>id! V 1 s vanaf 95 I NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD^ VOOR GOUDA EN OMSTREKEN voor id demonstratie I No. 18011 agazijn •eken tlweg ae T SPELENDE, halleen by - 8-10-12, Gouda Het eerste gedeelte van het nieuwe Duitsche wegennet geopend. Uit blad verschijnt dagelijks, behalve Zon- en Feestdagen f «Haandag 20|]Mei l|3S 73- Jaargang ÜSSÏÏJS ?^wn^0UDE’ bodegrAVEN, BOSKOOP, gouderak, haastrecht, moordrecht, moercapelle, J4IEUWERKERK, OUDERKERK OUDEWATER, REEUWUK, SCHOONHOVEN, STOLWIJK, WADD1NXVEEN, ZEVENHUIZEN, enz. EEN KLEINTJE VOOR EEN KWARTJE ■j ons Bureau: MARKT 31, GOUDA, BUITENLANDSCH NIEUWS. 1 vervoer van het bouwmateriaal wef-k. Om bruik moetenmaken. Waar tulks echter I Ook de bestuurder van het vliegtuig, van de Maxim Gorki j heid bij te wonen. Meer dan öoo.üoo men van de rijksautowegen werden aange- vereeniglng georganiseerd werd, nauw- De chef van de Russische luchtvloot, Hoefa Het huwelijk is een tweeledig parlement, 45 HOOFDSTUK XXXII. Nell’s tocht. I- huur ruim Bovenhuis Lage Gouwe 214. bevr. Piersonweg 2. En dan dient men hierbij nog wel te be denken, dat hpt geheele af te leggen tra ject tijdens dezen rit voor het gewone buurt van Moskou omlaag gestort, nadpt het met een ander vliegtuig in de lucht in botsing was geweest. De Maxim Gorki was in de buurt van Moskou gestart met een ander vliegtuig de bestuurder van het gesleepte vlieg- j ver- Besloten is dat alle omgekomenen op i zullen onder leiding van den bisschop-aalmoe- zenier Gawllna, en vervolgens mevrouw ilsche vlag bedekte kist i een platten goederen- schén de zii toe: om zich met alle macht tegen hem te verzetten. Eindelijk ging juffrouw Plowden met een korten nachtgroet heen; het was niet wenschte voort te zetten. De moeilijkheid voor Nell was nu, om tegen de laaflrt* prliz» Het plan als object van werkver schaffing. Bij den bouw van de rijksautowegen *is gebleken, dat een dergelijke onderne ming zeer arbeidsintensief is. |n Septem ber 1933 werd een aanvang gemaakt met 700 arbeiders, op het oogenblik telt men giers bevatten. Het was ontworpen door ir. A. N. Tupolew. Elk lot een koop twee 3-j. raw. Sanioj tamb. aarsen. Gr. Florisweg 2b overal w^ar de tfk an Weekblad W DDEL. f. 2745. achter- FEUILLETO^. HET MYSTErST VAN MOAT HOUSE. ADELINE SERGEANT. gedaLt worden. Het resteerende zad g/vinden moeten worden zon- van de belastingen. Door •asfcfiWent van openbare werken RUSLAND. Het vliegtuig Maxim Gorki verongelukt. Acht en veertig dooden. Een botsfag in de lupht. Het Russische vliegtuig Maxim Gorki, i kop sloeg, is daarbij ind gL.. 7 bbord van het vlieg- Het traject FrankfortDarmstadt. Een werk verschaf fingsobject van den eersten rang. j van de kleedkamer binnen te komen: als, Claire daar beweging hoorde, zou ze den- was. Dus ging zij terug naar het venster kwartaal 2.25, per week 17 cent, Franco per post per^ kwartaal ƒ3.11 he juffrouw me vanavond nog noodig i heeft. I Als dat zoo is, zal zij wel bellen, e koop een goed oiidorh. Kinderwagen. adstraat 56. Heeren en Dame» lioonmaken als nieuw 75 ntr. Kleermakerij, GouWlM Te huur op de Groenweg n zeer geriefelijk huisje, l'e bevr.: Groeneweg 61. vertegenwoordigers der regeering en daarachter kwamen de bultenlandsche delegaties en de deputaties van Poolsche organisaties en instellingen. De stoet werd door verschillende afdeehngen mi litaire troepen gesloten. Langs den geheelen weg van het sta tion naar de kathedraal had zich een De Nieuwe Verfwinkel met alles goedkooper tem a Stoofsteeg 1— am«B heeft U stof 7 Wy vanaf 10.Costuunw. -r. Kleermakerij, Gouwe 130 ABOHjyEMENTSPRIJS: per iiezorging per looper geschiedt. De« Rijkskanselier Adolf Hitler heeft gisteren onder zeer groote belangstelling het eerste gedeelte van de Rijksauto wegen, dat van Frankfort naar Darm stads loopt en binnen zeer korten tijd doorgetrokken wordt naar München, voor het verkeer opengesteld. Deze groote autoweg zal naar den rijkskanselier ge noemd worden Bij deze officleele opeping hebben de rijkskanselier en minister 'Göbbels het woord gevoerd, nadtft de Inspecteur-ge neraal Todt had medegedeeld dat de weg gereed was. In pen persconferentie heeft dezer Ken de inspecteur-generaal van den eigenbouw, dr. Todt, inlichtingen ge reven over het gedeelte, waaraan thans de laatste hand wordt gelegd. In den loop van de eerstvolgende maanden zul len de trajecten StuttgartUlm, Berlijn Munchen-grens, BerlijnStettin, Ber- lljp^-Hannover, Dortmund—Dusseldorf Keulen, alsmede eenige weggedeelten in Saksen, Silezië en Oost-Pruisen'voor het Verkeer kunnen worden opengesteld Te gen dien tijd zaï ook de verbinding tus- schen de Hanzesteden Bremen, Hamburg en Lubeck gereed gekomen zijn. In het geheel zullen in het jaar 1936 ongeveer 3500 K.M. rijksautowegen voor 't-verkeer worden opengesteld. In aanleg bevindt zich op het oogenblfk ongeveer 1500 K.M. autoweg, nog eens 1500 K.M. zijn reeds geheel geprojecteerd en de laatste, rond «wo K.M. zijn in wegenbouwtechnlsche voorbereiding. Hoe de wegen er uitzien. Er is in den laatsten tijd veel over ge sproken, ot de breedte van de Duitsche rljksai^owegen, namelijk 22 j meterj wel juist gekozen is. Er bestaat op het oogen- biik wel geen meeningsverschil meer over, dat een volledige veiligheid van verkeer voor snelrijdende wagens slechts bij geheel geschei^MM^jwegen in belde richtingen te bereiken valt. Ook is men het er over eens, dat bij wegaftakkingen de rijwegen elkaar niet mogen kruisen. De beide rijwegen zijn 7? meter breed, zoodat er voldoende ruimte voor het pas- seeren aanwezig is. Aan beide zijden is een vrije zone van 2 meter breedte open-* gelaten. De rijwegen zijn door een neu trale zone van 3j meter breedte geschei den. De scheidingszones zijn voor zoover mogelijk met planten en blóemen opge- vroolijkt. Bij de keuze van het plaveisel heeft men vooral rekening gehouden met klimaat, bodem en karakter van het iandschap. Vooral van beton heeft men een groot gebruik gemaakt en slechts in enkele gevallen*(in bergachtige streken) van asphaltteer. H. H. Kappers. Jeldverdienen, goed rend teem-zaak in uxtsl. electr. arsnyoen voor dames.en hee- Aer overname aangeboden, rd- 35 a f 40 per week, Lksbuurt, lage huur. Koopsom X). Irieven lett. KO Bureau t had. autoverkeer een aanzienlijken stand in te halen is. nebouwiabrieken werk zullen hebben. Voorts zond de minister een schrijven aan den secretaris-generaal van zijn de partement waarin hij op administratieve verbeteringen aandringt, die in den dienst van zijn departement ingevoerd moeten worden. De minister wijst er op, dat het aantal stukken, die hem ter tee- kening worden voorgelegd, ver uitgaat boven hetgeen van een mensch verwacht kan worden. Een en ander wijst op een gebrek van verantwoordelijkheid, daar het streven thans klaarblijkelijk is, de verantwoordelijkheid op een ambtenaar van hoogeren rang af te wentelen. Daar om moet het administratieve werk an ders worden ingericht. Bij bevordering zal er acht op worden geslagen, wie zich van zijn verantwoordelijkheid is bewust dichte menigte geschaard terwijl de stra ten, die gevolgd werden, met rouwfloers waren behangen en op bepaalde afstan den van elkaar zwarte vaandels waren opgehangen. De mis in de kathedraal werd gecele breerd door den prins-bisschop mgr. Sa- pieba. Na de mis werd de kist met het stoffe lijk overschot dóór generaals gedragen in den grafkelder van St. Leonhard, dag- teekenend uit de Xlde eeuw, waar de meeste xoningen van Polen bijgezet zijn. De aartsbisschop van Krakau gaf aan het lijk zijn laatsten zegen, terwijl een batterij aan den voet van den heuvel 101 kanonschoten losten. Toen het kanon zweeg, werden in geheel Polen drie ml-v nuten stilte betracht. In spanning of de balustrade zich nog voortzette, daar zij anders onmogelijk haar weg zou kunnen vervolgen. Maar tot haar groote geruststelling merkte zij niet alleen dat aan den anderen kant van het huis de goot breeder werd, maar dat de borstwering bovendien hooger was. Hier moest ze voorzichtig zijn, want er brandde licht in de kamers beneden; en zij hoorde door een der open ramen, stemmen. Blijkbaar had zij het venster van de kleedkamer, die aan Claire’s slaapkamer grensde, bereikt^ want zij hoorde Gray ling en juffrouw Plowden met elkaar dat de ingenieurswetenschap uit het aanleggen van deze wegen groot nut heeft kunnen trekken. Het nut van snelverkeerswegen. GOIDMHE COURANT. olledige winstkans, llioenen francs zyn *25 Giro 235817. nvgiuis, uuuaimo iicv verbod van de luchtvaartautoriteiten. Daarbij is hij met zijn vliegtuig tegen de Maxim Gorki gebotst. Beide vliegtuigen stortten omlaag. De bemanning van de Maxim Gorki, der dan 2800 maal hun snelheid aanmer- 1 doen instellen, waarbij men tot de hier- i Troepen gingen het affuit met de lijkkist kelijk beneden de 80 K.M.-grens, n.l. tot boven genoemde conclusie is gekomen. op 30 50 K.M. moesten verminderen, om vermogen belemmerd is geworden, zoo dat hier voor alle landen met een druk praten. Ofschoon zij af en toe brokstuk- digde de kamenier aan, ik denk niet dat naar bü "heeft d/vééuw’dé ken vSn zinnen miste, kon zij den loop tie Juffrouw me vanavond nog noodig ««rderheid. -- 1 zag een groot ouderwetsch hemelledl- kant, waarin Claire lag. Zij zag er erg zeld werden door de generaal Rydz, __rSmigly en Sosnkowsfci. Hierachter schre- Op 25 September 1932 werd in een bij- den de president der republiek en de eenkomst van journalisten het initiatief tot den bouw genomen ter eere van de feld steekhoudende opmerking, dat de gedachtenis van den schrijver Maxim automobiel in de eerste decennia van Gorki. Op 10 Maart 1933 begon het hydro- zijn bestaan door het onvoldoende wegen aërodynamische instituut te Moskou met net voor volle-50 pet. in zijn prestatie- het ontwerpen. Eind Maart 1934 kwam het toestel gereed en 6 Mei van dat jaar maakte het zijn eerste vlucht. den aard der zaak dikwijls vdbr bijna onoverkomelijke moeilijkheden. Hét-over bruggen van een beekje of een riviertje verschaft gëten moeite, maar om een breede, diep ingesneden kloof‘te overkap- pen komt heel wat kijken. Het is dan ook leden waren vergezeld' Alien,37 persönen, geen wonder, dat de wegenbeuwtechniek werden bij de ramp gedood. in Duitschland op het oogenblik veel er- 1 ook de bestuurder van het vliegtuig, varing opdoet en het ligt voor de hand, dat de botsing veroorzaakte, is om het _xx ieven gekomen. De bestuurders waren ontstoken. Te Krakau is een reusachtige menigte geraakt. Verschel- i aangekomen om de begrafenisplechtig - heid bij te wonen. Meer dan -aoü.üoo men- guxuivn aiowu wu»uc|i. mvrvtui oau schen zijn van elders naar Krakau ge- miliioen den dienst der openbare werken i bedrag zi der vèrh^ het depï is overleg'gepleegd met de fabrikanten .voor den bouw van de machines, die bij de uitvoering van deze werken gebruikt het grootste ter wereld, is gisteren In de er loo.üüu en over nog eenige maanden zullen het er luu.otG zijn. En dit zijn dan nog slechts de directe arbeidskrachten; minstens i50.ua) arbeiders vinden bij de ..«u vuc8*ui8 vervaardiging, de voorbereiding en het 1 op sleeptouw. Kort na deh start begbn vervoer van het bouwmateriaal werk om cz bestuurder- vur. t.ct een absoluut etsen wegdek te verkrijgen, 1 tuig. Laschln, acrobatlschê toeren te' heelt men regelmatig, van machines ge- richten met zijn vliegtuig, ondanks het bruik moeten,maken. Waar Nulks echter mogelijk was, heeft men aan mensche- lijken arbeid de voorkeur boven machi- Maxim Gorki gebotst, naai werk gegeven. Bij den aanleg van de 70110 K.M. autowegen, staat }nen uit I bestaande uit elf man onder wie de com- manda'nt, werd gedood. Aan boord was voorts een aantal leden van het centrale aerdynamische instituut van wie verscheidenen door hun famille- Abonnementen worden dagelijks aangenomen aan c bij onta agenten en loopers, den boekhandel en de postkantoren. Onze bureaux zijn dagelijks geopend van 9—6 uur. Administratie en Redactie Telef. Interc. 2745. Postrekening 48400. Claire, ik kan best slapen zonde? dat goedje. Neen, vanavond neem ik Juffcoufr Plowden scheen te aarzelen. Nu, zei ze tenslotte, mij is het ook goed. Ik zou niet weten waarom u het moet innemen, als u zelf niet wilt. Maar ais meneer Lancaster boos is, moet u hem zeggen, dat het mijn schuld niet was. Ja, dat zal ik hem zeggen. De ver- antwoordelijkheid draag Ik, verklaarde I Claire. Ik zal hem nog wat anders ver- j tellen. Als hij juffrouw Davenant niet bij me terug laat komen, neem ik niets meer I van zijn medicijnen in, en ik zgl hem ook niet meer gehoorzamen. Ik verlang naar Nell, en zelfs al is ze weggestuurd, dan vind ik het toch niet aardig van haar om weg te gaan zonder mij goeden dag te zeggen. Nell voelde het bloed naar haar wan gen stijgen. Dus zij hadden Claire wat wijsgemaakt! Wat zou ze straks opkij ken! Dat Lancaster haar voorgelogen had, zou haar sterken In haar besluit, PLAATS OPGAVEN WORDEN VOOR DONDERDAGAVOND 6 UUR 1NGEWACHT ineen erg uil uuai uuuivui. “*j Ik begrijp niet, wat lijj van plan is. denk ik, gaf de huishoudster een beetje bleek en zwak uit. De huishoudster stond j met een bord soep in.de hand bij het - bed en toen Claire dat leeg had, nam zij duidelijk dat zij het gesprek met Claire i haar aanwezigheid kenbaar te maken zonder dat Claire zou schrikken. Het zou Loopje: Kinderwagen m«l >dn bltk 1.50. /alvisstraat 4. naar beneden gaan. Ik ga nu kijken of zij nog wat noodig heeft. Het heeft geen zin om bij haar te blijven als ze rustig is. Grayling ging naar beneden en juf frouw Plowden begaf zich naar de andere kamer. Nell slaakte een zuclït van verlichting, nu wist ze tenminste, dat Claire niet zie ker was dan gewoonlijk, en dat zij straks naar alle waarschijnlijkheid een kort ge sprek met haar zou hebben. Het zou niet moeilijk zijn In naar kamer te komen, •hetzij door het kleedkamerraam, hetzij I door de gang over te loopen en gewoon i binnen te gaan. Het zou nu zeker de moeite waard zijn om het te probeeren. Juffrouw Plowden scheen niet van plan dien avond terug te komen. En Grayling was bezig haar koffers te pakken, terwijl Lancaster zelf uit was. Nu Nell In staat was naar eigen belie ven haar kamer te verlaten, voelde zij zich in zekeren zin tegen de moeilijk heden opgewassen. Zij kroop een eindje naar voren, en merkte dat zij nu dicht bij het raam van Claire’s kamer was. Zooals Nell verwacht had, stond het een eindje ope|, want zelfs in den winter hield Claire van volop frissche lucht. Het gordijn was niet hee- lemaal gesloten, waardoor Nell door een smallen spleet In de kamer kon zien. Zij Fe koop gevr. gebruikte Schrijfmachine, oud model, of def. geen be aai en brandkastje. Jrieven liefst met pr. ondw ters DFN Bur. v. d. Blad komen, waaronder alle buitenlandsche delegaties, het diplomatike corps, de ger heele Poolsche regeering en de leden van j Sejm en Senaat, vertegenwoordigers van a,w.alIe aideeiingen van het leger en talloo- richten. Uit het aldus verkregen bewijs- tuig en,de motoren. ze belangstellenden. materiaal is gebleken, dat snelle wagens 1 De chef van de Russische luchtvloot, Te 8 uur begaf de lijkstoet zich van op het 2000 K.M- lange traject niet min- Tkachef, heeft een voorlooplg onderzoek het hoofdstation naar de kathedraal. worden, opdat zoodoende ook de machi- nemn -» ja- n-lwrröw V,a+ Affuit- *v«At zIa nahmliüf <1 hriolznn a,,I1a«> hnKhAM vooraf, terwijl het gevolgd werd door het -paard van den maarschalk, dat door smalle en bochtige gedeelten te nemen. staatskosten zullen worden begraven, twee officieren bij den teugel werd ge- Aan de achterblijvenden zal een staats- 1 leid. Dan volgde de hooge geestelijkheid pensioen worden verleend. j De Maxim Gorki, het Russische vlieg verkeer was afgesloten en dus uitsluitend t tuig A.N.T.-2U, kon ruim zeventig passa- Pilsoedski met haar dochters, die verge- voór de deelnemers apen lag. Hiermede - is het groote belang van vrije, afconder- lijke wegen voor het auto-snelverkeer dus wel overtuigend bewezen. In dit ver - band maakte dr. Todt nog de ongetwij- Behoedzaam schuifelde Nel! voort bij ieder venster op haar .knieën kruipend, opdat niemand haar schaduw op het blind zou zien. Tenslotte béreikte zij den hoek van het huis, waar zij even stil hield. Beneden haar zag zij de weerspie geling van de maan in de gracht, zij was neer Lancaster zegt, dat je geen avond mag overslaan. Ik neem het niet in, antwoordde t ken, dat één van de bedienden nog bezig zonde? dat was. Dus ging zij terug naar het venster ik het niet. T van de kleedkamer, en schoof dit voor zichtig omhoog. De vensterbank was Jaag, zoodat zij heel gemakkelijk in de kamer kon stappen. Zij deed dit, ver schoof opzettelijk een stoel en maakte wat beweging om Claire’s aandacht te trekken. Het was dus logisch toen zij Claire vanuit de andere kamer hoorde roepen: Ben jij daar, Grayling? Ja, juffrouw antwoordde Nell zon der aarzelen. Zij kon heel goed stemmen nabootsen, en ze wist, dat zij Grayling’s ^huld goed imiteerde. Toen voeg- ïnet haar natuurlijke stem aan ag ik binnenkomen, Claire? jij het werkelijk, Nell? O, wat heerlijk! en Claire ging rechtop zitten en stak verheugd haar handen uit. Een oogenblik later stond Nell naast haar, zij streelde Claire’s handen on vroeg haar om toch vooral niet luid te spreken. (Wordt vervolgd). De Maxim Gorki had 68 M. vlucht en 23.5 M. lengte. Het vliegtuig woog volle dig belast, 41.000 K.G. en was uitgerust met 8 motoren van 870 P.K., waayvan 6 vóór in den vleugel en 2 bovenöp den vleugel in tandem. Het totale vfcmogen was dus bijna 7000 P.K. 1 POLEN. V De teraardebestelling van maarschalk Pilsoedski. De overbrenging van het stoffelijk overschot van Warchau naar Kra kau. Voorafgegaan door een pantsertrein is Vrijdag de trein met het stoffelijk over schot van wijlen maarschalk Pilsoedski uit Warschau vertrokken naar Krakau, waar hij Zaterdag tegen 7 uur is aange komen. Het is een indrukwekkende tocht geworden, zooals Polen nog zelden heeft meegemaakt. De met de BdoI was geplaatstWp wagen, op het aiiuit van een kanon. Er omheen hielden zes officieren en twM generaals met getrokken degen de wach^ De wagen werd met behulp' van schijn" werpers hel verlicht en vormde een lich tend punt in den donkeren trein, die in langzaam tempo in den nacht door het 1 Poolsche land trok. Overal op de stations, die de trein pas seerde, hadden zich groote menschen- ménigten verzameld, ondanks het nach telijk uur, doch ook langs den spoorweg zélf stonden overal menschen bijeen met brandende toortsen, terwijl op vele heu- hebben nög""getracht* ee? landing uit* te den spoorweg vuren voeren, maar het vliegtuig, dat herhaal- Om de tallooze bezwaren, die steeds de malen over den ^a»»kh opnieuw weer tegen het practisch nut gebroken en in brai van de rijksautowegen werden aange- dene explosies aan voerd, te kunnen ontzenuwen, heeft de tuig vernielden het totaal leiding van de onderneming bij de groote m een dicht bij het vliegtuig’ gelegen 200) K.M. betrouwbaarheidsrit, die ver- dorp zijn de brokstukken van beide leden jaar door de Duitsche automobiel- vliegtuigen tèrecht gekomen. De lijken, '.verd, nm" - die afschuwelijk verminkt waren lagen keurige snelheidsopmetingen laten ver- I verward tusschen stukken van het vlieg- i een flesch van een tafeltje, en keek rond naar een medicijnglag. Vanavond niet, weerde Claire zwak jes af. Het moet, zei juffrouw Plowden. Me- misschien het beste zijn door het raam Claire daar beweging hoorde, zou ze den- j van hun gesprek goed volgen. Grayling scheen erg uit haar humeur. zei ze. Ik heb"altijd precies gedaan wat scherp ten antwoord. Ja, je kunt beter hij zei, en nu beweert hij dat hij mij niet i J*“ -- langer gebruiken kan, en dat ik moet weggaan. Nu, je hebt altijd beweerd dat Je het hier niet naar je zin had, merkte de I huishoudster op. I Dat had ik ook nooit, gaf Grayling J ten antwoord. Maar het komt je toch i vreemd voor als Je ineens te hooren krijgt, dat je je koffers kunt pakken, en den volgenden morgen moet heengaan. En, zoover ik weet, is er geen enkele bij zondere reden. Zij heeft' geen kamenier noodig, meende Juffrouw Plowden. Zij moet een verpleegster hebben. Waarom krijgt zij dan geen ver pleegster? riep Grayling, die zich hoe langer hoe meer opwond. Laten ze die gezelschapsjuffrouw wegsturen. Of gaat die soms ook? Ik zou het werkelijk niet weten. Nou, het spijt me eigenlijk niet, ik heb er hier al lang genoeg van. De keu kenmeid is ook opgezegd en Marie ook! Ik voor mij geloof, sprak juffrouw Plowden, dat meneer van plan is het huishouden op te breken, en naar het buitenland te gaan. Het is ook beter dat Juffrouw Valery van de winter naar het buitenland en 't Zuiden gaat. Nu, ik ga mijn koffers pakken, kon- ADVERTENTIEPRIJS: Uit Gouda en omstreken (behoorende tot den bezorgkringi x5 regels 1.30, elke regel meer 0.25. Van buiten Gouda en den bezorgkring: 1—5 regels 1.55, elke regel meer 0.30. Advertentiën in het Zaterdagnummer 2P bijslag op den prijs. Liefdadigheids-advertentiën de helft van den prijs. INGEZONDEN MEDEDEELINGEN1—4 regels 2.25. elke regel meer f 0.50. Op de voorpagina 50 hooger. Gewone advertentiën en ingezonden mededeelingen bjj contract tot zeer gereduceerden prijs. Groote letters en randen worden berekend naar plaatsruimte. Advertentiën kunnen worden ingezonden door tusschenkomst van soliede Boek handelaren, Advertentiebureau! en onze agenten en moeten daags vóór de plaatsing aan het Bureau zijn ingekomen, teneinde van opname verzekerd te zijn. BELGle. Voor 1072 miliioen openbare werken. De minister van openbare werken heeft ter bestrijding van de werkloosheid uit voering van openbare werken aarigekon- digd, die in het geheel 1072 miliioen zul len vorderen en binnen korten Ujd be- gonrtëfi zullen worden. Hiérvan zaf 380

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Goudsche Courant | 1935 | | pagina 1