COUD5CUE COUBANT G RO OT° G O UD A IQ WEÈPBEDKHT CONSTELLATION ROERMOND BIJ BARI VERGAAN DEL BARI tfTJES’ De K.L.M. verloor... KLM, treft nieuwe ramp Moeilijke identificatie In de lucht ontploft en in zee gevallen ens 33 Doden. Zoon van drPlesman was gezagvoerder ‘EHS asslijpers van Oostendorp R ICORDIA infavond Regeringsverklaring over Indonesië? Ontploffing in bagage Schiphol rouwt De verongelukte passagiers sr w.. \G 23 JUNI 1949. Vrijdag 24 Juni 1949 Prijs 10 cent per nummer 88ste Jaargang No 22703 Bureau Markt U. Telefoon >748. Chef-Exploitatie l D. DE KLERK. Postrekening 48400. 1 1de de De omgekomen bemanning: bovenste rij van links naar recht: nelodle van deze 9 NDHOVEN Staatssecretaris van Oorlog onderscheiden f J. Corn. Plesman, gezagvoerder; J. Tuyt, le piloot; J. van Kuyk, 2e piloot; Alb. G Modard, 3e piloot; L. Post en J. M. W. van Hout, radto-lelegrafisten. Onderste rij van links naar rechts: i D. M. Grandia en J. A. v. d. Moer, boord werktuigkundigen; Mej. C. Timmerman, i stewardess; Roos, stteward-kok, en P. J. Overbeek, steward. per«eek per maand per kwartaal nelden: ie, ROTTERDAM 3 lijnen). 1X1" altijd weerd AD ASTRA DAG nog 1 week en DUDA inl «J. A ANDEMGA8T Om 10 uur do gezagvoeró tuig aan het Rome meeged welke ook dot Amsterdam alles volkor zou over vanze.'f- •?r heeft. U met de neld. ter- .de deden, mevrouw “'"tereisd. ,...jespro- •vis in ra fist, geon rdam. dat van de di m gedeponee 1 bedoelt lag op serd. ge- lurende i <echt )e ber- •A weer In de jlen. Telefonisch -U uur. bprgemees- imeenteraad bare ver- Al» voor- agenda o a. n te komen ing van het baren wt ongelukte In een De 1 naliste* maal :uyk j-ebr... iter- Mulo toBtei De heer 1 en woor Tuyt ia tterdam. en werkte ivia. Hij trad van de gehuwd, ie in Den kon eek daalden i de loop van inkte iicham Dlrectewr-CbefredMU» I B. H. VAN DER KRAAT8 iteravond de zeer van de Te hulp Italianen hulp. Een •rsschepen en redding- zen en bereikte spoedig - waa gezon- werden de lichamen van de ver- ukten aan land gebracht en tijdelijk i noodbargingsplaats bijgezet. Roermond had Amerikaanse jour aten naar Indonesië gebracht en ikte nu een z.g. verdubbelingsvlucht. Wederom heeft onze nationale luchtvaart binnen luttele maanden een grote ramp getroffen. Gistermorgen is de Lockheed Constellation P.H.-T.E.R. „Roermond” bij Bari verongelukt en in zee gestort. Aan boord van het vliegtuig bevonden zich 33 personen, die allen bij de^e ramp de dood'vonden. Het vliegtuig bevond zich oj) weg van Batavia naar Amsterdam. Gistermorgen startte het van Cairo voor het laatste traject van de thuisreis. Schiphol had radio-contact met de machine, maar om 10 uur werd dit contact verbroken. Men hoorde de Roermond 'V niet meer. Laat in de middag kwamen berichten binnen dat een viermotorig vliegtuig bij Bari in zee was gestort. Lang bleef er onzekerheid hangen rond deze vliegramp. Eerst tegen 4 uur blèek het gevreesde bittere waarheid te zijn. De bij Bari verongelukte machine was de Roermond, gevlogen door de tweede zoon van de president-directeur van de K.L.M., Hans Plesman. Na Kastrup, waar Geysendorffer viel, en Prestwick, waar Parmentier met bemanning en passagiers het leven lieten, nu Bari. De K.L.M. wordt wel heel zwaar getroffen. Kortenhorst. verklaar- ■presldent hem te ken- het billijk te achtan, rugkeer van de minister Gebiedsdelen uit Indo- ....nlsterraad de mening dat het gepast ware i voor de Tweede Kamer Wannéér, dat hangt af van waarop de minister van O G. >erd. J. C. Plesman gezagvoerder” Johan Cornells '•an is geboren te Zeist op 8 1918. Hij behaalde diploma In 1936 bij de ^Uka- D 'erkeersvliegers. Op wm In brand raadsel blijven. Wij moeten afgaan op de talrijke verkillingen van ooggetuigen, die het ongeluk hebben zien gebeure^ Zij ...jagen de Roermond, die om 5 uur 8 uit Cairo was vertrokken, op naar schatting 5000 meter hoogte de kust naderen Niets wees er op dat zo kort daarna een ramp zou gebeuren. Het vliegtuig schitterde in de zon. toen men plotseling zag dat uit romp, vleugels en motoren vlammen sloegen. Het vliegtuig vloog nog even door maar draaide toen af. weer naar zee. alsof de piloot wilde voorkomen, dat zün machine in de dicht bevolkte havenwijk van Bari zou neerstorten. Op anderhalve kilometer uit de kust brak het roer en scheen het vliegtuig tweemaal over de kop te slaan. Alles speelde zich zeer snel, n enkele seconden, af. Het vliegtuig viel in zee. Een hoge waterfontein spoot op. Direct was de gevallen machine verdwe nen. De Roermond zonk even buiten de kust, waar 30 meter water staat, op twee kilometer afstand van de vuurtoren San Cataldo. kwam hij bij de KLM als telcgrs De heer Post was gehuwd en had i kinderen HU woonde te Rotten J. M. W. Hout radiotelegrafist Jacques Marinus ...liep» Hout werd geboren 22 April 1920 te NUmegen Hij dporliep de H.B.S.-b en werkte enige tijd bij de P.T.T. Hij kwam op 1 Februari 1946 bij de K L M. De heer Hout waa on gehuwd en woonde te Haarlem. D. M. Grandia .._.ge Dirk Mnr- geboren 31 Mei doorliep de am- als monteur Hij kwam op als werk- Grandia was ge- 'eren en woonde J. H. Ross De boordkok Jan Hendrik Ross Is ge boren in Hengelo op 28 Mei 1927 Hij volgde de Ulo én op 1 October 1947 kwam hij bij de K L M. als kok in de grondpantry op Schiphol. De heer Ross was ongehuwd en woonde te Amster dam. Zekerheid Omilr.rk. kwart over vier deelde de K.L.M. bet volgende officieel mede. Hedenmorgen om tien uur la hel Con stellation-toestel van de K.L.M. P.H•- verongelukt en in zee gestort. De soma* van de ramp is tot dusver onbekend. Aangenomen mag worden, dat er geen overlevenden x«n. De bergingswerkzaam heden sUn aan de gang. een De l van .de gemeer or een openbar om 7.30 uur. rmeidt de s, en W. om le verbouwin" De heer Romme (K.V.P.) vroeg In de vergadering der Tweede Kamer van gls- tren aan de voorzitter of hem. nu volgens een communiqué uit Indonesië, het over leg over de uitwerking van de Van Royen-Roem „statements'’ tot bepaalde resultaten heeft geleld, bekend was, dat de Regering voornemens is daarvan aan de Kamer inlichtingen te verstrekken, en, zo neen, of de voorzitter zou willen In formeren, welke -de voornemens der Re gering ten deze waren. De voorzitter, mr Kortenhorst, verklaar de. dat de minister-j nen had gegeven. I wanheer, na ten van Overzeese nesië, in de mini overheersen, deze punten verschUnen. 1 het tijdstip, w is teruggekeei Misschien kan aan het einde van de volgende week een Regeringsverklaring tgemoet worden gezien. De heer Romme achtte deze mededelin gen niet van hoogst bevredigende aard. Hij had gedacht, dat zes dagen van de 14, welke de minister van O. G in Indonesië zou vertoeven, al om waren en dat wij. dus nog acht dagen op diens terugkeer moeten wachten. In afwachting van deze terugkeer zou het mogelljk «ijn voor de Kamer om kennis te nemen van de stuk ken tot uitwerking van de Van Royen- Roem „Statements". De voorzitter verklaarde, stukken in de loop griffie zouden wordei De angstige spanning, welke om deze ramp urenlang heeft gehangen, la wel een zeer bittere bUkomstigheid geweest. Na gistermorgen 10 uur. toen de Roermond uit de lucht verdween, heeft men op Schiphol ellendige uren vol onzekerheid doorgebracht. En toen de Constellation niet op de vastgestelde tijd, kwart voor drie, op Schiphol verscheen en de zeker heid steeds naderkwam dat het bU Bari verongelukte vliegtuig de Roermond moest zijn, heeft men de talrijke bloed verwanten. die op de Amsterdamse lucht haven bUeen waren gekomen om fami 1 e- leden welkom te heten. In de conferentie zaal genodigd om daar van het ongeluk mededeling te doen. Gezegd werd dat bU het naderen van de Italiaanse kust op 5000 meter hoogte zich aan boord van het vliegtuig een ontploffing had voorgedaan* Het toestel is terstond daarna bij de kust In zee gestort en de Inzittenden kwamen allen om het leven. De heer en mevrouw Plesman kwamen even later op het vlieg veld en dr Slotboom, hoofd van de me dische dienst, begaf zich om 6 uur per extrl vliegtuig naar Bari voor het onder zoek. De K.L.M. Constellation „Roermond", welke op weg van Indonesië naar Nederland nabij Bari h verongelukt Inzet: de gezagvoerder van het toestel, H. Plesman, zoon van de president- directeur der K.L.M., dr A. Plesman. Direct boden de It groot aantal vissers» boten verliet de haven en bere de plaats, waar de Roermond ken. Hulp kon echter niet meer baten. Duikers daalden naar het wrak af en wisten in de loop van de dag 26 verbrande b en verminkte lichamen te bergen. Vele slachtoffers waren onherkenbaar, daar hun papieren vernietigd waren of zich nog In het wrak bevonden Later op de dag moesten de bergings- pogingen worden opgegeven, ohidat {Je zee te ruw werd. De schepen kwamen toen naar de haven. Op geïmproviseerde draag. zorgde dat de lange en verbroken. d. IJ zeel onderscheiding «luit la toegekend de Iranje-Nassau ver bon- zilver aan de heer A. 'olonderwijzer alhier. 1 F. Jas heeft Woens- heer Vink de onder toegekend wegens enst aan de Zondagi- .v.egrafist Leendert Post werd op 9 Mei 1921 te Delft Hij de MULO en kwam daarna PTT Op 1 September 1945 I weer met nu en -elden en voornam Jen van het land Zwakke tot - ost en Noordv. t iet* minder kou< verandering van /1JI EENDRACHT ftn HMKTHMBT zich de vijand morgen van een „Scherm .indelijke valschermjagers ?id landden, onmiddellljk •e hiervan onschadelUk te door toen hij bericht had zich In Delft een sterke patrouille had genesteld zich begeven, zijn afdeling onder ruur op flinke wUze te leiden, sen de vijand grotendeels ht te stellen en daarbij per- k lichte mitrailleur te bedienen en De boordwerktuigkundig! tlnus Grandia werd geb 1910 te Schoten. HU C. bachtsschool en werkte In verschillende garages. HU 15 Maart 1937 bij de K L M tuigkundige. De heer G“ a' huwd. had twee kindei in Badhoevedorp. J. A. van der Meer De boordwerktuigkundige Johan Al bert van der Meer werd geboren 2 'ebruari 1926 In Enschedé. Hij doorliep Mulo en MT.S en kwam op 17 Oc- ‘ober 1946 in dienst van de KLM ;r Van der Meer was ongehuwd inde te Amsterdam. P. J. Overbeek \De steward Pieter Jelles Overbeek «verd geboren 27 Juli 1917 In Amster dam. HU werkte in verschillende restaurants en kwam op 7 Januari 1946 in dienst van de K.L.M. als steward De heer Overbeek was gehuwd, had een kind en woonde In Amsterdam. Mej C. A. Timmerman^ tie stewardess Cornelia Antoinette Timmermans Is geboren 25 September 1921 te Heerlen. Zij volgde de H.B.S. en de schooi voor Beeldende Kunsten en was enige lijd telegrafiste bij de Marva. Op 1 November 1946 trad zU in dienst van de K.L.M. als stewardess. Mej. Timmermans woonde in NU megen. Alle tot dusverre gevonden lUken wa ren slechts gedeeltelijk gekleed. terwUl aan geen der stoffelUke overschotten schoenen werden aangetroffen. Dit feit heeft de mening doen postvatten, dat ge- zagvoerder Plesman. toen het vliegtuig zijn val in de richting van de zee begon, opdracht gaf het toestel te verlaten. Deze veronderstelling wordt nog versterkt door de verklaringen van ooggetuigen, die zien-hebben hoe het vliegtuig gedt verscheidene minuten poogde zich te zetten vóór het neerstorten. De ber gingswerken. die wegens het slechte v.’“r stopgezet moesten worden, werden in de loop van de avond hervat, toen de wind was gaan liggen. De politie van Bari was giste bezig met het onderzoek van zwaar verminkte slachtoffers van de verongelukte Roermond. Uit zée opgeviste bagage en kleren van de slachtoffers werden zorgvuldig nagegaan, doch men kwam nog tot weinig volkomen zekere identificaties. Een van deze was die van gezagvoerder Plesman. Het wordt als bijna zeker best dat de nog niet geborgen stoffelijk schotten der slachtoffers zich de riemen aan de zitplaatsen b< het wrak van de Roermond mot den. dat op de bodem van de Naar Bari Gistermiddag om 5 uur vertrok het K.L.M -vliegtuig P H -TC Er met een groep experts aan boord naar de plaats van het ongeluk met de Roermond. Be halve de gezagvoerder, de heer Sluyter, algemeen chef vllegdienst; de heer Ma- louin. hoofd Operations KLM de heer J. J. van Balkom. secretaris vllegdienst K. L.M-.; mr A. C. Kooreman. hoofd materiaaldienst KLM.; de heer H. J W.- van der Muelen. flight operations officer; de heer J. Edwards; de heer P. M. van Dam van de lijndienst; dr K. M Slotboom. Medische Dienst, en de heer Ebes, even eens van de Medische Dienst, zUn tevens aan boord de heren Kamminga. Schipper. Van der Wal en Goossen. allen van de RUksluchtvaartdienst. Laatste telegram Om 10 uur 25 (Nede’rlandse tijd» heeft do gezagvoerder de positie van het vlieg tuig aan het luchtvaart-radiostation van Rome meegedeeld. Uit deze boodschap, welke ook door het Rijksradlostation van Amsterdam werd opgevangen, bleek, dat alles volkomen normaal was. Het vlieg tuig beVond zich op zUn gewone route op 5.000 meter hoogte In goed weer op ongeveer een half uur vliegen van de plaats van de ramp verwUderd. Zoals gebruikelUk was er te Cairo een andere, zgn. „slip-bemanning" aan boord gekomen Deze had de plaats ingenomen van de bemanning, die het vliegtuig van Mauri tius af gevlogen had. Twt- sleepboten van de Italiaanse marlde «m een drijvende kraan bevinden zich In de omgeving van de plaats, waar het .7 -vliegtuig is gezonken. Vandaag zou een lng JpJ°^lng wonlcn gedaan oin het wrak te Een woordvoerder van de „Lockheed"- vllegtuigfabrleken die de ..Constella tion" vervaardigen verklaarde gister avond. dat men denkt aan de mogelUkheid, dat de ramp met de „Roermond" veroor zaakt la door het tot ontploffing kom on van een of ander voorwerp io de bagage van één der passagiers .’.Zeer kort voordat de ontploffing aan boord van de „Roermond" plast* vond, zond de gezagvoerder via radio-Bari een normale radioboodschap waarin hij mede deelde. dat aan boord „alles volkomen :n orde was". De theorie, dat een ontplof fing In de bagage van één der passagiers de oorzaak is van de ramp, vindt steun in het feit, dat de gezagvoerder van da „Roermond" zich met zün toestel hoog ge noeg bevond op ongeveer 4500 meter om melding te hebben kunnen maken van eike andere oorzaak van de ramp", aldus de woordvoerder. De secretaris-generaal van de K L M.. de heer Kooreman. heeft aan een corres pondent van Reuter te Bari verklaard, dat de suggestie van een woordvoerder van de Lockheed-fabricken. dat er zich ontplofbare stoffen aan boord van de ver ongelukte Roermond bevonden zouden hqbben. fantastisch is. Zolang de luchtvaart bestaat, zullen rampen, zoals nu bij Bari. niet tot de on mogelijkheden behoren. Het moge vreemd klinken, maar de vcrkccrsvliegerij heeft voor een zeer groot deel haar tegenwoor dige omvgng aan rampen te danken. Want van rampen hebben allen, die In de lucht vaart een werkkring hebbed gevonden, kunnen leren. Elke ramp was een les. die nieuwe voorschriften deed ontstaan of aanleiding gaf tot technische verbeterin gen. Het is daarom zo diep-ongelukkig, dat geen der passagiers, noch leden der bemanning de ramp bij Bari hebben over leefd: Meermalen zijn uit mededelingen van overlevenden ftostbare aanwijzingen vergaard, die de technici inzicht hebben verschaft omtrent de toedracht van het ongeluk. Ditmaal is er niemand, die daar over iets kan rapporteren. Men kan zich baseren op vage mededelingen van oog- getulgeir. die maar al te vaak niet vrij zUn van fantasie. Het is misschien moge- slijk. dat het wrak kan worden gelicht en dat er daardoor iets van het gesluierde geheim kan worden ontdekt. Een ramp als bij Bari komt In de ver- keersvllcgenj niet hcrhaaldelUk voor. Kastrup en Prestwick, ongelukken, die nog niet zijn vergeten, gaven enige aan wijzingen omtrent de toedracht. Een soortgelijke ramp trof de K.L M enige jaren voor de oorlog, toen een Douglas De 2-vlicgtuig. op wegvan Amsterdam naar Parij* ter hoogte van de Bc|giach- Franse grens in de luchtdn brand vloog en viel. Ook daar waren geen overlevenden en men heeft naar de oorzaak slechts kun nen gifsen. Thans, nu tientallen Constel lations dagelijks door het luchtruim vlie gen. sneller en volmaakter dan de Dou glas De 2 blijken ongelukken, waarbij het vliegtuig met man en muis vergaat, helaas toch nog voor te komen. Onze diepe deernis gaat uit naar de president-directeur van de K.L.M.. dr A. Plesman. die een wreed, persoonlijk ver lies heeft geleden Zijn oudste zoon Hans Plesman. de veelbelovende gezagvoerder, die met zoveel geestdrift zUn taak als gezagvoerder met de vier gouden banden vervulde, is niet meer. De tweede zoon Jan gedurende de bezetting naar Enge land ontkomen, vielIn het najaar van 1944. ingcdecld bij de luchtmacht der Ge allieerden. boven Frankrijk Het offer, dat dr Plesman aan de luchtvaart per soonlijk heeft gebracht, weegt wel heel zwaar.... Bliksem treft K.L.M.-vliegtuig Prinses Beatrix Gisteravond, op dezelfde dag dat het verschrikkelUke ongeluk met het K L M - toestel Roermond gebeurde, is de bliksem ingeslagen in het K.L M -lijntoestel Ph- T P T Prinses Beatrix van Amsterdam op weg naar Zuid-Afrika DU toestel, een DC-6. dat om 12 uur des middags van Schiphol was vertrokken, bevond zich hl de nabUheid van Lissabon in een onweers bui. De bliksem sloeg in de radio-lnstsl- latie. die onklaar geraakte Gezagvoerder Abspoel zette het toestel op het vliegveld van Lissabon aan de grond en nadat de ladio-instaliatie was hersteld, kon de reis met 45 minuten vertraging worden voortgezet. Aanhoudend droog weer Weerverwachting. meegedeeld door het K N MI. m De Bilt geldig van Vrijdag avond tot Zaterdagavond. Droog weer met nu en dan overdrijvende wolkenvelden en voornamelijk in het Zuiden en midden van het land perioden van zonne- «chijn. Zwakke tot matige wind luwen Noordoost en Noordwest Op de meeste plaatsen let* minder koude nacht, overigens weinig verandering van temperatuur. ts Juni Afnemende maan Zon op 4 17: onder 31 S7 Maan op 2«-. or-dei 3< 4# Aan mr W. H. Fockema Andreae, staats secretaris van het Ministerie van Oorlog, Is het bronzen kruis toegekend als re- serve-majoor van de grenadiers. Majoor Fockema Andreae heeft zich dqor moedig optreden tegenover de vUand onderscheiden door in de vroege van 10 Mei 1940. als commandant settle grenadiers, vormende bet Delft", toen vUandelijke valscherr in zijn nabUheid landden, onmlddell persoonlUk twee hiervan onschadelUk maken. Voorts ontvangen, dat vijandelUke pr daarheen te vijundelijk vt er In te stage bulten gevecht soonlijk een IK (Van onze speciale verAaggevcr) Er ging een schok van ontroering door het K.L.M.-personeel op Schiphol, toen het bericht van de tragisch® dood van 12 collega's via de persdienst bekend werd. Na de eerste ontzetting dacht een ieder meteen aan de ..baas”, aan de vader v$n de verongelukte Hans Plesman. Na het sneuvelen van zün zoon Jan Leendert. tUdens de Invasie in FrankrUk, moet de heer Plesman nu dus ook zün tweede jóngen, op wie hU zo gesteld was. afstaan. ZUn zoon, die korte tijd vóór het ongeluk plaats ^ond. nog geseind had naar zün vrouw, die mét andere familieleden op de om kwart voor drie verwachte Roermond wachtte. x-. o Ook toen het toestel niet\op tijd arri veerde wilde men niet dadelhk het ergste aannemen, tot het hoofd vanxde stations dienst. de heer Thoenes da familieleden van de droeve tijding op de‘hoogte stelde. Blizonder tragisch was dit ongeluk wel voor de familie Post uit Overschie. wier eerste zoon in de öorlog op een getorpe deerd schip was omgekomen en wier andere zoon nu ah radio-telegrafist bij Bari het leven liet. Door de gebrekkige communicatiemid delen met Bari. waar de K.L.M. vanze.'f- «orekend geen vertegenwoordiger konden de juiste gegevens slechts grootste moeiteg^prden verzatne: wijl er ook veldluchten de ronde Men wist m^MMe delen, dat Spoor in het vneRtuig was meege. maar dit kon spoedig worden tegenge* xen Mevrouw Spoor had haar rei_ Batavia een dag uitgesteld en zal eerst later in Holland arriveren. Schiphol rouwtmaar ulterlük laten al die mensen nieta merken. Zü doen hun plicht, als elke dag en de ma chines landen en stUgen. stipt als steeds. Schiphol rouwt...maar 'twerk gaat door. _schouwd, -.lijke over- hog. door >evestigd. in )eten bevln- oceaan ligt. De Plesman is - *- September 1918. Hij behaalde H B.S-b en kwam in 1936 bU d< opleiding voor verkeersvliegers." Op 1 November 1940 kwam hU in dienst bij de K.L.M. Tijdens de oorlog werkte hij bij de autobevrachtingsdlenst in Den Haag en op het RUksbureau voor Voedselvoorziening. De heer Plesman was gehuwd, had twee zqons woonde in Den Haag J. Tuyt De vlieger 2e klasse Jacobus geboren op 24 April 1915 te Roti Hij doorliep de H B S- daarpa enige tUd te Bata op 1 Augustus 1947 In dienst KLWMais vlieger. Hij was had een dochter en woonde Haag. J. van Kuyk De vlipger 3e klasse Jan van Kv: werd op 11 November 1918 te Rotter dam geboren. Hij doorliep het Neder lands Luchtvaart Instituut le Utrecht cn is enige tüd gestatlonneerd geweest op het vliegveld Socsterberg. Tijdens dc oorlog heeft hü bij de R A F. ge diend en later bU de luchtstrijdkrach ten als sergeant-vlieger. Op 1 Maart 1946 trad hU bij de KLM in dienst als vlieger De heer Van Kuyk was gehuwd, had drie kinderen en woonde In Haarlem. A. G. Modard De vlieger 3e klasse Albert George Modard (Engelsman) is geboren In Glossop (Eng op 20 December 1917. Hij volgde de High School cn diende tüdens de oorlog bij de R A F. Na de ooriog trad hij in dienst van dc Bel gische luchtvaartmaatschappij Sabena en daarna bü de maatschappij Air Transport In Brussel. Op 15 Novem ber 1948 trad hij in dienst van de K L M. als vlieger. De heer Moöard was ongehuwd ^L. Post De radiotclegrafist Leendert geboren op 9 Mei 1921 te doorliep bU de In Batavia werden als pasMglera *oor het vliegtuig geboekt: de heer M. S. Roos, mevrouw Roos en kind; de heer W. van Hasselt, mevrouw* Van Hasselt en kind; de heer W. J. van Dort, mevrouw Van Dort en kind; de heer dr ir A. G A. Idenburg, A functionaris van de K.L.M.; mevrouw H Eaeer en twee kinde ren. een Jongen en een meisje. mevrouw J. C. C- Meelhuyzen; de heer S. C. van 't Hof en echt genote- De volgende passagiers zün in Cairo Ingestapt: F- G. Dikken uit Delden; Mohammed Mustafa Ahmed; Mahmud Ibrahim Albaki; Taha Ahmed Eltaucbt; Mohammed Ghasi; Mohammed Abdellatlch Mohassam Bey. alien Egyptenaren. mp verM •r te Cali aan is ingenon vliegtuig id. n de raan be'. de i*lar inken. Var„ gedaan om V TV 'V

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Goudsche Courant | 1949 | | pagina 1