paspoort aan te bieden. Een dergelijke TC-card biedt de transportondernemer de gele genheid in heel Europa op een voudige manier gebruik te maken van de service van Truckcenters. Deze creditcard kan bij elk Truckcenter, waar ook in Europa, zonder enige vorm van authorisatie gebruikt worden om reparaties of andere diensten te voldoen. Die dien sten worden vervolgens op een rekening en in nederlandse munt gefactureerd. Omdat de Truckcenters voor wat betreft de brandstof-en smeermiddelenleverantie, sa menwerken met Mobil, kan de TC-card bovendien gebruikt worden bij alle Mobil tanksta tions in Europa. Slaapkamer, fitnessruimte, huiskamer, bar enz. Tijdens de bezichtiging van het Truckcenter werd ook een kijk je genomen in de verblijfruim- tes van chauffeurs die onderweg pech krijgen en genoodzaakt zijn in een Truckcenter te over nachten. Deze lokaliteiten bevinden zich naast het bedrijfsrestaurant en hebben voorzieningen die te vens besteed kunnen worden om de tijd te 'doden'. In de huis kamer staat een t.v. toestel, ver der is er een fitnessruimte en ui teraard, aparte dames-en heren toilet-en doucheruimtes. Voor gebruik van badhanddoeken dient men 'statiegeld' te beta len, terwijl gebruik van de was machine en de wasdroger, ook tot de mogelijkheden behoort. Kortom: de chauffeur hoeft zich niet te vervelen en kan na het herstel van zijn truck, de reis op gefrist en monter, hervatten. Zijn participalen heeft hij d.m.v. telecommunicatie (telefoon of fax) uiteraard direct van zijn 'stranding' door pech, op de hoogte gebracht, of hen die hem op een bepaald tijdstip ver wachtten. a ereparatie hoort tot de activiteiten van het Truckcenter. Waarbij f>r°te voordeel hebben dat ze alles tegelijkertijd kunnen doen. Bij een ernstige schade gaan chas sis en cabine op de richtbank - die qua uitvoering uniek is; zo vindt u er geen tweede - en vervolgens richting werk plaats. Terwijl tegelijkertijd de carrosserie-afdeling begint aan de reparatie van de opbouw. Als volgende stap wordt de totale wagen in de spuiterij weer als nieuw. Een lichte schade zou gerepa reerd kunnen worden terwijl de truck bijvoorbeeld binnen is voor een service-beurt, 't Be spaart weer tijd, en dus geld. Middelpunt van de afdeling schadereparatie is een unieke richtbank, die werd gecombi neerd uit elementen van Josam en Chief. Overigens kunnen op deze bank niet alleen chassis en assen gericht worden, maar beschikken ze ook over de faci liteiten om cabines te richten, werken in geval van een calamiteit beschikken ze r een bergings- en sleepdienst die in heel Europa opereert. Een gigantisch showspektakel was het uiteindelijke resultaat van wat Partyservice Gert-Jan van de Loo uit Waddinxveen op poten had gezet. Compleet met showband, lichteffecten en allerlei buiten landse culinaire specialiteiten werd het publiek de gehele middag vermaakt. De bedrijfshal waar de carrosseriebouw plaatsvindt was voor deze dag geheel omgetoverd tot een grote feestzaal. Management en faciliteiten

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Dorpskrant | 1990 | | pagina 19