dienst
erders.
HOORN
60 GOUDA
v rijwiel
lette afwerking.
JZEN BILLIJK,
or voorkomende
ültfk.
o
NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR GOUDA EN OMSTREKEN
BERGAMBACHT, BERKENWOUDE, BODEGRAVEN, BOSKOOP, GOUDERAK, HAASTRECHT, MOORDRECHT, MOERCAPELLE,
NIEUWERKERK, OUDERKERK, OUDEWATER, REEUWIJK, SCHOONHOVEN, STOLWIJK, WADD1NXVEEN, ZEVENHUIZEN, enz.
ge. 17637
Maandag 13 Maart 1931
69* Jaargang
H!
■fi
9
FEUILLETON.
Een ongeluk in de Andes.
1
I
i
EN
(KELEN
IN
Dit blad verschijnt dagelijks behalve opZon-en Feestdagen
WER
GOIME (01 HAM
H
•A,
I
arders heeft,
UTSSPAAR-
anbusjös uit
heeft voor
i’öle van het
n bestaarden
t
pend, die om
12 uur
IAALD.
hand
pond
ct. p.
28
wekte zijn
1
(Wordt vervolgd).
K thans meer
izend gulden)
■sultaten der
ten kantore
12 uur
12 uur
2 uur
Yt
Yi
Yi
Yi
deelde, merkte hjj, ter verhooging van het
effect op: „Man wagt kaum, es auszuspre-
chen.”
auto
boot
auto
auto
boot
OON 3267.
LEESCH.
JOUWE 173..
50
50
30
en 40
GULDEN.
In den rijksdag is ook Vrijdag de begroo-
ting van defensie (rijks we er en marine)
behandeld, die tenslotte in haar geheel werd
aangenomen met inbegrip van de bouwter-
mijnen voor de pantserkruisers A en B.
Deze afloop is te danken aan de houding
der sociaal-democraten, die voor het over-
groote meerendeel slechts enkelen hun
ner maakten inbreuk op de partytucht.
zich van stemming onthielden en op deze
wijze ervoor zorgden, dat de regeering een
nederlaag werd bespaard.
De sociaal-democraten sympathiseeren
noch met het denkbeeld der pantserkrui
sers, noch met de burgerlijke regeering van
Dit zijn de wijzen, die door Vergissin
gen heen naar de waarheid reizen; inaar
die bij vergissingen verstarren, dat zijn
de narren.
Tegen den avond kwam Harkbut en zijn
komst gaf Miles een gevoel van onuitspre
kelijke opluchting Na liet diner wrtelde hij
hem direct van het bezoek van Andrew’s
vader.
Dus de lastercampagne is begonnenzei
de advocaat grimmig Maar wind je er
niet over óp, kerel. Het laatste woord in dit
zaakje is nog niet gesprokenGeef mij die
kranten en dien brief maar en laat het
kalmpjes aan mij over. Ik heb je al eerder
gezegd, ik zal dat varkentje wei voor je waa-
•chen!
t in 1857) de
Ean Donau-Unie tusschen
Duitschland en Oostenrijk.
Ter bevordering van de Europeesche samenwerking. De bouw der
Duitsche pantserkruisers. De sociaal-democraten hebben
er voor gestemd.
ABONNEMENTSPRIJS: per kwartaal /2J5, per week 17 cent, met Zondagsblad
per kwartaal 2.90, per week 22 cent, overal waar de bezorging per looper geschiedt
Franco per post per kwartaal 8.15, met Zondagsblad 8.80.
Abonnementen worden dagelijks aangenomen aan ons Bureau: MARKT 81, GO1
bjj onze agenten en loopers, den boekhandel en de postkantoren.
Onze bureaux zijn dagelijks geopend van 9—6 uur. Administratie en Redactie Telef.
Interc. 2745. Postrekening 48400.
ADVERTENTIEPRIJS: Uit Gouda en omstreken (beboerende tot den bezorgkring)
1—5 regels 1.30, elke regel meer 0.25. Van buiten Gouda en den bezorgkring:
1—5 regels 1.55, elke regel meer 0.80 Advertentiën in het Zaterdagnummer 20
bijslag op den prijs. Liefdadigheids-advertentiin de helft van den prijs.
INGEZONDEN MEDEDEELINGEN: 1—4 regels f 2.25, elke regel meer 0.50. Op
de voorpagine 50 hooger.
Gewone advertentiën en ingezonden mededeeiingen bö contract tot zeer gereduceerden
prijs. Groote letters en randen worden berekend naar plaatsruimte.
Advertentiën kunnen worden ingezonden door tusschenkomst van «oliede Boekhande
laren, Advertentiebureau! en onze agenten en moeten daags vóór de plaatsing aan hot
Bureau zjjn ingekomen, teneinde van opname verzekerd te zijn.
Officieel wordt medegedeeld: Tusschen de
rijksregeering en de Oostenrij ksche regee
ring hebben besprekingen plaats gehad over
de vraag op welke wyze Duitschland en
Oostenrijk tot de verwezenlijking van de
idee van Europeesche samenwerking op eco
nomisch gebied kunnen bijdragen. Deze be
sprekingen zijn ter gelegenheid van het be
zoek van dr. Curtius aan Weenen zoover ge
vorderd, dat in de daarop volgende gedach
tenwisseling in de ministeries van beide
staten overeenstemming kon worden be
reikt betreffende het toekomstig gemeen
schappelijk optreden in die richting. Beide
regeeringen zijn het er over eens, dat vol
gens de tot dusverre gebruikelijke metho
den van handelspolitiek het gestelde Joel
niet bereikt kan worden, zoodat hiervoor
andere wegen moesten worden gevonden.
Deze zienswijze nam reeds min of meer vas
ten vorm aan gedurende de September-At»-
semblée te Genève.
Duitschland en Oostenrijk sluiten zich
thans aaneen tot vorming van een dcuane-
unie voor het wederzjjdsche goederenver
keer. De onafhankelijkheid van beide staten
blijft onaangetast. Zij zullen gemeenschap
pelijke tarieven en dienovereenkomstige
verordeningen vaststellen. Het douanebe-
heer in beide staten blijft zelfstandig. Het
verdrag is gedurende drie jaren onopzeg-
baar.
De ochtendbladen leveren over het alge
meen weinig commentaar op de totstand
koming van de douane-unie tusschen
Duitschland en Oostenrijk.
De Hongaarsche Pesti Naplo verklaart,
dat het resultaat van de onderhandel ingen
in zooverre sensationeel kan worden ge
noemd, dat thans de hoop bestaat, dat het
Europeesch economisch probleem definitief
kan worden opgelost. Het geldt hier waar
schijnlijk een eersten stap op den wqg naar
saneering van het Europeesche economische
leven.
rykskanselier Bruning. Wanneer zij des
niettegenstaande nalieten tegen de bouiw-
termijnen voor de pantserkruisers te stem
men, dan moet er wel een zeer bijzondere
aanleiding voor deze houding zijn geweest.
Inderdaad bestond deze: de sociaal-demo
craten vreezen niet meer dan dat de
ultra’s van rechts en links in Duitschland
de lakens gaan uitdeelen.
Dit is vooral duidelijk tot uiting gekomen
in de rede van den sociaal-democratischen
afgevaardigde Wels, die erop wees, dat door
den exodus der rechtsche oppositie men
herinnert zich, dat deze niet meer in den
rijksdag verschijnt de stemming over den
bouw der pantserkruisers een zaak was ge
worden van buitengewoon groote politieke
beteekenis. De extremisten koesterden de
hoop, dat de bouwtermijnen van de hand
zouden worden gewezen en dat daaruit de
val van, het kabinet-Brüning zou 'voort
vloeien, waardoor de voorwaarden voor het
instellen eener fascistische regeering zou
den zijn geschapen. Hiervan verwachten de
sociaal-democraten niets dan onheil, omdat
zij de fascisten beschouwen als vijanden van
het volk, die desnoods met misdadige mid
delen de arbeiders zullen berooven van de
politieke en sociale rechten, die deze in den
klassenstrijd hebben verworven. Wanneer
de sociaal-democraten een vijandige hou
ding tegenover de pantserkruisers zouden
aannemen aldus de strekking van een
deel der beschouwingen, die Wels ten beste
gaf, zou dit uitloopen op den triomfanten
terugkeer dér fascisten in den rijksdag en
het veroveren door dezen van de macht,
hetgeen een fascistische dictatuur zou be-
teekenen. Dit willen de sociaal-democraten
het koste, wat het kost beletten, zoo
dat zij door hun stemonthouding het
uitbreken van een crisis hebben voor
komen. Zy lieten zich leiden door de over
weging, dat de sociaal-democraten, die me
de het aanzijn hebben gegeven aan de repu
bliek en de constitutie en die Duitschland
tot een socialen volksstaat willen ontwik
kelen, hun eigen graf zouden graven, wan
neer zij de staatsmacht overleverden aan
de fascistische en terroristische vyanden
der democratie.
Zoo deed zich dan ook het eigenaardige
verschijnsel voor, dat de sociaal-democraten
practisch de zijde kozen van de burgerlijke
regeering en alleen de communisten tegen
het kabinet-Brüning stemden.*
Interessant is het nog mede te deelen,
dat de Duitsche minister van defensie, dr.
Groener, inging op de beweringen van som
mige personen, volgens wie de bouw der
Duitsche pantserkruisers een beletsel was
seeren dat hij daar geruimon tijd onder een
valschen naam 'heeft geleefd (zou hij daar
ook goede redenen voor hebben gehad?) en
dat zijn identiteit door een toeval aan het
licht is gekomen.
4 Iemand die het goed met u meent.”
Dr. David Sylvester had den brief op tafel
gelegd zonder enveloppe. Dat bracht Sir
Miles op een idee! Wat hij gevoeld had in
deze zelfde kamer, de verraMlijke kogel
lange zijn oor en wa^ gevlogen, voelde hij nu
weer. Iemand... en als Harkbutt gelijk had,
was dat niemand anders dan Andrew Syl
vester zelf trachtte hem in een hinderlaag
te lokken en een dolkstoot in den rug te
geven en ditmaal was de waardige oudé man
het werktuig van deze schurk. Deze gedach-
tp deed zijn bloed koken en wekte zijn
strijdlust.
Hebt u ook misschien de enveloppe,
waarin u dezen brief <antvangen heeft? vroeg
hij kalm.
Zeker.
De oude heer zocht in zijn zak en legde
het couvert op tafel.
Het >is zooals ik heb gedacht, verklaar
de Sir Miles, nog steeds even bedaard.
Deze brief is in Plymouth gepoot en is waar
schijnlijk in de onmiddellijke nabijheid van
mijn huis geschreven. En als ik het niet
heel erg mis heb, kan de schrijver u veel
beter antwoord geven op uw vraag dan ik!
Ik begrijp absoluut niet, wat u bedoelt,
riep Dr. Sylvester uit, ziedend van woede
nu.
Wat ik bedoel ie eenvoudig dit: deze
brief is geschreven of in elk geval gedic
teerd door uw zoon zalf.
50 ct. p. pond
30
de restauratie-wagen, de keukenwagen,
een bagagewagen en een personenwagen
werden vrijwel geheel vernield. De eerste
wagon werd met geweldige kracht naar de
linkerzijde van de baan geworpen en de
stalen keukenwagen geraakte onderstboven.
De derde en vierde personenwagen scho
ven in het tweede rijtuig.
Het eerste, wat de reizigers van het on
geval bemerkten, was het aanzetten van de
remmen, waarop de wagons hevig begonnen
te slingeren. Het meerendeel der passagiers
van den overvollen trein bevond zich in de
wagons achter het viertal, dat geheel werd
vernield. Indien het ongeluk eenige ©ogen
blikken later had plaats gehad, zou de lunch
begonnen zijn en hoogstwaarschijnlijk het
aantal dooden nog veel grooter zijn geweest.
Wel bevonden er zich reeds enkele passa
giers in den restauratiewagen, doch dezen
slaagden er allen in, uit de ramen van, den
opzij gevallen wagon te klauteren. In een
gereserveerden wagon reisde het Schotsche
voetbal-elftal, dat gisteren te Londen een
match gespeeld had en in het daaropvolgen-
compartiment bevond zich een zangvereeni-
ging uit Glasgow. Zij zyn er allen, voor
zoover bekend, geheel zonder verwondingen
af gekomen.
De Telegraaf meldt nog dat de Neder-
landsche professor, dr. E. van Slogteren, di-
recteur van het laboratorium voor bloembol-
lenonderzoek te Lisse, die ook in dezen trein
zat, op wonderbaar lijke wijze aan den dood
is ontsnapt. Hjj was uit Londen vertrokken
met bestemming naar het plaatsje Ayr in
Schotland. De bodem van zijn coupé ge
raakte door den schok los, zakte naar be
neden en kwam met de passagiers tusschen
de rails terecht. Prof, van Slogteren kreeg
daarbij slechte enkele lichte schrammen, als
gevolg van glassplinters en wist, toen hij
van den schrik bekomen was, zichzelf te
bevrijden.
Hy keerde evenals enkele 'andere lichtge
wonden naar Londen terug.
Erflating van vijftien millioen.
Ettelijke millioenen voor kanker
onderzoek.
Montague Stanley Napier, de in Engeland
bekende ontwerper van auto’s en vliegma
chines, die deze dagen te Cannes overleed,
heeft bezittingen nagelaten ter waarde van
ongeveer vijftien millioen gulden. Den staat
valt hiervan niet minder dan bijna zeven
millioen gulden toe als successierechten.
Van wat er overbljjft, ongeveer acht mil
lioen gulden, vermaakt de erflater het
grootste deel aan liefdadige instellingen, in
het bijzonder voor het kankeronderzoek. De
echtgenoote van den overledene krijgt niets;
een vriendin, die Napier lang gekend heeft,
een ton gouds. De zoons krijgen elk een
jaargeld voor het leven, dat eerst ingaat
by den dood van de echtgenoote van den
overledene. Elk van zyn beide secretaressen
krygt een bedrag groot 36.000 gulden.
Het testament bepaald dat een kind, dat
of ik zal hulp krijgen voor mijn nasporin-
gen. Ik zal de jaren die mij nog resten, ge
bruiken om de waaihenj aan het licht te
brengen, en als alles zich heeft toegedrugen
zooals ik denk, zullen uw rijkdommen en
uw positie u niet kunnen beschermen.
Sir Miles stond op.
Ik kan ons onderhoud zeker wel als ge
ëindigd beschouwen nietwaar? Ik vertrouw
dat als we elkaar nogmaals ontmoeten, u
geleerd zult hebben mijn persoon en mijn
gedrag in een ander licht te beschouwen.
Zonder zijn gastheer verder een woord
waanüg te keuren, liep de verontwaardigde
oude man naar de deur en trok die met een
smak achter zich dicht. In zijn drift had hij
de anor.yme brief en de couranten op tafel
laten liggen. Het adres en tie postzegels be
vonden zich op heit witte gedeeltp van den
kop ■en het adres was met dezelfde hand ge
schreven als de brief.
Sir Miles sloot de documenten weg en
ging daarop naar bed. Het onderhoud had
hem volkomen uitgeput.
Naar het Engelsch van
MORICE GERARD.
(Nadruk verboden.)
„Weledele Heer,
Ik heb reden om aan te nemen, dat uw
zoon, Andrew Sylvester, met Wien ik enkele
jaren geleden in Londen kennis maakte, op
een schandelijke, verradelijke manier behan
deld is tijdens zijn expeditie met Sir Miles
Calliaton in Zuid-Amerika en dat zijn plot
selinge «dood het gevolg is van die behande
ling. Sir Miles had gröote verplichtingen
aan uw zoon, omdat deze hem met groote
toewijding heeft verpleegd tijdens een hevi-
gen koortsaanval. Het zou niet verkeerd zijn
Sir Miles te vragen, op welke wijze hij deze
achuld van dankbaarheid heeft betaald. En
als zijn antwoord niet bevredigend is, breng
hen dan aan het verstand,, dat u geen steen
op dear anderen zult laten om de waarheid
te ontdekken en het van de daken zult
schreeuwen, dat hij onder een Vreeeelijke
verdenking staat en er een beschuldiging
tegen hem wordt ingebracht, waarvoor hij
ontzettend bang is. Sir Miles Calliaton woont
op het oogenblik op de „Grange” in Overlee
bij Plymouth. Het zal u misschien interes
voor de ontwapening ter zee. De minister
achtte dit een volkomen onjuiste zienswijze.
Ten bewijze verwees dr. Groener naar de
jongstevlootovereenkomst, die tusschen En
geland, Frankrijk en Italië is gesloten. Op
grond van dit vergelijk zal Engeland op 31
December 1936 beschikken over een totale
tonnage van 1137200 ton; de cijfers van
Frankrijk en Italië zullen op genoemden
datum onderscheidenlijk zyn: 670729 en
441266 ton. Duitschland zal dan echter
slechts een scheepsruimte hebben van
164000 ton. Toen Groener deze cyfers mede-
de beschikkingen ervan tot onderwerp van
geschil zou maken, van de voordeelen ervan
zal worden uitgesloten.
De erflater heeft verzuimd het lichaam te
noemen, dat in aanmerking komt voor het
legaat voor het k^pkeronderzoek.
BALG1E.
Raad van Vlaanderen gevormd.
Zelfstandigheid van Vlaanderen ook
in staatkundig opzicht het doel.
De Vlaamsch-Nationalistische „Schelde”
bevat een manifest aan het Vlaamsche volk
waarin medegedeeld wordt, dat onder voor
zitterschap van dr. August Borms een
nieuwe Raad van Vlaanderen is gesticht.
Hij stelt zich ten doel de zelfstandigheid
van Vlaanderen ook in staatkundig opzicht
te verwezenlijken. De wetgevende, bestuur
lijke en rechterlijke macht over Vlaanderen
aldus het manifest moet geheel en
uitsluitend in handen gelegd worden van
eigen Vlaamsche volksgenooten. Vlaande
ren dient zyn plaats in te nemen in de ry
der vrije volken, om zyn betrekkingen met
andere Volken en Staten zelfstandig naar
eigen inzicht te regelen.”
VER. STATEN.
Sabotage in de Amerikaansche luchtvaart
ontdekt.
Hongaarsch ingenieur beraamt
plannen om den bouw van het
luchtschip te doen mislukken.
Te Akron in den staat Ohio, waar zich de
Amerikaansche luchtschepenwerf bevindt, is
gearresteerd de 37-jarigen ingenieur Paul
Kassay, een voormalig Hongaarsch officier
van de geheime politie, aangezien hy er van
verdacht wordt voornemens te zyn den bouw
van het nieuwe, zich thans in aanbouw be
vindende reuzen luchtschip te willen ver
hinderen. Men meldt hieromtrent nader uit
New-York, dat de Amerikaanschen lucht
vaartautoriteiten weten mede te deelen, dat
Kassay’s plan een onderdeel vormt van een
uitgebreide sabotage-actie in de Amerikaan
sche luchtvaart. De algemeene directeur van
de groote luchtvaart-fabrieken, de Lakes
Aircraft Corporation, C. F. Barndt, ver
klaarde, dat men op het spoor vati de sa
menzwering kwam door Ket ongeval, dat in
September j.l. boven San Diego plaats vond,
toen een marine-bombardementsvliegtuig
neerstrotte. In dezelfde periode had men
defecten ontdekt aan twee vliegtuigen, die
na door de fabriek te zyn afgeleverd, aan
een nauwkeurig onderzoek waren onderwor
pen en toen nog in orde waren geweest.
Het spoor leidde naar de fabrieksafdeeling,
waar Paul Kassay werkte. Deze heeft be
kend, dat hy den bouw van het luchtschip
te Akron zoodanig wilde belemmeren, dat
het voor gebruik ongeschikt zou worden.
Volgens sommige bladen zou Kassay in ver
binding staan met communistische elemen
ten. Zyn berechting zal waarschijnlijk wor
den overgelaten aan de justitie van den
i staat Ohio.
Hij liep de kamer door en legde de
op Callieton’s schouder.
Heb je vertrouwen in mij? Heb ik ooit
iets belooft dat ik niet ben nagekotnetn?
Miles greep de hand van zijn vriend.
Je weet wel dart, ik huizen op joh bouw,
John...
Nu dan Ik beloof dat ik binden een
week dme gohurkentroep zal ontmaskeren
en dat je onschuld zonneklaar zal blijken
Kun je zoolang nog wachten?
Maar Sir Miles gaf geen antwoord; hij
was in een diepe bezwijming achterover in
zijn ©toe! gezonken; de reactie,van zjjn nog
zwak gestel op de dmoties van den afgeloo-
pen dag. Met behulp van een scheut cognac
bracht hij hem weer bij bewustzijn en hielp
Gustave hem om htem naar bed te brengen.
Maar hij vergat niet om voor hij de biblio
theek verliet, den anonymen brief en de cou
ranten in zijn zak te stoppen.
Toen Miles rustig in bed lag. ging de ad.
vocaat naar zijn eigen kamer, zette zich aan
de schrijftafel, nadat hij de deur op slot
had gedaan en haalde nog een paar bndere
documenten te voorschijn, die zijn Vriend
hem al eerder had tier hand gesteld.
Hy spreidde alle papieren voor zich uit
en vergeleek nauwkeurig de diverse hand
schriften Toen kwam er een breede glim
lach op zijn schrander gezicht.
BUITENLANDSCH NIEUWS.
ENGELAND
De Schotland-expreau» Verongelukt.
Zes dooden en 4 a 5 gewonden
te betreuren.
De Schotland-express, die gistermorgen
van Londen naar Schotland is vertrokken,
is even na twaalven op het station Leighton
verongelukt.
De locomotief is eenige meters voor het
station ontspoord. Vier wagens sloegen om,
terwijl twaalf andere wagens uit de rails
liepen. Volgens tot nu toe binnengekomen
berichten, werden vier personen, o.a. de ma
chinist, de stoker en een kok gedood. Men
vreest evenwel dat het aantal dooden be
langrijk hooger zal zyn. Het baanvak is in
beide richtingen door het puin versperd. Uit
verschillende plaatsen zyn hulptreinen naar
de plaats des onheils gedirigeerd.
De bergingswerkzaamheden zijn nog in
vollen gang. Het aantal griironden is niet by
benadering vastgesteld. De trein was zeer
goed bezet.
Een later bericht meldt dat er zes doo
den en 4 A 5 gewonden te betreuren zyn.
Het stationsgebouw is geheel als ambu
lance ingericht en in een der zalen is een
operatietafel geïmproviseerd, waar onmid-
dellyke hulp kon worden verleend aan een
dame van wie ter plaatse een been moest
worden geamputeerd om de zeer vg|e be
langstellende op een afstand te houden.
De trein waarmede de ramp plaats vond,
verliet te 11.30 het Enston station te Lon
den, het ongeluk gebeurde 250 meter voor
het station Lieghton Buzzard by een wis
sel waar de lynen van een lokaaltrein de
rails van den expres kruisen. Ten gevolge
van herstellingen aan deze laatste spoor
lijn, was de expres bij dit station genoopt
van de lokale lijn gebruik te maken.
By het passeeren van den wissel is de lo
comotief uit de rails geloopen, waarna zij
nog ongeveer een honderd meter door reed
en vervolgens opzy viel. De trein bestond
uit veertien wagons, waarvan enkele naar
Glasgow en andere naar Edinburg zouden
gaan. Alle wagons behalve de achterste vier,
liepen uit de rails. De eerste vier wagons
Denkt u dat ik het handschrift van
mijn zoon niet ken?
Ongetwijfeld kent u één handschrift,
was het scherpe antwoord. Maar ik heb
overigens niet beweerd, dat hij drie geschre
ven heeft, ik zei alleen dat hij heeft gezorgd
dat de brief geschreven werd. Ik zeg dat
niet zonder reden. Deze brief geeft blijk
van een kennis van verschillende omstan
digheden, waarvan buiten mij maar drie
personen op d$ hoogte zijn en twee van
hen komen absoluut niet in aanmerking om
verdacht t«e worden, dat ze iets met dit
epistel te maken hebben.
Weet u wel, Sir Miles,, dat u mijn zoon
op een schandelijke gemeene manier belas
tert’ vroeg de oude man heftig.
Ik zou zeggen, verklaarde Callistion,
dat de schrijver van dit anonyme vod mij
schandelijk belastert.
Dus u bent niet bereid mij d'e inlich
tingen te geven, waarvoor ik kwam? U wei
gert mijn vraag te beantwoorden?
Ik wensch mij niet te verdedigen tegen
een anonyme aantijging, klonk het uit dé
hqogte.
Dim u bent bereid de consequenties
van deze weigering te aanvaarden’ Ik ben
gekomen om naar uw reisgezel, mijn zoon,
te vragen, die spoorloos verdwenen blijkt.
U wilt mij niet vertellen wat er van hem
geworden is, wat u met hem hebt uitgê-
voerd en tracht u er af te maken met las
terlijke insinuaities tegen hem. De heele
wereld zal uw houding leeren kennen en als
er nog iete als rechtvaardigheid in <le we
reld ia, zal ik die inroepen Ik ben een arm
man, maar ik twijfel er geen oogenblik aan
90