De Londen-Melbourne
race
er End
jn het!
ben
eld;
[artikelen
Istraat 13
NG
arming
iNK.
M
T7
NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR GOUDA EN OMSTREKEN
BOSKOOP, GOUDERAK, HAASTRECHT, MOORDRECHT, MOERCAPELLÉ,
■r "I, enz.
■o. 18736
Maandag ZS OoHber 1834
73"Jaargang
bergambacht, berkenwoude, bodegraven,
fflEUWERKERK, OUDERKERK, OUDEWATER, REEUWIJK, SCHOONHOVEN, STOLWIJK, WADDINXVEEN, ZEVENHUIZEN,
Dit blad verschijnt dagelijks, behalve Zon- en Feestdagen
*and*toffen
Reuwijk
f
prijzen
EL.
'45,
De uitgewischte schuld.
Naar het Engelsch van
PAUL TRENT.
De Comet met Scott en Campbell in Australië
doch wegens warmgeloopen motor opgehouden,
Parmentier met „de Uiver” Semarang gepasseerd.
De kans om te winnen gestegen.
„De Postjager” uit den strjjd.
De Mollisons geven den strijd op.
EE< KLEINTJE
EEN KWART4E
rengt het overige
m T DUöIïUur, UrUU OIuivAlk, HAAÖ1 KlhVil 1, WiVVJvVIvIliVIl 1, ITlVJIhIW/%1 I
relijks elk bedrag
per 100 K.G. f&o.
per 100 K.G. 1.45.
per uur.
Hedenavond kan hier te lande bericht waa ^et landen. BV een poging echter
i.i u-1 om de vaart er uit ta halen w»rrl doia moor
.Lockheed Vega", bestuurd door J.
chel met vloerplaat te
Gr. v. Bloisstraat 41.
in
11
n
k
TELEF. 2404.
ILKSLOOT 134.
per 100 K.G. ƒ2.60.
per 100 K.G. ƒ2.70.
Nadruk verboden.
r 1.65 per 100 K.G.
r 1.55 per WO K.G.
n groeien voor U
rEG 5, Teleph. 2465.
van de
en As-
Odr enorme belangstelling van naar
schatting 150.000 toeschouwers zijn Zater- i
dgawrgen precies op tyd de 20 deelnemen
de vliegtuigen aan de Londen- Melbourne*
nee, waarvoor de Australische chocolade-
koning Mac Pherson Robertson een groote
pry's beschikbaar stelde, van het vliegveld
Mildenhall in Suffolk vertrokken. Op een
teeken van den waarnemenden Lord Major
van Londen startte precies te G.30 de Cor-
netmachine van het echtpaar Mollison,
met perioden van 45 seconden gevolg door
de overige machines, in de door loting vast- I
gestelde volgorde. Als vierde toestel ver-
Kraamverpleegster
h aan voor dir. of later,
163.
V
ABONNEMENTSPRIJS: per kwartaal ƒ2.25, per week 17 cent, met Zondagsblad
oer kwartaal ƒ2.90, per week 22 cent, overal waar de bezorging per looper geschiedt.
Franco per post per kwartaal ƒ3.15, met Zondagsblad ƒ3.80.
Abonnementen worden dagelijks aangenomen aan ons Bureau: MARKT 31, GOUDA,
bü onza agenten en loopers, den boekhandel en de postkantoren.
Onze bureaux zijn dagelijks geopend van 96 uur. Administratie en Redactie Telef.
latere. 2745. Postrekening 48400.
De Mollisons geven het op.
Ifet echtpaar Mollison zette na anderhalf
uur de vlucht naar Allahabad voort, maar
moest wegens een defect aan den ipotor op
weg naar laatstgenoemde plaats, naar Ka
rachi terugkeeren.
Nadat het defect was hersteld, zyn dc
Mollisons opnieuw gestart te 21.05 G.T. naar
Allahabad. Zy zyn daar behouden aange
komen, maar deelden by hun aankomst mede
dat zjj wegens nieuwe motorstoring van
verdere deelname hebben afgezien.
De Douglaamachine „de Uiver”.
De Douglas, de Uiver van de K.L.M., die
te 5.34 uur van Mildenhall in Engeland ver
trok, was te 11.04 te Rome, vertrok vandaar
te 11.34, kwam te Athene aan om 15.31, ver
trok 10 minuten later, passeerde te 17.40
Rhodos, was te 19.57 te Aleppo, vertrok te
20.37 van A lep po-en kwam te 23.45 te Bag-
dad aan. Vandaar is het toestel na een kort
oponthoud vertrokken naar Allahabad, waar
dat in vliegerstermen heet, onzacht neer,
met als gevolg, dat het landingsgestel en
een der propellers werden vernield. De in
zittenden van het toestel bleven ongedeerd.
De vliegers hebben nog geen besluit ge-
nomn omtrent verdere deelneming aan de
race. Wel staat het vast, dat een reparatie
van het toestel geruimen tyd in beslag zal
nemen.
Een later bericht uit Londen meldt, dat
het ongeval moet worde* toegeschreven aan
het feit, dat het landingsgestel, dat, naar
men weet, intrekbaar ia, onder den linker
vleugel by het landen is teruggesprongen.
Het toestel is toen naar de linkerzijde om
geslagen, waarbij het landingsgestel ern- 1
stig werd beschadigd en een propeller ver
nield.
Heden ia hier te lande van de Pander-
jager bericht Wlgekomen dat het toestel een
mislukte landing heeft gemaakt en thans
op ztfn buik ligt. Het toestel zal hedenoch
tend worden opgekwikt, waarna met (mede
werking van deskundigen de schade zal wor
den vastgesteld.
de, dat hy en zyn metgezellen een schit
terende vlucht hadden gemaakt over het
door de maan verlichtte gebied. Parmentier
was zeer optimistisch gestemd omtrent het
verdere verloop van den tocht.
Scott had bij aankomst te Singapore ver
klaard, dat gedurende het laatste gedeelte
van de vlucht het zicht zeer slecht was.
Met voldoening zei hy dat hy de eerste is
geweest die rechtstreeks de stormachtige
Golf van Bengalen was overgevlogen. Het
weer te Singapore is slecht, zoodat de Uiver
daarvan de nadeelen ondervindt. Dank zij
de radio en de ondervinding van onze In*
dië-vliegers, bleek dat geen bezwaar voor
Parmentier om binnen het uur weer te ver
trekken.
Te 10.54 landde de Uiver onder groot en
thousiasme te Batavia. Te 1L18 vertrok hec
toestel naar Rembang. Te 12.35 reeds werd
de Uiver boven Semarang gesignaleerd.
De prüzen voor de winnaars.
De organisator van den wedstrijd, de Aus
tralische millionaïï Mac Pherson Robertson
kortweg Mc Robertson genoemd, die de race
bedoeld heeft als onderdeel van de viering
van het eeuwfeest van den Staat Victoria,
heeft daarvoor een totaal bedrag aan prij
zen uitgeloofd van 15.000. Voor den win
naar vtfn den snelheidswedstrijd 10.000,
benevens een trophee ter wiaarde van 500,
voor de tweede en derde prijzen respectieve
lijk 1000 en 500. De winnaar der handi
caprace krygt 2000, de tweede prys be
draagt hier 1000, terwijl elke vlieger die
het traject binnen zestien dagen aflegt, een
gouden medaille ontvangt.
De race bestaat dus uit twee afzonder
lijke wedstrijden: een snelheids- en een
handicaptace.
lur te Voorburg voor
an hoofdweg dicht bjj
Tram, royaal Heeren--
ntr. verw., w. en k.
kamers en geïnstall.
ooten voor- en achter
ben achteruitg.
Bkh» Ruys, Voorburg.
>p: Zandbak, bloembak»
itskachel, enz.
melksloot 118.'
ie Winkel-inventaris
mahonie te koop ge-
Bijieven met opgaaf
prijs, indeeling en af-
riz., onder letters ECU
dit blad.
en omstreken (behoorende tot den bezorgkring)}
-ƒ0.25. Van buiten Gouda en den bezorgkring:
meer 0.30. Advertentiën in het Zaterdagnummer 25
fheids-advertentiën de helft van den prijs.
.^INGEN: 14 regels /2JM elke regel meer 0.50, Op
worden verwacht wat de bemanning
Panderjager, de heer Geysendorffer
jes voornemens is te doen.
De Boeing Transport van Kolonel
Turner derde.
Als vierde vliegtuig in de race lag Zon
dagmiddag de „Boeing Transport” van Ko-
£it-Slaapkamer aange-
or dame, met gebruik,
:en, bad en v. wasch-
i p. mnd., met licht en
DYB bur. v. d. blad.
op: Diverse afbraak,
;n, balken en planken-
nelksloot 118.
mantel te koop, prima
ser blauw met zwarte
kraag. Wyde maat
ie rood pluchen stoe-
>nie, voor 5-
C.K. bur. v. d. blad'.
Black eerder
te lucht inging dan de Airspeed, wat ook het te 14.30 aankwam.'Vandaar trok het
naar Calcutta, vervolgens naar Singapore^
verder naar Batavia, waar het toestel te
10.54 Amst. T|jd aankwam. t
De Comet met Scott.
De Uiver, die in Bagdad tweede was na
de Mollisons, is daarna ingehaald door de
tweede Cornet bemand met de vliegers C.
W. A. Scott en F. Campbell Black.
Dit vliegtuig, waarvan men na het ver
trek uit Londen niets meer had gehoord, is
opeens de Mollisons en Parmentier vooruit
gegaan en heeft zich aan den kop geplaatst.
Met, een geweldige snelheid heeft deze Co
rnet de afstand Allahabad-Bangkok-Alor-
Stad-Singapore afgelegd en is heden te 7.50
A.T. Timor reeds gepasseerd. Te 11.28 Am-
I stenl. Tyd bereikte deze Comet Port Dar
win, de eerste landingsplaats in Australië.
De Panderjager heeft pech.
Achter de Douglas komt de Panderjager,
die in Leipzig 40 minuten noodlg gehad
heeft óm te tanken en te Athene 50 minu
ten. Uit Athene is de Qouglas 1 uur 14 min.
eerder vertrokken dan de Panderjager.
Daarachter zaten Roscoe Turner en Clyde
Pangborn in de Boeing. Zij kwamen 10 mi
nuten na Geysendorffer binnen te Athene,
maar bleven daar, volkens de berichten niét
minder dan 7 kwartier staan.
De „Panderjager” te Allahabad
ernstig beschadigd.
De bemanning ongedeerd.
De „Panderjager” is bij de landing op
het vliegveld Bamrauli te Allahabad, ern
stig beschadigd. Het togstel kwam, zooals
Gerald, je hebt een kleur Juffrouw
Sherborne, hebt u hem geplaagd?
Ik geloof het niet. Uw zoon wilde
weten hoe Ik over oorlogshuwelijken
dacht. Er is één, dat ik graag zou bijwo-*
nen, dat van Ruth en meneer Blair.
Ik ook, zei Sir John vol overtuiging.
Ze is diep ongelukkig
Kent u de geschiedenis?
Ja, en ik heb medelijden met hen
allebei.
Voor het hotel ontmoetten ze Ruth en
Geoffrey. Sir John zuchtte, want-hij zag,
dat zijn complot mislukt was. Gedurende
«je terugrit naar het kamp waren ze al
len in een gedrukte stemming en met
een gevoel van verlichting kwamen ze er
aan. De meisjes stapten bij ‘de tent uit
erv d# auto reed door, nadat Geoffrey bij.
Sir John en Gerald achterin was gaan
zitten.
Vanavond ga ik naar Londen terug,
maar zal zien, dat ik voor jullie ver
trek nog een keer kom, deelde Sir John
mede, en toen Geoffrey was uitgestapt
hield h’ij zijn zoon een oogenblik bij zich.
Jongen, misschien zien we elkaar
46
Waarom kwel Je me zoo? Je ziet er
200 «el1 .Uit, $Jat
Ik zie er dus lief uit! Dat zal ik ook
[Onthouden.
—Je bent gewoon aanbiddelijk.
■s Je leert al aan. Maar je bent nog
ver genoeg. Aha, daar is Sir John,
W»e,p ze, met een blik op haar horloge. Het
«uur is om.
Ethel, antwoord me voor hij hier* is.
Gerald, je hebt nog veel te leeren
n ik vrees, dat ik te bescheiden ben, om
je bij te brengen.
Sir John voegde zich hij hen en^keek
zlJn zoon plagend aan.
ADVERTENTIEPRIJS: Uit Gouda
15 regels ƒ1.30, elke regel meer
15 regels 1.55, elke regel me
bijslag op den prys. Liefdadig h
INGEZONDEN MEDEDEEL!!
de voorpagina 50 booger.
Gewone advertentiën en ingezonden mededeelmgen bij contract tot zeei gereduceerden
prijs. Groote letters en r-aden worden berekend naar plaatsruimte.
Advertentiën kunnen worden ingezonden door tusschenkomat van soliede Boek
handelaren, Advertentiebureau! en onze agenten en moéten daags vóór de plaatsing
aan het Bureau zjjn ingekomen, teneinde van opname verzekerd te zjjn.
papa>haar mocht lijden.’ -v
Anders niet? glimlachte Bl>it. g
Ik-vroeg haar tweènjaal of" ze mtfn x-
vrouw .wlldje worden en ze gaf gepn ant- I
woorjf, zei Gerald verontwaardig^,
$ebrje höar ook verteld, dat' jé haar
^L^Ueve deugd! Was het d^t? Ma,ar ze
moet, toch begrepen hebben, dat Ik ‘haar
liefheb?
s (Wordf vervolgd).
Miss Cochran had voor den wedstrijd in
geschreven met een Granville Monoplane,
piloot Wesley Smith en miss Cochran zelf.
Aan de voorbreiding heeft zij eenige hon
derdduizenden guldens besteed, die zij ter
beschikking van den goeden organisator
Wesley Smith heeft gesteld. Deze heeft een
enorm werk verricht, overal langs de route
aparte benzinevoorraden en benoodigdheden
laten opslaan, kortom alle maatregelen ge
troffen om zeker te zijn dat eventueele
moeilijkheden overal zoo snel mogelijk.uit
den weg geruimd kunnen worden.
Zoo wordt uit Port Darwin aan de Noord
westkust van Australië bericht, dat voor
miss Cochran daar een eigen servicestation
is ingericht, dat een reparatiewerkplaats,
benzinevoorraden en talrijke onderdeden in
voorraad bevat.
Haar entree op het vliegveld was echt
„Amerikaansch” en sloeg de aanwezigen
met stomheid van schrik. Zy kwam laat op
een middag ais uit het niets opduiken, toen
het reeds donker was, na half zes. Het
vliegterrein van Mildenhall Zheeft geen
nachtverlichting en het snelle toestel waar
mede miss Cochran in het duister naderde
zou dud zoo goed en zoo kwaad als het ging
op den grond moeten arriveeren.
En het gelukte, maar ho«! Het toestel
werd niet recht tegen den wind ingestuurd,
1 hetgeen by de groote snelheid al gevaariyk
middag omstreeks 1 uur Amsterd. T|jd weer
vertrok.
De „Lockheed Vega", bestuurd door J.
Woods en D. C. Bennett, die Zaterdagavond 2ne*“ ,u/ar™,’
reeds een kort oponthoud te Athene had, is j sche’ iniM1;?enha’!.
Zondagochtend, by de landing te Aleppo i iren rn ftn '11
over den kop geslagen en ernstig bescha- j
digd. De bestuurder Woods werd licht ge-
wond en dit toestel is uit de race terug-
getrokken. J 1CC.C
De Deen Hansen, die te Athene over- A Y*Ss
nachtte, is Zondagochtend omstreeks half
elf Amst. Tyd van Athene vertrokken. J V.. j
Tot dusver zyn, behalve Fitzmaurice, die ieFe'
niet mocht starten, nog uitgevallen de Gran- x
ville van Miss Cochran, die te Boekarest*'
heeft opgegeven, terwijl van de vlieger
Shaw, die by Barcelona en Parer, die in
Noord-Frankrijk een noodlanding hebben
gemaakt, nog geen startmeldingen zyn
ontvangen.
Van de oiverige toestellen, die nog aan de
race deelnamen, zyn npg geen positiemel-
dingen ontvangen.
Miss Cochran uitgeschakeld.
De ryke Amerikaftnsche miss Cochran,
van wie eerst gemeld is dat zy niet aan de
^rt zou verschijnen omdat zy in Amerika
de boot had gemist, is op even plotselinge
als opzienbarende wijze toch nog in Mil-
denhall gearriveerd.
niet weer. Laat ik je zeggen, dat ik
trotsch op je ben. Geen vader had een
beteren zoon kunnen hebben dan jij voor
me geweest bent. Soms ben ik wel eenö
bang, dat je een beetje verwaand was,
maar nu niet meer. Éfet was het .geluk
kigste oogenblik van mün leveh, torti ik
je in khaki zag. Je fi&d den moed, om
tegen mijn bevel te handelen en toch
weet ik, dat je^van mé houdt. Wel, Ge
rald, ik weet, dat je je plicht zult doen.
Vaarwel, mijn jonfcen. Houd een oogje op
Geoff Stuur h£m evetfblj me.
Gerald ging heen en Blair l^ram naar
de auto toe.
Ga even zitten. Ik had gehoopt, dat
jij en Ruth weer vrede zouden sluiten.
Dat zal nimmer gebeuren. Sir John.
Nimmer is erg lang. Hou<t een oogje'
op Gerald. Hij i$ me heel ditrb^ar, «n
alles wat ik op de wéreld hebraat
geen onnoodige gevaren loópeh. De loop
graven zijn gevaarlijk genoeg zonder
extra waaghalzerij. En, Geoff, wees JU
ook voorzichtig. Je denkt misschien dat,
zoolang het uit ié mpt Ruth, dat ’t lev^p
geen waarde heeft, nia.ar daarin .vergis
i
trok van de startlyn te 6 uur 32 minuten 15
seconden de Nederlandsche Panderjager, die
door Geysendorffer met een prachtige start
de lucht in werd gestuurd voordat zyn voor
ganger, de Cornet van Wallez en Fulden.er
nog in was geslaagd los te komen. Hy was
dus als derde in de lucht. Hetzelfde lot trof
de als vijfde machine startende Airspeed
van Neville Stack en Turner, zoodat ook de
Comet van Scott en Campbell
het geval was met de Douglas. De 'VcTïër--.
hndsche K. LM.-machine Uiver stawte te
6 uur 34 minuten 5 seconden precies. Met
een verbazingwekkend korten aanloóp voor
een zoo zware machine stuurde Parjnentier
zijn Douglas direct omhoog in Zuid-Ooste-
lijke richting. Precies te 6 uur 47 min., dus
juist 17 minuten nadat de Mollisons waren
vertrokken, startte het laatste van de 20
vliegtuigen, de kleine Gipsy-Moth van den
jeugdigen Australischen solovlieger Mel-
ron,
De Mollisons maken een non-stop-
vlucht naar Bagdad.
De Mollisons met hun Comat-toestel, die
het eerst de lucht ingingen en die een non-
stopvlu’éht naar Bagdad hebben gemaakt,
rijn daar als eerste aangekomen.
Dm 19 uur 10 (tyd van Greenwich) zijn
zij te Bagdad, dus op de eerste hoofdcon-
troleplaate, geland. Na 1 uur 38 min. rust
te hebben genomen, zyn ze om 20 u. 48 tijd
van Greenwich weer vertrokken voor een
zeer gevaarlijke nachtvlucht over het woes
te bergland van Perzië.
Zoo is dus de Cornet, het toestel, dat
'le De Havillandfabriek speciaal voor dezen
grooten wedstrijd heeft ontworpen er. waar
van het er drie heeft gebouwd, er in ge
slaagd het eerste traject, 4070 km, in één
ruk» dus zonder t« tanken, af te leggen. Het
vliegende echtpaar is onafgebroken 12 u. 40
uiin. in de lucht geweest en de Cornet heeft
®en gemiddelde gemaakt van niet minder
éan 322 km per uur. De maximale snelheid
van het toestel is, zooals bekendr 378 km
Menigeen, die zijn best doen om er
bovenop te komen, valt in eetv afgrond.
FEUILLETON.
Snelheid en handicap.
De N. R. Crt. vertelt hoe het mogelijk is
om den snelheidswedstrijd met de handicap
race fe combineeren.
Dat gaat zoo: èn voor den snelheidswed
strijd èn voor cde handicaprace zjjn er zes
verplichte contrólepunten, n.l. Bagdad, Alla
habad, Singapore, Darwin, Charleville en
Melbourne. Daar moeten dus alle deelnemers
in beide categorieën landed en zich melden.
Voor den snelheidswedstrijd geldt, wie het
eerste aankomt is winnaar. Dat is dus heel
eenvoudig. Maar voor de handicaprace wordt
alleen de werkelyke vliegtjjd en niet de reis-
tyd in aanmerking genomen, mits de vlie
gers er niet langer over doen lan 16 dagen.
Daar de meeste deelnemers de afstanden
tusschen de hoofdcontroleplaatsen niet in
één route kunnen vliegen en enkelen geen
lust zullen gevoelen de reis bij nacht en
onty voort te zetten, heeft de commissie
voor de deelnemers aan de handicaprace fa
cultatieve controlepunten ingericht, zoo
«licht mogelyk, maar toch nog altyd op
eenigen afstand vap de directe lijn tuswhen
tjvee hoofdcontrolepunten. Te Melbourne nu
worden de tyden van aankomst en vertrek
der met handicap vliegende deelnemer-» ver-
zameld, zoodat men daar na kan gaan in t
hoeveel vlieguren die deelnemers de reis
hebben volbracht.
Men heeft op Mildenhall den han*>
dicaptijd der deelnemers uitgetekend met
een formule, waarin de betalende lading,
het totaal gewicht, het maximale motorver
mogen, de totale oppervlakte grootheden
zjjn. Uit -de verwerking yan deze grootheden
volgens genoemde formule komt men »tot de
handwapsnelheid. Deze snelheid nu wor<Jt w f f
gedeeld op de lengte van den weg tusschen
X Pl A A'Ts»
vpo-r
QI-GAVEN WORDEN VOOR
DONOERDACA VOND UUR
1S(’.RWA<MT
flOÏIIISfjffE OlITRjilVT
Opruimingen.
i oude fietsen of on-
te koop gevraagd.
met uitersten prijs
D.S.K. bur. v. d. bl.
\annemers. Te kooP
nde zware gereed-
w.o. stelling, takels
emelksloot 118.
Ipnel Turner, die omstreeks drie uur Zon
dagochtend na een kort oponthoud te Bag
dad vandaar is vertrokken.
Door het uitvallen van de Panderjager is
Kolonel Turner dus derde geworden.
De andere deelnemers.
De „Cornet” van Waller had motorpech aar
en moest naar Bagdad terugkeeren, van- e
waar het toesteL<iifcorten tyd later Zondag-
1 om de vaart er uit te halen, werd deze weer
1 te klein, waardoor het toestel onbestuur-
baar dreigde te worden; het toestel dook
naar beneden en met flink gasgeven werd
de grond geraakt op één wiel. Het toestel
maakte een sprong, kwam op beide wielen
1 terecht en schoof verder tot het veilig en
I wel voor de hangars stond. De Jtoeschou-
I wets bekwamen weer van de schrik.
I, De Amerikaansche was natuurlijk zoodra
zy uit het vliegtuig stapte het middelpunt
van een menigte vragen stellende journa
listen. „Wanneer kwam u in Engeland?”
„Waarom heeft u zich verborgen gehou-
„Zult u ook hier in Mildenhall weer
verdwynen?” Het antwoord was vry een
voudig: miss Cochran heeft het druk gehad
en wilde daarby niet door nieuwsgierigen
‘gestoord worden.
Zjj heeft daarna, een typische Amerikaan-
1 de laatste voorbereidin
gen getroffen. Zij draagt mannenkleeren,
lange broek en colbert, heeft een mooi ge
zichtje met veel rouge en een duidelyk ac
cent. Zy kon zoo uit een Hollywoodsche
revue weggeloopen zijn...
liss Cochran heeft het met haar toestel
loekarest gebracht. Zij heeft moeilijk-
1 met haar toestel en zhl niet verder
fen.
De Uiver te Batavia geland en op
weg naar Australië.
De Uiver is hedenochtend te 7.02 te Sin
gapore geland en 52 minuten later startte
het toestel weer voor de volgende etappe
naar Batavia.
Scott met zjjn Cornet-toestel, dat te Sin
gapore reeds een voorsprong van 8 uur had,
zou rechtstreeks over den Indischen Oceaan
vliegen, waardoor hij zyn voorsprong zal
vergrooten.
De Douglas, gebouwd als verkeersvlieg
tuig, kan deze afstand niet in één stuk af
leggen.
Aan de telegrammen omtrent de vlucht
van de Uiver ontleenen^wy nog dat Par
mentier by aankomst te Rangoon verklaar-
je je. Ik zal op- haar letten als je weg
bent Jh Je zoo noodig schrijven.
w Dank u, Sir John.
- Vaarwel en behouden terugkeer
Zij drukten elkaar de hand en Geof
frey voegde zich weer bij .zijn vriêhd. Ze
wachtten, tot .^e auto zic^ We?r^fn bes
weging zette en salueerden Joen.f
Geoff, ik hQb me idioot aangesteld,
zei Gerald met ep« lach. Ik heb EtheJ ten
huwelijk gevraafd^en ben van haar weg
gegaan zonder $pn antwoord ktljgéft.
Ik ga naar dt ten f -
Dat zou ik nieï doenv ouwe jongen.
Blijf er uit'de buurt.'Je kunt haar niet
steeds met- bewonderende blik blijven
aanetaren. Het zou niet prettig zijn voor
hfiwr of voor joj? als een van de manhen
je geheim d«or?ag. Waarom schrijf je
niet? x p» t
Jk heb nqqlt in mijn léven een
lle.f<SI«bflef geschreven
Eèn moet .altijd «ie eerste zijn. Wilde
%e je geen antwodrd geven?
Ze scheen te Willen, dat ik iets tegen
Ijaar z^i. Ik, vroeg ha^r ten bjuwelfik. Ik
zei h*ar, dat,ye h^t goed zou.Kètifeep en