sen
Di „LEEUWERIK” liet K.LM. vliegtuig verongelukt
NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR GOUDA EN OMSTREKEN
86 Gouda
00. I»®77
Maandag 8 April 1885
73«Jaargan
JITSLUITEND:
BOSKOOP,
[tflEUWERKERK, OUDERKERK, OUDEWATER, REEUWIJK, SCHOONHOVEN, STOLWIJK, WADD1NXVEEN, ZEVENHUIZEN, enz.
Dit blad verschijnt dagelijks, behalve Zon- en Feestdagen
livelbereiders
aart
2825 GOUDA.
FIELKERT
v.h. Wijdstraat 22.
het MYSTERIE
VAN MOAT HOUSE.
IELKSPAP
(Gort en Bloem)
n flesschen
angen tijd goed)
beide in en i/(
Literfleschjes
schen
Aangesloten
Telef. 2934
I
BERGAMBACHT, BEKKENWOUDE. BODEGRAVEN, BOSKOOP, GOUDERAK, HAASTRECHT, MOORDRECHT, MOERCAPELLE,
AF. opdracht van de directie van de
K.L.M. is ook de heer Innemee terstond
naar Dultschl&nd vertrokken om voor de
begrafenis der slachtoffers te zorgen.
Het ligt in de bedoeling, dat de beman
ning van de „Leeuwerik” in een gemeen
schappelijk graf te Amsterdam ter4uste
zal worden gelegd.
Bü botsing tegen een heuvel in het Sauerland
naar beneden gestort.
Zeven dooden te bereuren.
De bekende piloot Soer een der slachtoffers.
Ijsafzetting op de vleugels
feuilleton.
laa seen KLEINTJE
VOOR
EEN KWARTJE
gevraagd. Wij hebben groote deernis met
al
De „Leeuwerik”, die Maartdag op zoq
®oed van Praag op weg
schap,
)NZE AANBIEDING.
NREGEN.
Trekkingen per jaai.
ruim frs. 23.000.000,
n bovenstaand bedrag
orden.
aagt inlichtingen bij:,
i elke kooper van een
de„Leeuwe-
aangevlo-
geringd
P. Gn
worden dagelijks aangenomen aan ons Bureau: MARKT 31, GOUDA,
en loopers, den boekhandel en de postkantoren.
ing van de „Leeuwerik’
nd4rheden der
lenden.
imandant, is 4 Januari
BElnd vorig jaar heeft
"jn levensloop verteld,
het Engelsch van
ADELINE SERGEANT.
hen, die wachtten... tevergeefs.
De dood van den eersten bestuurder
JX ik flink hard
stukjes mee zou
Zver een sloot. Ik
al geprobeerd, maar
>t terecht gekomen.
Fber '19 kw/m ik bij het Instruc-
fampen. Ze zeiden: de
week 17 cent, overal waar de
kwartaal ƒ3.15.
CADEAU.
rlengt tot 13 April.
vanaf ƒ17.50
16.50
f 0.63
0.35
fiets los zou komen
reed, zoodat ik er kleh
kunnen vliegen, b.v.
heb hetteen paar maa
ben altid in dé sty
In OctJb.. i:
tiebataffon in
otiiciersopleidüfg duurt zes jaar. Zes jaar
mijn vliegplannen uitstellen? Dan maar
de voorbereidende cursus; na twee jaar
was ik sergeant, ging toen een jaar naar
den troep in Bergen op Zoom. Ik vertel
de, dat ik vlieger wilde worden. „Dat wil
len. er een heele hoop”, zei de compag
niescommandant. Daarna naar de Storm-
school in Den Haag, en eindelijk, met een
aanbeveling van mijn kapitein, naar
Soest«0berg. Mijn eerste vliegles heeft me
een reuze uitbrander bezorgd. Ik was, om
maar gauw de lucht in te komen, bij een
ander dan mijn eigen instructeur in het
vliegtuig gekropen. Op een keer zei mijn
instructeur bemoedigend: „Je leert het
nooit, suffertt” Maar nog *dienzelfden
dag liet hij me los: wat was ik gelukkig
l*met. mijn eerste solovlucht. Ik haalde
mijn militair brevet, daarna 't interna
tionaal brevet en juist, toen ik spijt be
gon te krijgen, dat ik destij-ds niet voor
officier doorgegaan was, kwam de KLM.
De tocht rpet de „Pelikaan”.
Zijn vliegerloopbaan 'culmineerde in de
vlucht met Smirnoff in de Pelikaan. Die
was ingevallen voor het Fokkervliegtuig
zien, dat gea® hulp meer geboderi kon
worden, liet hij de nog rockende puin
hoop onder politiebewaking stellen. On
middellijk waarschuwde hij verder de
„Flugwache” van Dortmund, die in den
loop van den avond personeel naar de
plaats van de ramp^zond, terwijl ook on-
derzoekingsambtenaren zich onmiddellijk
van Dortmund daarheen begaven. Zij
kwamen, omstreeks zeven Uur aan. In af
wachting van hun komst liet men alles
onaangeroerd. Alleen werden nog bij
daglicht de noodlge foto’s gemaakt.
Een' derde passagier.
Uit Praag wordt gemeld, dat vandaar
een derde passagier, wiens naam niet
gegeven wordt, met de Leeuwerik was
vertrokken. Deze gelukkige is echter te
Leipzig uitgestapt.
Het bericht bij de K.L.M. om
half zes binnengekomen.
Het bericht van hét ongeluk is bij de
K.L.M. om half zes binnengekomen. Het
spreekt wel vanzelf dat het op het kan
toor van de maatschappij groote versla
lijk nemen, dat hij al de middelen die
tot zijn beschikking staan, gebruikt Ik
neem het hem niet kwalijk. In zijn plaats
zou ik hetzelfde doen. Haar stem klonk
schel, en Nell fond het maar het beste
om te zwijgen.
Als u ^erder niets noodig hebt, sprax
de vrouw,'een zorgeloozen blik om zich
heen werpend, zou ik graag weggaan,
want ik heb nog genoeg te doen, dat kan
ik u verzekeren. Als het eten klaar is,
hoort u wel een bel. Tot zoolang kunt u
het uzelf gemakéelijk maken.
U hebt me uw naam nog niet ge
zegd, hield Nell haar nog een oogenblik
staande, en ik zou niet weten naar wie
ik moest vragen, als ik u nog eens noo
dig had-.
M’n naam? O, ik word jufrouw
Plowden genoemd. Of u künt vragen
naar de huishoudster. Maar wilt u er aan
denken, dat ik het te druk heb, om veel
voor u te doen! U moet niet verwachten
op uw wenken bediend te worden, Juf
frouw!
Dat verwacht ik ook niet! verzeker
de Nell. Ik zou er ook niet van houden.
ABONNEMENTSPRIJS: per kwartaal ƒ2.25, per week 17
gorging per looper geschiedt. Franco per post per 1
Abonnementen
bfl onza agenwn
Onze bureaux zijn dagelijks geopend van 9—6 uur. Administratie en Redactie Telef.
latere. 2745. Postrekening 48400.
Wegge logen:
-34-6667-6666- AJ®
itsma, N. Markt
maardheid wegens het heilzame klimaat.
De bergen sluiten aan bij het noordoos-
wxovvix ucoLuuiuer teliJke gedeelte van de bergen van bet
Piet Soer brengt ons in herinnering den 1 Sauerland Ten zuiden van Brilon berei-
avond van den «Kien Mei 1934, toen deze I 4-
koene vlieger in gezelschap van zijn ka
meraad Viruly op alleraardigste wijze
neeft verteld van zijn ervaringen, die hij
op de Nederland—Indië-route heeft op
gedaan. Hij deed dit aan de hand van
de film, die van deze route door hem was
opgenomen.
Het staat ons nog levendig voor den geest
hoe deze 32-jarige, maar aan ervaring
reeds zoo rijke vlieger, bij dfe vertoonlng
der berglandschappen, waarboven de
Indië-vliegers hun vliegtuig voerden, at
^geestige opmerking maakte dat het daar
toppassen was, want dat het anders wel
eens kon gebeuren dat er een deuk in
een berg zou komen. Deze geestigheid
bewees hoezeer deze pilooLhet gevaar
kende dat het vliegen bown de bergen
met zich brengt, vooral bij slecht zicht.
Thans, nu de dood van dezen jeugdi
gen luchtheild te wijten is aan het vlie
gen tegen een heuveltop, is zijn geestige
waarschuwing tot eep. van diep tragische
beteekenis geworden.
ADVERTENTIEPRIJS: Uit Gouda en omstreken (behoorende tot den bezorgkring) i
15 regels 1.30, elke regel meer ƒ0.25. Van buiten Gouda en den bezorgkring:
15 regels 1.55, elke regel meer 0.30. Advertentiën in het Zaterdagnummer 25
bijslag op den prjjs. Liefdadigheids-advertentiën de helft van den prijs.
INGEZONDEN MEDEDEELINGEN: 1—4 regels 2^5. elke regel meer ƒ0.50. Op
de voorpagina 50 hooger.
Gewone advertentiën en ingezonden mededeelingen bij contract tot zeer gereduceerden
prjjs. Groote letters en randen worden berekend naar plaatsruimte.
Advertentiën kunnen worden ingezonden door tusschenkomst van soliede Boek
handelaren, Advertentiebureaux en onze agenten en moeten daags vóór de plaatsing
aan het Bureau zijn ingekomen, teneinde van opname verzekerd te zijn.
Colbertcostuum naar
zanaf 30.-. P. H. de F*
v'i'erde Kade 72 (nw. gedj^
daken en vermaken v-
Centrale Kleermakerij
Jon wo 130.c
glorieuse wijze de dagelijksche dienst I
AmsterdamPrAag had geopend, en de
Amsterdamsche en Rotterdamsche wet- I
houders naar de jTsjecho-Slowaaksche
hoofdstad bracht, nadien de reis nog I
eenmaal had gemaakt, was Zaterdag- 1 beer Heinriclj Jansep. Toen deze had ge-
mlddag op de terugreis. Het toestel was
om elf uur van Praag vertrokken en
kwam om 12.15 te Halle Leipzig om van
daar te 13,20 naar Essen Mulheim te ver
trekken. Het toestel is met eenige ver
traging van Leipzig vertrokken, opi 14.35
meldde het zich draadloos op lef K.M. ten
noorden^an Kassei, dus precies op de
route Leipzig—Essen ën om 14.39 gaf het
draadloos aan Keulen door. „Antenne
wordt ingehaald wegens onweer”.
Tevergeefs hebben de radiostations
daarna op Verdere berichten gfewacht.
Omstreeks drie uur moet heu ongeluk
gebeurd zijn, tijdens een zwaren^ sneeuw
storm, waarvan de dichtheid zeer onge-
lijk was. Wanneer het noodweer op zijn
minst was, moet het zicht niet meer dan
200 M. hebben bedragen.
In dit noodweer is
rik” t tegen den Burgberg aangevlo
gen, 'omstreeks 25 K.M. van het plaatsje
Brilon bij het gehucht Roesenbeck in
Sauerland. De streek is daar buitenge
woon eenzaam, zoodat het ongeveer een
Zonder verdere uitleg ging ze de ka
mer uit, terwijl zij Nell alleen liet. Deze
vroeg zich af, wat zij wel bedoeld kon
hebben. Zij .kwam tot de slotsom, dat
juffrouw Plowden niet heelemaal wijs
was, en in eik geval fel tegen Mr. Lan
caster gekant. Maar, in dat geval, waar
om bleef ze dan nog bij hem in betrek-
king? Het bleef een vraagteeken en een
mysterie, waarvoor ze geen oplossing kon
vinden.
Ze begon één van haar koffers uit te
pakken. Ze voelde, dat ze het huis, waar
zij in, had toegestemd te wónen, rëeds
onaangenaam vond, en met een gevoel
van' atke'er begon zij zich voor het avond
maal, dat zij met den zoon des huizes
zou gebruiken, te kleeden. Zij voelde in
stinctief, dat het hier geen gelegenheid
was voor avondtoilet. Daarom koos ze
een zwart voile japon uit met lange
mouwenZe kon er moeilijk aardiger uit-
zién, dan toen zij in de deuropening
stond en de gang afkeek, terwijl ze zic^
afvroeg of ze et’niet beter aan deed om
'maar naar beneden te gaan.
(Wordt vervolgd).
B. M. Zeiljachten.
Dftgelyks prima afgewers
B. ijl. zeiljachten te bezichtig8
Lage prijzen. Gebr. Vrisekof
ALphen a. d. Rijn.
J. Negryn, Graaf Floriswep
L vcordeeligst adres voor au
leg en onderhoud van
Tuinen.
Massief eiken Tafel
te koop.
St. Josephstraat 78.
Te koop gevraagd
10—12 neten Tuinstoel»
Br. no. 762 Bur. v. i
ik ben hier gekomen, om iets voor juf
frouw Valery te zijn. Dus moet ik uw
naam weten voor ’t, geval ik iets te vra
gen heb.
Juffrouw Plowden keek haar vreemd
maar scherp onderzoekend aan, wat Nell
niet aangenaam vond, otfschoon zij den
blik rustig doorstond Een onderdrukt,
zenuwachttg lachje ontsnapte haar.
En? zei ze. Wat denkt u wel van me.
Juffrouw Plowden s’ioeg haar oogen
neer en 'zuchtte. Ik vind, dat u een
zonderling meisje bent.
Dat is leuk! Ik dacht zoo iets ook
juist over u, antwoordde Nell.
Weer keek juffrouw Plowden haar aan.
Nu, zei ze tenslotte, met een onver
klaarbare zachtheid. U bent niet precies,
w4t*ik eerst van u dacht. Dat 1$ een feit,
’it is mogelijk', dat 1,k te hard over u ge
oordeeld heb. Dat zou ik niet willen. Ik
hoop, dat ik me vergist heb.
Ik begrijp n niet heelemual, ver
klaarde Nell.
Dat zie ik, en ik ben er blij ,om, gaf
de vrouw een beetje raad selach tig ten
antwoord. Stephen Lancaster gaat te ver.
lobinson Jongensmolliert
met rubber hak vanaf
'hri8 Kalmeüer, St. Amhj^
ERPOT nu Uw
KAMERPLANT
AARDE 10 cent per b»
uWijk en Weekblad
SMIDDEL.
’•lef. 2745.
kwartier duurde, voor de menschen, die
het ongeluk gehoord hadden, ter plaatse
kwamen.
Brilon, in de nabijheid waarvan het
onheil is geschied, is halverwege gelegen
tusschen Dortmund en Kassei op een
boschrijke hoogvlakte. Het is een vrij
1 groote stad van 48.<KM) inwoners. Het pla-
teau ligt midden in de Briloner bergen,
eveneens met groote bosschen bedekt,
1 door akkers afgewisseld. Aan deze om-
hun lot; wij hebben diep medelijden met streken dankt de stad een zekere ver-
fiOUBSCHE COURANT
we beiden’
•Het werd Nell koud om het hart. Hier
was weer zooiets geheimzinnigs omtrent
Mr. Lancaster! Wat werd er mee be
doeld? Wat kon er mee bedoeld worden,
dat hij on voorwaardelijk gehoorzaamheid
eischte van de personen, die bij hem in
dienst waren, ook al ging zijn wil dik
wijls lijnredht tegen de hunne in?
Maar wij zijn toch geen slaven? ant
woordde zij, in weerwil van haar voor
nemen om niet meer tegen deze vrouw
te spreken dan noodig wa£? Maar dit
ontsnapte ais het ware onwillekeurig aan
haar lippen.
O, zijn we dat soms niet? barstte
de vróliw schel lachend uit. Wees daar
maar niet zoo zeker van, jongedame. Me
neer Lancaster zou een prachtige sla
vendrijver zi|n, en ik denk, dat hij op dat
gebied wel ervaring heeft.
Meent u, dat hij wreed is? vroeg
Nell.
Wreed? Het hangt er van af, wat u
met wreed bedoelt, juffrouw Dayenant.
Hij weet, wat hij wil, en ziet ook graag,
dat dat gebeurt U kunt hem niet kwa-
ovaiUONMAAKNIELWS:
Het was epidenuscn, uWi 4
kumuu wyzxgiug ixi iiöb WW
wvexU.
ik gel ooi, uat we de crisis I
Mu.eii zyn.
zxOo viyi uevenee
vrouua „sciiooii en neuoCTi
gtatnte uaines weer tyu ons'
»ooru m staan.
van zyn vanzelf ook a
ouoe rauxotoesieiien „gcüW.»
aal w n zeggen gninniea it l
een spiegei en luciien L W
h.n dan.aan geven
onaanks net unaniem oei
van ae groot-maustne dit ji
geen toestellen m te
ruilen, /.itsllG GULDEN™
dat ouue opgewreven teesi
met luidspreker, by aart»
van een Vv estimnster-Super.
Alleen bij „W-ESTMlIibl®
IvADlU te Gouda.
ken de bergen eep rioogtfe van meer dan
7uu meter.
Bekend zijn in de buurt de Bruchhau-
ser Bteenen, vier groote steile rotsen, die
een uitzicht bieden tot ver in het land
van Munster.
Het toestel geheel verbrand.
De Leeuwerik is na de botsing over den
kop geslagen en in brand gevlogen. Dicht
bij het bosch, aan den voet van den berg,
is het toestel neergevallen en geheel uit
gebrand. Er was niets meer van over dan
het kromgetrokken stalen geraamte en
de verkoolde resten van het houtwerk en
de linnen dekkleeding. De drie Wasp-
rtiotoren zaten nog in het geraamte, doch
waren geheel vernield. Ook de bagage
isrzoo goed als geheel dóór het vuur ver
teerd, met uitzondering van een aantal
sieraden, die in een der koffers hadden
gezeten en het vuur hadden weerstaan.
Merkwaardigerwijze werden .midden
tusschen de verbrande resten nog een
aantal door het vuur vrijwel geheel ge
spaarde papieren gevonden, waaruit de
Identiteit van het toestel kon worden op
gemaakt. De zeven lijken zijn geheel ver
koold.
De eerst aangekomenen waarschuwden
onmiddellijk de politie te Brilon, die
ruim een half uur na de ramp ter plaat
se verscheen, onder leiding van den
„Landrat” van den „Kreis” Brilon, den
genheid veroorzaakt heeft. De heer Ples-
man, de directeur, was buiten de stad
toen het bericht hem bereikte. Hij spoed
de zich aanstonds naar Den Haag terug
en omstreeks acht uur wasxjp het hoofd-,
kantoor de geheele staf met den heer
Wurfbain, den president van den raad
van beheer, bijeen. Langs telefonlschen
en telegrafischen weg werden de voor-
looplge gegevens, die men omtrent de
ramp had, aangevuld én aan de hand
daarvan werden aanstonds de maatrege
len genomen, die noodzakelijk geacht
werden. Re^s in den loop van den avond
werd de hem Pattist, assistent van den
chef van aeri vliegdienst, naar de plaats
van het ongeluk gezonden; in den nacht
is de heer Bijnen, werktuigkundige, hem
daarheen gevolgd. De heer Van der Mue-
len, assistent van den chef van den
tëchnischen dienst, is Zondagochtend
eveneens naar Duitschland vertrokken.
In opdracht van de Regeering heeft dr.
ir. van der Maas, van den Rijksstudie-
dienst voor de luchtvaart, zich reeds Za
terdagavond derwaarts begeven; in ge
zelschap van den heer Van der Muelen
is veorts de heer Van der Heyden, in-1
specteur van den luchtvaartdienst, naar
Duitschland vertrokken.
Vanwege deKl,.M. heeft zich de heer
Lapofider, haar vertegenwoordiger, te
Berlijn, met spoed naar de plaats des
onheils begeven. Ook de Deutsche Luft
hansa heeft er een vertegenwoordiger,
den „Flugletier” van het vliegveld te
Dortmund, heen gestuurd.
De laatste bemannini
Levemsbizn
opvs
Piet Soer, de cqX
32 jaar gewdfdeiL E
hij aan de H. l?Wïji
echt op zijn manier:
Vlieger worden was het ideaal van zijn
jongensjaren Het ging niet vaifzelf, maar
het lukte! Als 13-jarige had hij reeds
beide ouders verloren, geld was er niet.
Dr. Miedema in Havelte nam hem har
telijk in den huiselijken kring op, maar
Piet stelde er een eer in zelf den kost te
verdienen en pakte van alles aan. Eerst
werd hij molenaar, vond het niet je dót
en zocht werk in een café me-t een tram-
agentschap. In zijn vrijen tijd ging hij
naar meester Fransen, het hoofd van de
dorpsschool, die hem Fransche les gaf en
zijn belangstelling voor machinerieën
koelde Soer op de oude motorfiets van
den dokter, waar hij heel Havelte mee
op stelten zette, zoodat de burgemeester
zelf er aan te pas kwam. De oot.log brak
uit. „Toen, kreeg ik mijn volgende am
bacht”, vertelt SOer. „Vlak bij h»et dok
tershuis kwam een distrlftutiei’.antooï
voor de zuinigheid in een oude garage.
Ik gat het tramagentschap er aa.n en
kwam daar op kantoor; ’t was een leuke
tijd, maar och, mijn hoofd zat vol vlie-
geridealen! ’k Had een oude fiets zonder
banden (die waren te duur), daar had
ik gwarsstangen op gemaakt met lakens
erover en ik had een stille hoop, dat mijn
IN MEMORIAM.
Een schok is door ons heengegaan.
De „Leeuwerik”, het trotsche K.L.M.-
vliegtuig door Soer bestuurd, is Zaterdag
gevallen en alle zeven opvarenden zijn
daarbij om het leven gekonlen.
Met óSte^tting is Zaterdag in den
vroegen avorid deze ontstellende tijding
vernomen. De „Leeuwerik”, het drie-
motorige K.L.M.-vliegtuig, dat zoo me
nige reis reeds naar Indië volbracht, dat
uittrok om hulp te bieden aan den bij
Rutbah in de laatste dagen van het vorig
jaar zoo rampzalig verongelukte „Uiver”,
die de glorie was van de gansche lucht
vaart, die „Leeuwerik” heeft thans het
droeve lot van den „Uiver" gedeeld; ze is
door de machtige natuurelementen te
pletter geslagen tegen 4*en( heuvel in het
Sauerland Zeven menschen hebben
daarbij den dood gevonden. De beman
ning: dè eerste bestuurder P. Soer, den
kranlgen piloot,*" van groote bekwaam
heid, wiens naam ons In herinnering
brengt de ontzagverwekkende vlucht van
de „Pelikaan", de tweede bestuurder E.
A. J. Pftlwitz, een vlieger van naam van
de Indische en van de Europeesche lucht
vaart,, de mecaniciens Weiman en Wln-
gelaar en de marconist Van der Klein;
daarenboven twee passagiers, de heeren
Brtel, hoofdprocuratiehouder van de
A-K.U uit Arnhem en mr W de Vlugt Jr.,
jongste zoon van den burgemeester
van Amsterdam.
De ondergang van de „Leeuwerik” is
ttnramp voor de K.L.M, ze brengt met
“Cu een tragisch levenseirfde voor de
«ven slachtoffers, die met haar welge
moed van Praag op weg waren naqr huis,
W hun verwanten hen tevergeefs heb-
“n verwacht
No^is de droeve indruk niet vervaagd,.
de ondergang van de Uiver heeft
«weeg gebracht en opnieuw is de K.L.M.
rouw De Koninklijke Luchtvaart-
«aatschappij wordt door deze ramp
aar getroffen. Het verlies van een der
jjoote luchtvogels, die de faam der. K L.
ffPH°Ver a^e l&nden en zeeën heeft uit-
Llagen m°ge groot zijn en ernstig
trairtenh^VOeId' groote deernis wekt het
PschSR^inde der zeven slachtoffers,
ooh na“estaanden in diepen rouw zijn
«edompeid
Met groote deelneming zijn wij vervuld.
znanr eementen der natuur, waaraan
aUe waarschijnlijkheid de onder-
iiehL»311 dezen tuchtvogel is te wijten,
tónna11 wederom hun meesterschap ge-
°ver wat door techniek en weten-
womV* menschelijke energie en durf
wFtot stand gebracht.
elementen hebben nieuwe offers
midde*en om verstandig te
't Nadenken, ’t edelste; navolging,
^Wafcltelijkate; ervaring, ’t bitterste.
OPGAVEN WORDEN VOOR
DONDERDAGAVOND 6 UUR
INGEWACHT
11
wei kï dat ik zelf m’n bagage
Ik u nLU,tpakken- verklaarde Nell. Laat
- «niet langer ophouden.
- üïUa keek haar aan.
loof en t. <4 ik mij vrühëden veroor-
Dat u vrunioedig tot u spreek? vroeg
tewonn k Yel mogehjk. Maar dit is geen
Wn dS; en lk ben hler 11161 ln ge-
ölet Li evenmln als u. O, u hoeft
nX nMeur krygpn: wij zijn mln
Ca«ter u i5d6rge8chikten van Mr. Lan-
ander één genre’ en lk weer een
toto uitwwJ Wil moeten beiden zijn or
eren, niet waar, dat moeten