Uitslagen per stembureau van de verkiezingen van de Provinciale Staten 1991 Remedial Teaching Bureau in Een heel vreemde klasgenoot Zevenhuizen bon voor GRATIS KLEINTJE pagina 4 o Het gaat er om dat een kind zich op z'n gemak voelt Remedial teacher Jop Padberg Gemeente Moerhuizeril Provincial* Statin 1987 (Teelde Kaaar 1989 I IGeieinttraad 1990 1 Provinciale Staten 19 9 1 Zevenhuizen IHoerkapelle iI Zevenhuizen IHoerkapelle iZevenhuizen IHoerkapelle 1|1II1 Totaal X ITotaal X i '.Totaal X ITotaal X IITotaal X ITotaal X 11|1II ILijl Partijen -let I I I -II IStelbureau: 1- Totaal IIprov. -Iletaten 111987 I tweede Iqeieen- Ikaeer I teraad 11989 11990 971 28.96 1 299 17.42 II 1093 26.82 1 312 15.15 II t 691 21.05 233 989 29.50 1 417 l t 24.30 II 1340 i 32.88 1 609 29.56 II 843 25.69 303 767 1 22.88 1 247 l 1 14.39 II 867 21.28 1 293 14.22 II i 647 19.71 166 194 1 5.79 1 91 I 1 5.30 II 344 8.44 1 114 5.53 1 0 0.00 0 254 7.58 1 505 1 1 29.43 II 233 5.72 1 553 26.84 1 i 361 11.00 813 0 1 0.00 1 0 0.00 II 67 1.64 1 36 1.75 1 0 0.00 0 83 1 2.48 I 127 l l 7.40 II 88 2.16 1 117 5.68 1 0 0.00 0 9 0.27 1 3 0.17 II 16 0.39 1 9 0.44 1 0 0.00 0 2 0.06 2 0.12 11 2 0.05 1 2 0.10 1 0 0.00 0 0.00 0 0.00 II 13 0.32 1 8 0.39 1 0 0.00 1 0 0 0.00 0 0.00 II 0 0.00 1 0 0.00 1 0 0.00 1 0 3 0.09 0 i 1 0.00 II 1 0.02 1 2 0.10 1 1 0 1 0.00 1 0 0 0.00 0 0.00 II 0 0.00 1 0 0.00 1 0 0.00 1 0 81 2.42 25 1.46 II 11 0.27 1 5 0.24 1 1 740 22.55 1 343 I 1 I PARTIJ VAN DE 12.54 I I ARBEID I I I I 10.31 I 2 I C.D.A. I I I 8.93 I 3 I V.V.D. I 1 0.00 I 4 I DEMOCRATEN 66 (D66) i i i t 43.76 I 5 I S6P 1) i i 0.00 I 6 I GROEN LINKS i i i 0.00 I 7 I RPF en GPV i i i 0.00 I 8 I CENTRUM DEMOCRATEN 0.00 I 9 I SOCIAIISTIESE PARTIJ 0.00 110 I DE GROENEN 0.00 111 I CENTRUMPARTIJ '86 112 I SOCIAIISTIESE ARBEI- 0.00 I I DERSPARTIJ (SAP) 113 I VOORUITSTREVENDE 0.00 I I VOLKSPARTIJ (V.V.P.) 18.46 I I OVERIGE PARTIJEN I i 1— 1 1 II 1 111 1 IV 1 V 1 VI VII VIII (Aantel 1 X II X X I 1 160 1 1 143 I 1 1 190 1 1 62 1 30 1 87 61 38 I 1 1 1 771 1 i 1 1 1 l 16.22 (I 1 1 25.05 1 22.90 1 t 17.98 1 184 I 1 166 1 1 119 1 1 185 1 1 115 1 127 168 112 I 1176 1 i I 24.74 II 1 1 27.74 31.77 1 1 22.30 1 263 1 154 1 61 1 1 124 1 71 1 "80 1 99 102 1 954 1 1 1 20.07 II 1 1 20.00 18.91 1 15.81 1 132 1 133 1 73 1 1 32 1 1 48 1 62 1 70 1 61 II 611 1 1 1 1 12.85 1! 5.62 7.47 1 0.00 1 19 1 27 17 1 106 1 1 21 1 184 1 202 1 297 II 873 1 t 1 1 18.36 li 1 I 14.97 12.81 1 22.84 1 16 1 9 1 9 1 6 1 1 9 1 5 1 1 8 2 II 64 1 1.35 II 1 1 0.00 1.68 1 0.00 9 1 24 1 16 1 1 12 1 12 1 39 1 69 1 25 II 206 1 4.33 II 1 1 4.14 3.34 1 0,00 7 1 5 1 10 1 2 6 0 1 3 1 8 II 36 1 0.76 II 0.24 0.41 1 0.00 1 0 0 1 0 3 1 1 1 1 II 7 1 0.15 1 0.08 0.07 1 0.00 13 15 8 2 1 2 1 0 1 2 II 43 1 0.90 1 0.00 0.34 1 0.00 3 1 0 0 1 0 I 0 1 4 II 9 1 1 1 t 0.19 1 0.00 0.00 1 0,00 0 0 1 2 0 0 0 1 0 1 0 II 2 1 1 1 0.04 I j 0.06 0.05 1 1 0.00 0 7 1 1 0 0 0 0 1 1 0 1 1 0 2 1 0.04 1 0.00 0.00 1 0,00 J 1 1 1 II I 1 1 2.09 0.26 1 21.01 3353 100 1 1716 100 (I 4075 100 1 2060 100 II 32B2 100 1 1858 100 U 1 6 II 8 1 11 II 13 1 1 1 1 3364 1 1722 II 4083 1 2071 II 3295 1 1859 4546 1 2151 II 4691 1 2295 II 4776 1 2411 74.00 180.06 1187.04 190.24 1168.99 177.10 314 I 589 I 681 I 4754 17 100 II 100 100 I 319 I 589 I 681 I 654 II 4771 I I IAantal kiezers I 1149 I 1157 I 799 I 803 I 572 856 I 923 896 :==zsss==r=s==55zs=zs3s=ES:sssszESs: ;S--SSXSSSrSXSSSSSSSSISSSSS2SCSSSSïS5SSXSXSSSSSa5SSa5S»ISf: 177,jo lOpkoest in procenten 170.23 158.69 163.83 166.25 155.77 168.81 173.78 172.99 1166.68 asi*siar«3s*c3:xss2s*ssxssics3sssssrss8s!sssscsss5tscsssssï£3s5=:ssïssrssrs25ssïss=5sss: 1) Bij qeeeenteraadsverkiezingen 1990 qecoebineerd eet RPF Steeburo's: I Burg. Boerstraat II 't Reigerbos III de Zevenster IV "Seanla" V 'de Vierkap' VI Geeeentehuis Nkp VII l.J.P. Keijzerschool VIII 'Beth-San' Zevenhuizen-"Als remedial teacher help je eigenlijk het hele gezin, want doordat je het spanningsveld bij het kind wegneemt valt ook een stukje zorg van de ouders weg. Daardoor kunnen ze er afstand van nemen en het probleem relativeren. Zo iets werkt door in het hele gezin" Dat is de conclusie van mevrouw Jop Padberg, die met ingang van half februari jl. aan de Noordelijke Dwarsweg 2a te Zevenhuizen, een Remedial Teaching Bureau gestart is. Dit bureau heeft tot doel kinderen binnen het basisonderwijs die problemen ervaren met betrekking tot de leerstof bij rekenen, taal, lezen en/of schrijven, te begeleiden en gedurende enige tijd een extra aanpak te bieden. Hierdoor kunnen ze later weer op eigen kracht zelfstandig mee draaien binnen de groep waarin ze zitten. Ook voor die kinderen die moeite hebben het tempo van de groep bij te houden die onzeker zijn en faalangstig. Op welke wijze gaat u te werk? "Ik wil graag een vorm van begeleiding aanbieden die ook daadwerkelijk resultaat oplevert. Dat betekent, dat niet zomaar iedereen voor begeleiding wordt inge schreven. Een inschrijving vindt plaats, nadat duidelijk is geworden dat een vorm van begeleiding, zoals ik die kan bieden, zinvol kan zijn. Tijdens een intake-gesprek met de ouders wordt nagegaan, hoe het schoolverloop in elkaar zit en proberen we met elkaar antwoord te vinden op een aantal vragen als: -Is dit voor het kind het juiste schooltype? -Is er sprake van een plotselinge achter uitgang? -Zijn er factoren binnen de school die belemmerend kunnen zijn? -Is er een gebrek aan concentratie? -Spelen hiaten uit het verleden een rol? -Zijn er motivatie problemen? Vanuit de hieruit voortkomende aspecten en een didaktisch onderzoek, komen dui delijk de mogelijkheden voor een leerling aan het licht, van waaruit een handelings- Zevenhuizen-Vorige week werd de to neelvoorstelling die op de jaarlijkse feestavond van VOO, door de toneelaf deling van VOO, wordt gehouden, reeds aangekondigd. Vandaag wordt een tipje van de sluier over de inhoud opgelicht om de VOO- leden en belangstellenden te laten zien hoe leuk de avond van 16 maart zal worden in dorpshuis "Swanla". Wie is die klasgenoot? Dat is een vraag waarop van lieverlede het antwoord gegeven wordt bij de opvoering van het blijspel in drie bedrijven, ge schreven door Hans van Wijngaarden, (korte inhoud) Moeder Els wil haar dochter Conny aa" I de 'jonker' verbinden, komt wel heel k I drogen' uit wanneer zij haar oude klas® I noot ontmoet. Wim, die niet kan liegen en de doordra I vende jonkvrouw Adèle, die te dom is <M I beledigingen te begrijpen, zorgen voc' meest ingewikkelde situaties. Maar gaat Conny nu wel of niet verb ven...? Na afloop is er een gezellig samenzijn. L waarbij gedanst kan worden op de muz» I van het Diamond Trio. Aanvang feestavond 20.00 uur. I Voor belangstellenden zijn kaarten aanot i zaal verkrijgbaar. plan kan worden opgesteld. Door middel van individuele aanpak en aangepaste ondersteuning /begeleiding Pa ik met de leerling(e) aan de slag. iet is een vertrouwensbasis van waaruit je het kind weer zekerheid geeft en het vanuit zijn oudste fout weer op het spoor gezet wordt, zodat het kind op eigen Kracht weer zelfstandig mee kan draaien binnen de groep waar het zit. Ik start met de 'oudste' fout en bouw vandaar uit het zelfvertrouwen en de leerstofkennis weer op. Via een gestruc tureerde aanpak en met remediërend materiaal, werk ik samen met de leerling(e) naar de optimale mogelijkhe den die hij/zij in zich heeft. Het op eigen kracht zelfstandig verder kunnen, is net einddoel dat ik probeer te bereiken. Het gaat er om dat het kind zich op z'n gemak voelt. Doordat het kind merkt dat het vooruit komt -ontdekt meer te kunnen dan hij dacht- voelt het zich prettiger en wordt daardoor zelfverzekerder. Je ziet het kind als het ware opbloeien. Als het doel bereikt is hou je ogenblikkelijk op. In de laatste fase schakel je terug op de methode die op school gebruikt wordt, zodat hij/zij daar ook zelfstandig overweg kan". Hoe vaak wordt de leerling bij u verwacht? "De activiteit wordt in principe éénmaal per week gegeven of in nader overleg vaker, indien noodzakelijk. De mogelijkheid bestaat dat deze bege leiding binnen de normaal geldende schooluren kan plaatsvinden. Natuurlijk kan dit ook buiten schooltijd gebeuren". Wat zijn de kosten? "De kosten zijn sterk afhankelijk van de soort individuele begeleiding die geboden kan worden. Na een intake-gesprek wordt aan de be trokken ouders een offerte uitgebracht. Uiteraard volkomen vrijblijvend Voor nadere informatie kan men contact opnemen met Jop Padberg. Liefst na 18.00 uur. Telef.nr. 01802-2919. uitsluitend voor particulieren - max. 4 regels plaats in elk vakje één letter of leesteken tussen twee woorden een vakje open laten! Naam: plaatsing datum: Adres: Inleveren bij, of opsturen naar: DORPSKRANT - Drukkerij Elgersma Dorpsstraat 62a - 2761 AG Zevenhuizen Postbus 85 - 2760 AB Zevenhuizen kleintjes voor maandagmorgen binnen woensdag in de krant! De redaktie behoudt zich het recht voor, kleintjes voor plaatsing in de Dorpskran weigeren Maximaal één bon per gezinl Envelop niet dichtplakken a.u.b.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Dorpskrant | 1991 | | pagina 4