1 1 -to IN I ad. lliit inr inudnnkiihn iikuii 't NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR GOUDA EN OMSTREKEN s No. 15233 Donderdag 7 Jani MINS 62*Jaargang Dit blad verschijnt dagelijks behalve op Zon- en Feestdagen -» g g Poincaré in Brussel, ZOON FEUILLETOa. JDGEEST» ian ten overstaan vaa 1 9 ?2 2 g '!t s Nederland in 25 jaren. 1898-1923. xu. BERGAMBACHT, BERKENWOUDE, BODEGRAVEN, BOSKOOP, GOUDERAK, HAASTRECHT, MOORDRECHT, MOERCAPELLE, NIEU WERKERK OUDERKERKOUDEWATER, REEUWIJK, SCHOONHOVEN, STOLWIJK, WADDI NX VEEN, ZEVENHUIZEN, enx. g" i S BLAD den <R. L 1JÜ aacit icvbb nieuwe unMigiuuaucgewn. - i^e asuiinviie «iwunuiuci. vu- tevredenheid over de nieuwe loonregeling. Uitbreiding der staking in i tg 56 3241 il i (S leren, tkjea. Geeft gij u geronnen, doe het dan met gratie maar zoo gij u verzet, doe het met kracht. Een delegatie van het verbond van den Duitschen groothandel heeft aan dr. Bec ker, den ryksminlster van oeconomisehe za ken verklaard, dat ook dé groothandel in de mate van rijn krachten tot de regeling van het vraagstuk van het herstel wil bij dragen. Over deze bereidwilligheid aprak Dr. Bec ker zijn groote tevredenheid uit en sprak de hoop uit dat *ij in samenwerking met de verschillende groepen van het economische leven bruikbare grondslagen zouden vin den voor een wetteiyke regeling en de deel neming van het ganache bedrijfsleven. K I. I. j ism icau n 'f Een reeks nieuwe dwangmaatregelen. De Duitsche groothandel On- SOU DA 64 14030 15019 Uit het Engdaeh vn DAVID LYALL door L P. WESSELINK—VAN KOSSUM. (Nadmk verboden.) 3. Mulié. Juni 1923. i 20801 40 24 52 Het vierde rapport van Mr. Zimnwrman aan den Volkenbond is thana gepubliceerd. De commisaaris-generaal dringt er daar in op aan dat alle producenten ate voor zorgsmaatregel de indexcijfers reed* L(j voorbaat in de prijzen berekenen. Mr. Zimmerman is van oordeèl, dat de economische toestand des lands veel ia ver beterd. Het vreemdelingenverkeer is aan- zienlljker dan verleden jaar en de troestroo- nüngen van kapitaal naar Oostenrijk vóór beleggingsdoeleinden neemt belangrijk toe Aan het slot van het mpport wordt er nogmaals aan herinnerd, dat het buitenland- sche kapitaal in Oostenrijk op goede win sten en alle gewenochte waarborgen kan re kenen. 36 83 46 89 54 9? 6218281 86 85 !3193 18335 16229 Een nieuw bevel van de Franschen om te zorgen voor de kolenleveringen aan Frank rijk en België is in hoofdzaak gezonden aan de mijnen welker voorraden de Franschen nog niet hebben weggevoerd. Van deskun dige zijde verzekert men, dat ondanks de inspanning van de bezetting om den af voer van kolen van de Roer te verhoogen, er zich nog ongeveer een millioen ton brand stoffen in voorraad bevinden. Met name aan de gisteren in beslag genomen spoorweg Keulen-Minden bevinden zich nog groote voorraden, wat wel de voornaamste reden wan de besetting van die l(jn zal zijn. Dit stemt ook overeen met de toevoeging aan het leveringsbevel, dat de besettingeover- heid de noodigé wagons beschikbaar zal stellen. In de kringen van de mündirecties geeft men aan dit nieuwe optreden van de Fianschendezen uitleg, dat men daar over het succes van de tot dusver gevolgde me thode om de brandstoffen aan de mijnen in beslag te nemen en in eigen beheer weg te voeren hoogst ontevreden is. Men is er nog niet in geslaagd, ondanks de uiterste in spanning de onlangs by de eerste bezetting der mijnen in beslag genomen voorraden weg te voeren, hoeveel geld men er ook aan besteed heeft .De Franschen proboeren daarom maar weer eens door nieuwe dwang maatregelen de mijnen tot levering te be wegen. De thans nog aanwezige voorraden bestaan voor het grootste deel uit steen kool en verder uit cokes, welke zonder uit zondering door vermenging met slijk, stof en usch onbruikbaar is gemaakt. baar. 12026 14608 16888 11 52 34- 2172 79 85 82 98 96 2235 14713 73 21 2378 2417 91 19321 96 49 17425 19424 45 76 49 19531 55 97 94 19613 17542 58 78 87 17316 92 20 19711 64 54 68 86 *.7717 88 17800 19b23 89 19934 37 55 75 )dt> 40 69 1U 83 91 88 denken aan de Noordooster Locaal, de Noord-Friesche Locaal, aan Gouda—-Schoon hoven, aan HellendoornNeede, aan Hat- tem—‘Kampen. De electriciteit in het spoor wegverkeer werd tot nu toe slechts op de l(jn RotterdamDen Haag toegepast, zulks sedert 1908; de electrificatie van den lijn AmsterdamRotterdam staat intusschen voor de deur. De fusie der spoorwegmaat schappijen maakte aan de concurrentie een voorloopig einde, zonder intusschen op spoorweggebied reeds tot die verbeteringen te leiden, die men daarvan gehoopt en ver wacht had. Het stoomtramverkeer, dat nu min of meer schijnt te hebben afgedaan en overal wordt vervangen door het electrisch tramverkeer, nam in deze kwarteeuw toe, juist in streken, die anders slecht bereik baar waren of slechts onderling verkeer hadden. Opgekomen in deze 25 jaren is ten slotte geheel het vliegverkeer; eerst in 1910 waren de proeven met vliegtuigen tot dus danige hoogte gekomen, dat dit verkeer min of meer veilig kon worden geacht. De oor log, die zooveel kwaad op zijn debet heeft, heeft op zijp credit in elk geval de ont wikkeling van het vliegweren, de geweldige toeneming van de techniek. De Elta te Am sterdam in 1919 gaf daarvan een staaltje; de kracht die tengevolge daarvan ten on zent de Koninklijke Luchtvaart Maatschap pij ontwikkelt met hare Ijjnen naar ver schillende landen, toont ook hier, dat voor Nederland in dit verkeer eene toekomst zit. Misschien zal die toekomst niet zoo spoedig komen als sommigen wel denken, maar in elk geval zal de volgende kwart eeuw daarvan ongetwijfeld kunnen gewa gen. Reeds nu in elk geval heeft men zich gereed gemaakt om voorschriften voor de lucht uit te vaardigen, gelijk men in deze kwarteeuw ook voorschriften van interna tionalen aard uitvaardigde voor de steeds meer voorkomende tentoonstellingen. Met het luchtvaartverkeer zal men dan gereed staan, hetgeen met het gewone verkeer niet het geval was. De Motor- en Rywielwet ten onzent heeft zich aan da) verkeer moe ten aanpassen; de noodzakeljjke wijziging daarvan gaat steeds meer in de richting, dat men gevoelt hoezeer het nalaten van regeling van het verkeer, ook op den wejx buiten een gevaar kan worden Hoe sterk het verkeer is, hoe geheel ón der beeld onze wegen vertoonen zonder dat verkeer wij hebben het ondervonden in den bangen oorlogstijd, toen benzine ont brak en auto’s en motorrijwielen als weg gevaagd schenen. VERSPREIDE BERICHTEN. FRANKRIJK. Ex-keizer Kari’s rentmeester gearresteerd. De „B.Z. am Mittag” meldt, dat dó rent meester van w|jlen ex-keizer Karl, baron Von Steiner de Valmont, en zijn echtgenoot* te Parijs kljn gearresteerd. Hjj zou juwee- len, die aan de familie van den ax-kaiaw toebehooren, ten eigen bate verkocht heb ben. Het betreft een bedrag groot 250.000 Zwitsersche franken. ENGELAND. Ren nieuwe stad aaa het SveskMeaif De bladen uit Kalro melden dat hot ka binet een bespreking heeft gewijd aan MK voorstel van de Suez Kanaal Mij. om een nieuwe stad .genaamd Port Said-Ooet. te bouwen op den oostelljken oever, van hel Kanaal. De maatschappij Is voornemens voor dit doel te geven een renteloos voor schot van 10 millioen francs. Het voorschot heerscht in. vele bedrijven neiging tot lijde lijk verzet. Bjj de ambtenaren heeft de verhooging over het algemeen ook niet bevredigd, zy het dan ook, dat men in deze kringen geen actie behoeft te verwachten zooals die van de zyde der arbeiders dreigt. In Opper-Silezië neemt de staking overal toe. Te Beuthen is bij de meeste industrieele bedrijven en mijnen het werk stopgezet en in den loop van den dag is de staking over geslagen naar Hindenburg en Gleiwitz, De vakvereenigingen der mijnwerkers, metaalbewerkers en transportarbeiders stel len onafgebroken pogingen in het werk een uitbreiding dezer wilde staking te voorko men. In Neder-Sileaië is gistenen een landarbei- dersstaking uitgebroken, die zich heden snel heeft uitgebreid. Reeds in 18 districten ligt het werk stil. ADVERTENTIEPRIJS: Uit Gouda sa omstreken (behoorende tot den bezorgkring): 1—5 regels 1.80, elke regel moer ƒ0.26. Van buiten Gouda en den bezorgkring; 1—5 regels L56, elke regel meer 0.30. Advertentiën in het Zaterdagnummer 20 bijslag op den prtfs. liefdadigheids-advertentiën de helft van don pril*. INGEZONDEN MEDEDEEL1NGEN: 1—4 regels ƒ2.05, elke regel meer 0.50. Op de voorpagina 50 hooger. Gewone advertentiën en ingezonden mododeelingen bij contrsct tot zeer geroduceer- den prlja Groote letten en randen worden berekend naar plaatsruimte. Advertentiën kunnen worden ingezonden door tusschenkomst van soiled» boekhan delaren, Advertentiebureaux en onze Agenten en moeten daags vóór de plaatsing aan het Bureau zijn ingekomen, teneinde van opname verzekerd te zijn. Over de nieuwe loonrgeling welke een verhooging beteekent van 66 2/3 heerscht by de betrokken Duitsche werknemers groo te ontevredenheid. Met deze verhooging is men slechts ten deele tevreden en als ge volg dezer ontevredenheid brak gistermor gen direct reeds een staking uit bij het te- legraafbedryf. Weliswaar werd het werk weer hervat maar men ging over tot een lijdelijk verzet, dat zal duren tot het heden te houden referendum. Ook bij de rjjks- en staatsarbeiders, met name bij bet spoorwegpersoneel is men slechts ten deele met de verhooging van 66 2/3 tevreden èn tengevolge van de zeer krachtige communistische propaganda e Volgens de Daily Telegraph bestaat er reden te gelooven, dat de terugkeer van McKenna, den oud-liberalen minister, in het lagerhuis gedurende de laatste week een punt van overweging heeft uitgemaakt ei\ in goed ingelichte kringen gelooft men, dat hjj daar zal terugkomen als afgevaardigde van een der districten van de CHty van Lon den. Als de besprekingen, die thans worden gevoerd ,een gunstig resultaat hebban zou de verkiezing waarschijnlijk in de tweede helft van Juli kunnen plaats vinden. Men gelooft, dat het den oud-kanselier van de schatkist niet veel moeite zou kosten, om tegenover welke oppositie dan ook, gemak- kei ijk de overwinning te behalen. Ongetwij feld hecht Baldwin groote waarde aan de diensten, die McKenna als kanselier der schatkist zal bewijzen en tevens wenscht hjj natuurlijk, dat hjj die diensten zoo spoedig mogeljjk ter beschikking heeft ,al ware het slechts in verband* met de ingewikkelde vraagstukken der schadeloosstelling en der onderlinge schulden der bondgenooten. in te halen,” zij de heer Crewe wat geprikkeld. „Het was uw plicht ge weest u direct tot mij te wenden.” „Ik heb er u eens op straat over ge sproken, ongeveer negen maanden ge- led n, maar toen hadt u er een heel anderen kijk op, mijnheer Crewe; u beweerde toen, dat het den jongen wel beter zou gaan, als hij maar niet zoo indolent en bedorven was. Indien hij indolent is, dan heeft dat een oorzaak Indien hij wordt bedorven, nu, eenige Vriendelijkheid des harten, die beproeft hem eenigsains te vergoeden, wat hij te verduren heeft gehad, zal hem geen kwaad gedaan hebben.” Guy sprak kalm, maar met zijn ge wone openhartigheid. Hij wenschte zijn aanstaanden schoonvader niet te ont stemmen, maar als het om zijn beroeps eer ging, dan moest a) het andere, zelfs Celia wijken. Cella wist dat nog niet; zij had hem van dien kant nog niet leerón kennen. Tibbie wist er echter alles van en was dikwijls trotsch ge weest op den moed van haar broer. „Kan er iets aan dat been gedaan gorden? De laars, die hij draagt, is at- schuwelijk, werkelijk een afschuwelijk ding/’ zei de heer Crewe op denzelf- den toon, die zijn beter gevoel verber gen moest. Guy trok even zijn wenkbrauwen op, „Die is nooit naar mijn zin geweest. Er zijn betere dingen in den handel, en „Zorg dan, dat u die krijgt. Daar zijt ge voor,” viel de heer Qrewe op den- ABONNEMENTSPRIJS: per kwartaal 2^6, per week 17 cent, met Zondagsblad per kwartaal ƒ2.90, per week 22 cent, overal waar de bezorging per looper geschiedt Franco per post per kwartaal ƒ8.15, met Zondagsblad 8.80. Abonnementen worden dagelijks aangenomen aan ons Bureau: MARKT 81, GOUDA, bjj onze agenten en loopers, den boekhandel en de postkantoren. Onze bureaux zijn dagelijks geopend van 9—5 uur.; 'Administratie Tel. Int 82; Redactie Tel. 545 beerd met u te spreken, mijnheer Cre we over dit en over andere punten, maar De heer Crewe wuifde ongeduldig met de hand en schonk nog een glas portwijn in, dat hij achter elkaar leeg dronk. Guy vroeg zich af, of hij zijn plicht ook niet verzaakte door te zwijgen over oen wijn, die, naar hij wist, vergif was voor een man van zijn temperament. „Ik verlang, dat u mij openhartig zegt, wat ge met Stephen zoudt doen, «Is hij uw zoon of broeder was.”. Guy antwoordde, zonder een oogen- blik te aarzelen: „Ik zou hem zonder uitstel naar Lö- wens te in in Weenen brengen.” „Waarvoor? Waarom zoudt ge aan een Oostenrijkschen Jood de voorkeur geven boven een eerlijk Engetechman? Ziet ge niet, dat gij u zelf veroordeelt en uw ambtsbroeders kleineert?” „Het zou mij niet kunnen schelen in dit geval of in eenig ander van zoo groot belang,” antwoordde Guy luch tig. „Ik zeg niet, dat Hij in alle opzich ten beter te dan iemand uit onze om geving. maar ik zeg, dat ik nooit van iemand heb gehoord, die hem-in een geval als dit overtrof. Ik heb zes maan den in zijn kliniek te W.eenen doorge bracht, toen mijn middelen het mij ei genlijk niet veroorloofden, en hij heeft mij in dien tijd meer geleerd, dan ik m twee jaar elders zou hebben opge- Otoken van dit onderdeel van mijn b<- 18870 16908 88 918908 12 25 27 30 68 54 71 57 4517021 89 2412 46 17144 19035 27 71 50 61 2534 14829 -- 71 47 76 53 2646 - 55 62 77 2761 77 2813 30 49 2901 82 811 3018 13 3113 44 38 56 53 80 - 831761 1546a 3307 87 t 13 91 57 99 1771 96 155)1 178C- 97 57 13 3401 67 28 5315642 72 9a -701 31 33 9715701 88 fr» 15883 98 15908 17900 200j 16 44 4 22 18006 t 56 - 16002 - - 4 18152 20104 35 59 48 “'’20253 20315 31 39 43 67 20474 91 19103 93 9 17212 15 22 17 30 38 57 75 72 98 97 19219 77 17309 41 1415142 38 Ü6 22 65 83 79 15204 -- 88 15300 89 ki02 49 55 80 90 714 23 812161 35162- - 901 36 18413 83 30 16319 25 97 41 58 51 2Q5IO 50 76 53 13 70 92 5» 29 85 97 68 62 16428 18554 20602 77 74 185^19622 «92OT87- 91~^“ M 18701 420404 97 I 04 1 04 I 95 -18838 30 72 - Indien hij teer en zwak is, dan ben ik geneigd de schuld daarvan te geven aan hen, die dagelijks met hem omgin gen. Hij is veel te veel vertroeteld. Is hij werkelijk niet in staat om te loo- pen? Hij denkt het en wordt moe, ais hij een paar passen heeft gedaan.” »»Er is veel waars in hetgeen u z*gt,’ zei Guy, nog altijd omzichtig. „Ik ben Wij, dat u mij hierover heeft gespro ken, en indien u het goedvindt, zal ik morgen komen en hem grondig onder- ■ooken.” hWaarom hebt u dat niet eerder ge daan? Gij zijt hier geregeld* aan hui» gekomen!” zei de heer Crewe eenigs- zins scherp. «Toen ik den laatsten keer hier was, heb ik er met juffrouw Crewe over ge broken om een collega uit Birmingham of Londen in consult te nemen. Zij nesft beloofd er met u over te spreken •n mij don uitslag mede te deelen, tot nu toe heb ik niets gehoord.” „Het was niet noodig er oen derde Eene gelijke toeneming van zorgen heeft gegeven het verkeer. Wie in 1898 de nood zakelijkheid van eene regeling van het verkeer in de stad of op den weg zou heb ben betoogd, zou een weinig zjjn geridicu liseerd. Nu niet meer. Dat komt tengevol ge van de toeneming van het verkeer met het rjjwiel, de motor, de auto. Vooral de toeneming van het rywielverkeer is ge weldig geweest; was in 1898 de fiets nog luxe-voorwerp, waarvan velen, maar lang niet allen gebruik maakten thans ia het ’t meest noodzakelijke middel van vervoer en staat Nederland, hoogstens te vergelij ken met Denemarken, aan den spits van dit verkeer. Onze groote steden bieden er een beeld van. Met het motor-rljwiel en de auto is het al evenzoo gegaan sedert beide zich perfectionneerden. De ontwik keling van het verkeer op deze wijze heeft het voordeel gehad, dat gedeelten van Ne derland, diè vroeger onbereikbaar moch ten worden geacht, thans druk zyn be zocht; dat schoone, dat Nederland zelf biedt, beter is bekend geworden. Het werk van den AN..W.B., eerst opgericht als wielrjjdersbond, later, nadat hij ’t renwe zen op eigen beenen liet staan, bond voor toerisme geworden, is op dit punt niet ge noeg te pryzen. Nog steeds staat aan zijn hoofd de heer Edo Bergsma, voorzitter, die leiding en stuwkracht heeft gegeven en nog steeds weet te geven. De A. N. W. B. is zijne schepping en al heeft hij uitnemende medewerking gevonden, het blijft de zyne. Naast hem dient genoemd de heer G. A. Pos, de man die ertoe heeft bijgedragen, dat Nederland de leiding nam in de inter nationale regeling van het verkeer. De auto is hier populair geworden pa den grooten wedstrijd Parijs—Amsterdam in 1898. Welk een verschil tusschen. toen en nu, verschil vooral in doeltreffendheid der constructie. Ook de auto, om van het motorrijwiel in het geheel niet te spreken, is geen luxe-voer- tuig alleen meer; voor practische doelein den worden de motorvrachtwagens zoo veel vuldig en zoo zwaar toegepast, dat zij een bedreiging en ruïne zjjn voor onze mooiste wegen- Het spoorweg- en het scheepvaartverkeer hebben in deze 25 jaren ook aanmerkelijke uitbreiding ondergaan. De snelheid onzer spoorwegen is heel wat grooter geworden, in den oorlog helaas verminderd en nog niet weer overal op peil gebracht. Verschil lende nieuwe lijnen,werden aangelegd; wij 17915 18591 189A9 389 4829 5487 777» .7563 701 769 1074 1986 >47ü 9^76 10189 2288 16862 17289 18066 telgen geld). 10752 13256 16121 19085 90 13318 64 19128 93 79 16214 57 10814 88 18 63 10933 13448 16360 19303 1100513512 82 92 6213082 9319121 111131376616426 72 11299 81 87 74 1134313827 16995 19607 76 80 17046 99 11584 14096 17354 19843 1170414565 “J- 12128 9617538 29 14522 12225 14627 17723 12432 14774 76: 12511 14848 17810: 36 4017913 12612 56 r 67 14904 180! 12750 15271 181U 99 7918294 12834 15317 18397 38 15493 18502 54 15520 18771 80 24 92 13093 51 18994 13201 15680 19021 Opper-Silezië. Het vierde rapport van Mr. Zimmerman. De terug keer van Mc. Kenna. Gistermiddag kwam Poincaré te Brussel aan voor een conferentie met Jaapar en Theunis. Hy was vergezeld van Lasteyrie, Ie Troquer deskundigen en ambtenaren Omtrent de conferentie die van half 4 tot half 7 duurde, werd aan de bladen alleen de volgende medeeling verstrekt. De Belgische en Fransche regeeringen hebben vandaag de gemeenschappelijke stu die voortgezet van de verschillende vraag stukken, welke zyn gerezen door de bezet ting van de Roer. Zy hebben alle vroegere besluiten onverzwakt gehandhaafd, met na me wat betreft de voor waaiden, waarop <le Roer ontruimd zal winden na de betaling van de vergoeding en ten aanzien van de verplichting voor Duitechlaod om een eind te maken aan het lydeljjk verzet, voordat er van een onderzoek van de Duitsche voor stellen sprake kan zyn .Beide regeeringen hebben het programma vastgesteld van de nieuwe maatregelen om den druk te ver scherpen en Duitschland te dwingen tot een spoedige vervulling van zijn verplichtingen. Poincaré had na afloop van de conferen tie een onderhoud met Koning Albert en vertrok hedenmorgen weer naar Parijs. zelfden harden toon in. „Weer zeg ik, dat het uw plicht was geweest over deze zaak met mij te spreken. Voor alles moeten wij nu, gelijk u zelf zegt hel oordeel van een tweede inwinnen. Dat laat ik aan u over. Ik verlang al leen u volkomen te doen begrijpen, dat ik slechts het allerbeste voor den jon gen goed genoeg acht, in elk ojnicht hel allerbeste en dat de vraag, wat het kost, daarbij niet in aanmerking komt. „Heel goed, mijnheer,” antwoordde Guy kalm, en hij Met hoegerfhamd niets \an zijn innerlijke verbazing merken. In het diepst van zijn ziel vroeg hij zichzelf af, of Alison hier ook de hand in zou hebben. „Hij z gt,” vervolgde de heer Cre we, „dnt u, toen u hem den laatsten keer bezocht, als dokter bedoel ik, vondt, dat zijn been erger was.” „Ik herinner mü. niet, dat ik dat gezegd heb, maar ia vond wel, dat zijn algemeene lichaamstoestand er niet be ter op was geworden en toen heb ik juffrouw Crewe zeer sterk op het hart gedrukt, dat hij eens wat beziggehou den moest worden en zijn belangstel ling moest worden gewekt voor ieta buiten hemzelf. De slechte gewoonte van den invalide is reeds zijn tweede natuur geworden en die moet gebroken worden.” „Weer zeg ik, dat gij gefaald hebt in uw plicht dokter,” zei de heer Crewê geprikkeld. „Welk nut had het tegen Anna te spreken? Welke macht had zij?” 6OTBSCHE COURANT. „Ik heb verscheiden aeeren gepro^| roep. Neen, bel is niet iets om over te --* pochen, maar het is waar, dat de on dervinding juist in deze plaats mtj vanj oneindig veel nut is geweest.” De heer Crewe, die nu een en al belangstelling was, stak oen sigaar op en deed zwijgend oen paar trekken „Zoudt u hem naar Weenen kunnen brengen?" Guy schudde het hoofd. „Neen, mijnheer Crewe, dat sou ik met kunnen.” „Maar ik zal er u goed voor betalen” „Daar twijfel ik niet aan, maar in de omstandigheden, waarin ik nu ver keer, is het mij niet mogelijk het te doen.” „Ik bedoel niet, dat u daar soudt blijven voor den duur van de geheele behandeling, die deze Oostenrijksche dokter misschien zal voorschrijven. Ah u hem er alleen maar heenbracht en aan zijn zorgen overgaf, dat te alles, wal noodig te, en ge zoudt het binnen een week kunnen doen.” „Dat zou kunnen, maar Ik weet niet, wat Houghton er van zou zeggen. De overdracht van de geheele praktijk is toch al een vrij moeilijke geschiedenis, en vergeet niet, dat ik in het voorjaar op een vacantie hoop. Waarom brengt u hem zelf niet, mijnheer Crewe? ik zou, nadat ik Stephen grondig onder zocht heb, een uitvoerig verslag van het geval kunnen neerschrijven voor Löwenstein. Bovendien behoeft zulk een man slechts een paar gegeven» (Wordt vervolgd.) 044 50 77 104 16522 ll 70 66 72 «8 8516607 92 10 271 30 H7 19 n 17046 5020082 98 67 20166 78 20576 ‘20600 -J 3820796 14904 18058 2086» -106 2008»

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Goudsche Courant | 1923 | | pagina 1