De Londen-Melbourne race er End jn het! ben eld; [artikelen Istraat 13 NG arming iNK. M T7 NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR GOUDA EN OMSTREKEN BOSKOOP, GOUDERAK, HAASTRECHT, MOORDRECHT, MOERCAPELLÉ, ■r "I, enz. ■o. 18736 Maandag ZS OoHber 1834 73"Jaargang bergambacht, berkenwoude, bodegraven, fflEUWERKERK, OUDERKERK, OUDEWATER, REEUWIJK, SCHOONHOVEN, STOLWIJK, WADDINXVEEN, ZEVENHUIZEN, Dit blad verschijnt dagelijks, behalve Zon- en Feestdagen *and*toffen Reuwijk f prijzen EL. '45, De uitgewischte schuld. Naar het Engelsch van PAUL TRENT. De Comet met Scott en Campbell in Australië doch wegens warmgeloopen motor opgehouden, Parmentier met „de Uiver” Semarang gepasseerd. De kans om te winnen gestegen. „De Postjager” uit den strjjd. De Mollisons geven den strijd op. EE< KLEINTJE EEN KWART4E rengt het overige m T DUöIïUur, UrUU OIuivAlk, HAAÖ1 KlhVil 1, WiVVJvVIvIliVIl 1, ITlVJIhIW/%1 I relijks elk bedrag per 100 K.G. f&o. per 100 K.G. 1.45. per uur. Hedenavond kan hier te lande bericht waa ^et landen. BV een poging echter i.i u-1 om de vaart er uit ta halen w»rrl doia moor .Lockheed Vega", bestuurd door J. chel met vloerplaat te Gr. v. Bloisstraat 41. in 11 n k TELEF. 2404. ILKSLOOT 134. per 100 K.G. ƒ2.60. per 100 K.G. ƒ2.70. Nadruk verboden. r 1.65 per 100 K.G. r 1.55 per WO K.G. n groeien voor U rEG 5, Teleph. 2465. van de en As- Odr enorme belangstelling van naar schatting 150.000 toeschouwers zijn Zater- i dgawrgen precies op tyd de 20 deelnemen de vliegtuigen aan de Londen- Melbourne* nee, waarvoor de Australische chocolade- koning Mac Pherson Robertson een groote pry's beschikbaar stelde, van het vliegveld Mildenhall in Suffolk vertrokken. Op een teeken van den waarnemenden Lord Major van Londen startte precies te G.30 de Cor- netmachine van het echtpaar Mollison, met perioden van 45 seconden gevolg door de overige machines, in de door loting vast- I gestelde volgorde. Als vierde toestel ver- Kraamverpleegster h aan voor dir. of later, 163. V ABONNEMENTSPRIJS: per kwartaal ƒ2.25, per week 17 cent, met Zondagsblad oer kwartaal ƒ2.90, per week 22 cent, overal waar de bezorging per looper geschiedt. Franco per post per kwartaal ƒ3.15, met Zondagsblad ƒ3.80. Abonnementen worden dagelijks aangenomen aan ons Bureau: MARKT 31, GOUDA, bü onza agenten en loopers, den boekhandel en de postkantoren. Onze bureaux zijn dagelijks geopend van 96 uur. Administratie en Redactie Telef. latere. 2745. Postrekening 48400. De Mollisons geven het op. Ifet echtpaar Mollison zette na anderhalf uur de vlucht naar Allahabad voort, maar moest wegens een defect aan den ipotor op weg naar laatstgenoemde plaats, naar Ka rachi terugkeeren. Nadat het defect was hersteld, zyn dc Mollisons opnieuw gestart te 21.05 G.T. naar Allahabad. Zy zyn daar behouden aange komen, maar deelden by hun aankomst mede dat zjj wegens nieuwe motorstoring van verdere deelname hebben afgezien. De Douglaamachine „de Uiver”. De Douglas, de Uiver van de K.L.M., die te 5.34 uur van Mildenhall in Engeland ver trok, was te 11.04 te Rome, vertrok vandaar te 11.34, kwam te Athene aan om 15.31, ver trok 10 minuten later, passeerde te 17.40 Rhodos, was te 19.57 te Aleppo, vertrok te 20.37 van A lep po-en kwam te 23.45 te Bag- dad aan. Vandaar is het toestel na een kort oponthoud vertrokken naar Allahabad, waar dat in vliegerstermen heet, onzacht neer, met als gevolg, dat het landingsgestel en een der propellers werden vernield. De in zittenden van het toestel bleven ongedeerd. De vliegers hebben nog geen besluit ge- nomn omtrent verdere deelneming aan de race. Wel staat het vast, dat een reparatie van het toestel geruimen tyd in beslag zal nemen. Een later bericht uit Londen meldt, dat het ongeval moet worde* toegeschreven aan het feit, dat het landingsgestel, dat, naar men weet, intrekbaar ia, onder den linker vleugel by het landen is teruggesprongen. Het toestel is toen naar de linkerzijde om geslagen, waarbij het landingsgestel ern- 1 stig werd beschadigd en een propeller ver nield. Heden ia hier te lande van de Pander- jager bericht Wlgekomen dat het toestel een mislukte landing heeft gemaakt en thans op ztfn buik ligt. Het toestel zal hedenoch tend worden opgekwikt, waarna met (mede werking van deskundigen de schade zal wor den vastgesteld. de, dat hy en zyn metgezellen een schit terende vlucht hadden gemaakt over het door de maan verlichtte gebied. Parmentier was zeer optimistisch gestemd omtrent het verdere verloop van den tocht. Scott had bij aankomst te Singapore ver klaard, dat gedurende het laatste gedeelte van de vlucht het zicht zeer slecht was. Met voldoening zei hy dat hy de eerste is geweest die rechtstreeks de stormachtige Golf van Bengalen was overgevlogen. Het weer te Singapore is slecht, zoodat de Uiver daarvan de nadeelen ondervindt. Dank zij de radio en de ondervinding van onze In* dië-vliegers, bleek dat geen bezwaar voor Parmentier om binnen het uur weer te ver trekken. Te 10.54 landde de Uiver onder groot en thousiasme te Batavia. Te 1L18 vertrok hec toestel naar Rembang. Te 12.35 reeds werd de Uiver boven Semarang gesignaleerd. De prüzen voor de winnaars. De organisator van den wedstrijd, de Aus tralische millionaïï Mac Pherson Robertson kortweg Mc Robertson genoemd, die de race bedoeld heeft als onderdeel van de viering van het eeuwfeest van den Staat Victoria, heeft daarvoor een totaal bedrag aan prij zen uitgeloofd van 15.000. Voor den win naar vtfn den snelheidswedstrijd 10.000, benevens een trophee ter wiaarde van 500, voor de tweede en derde prijzen respectieve lijk 1000 en 500. De winnaar der handi caprace krygt 2000, de tweede prys be draagt hier 1000, terwijl elke vlieger die het traject binnen zestien dagen aflegt, een gouden medaille ontvangt. De race bestaat dus uit twee afzonder lijke wedstrijden: een snelheids- en een handicaptace. lur te Voorburg voor an hoofdweg dicht bjj Tram, royaal Heeren-- ntr. verw., w. en k. kamers en geïnstall. ooten voor- en achter ben achteruitg. Bkh» Ruys, Voorburg. >p: Zandbak, bloembak» itskachel, enz. melksloot 118.' ie Winkel-inventaris mahonie te koop ge- Bijieven met opgaaf prijs, indeeling en af- riz., onder letters ECU dit blad. en omstreken (behoorende tot den bezorgkring)} -ƒ0.25. Van buiten Gouda en den bezorgkring: meer 0.30. Advertentiën in het Zaterdagnummer 25 fheids-advertentiën de helft van den prijs. .^INGEN: 14 regels /2JM elke regel meer 0.50, Op worden verwacht wat de bemanning Panderjager, de heer Geysendorffer jes voornemens is te doen. De Boeing Transport van Kolonel Turner derde. Als vierde vliegtuig in de race lag Zon dagmiddag de „Boeing Transport” van Ko- £it-Slaapkamer aange- or dame, met gebruik, :en, bad en v. wasch- i p. mnd., met licht en DYB bur. v. d. blad. op: Diverse afbraak, ;n, balken en planken- nelksloot 118. mantel te koop, prima ser blauw met zwarte kraag. Wyde maat ie rood pluchen stoe- >nie, voor 5- C.K. bur. v. d. blad'. Black eerder te lucht inging dan de Airspeed, wat ook het te 14.30 aankwam.'Vandaar trok het naar Calcutta, vervolgens naar Singapore^ verder naar Batavia, waar het toestel te 10.54 Amst. T|jd aankwam. t De Comet met Scott. De Uiver, die in Bagdad tweede was na de Mollisons, is daarna ingehaald door de tweede Cornet bemand met de vliegers C. W. A. Scott en F. Campbell Black. Dit vliegtuig, waarvan men na het ver trek uit Londen niets meer had gehoord, is opeens de Mollisons en Parmentier vooruit gegaan en heeft zich aan den kop geplaatst. Met, een geweldige snelheid heeft deze Co rnet de afstand Allahabad-Bangkok-Alor- Stad-Singapore afgelegd en is heden te 7.50 A.T. Timor reeds gepasseerd. Te 11.28 Am- I stenl. Tyd bereikte deze Comet Port Dar win, de eerste landingsplaats in Australië. De Panderjager heeft pech. Achter de Douglas komt de Panderjager, die in Leipzig 40 minuten noodlg gehad heeft óm te tanken en te Athene 50 minu ten. Uit Athene is de Qouglas 1 uur 14 min. eerder vertrokken dan de Panderjager. Daarachter zaten Roscoe Turner en Clyde Pangborn in de Boeing. Zij kwamen 10 mi nuten na Geysendorffer binnen te Athene, maar bleven daar, volkens de berichten niét minder dan 7 kwartier staan. De „Panderjager” te Allahabad ernstig beschadigd. De bemanning ongedeerd. De „Panderjager” is bij de landing op het vliegveld Bamrauli te Allahabad, ern stig beschadigd. Het togstel kwam, zooals Gerald, je hebt een kleur Juffrouw Sherborne, hebt u hem geplaagd? Ik geloof het niet. Uw zoon wilde weten hoe Ik over oorlogshuwelijken dacht. Er is één, dat ik graag zou bijwo-* nen, dat van Ruth en meneer Blair. Ik ook, zei Sir John vol overtuiging. Ze is diep ongelukkig Kent u de geschiedenis? Ja, en ik heb medelijden met hen allebei. Voor het hotel ontmoetten ze Ruth en Geoffrey. Sir John zuchtte, want-hij zag, dat zijn complot mislukt was. Gedurende «je terugrit naar het kamp waren ze al len in een gedrukte stemming en met een gevoel van verlichting kwamen ze er aan. De meisjes stapten bij ‘de tent uit erv d# auto reed door, nadat Geoffrey bij. Sir John en Gerald achterin was gaan zitten. Vanavond ga ik naar Londen terug, maar zal zien, dat ik voor jullie ver trek nog een keer kom, deelde Sir John mede, en toen Geoffrey was uitgestapt hield h’ij zijn zoon een oogenblik bij zich. Jongen, misschien zien we elkaar 46 Waarom kwel Je me zoo? Je ziet er 200 «el1 .Uit, $Jat Ik zie er dus lief uit! Dat zal ik ook [Onthouden. —Je bent gewoon aanbiddelijk. ■s Je leert al aan. Maar je bent nog ver genoeg. Aha, daar is Sir John, W»e,p ze, met een blik op haar horloge. Het «uur is om. Ethel, antwoord me voor hij hier* is. Gerald, je hebt nog veel te leeren n ik vrees, dat ik te bescheiden ben, om je bij te brengen. Sir John voegde zich hij hen en^keek zlJn zoon plagend aan. ADVERTENTIEPRIJS: Uit Gouda 15 regels ƒ1.30, elke regel meer 15 regels 1.55, elke regel me bijslag op den prys. Liefdadig h INGEZONDEN MEDEDEEL!! de voorpagina 50 booger. Gewone advertentiën en ingezonden mededeelmgen bij contract tot zeei gereduceerden prijs. Groote letters en r-aden worden berekend naar plaatsruimte. Advertentiën kunnen worden ingezonden door tusschenkomat van soliede Boek handelaren, Advertentiebureau! en onze agenten en moéten daags vóór de plaatsing aan het Bureau zjjn ingekomen, teneinde van opname verzekerd te zjjn. papa>haar mocht lijden.’ -v Anders niet? glimlachte Bl>it. g Ik-vroeg haar tweènjaal of" ze mtfn x- vrouw .wlldje worden en ze gaf gepn ant- I woorjf, zei Gerald verontwaardig^, $ebrje höar ook verteld, dat' jé haar ^L^Ueve deugd! Was het d^t? Ma,ar ze moet, toch begrepen hebben, dat Ik ‘haar liefheb? s (Wordf vervolgd). Miss Cochran had voor den wedstrijd in geschreven met een Granville Monoplane, piloot Wesley Smith en miss Cochran zelf. Aan de voorbreiding heeft zij eenige hon derdduizenden guldens besteed, die zij ter beschikking van den goeden organisator Wesley Smith heeft gesteld. Deze heeft een enorm werk verricht, overal langs de route aparte benzinevoorraden en benoodigdheden laten opslaan, kortom alle maatregelen ge troffen om zeker te zijn dat eventueele moeilijkheden overal zoo snel mogelijk.uit den weg geruimd kunnen worden. Zoo wordt uit Port Darwin aan de Noord westkust van Australië bericht, dat voor miss Cochran daar een eigen servicestation is ingericht, dat een reparatiewerkplaats, benzinevoorraden en talrijke onderdeden in voorraad bevat. Haar entree op het vliegveld was echt „Amerikaansch” en sloeg de aanwezigen met stomheid van schrik. Zy kwam laat op een middag ais uit het niets opduiken, toen het reeds donker was, na half zes. Het vliegterrein van Mildenhall Zheeft geen nachtverlichting en het snelle toestel waar mede miss Cochran in het duister naderde zou dud zoo goed en zoo kwaad als het ging op den grond moeten arriveeren. En het gelukte, maar ho«! Het toestel werd niet recht tegen den wind ingestuurd, 1 hetgeen by de groote snelheid al gevaariyk middag omstreeks 1 uur Amsterd. T|jd weer vertrok. De „Lockheed Vega", bestuurd door J. Woods en D. C. Bennett, die Zaterdagavond 2ne*“ ,u/ar™,’ reeds een kort oponthoud te Athene had, is j sche’ iniM1;?enha’!. Zondagochtend, by de landing te Aleppo i iren rn ftn '11 over den kop geslagen en ernstig bescha- j digd. De bestuurder Woods werd licht ge- wond en dit toestel is uit de race terug- getrokken. J 1CC.C De Deen Hansen, die te Athene over- A Y*Ss nachtte, is Zondagochtend omstreeks half elf Amst. Tyd van Athene vertrokken. J V.. j Tot dusver zyn, behalve Fitzmaurice, die ieFe' niet mocht starten, nog uitgevallen de Gran- x ville van Miss Cochran, die te Boekarest*' heeft opgegeven, terwijl van de vlieger Shaw, die by Barcelona en Parer, die in Noord-Frankrijk een noodlanding hebben gemaakt, nog geen startmeldingen zyn ontvangen. Van de oiverige toestellen, die nog aan de race deelnamen, zyn npg geen positiemel- dingen ontvangen. Miss Cochran uitgeschakeld. De ryke Amerikaftnsche miss Cochran, van wie eerst gemeld is dat zy niet aan de ^rt zou verschijnen omdat zy in Amerika de boot had gemist, is op even plotselinge als opzienbarende wijze toch nog in Mil- denhall gearriveerd. niet weer. Laat ik je zeggen, dat ik trotsch op je ben. Geen vader had een beteren zoon kunnen hebben dan jij voor me geweest bent. Soms ben ik wel eenö bang, dat je een beetje verwaand was, maar nu niet meer. Éfet was het .geluk kigste oogenblik van mün leveh, torti ik je in khaki zag. Je fi&d den moed, om tegen mijn bevel te handelen en toch weet ik, dat je^van mé houdt. Wel, Ge rald, ik weet, dat je je plicht zult doen. Vaarwel, mijn jonfcen. Houd een oogje op Geoff Stuur h£m evetfblj me. Gerald ging heen en Blair l^ram naar de auto toe. Ga even zitten. Ik had gehoopt, dat jij en Ruth weer vrede zouden sluiten. Dat zal nimmer gebeuren. Sir John. Nimmer is erg lang. Hou<t een oogje' op Gerald. Hij i$ me heel ditrb^ar, «n alles wat ik op de wéreld hebraat geen onnoodige gevaren loópeh. De loop graven zijn gevaarlijk genoeg zonder extra waaghalzerij. En, Geoff, wees JU ook voorzichtig. Je denkt misschien dat, zoolang het uit ié mpt Ruth, dat ’t lev^p geen waarde heeft, nia.ar daarin .vergis i trok van de startlyn te 6 uur 32 minuten 15 seconden de Nederlandsche Panderjager, die door Geysendorffer met een prachtige start de lucht in werd gestuurd voordat zyn voor ganger, de Cornet van Wallez en Fulden.er nog in was geslaagd los te komen. Hy was dus als derde in de lucht. Hetzelfde lot trof de als vijfde machine startende Airspeed van Neville Stack en Turner, zoodat ook de Comet van Scott en Campbell het geval was met de Douglas. De 'VcTïër--. hndsche K. LM.-machine Uiver stawte te 6 uur 34 minuten 5 seconden precies. Met een verbazingwekkend korten aanloóp voor een zoo zware machine stuurde Parjnentier zijn Douglas direct omhoog in Zuid-Ooste- lijke richting. Precies te 6 uur 47 min., dus juist 17 minuten nadat de Mollisons waren vertrokken, startte het laatste van de 20 vliegtuigen, de kleine Gipsy-Moth van den jeugdigen Australischen solovlieger Mel- ron, De Mollisons maken een non-stop- vlucht naar Bagdad. De Mollisons met hun Comat-toestel, die het eerst de lucht ingingen en die een non- stopvlu’éht naar Bagdad hebben gemaakt, rijn daar als eerste aangekomen. Dm 19 uur 10 (tyd van Greenwich) zijn zij te Bagdad, dus op de eerste hoofdcon- troleplaate, geland. Na 1 uur 38 min. rust te hebben genomen, zyn ze om 20 u. 48 tijd van Greenwich weer vertrokken voor een zeer gevaarlijke nachtvlucht over het woes te bergland van Perzië. Zoo is dus de Cornet, het toestel, dat 'le De Havillandfabriek speciaal voor dezen grooten wedstrijd heeft ontworpen er. waar van het er drie heeft gebouwd, er in ge slaagd het eerste traject, 4070 km, in één ruk» dus zonder t« tanken, af te leggen. Het vliegende echtpaar is onafgebroken 12 u. 40 uiin. in de lucht geweest en de Cornet heeft ®en gemiddelde gemaakt van niet minder éan 322 km per uur. De maximale snelheid van het toestel is, zooals bekendr 378 km Menigeen, die zijn best doen om er bovenop te komen, valt in eetv afgrond. FEUILLETON. Snelheid en handicap. De N. R. Crt. vertelt hoe het mogelijk is om den snelheidswedstrijd met de handicap race fe combineeren. Dat gaat zoo: èn voor den snelheidswed strijd èn voor cde handicaprace zjjn er zes verplichte contrólepunten, n.l. Bagdad, Alla habad, Singapore, Darwin, Charleville en Melbourne. Daar moeten dus alle deelnemers in beide categorieën landed en zich melden. Voor den snelheidswedstrijd geldt, wie het eerste aankomt is winnaar. Dat is dus heel eenvoudig. Maar voor de handicaprace wordt alleen de werkelyke vliegtjjd en niet de reis- tyd in aanmerking genomen, mits de vlie gers er niet langer over doen lan 16 dagen. Daar de meeste deelnemers de afstanden tusschen de hoofdcontroleplaatsen niet in één route kunnen vliegen en enkelen geen lust zullen gevoelen de reis bij nacht en onty voort te zetten, heeft de commissie voor de deelnemers aan de handicaprace fa cultatieve controlepunten ingericht, zoo «licht mogelyk, maar toch nog altyd op eenigen afstand vap de directe lijn tuswhen tjvee hoofdcontrolepunten. Te Melbourne nu worden de tyden van aankomst en vertrek der met handicap vliegende deelnemer-» ver- zameld, zoodat men daar na kan gaan in t hoeveel vlieguren die deelnemers de reis hebben volbracht. Men heeft op Mildenhall den han*> dicaptijd der deelnemers uitgetekend met een formule, waarin de betalende lading, het totaal gewicht, het maximale motorver mogen, de totale oppervlakte grootheden zjjn. Uit -de verwerking yan deze grootheden volgens genoemde formule komt men »tot de handwapsnelheid. Deze snelheid nu wor<Jt w f f gedeeld op de lengte van den weg tusschen X Pl A A'Ts» vpo-r QI-GAVEN WORDEN VOOR DONOERDACA VOND UUR 1S(’.RWA<MT flOÏIIISfjffE OlITRjilVT Opruimingen. i oude fietsen of on- te koop gevraagd. met uitersten prijs D.S.K. bur. v. d. bl. \annemers. Te kooP nde zware gereed- w.o. stelling, takels emelksloot 118. Ipnel Turner, die omstreeks drie uur Zon dagochtend na een kort oponthoud te Bag dad vandaar is vertrokken. Door het uitvallen van de Panderjager is Kolonel Turner dus derde geworden. De andere deelnemers. De „Cornet” van Waller had motorpech aar en moest naar Bagdad terugkeeren, van- e waar het toesteL<iifcorten tyd later Zondag- 1 om de vaart er uit te halen, werd deze weer 1 te klein, waardoor het toestel onbestuur- baar dreigde te worden; het toestel dook naar beneden en met flink gasgeven werd de grond geraakt op één wiel. Het toestel maakte een sprong, kwam op beide wielen 1 terecht en schoof verder tot het veilig en I wel voor de hangars stond. De Jtoeschou- I wets bekwamen weer van de schrik. I, De Amerikaansche was natuurlijk zoodra zy uit het vliegtuig stapte het middelpunt van een menigte vragen stellende journa listen. „Wanneer kwam u in Engeland?” „Waarom heeft u zich verborgen gehou- „Zult u ook hier in Mildenhall weer verdwynen?” Het antwoord was vry een voudig: miss Cochran heeft het druk gehad en wilde daarby niet door nieuwsgierigen ‘gestoord worden. Zjj heeft daarna, een typische Amerikaan- 1 de laatste voorbereidin gen getroffen. Zij draagt mannenkleeren, lange broek en colbert, heeft een mooi ge zichtje met veel rouge en een duidelyk ac cent. Zy kon zoo uit een Hollywoodsche revue weggeloopen zijn... liss Cochran heeft het met haar toestel loekarest gebracht. Zij heeft moeilijk- 1 met haar toestel en zhl niet verder fen. De Uiver te Batavia geland en op weg naar Australië. De Uiver is hedenochtend te 7.02 te Sin gapore geland en 52 minuten later startte het toestel weer voor de volgende etappe naar Batavia. Scott met zjjn Cornet-toestel, dat te Sin gapore reeds een voorsprong van 8 uur had, zou rechtstreeks over den Indischen Oceaan vliegen, waardoor hij zyn voorsprong zal vergrooten. De Douglas, gebouwd als verkeersvlieg tuig, kan deze afstand niet in één stuk af leggen. Aan de telegrammen omtrent de vlucht van de Uiver ontleenen^wy nog dat Par mentier by aankomst te Rangoon verklaar- je je. Ik zal op- haar letten als je weg bent Jh Je zoo noodig schrijven. w Dank u, Sir John. - Vaarwel en behouden terugkeer Zij drukten elkaar de hand en Geof frey voegde zich weer bij .zijn vriêhd. Ze wachtten, tot .^e auto zic^ We?r^fn bes weging zette en salueerden Joen.f Geoff, ik hQb me idioot aangesteld, zei Gerald met ep« lach. Ik heb EtheJ ten huwelijk gevraafd^en ben van haar weg gegaan zonder $pn antwoord ktljgéft. Ik ga naar dt ten f - Dat zou ik nieï doenv ouwe jongen. Blijf er uit'de buurt.'Je kunt haar niet steeds met- bewonderende blik blijven aanetaren. Het zou niet prettig zijn voor hfiwr of voor joj? als een van de manhen je geheim d«or?ag. Waarom schrijf je niet? x p» t Jk heb nqqlt in mijn léven een lle.f<SI«bflef geschreven Eèn moet .altijd «ie eerste zijn. Wilde %e je geen antwodrd geven? Ze scheen te Willen, dat ik iets tegen Ijaar z^i. Ik, vroeg ha^r ten bjuwelfik. Ik zei h*ar, dat,ye h^t goed zou.Kètifeep en

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Goudsche Courant | 1934 | | pagina 1