24 artikelen in prijs! T. M.S. TECH NI CU M II SPARTA A RENAULT 4 Motorhiiis G. Lagerweij Bothastraat - Gouda - Tel. 3727 Ferdi Kubler waardig wegk^mpioen i REGENJASSEN PANDA EN DE WOUDROVERS „KLEINTJES” W.A.DE BRUIJN OCCULTE KRACHTEN IN DE MENS VAN NELLÊ'S KOFFIE „DE EEN JONGEN DeKrnistochten „VACATURE” Reünie Theater Heden 'tBestf paard vanstal 3 z A Vrachtrijders werden gehuldigd H.H. Gouda-leden en Donateurs KoorsBloi'iiinimajazijn Jaarlijks Hor te Rott Opkomst herhalingsoelcnii^cn op 4 Septem ber 1951 te Tilburg en Legerplaats Oirschot Millioen Italianen werd teleurgesteld Nederlandse profs en amateurs bevochten goede plaatsen DE WEGKAMPIOENEN MAANDAG 3 SEPTEMBER 1951 GOUDSCHE COURANT en dc hard Familieberichten 47 ct 250 c.c. 1595, 1, OFFICMLE PUBLICATIE opmerl houdei Al and, ?ter- f hij was het 4 vergelijk! vergelijk! 'an de eeft bc ■■■■■■■■■■paai Telefoon: 3066 3076 2763 in posiiie ster! ■loton i Rooi n kop Spreker: DE INGEWIJDE JOHANNES ANDREAS «eed. eert, i. het „succts" altijd woerd Zeugstraat 54 Gouda i Dinsdagsmiddags geopend Vraai Van Binnen enige weken weef leverbaar: Horex 350 cc. kopklep I 2560 het meest verkochte Nederl. motorrijwiel. Visrhayensitraat 56 Telef. 50433 - Rotterdam mijn beste!" Vitesse rare I als ren- per 250 gram Populaire Avondvoordracht m. ige in (d :rman—jHn< NORMAX margarine Belegen Boerenkaas v O IK Kaaskot Kook- Hot< Oni Roe GOUDA Stomerij en Ververij Eerste blad - pagina-4 ischou- I Schwarze je. dat drie roi de 46 |»2 jninuten. ReecwMtn de hoofJ“- strijci/Weten voorlopig en de Geminiani. die n ip was Schaer en Bintz (Lux ging. 25 se< •churken-plai Woudrover. E brengén, het geld roversbei wel oren naar! voor niets, maai „Een eerlij’- - CHEMISCH REINIGEN EN WATERDICHT MAKEN! omstandi».. zij konden algemene stopzet brengen. Kijker met deze zaak z< ■legen Boerenkaas v.v. 25 ct f j I* ide Vette Boerenkaas 32 ct I I I A -I j laskorrels 33 ct 1 ïok- en Lunchworst 34 ctf 1 REINIGING f otel-HAM 42 ct 1 itbytspek 43 ct| O I tokvlces 42 ct i I I VERLOREN omgeving Raam, een slejrt bos. Tegen beloning terug bezq>g$h: Kïugerlaan 101. te ont- ronde had regen. Zijn _z. Joris en i en spoedig zij De tweeCTB H. ruim 4 min laatste ronde i kopv In de J. Van Hoofs aard- -, groente- en fruitbedr. 'Karnemelksloot 137. Ge |Te koop aangeboden: in prima staat. Dorpsstr. 31, Gouderak. Van Dinsdag 3 Donderdag, het filmwerk 14 Jaar. Geen krimpen, geen verkleuren Verder: J JAPONNEN MANTELS HERENCOSTUUMS DEUX-PIECES WINTERJASSEN, enz., enz. is uitsluitend de betere, krimpvrije behandeling. Niet duurder, wél voordeliger vormd: Magni. der’ warzer SinK die na cer it ren- Tan! 1 n Het drie Nederlandei 'i bjj aden ruim vijf minu- iden zes en een halve Fransman Varnajo irtte. achter de lei- Voorbereidende cursussen, eveneens 3 jaar voor nog Schoolgaanden. Minimum leeftijd 12 Jaar en 8 maanden. Jongelui, die dit jaar 15 worden en jongeren 50 reductie. Leerstof: de wiskunde van de le 3 jaar van een HBS. B. Mulo onderwijs voor de algemene ontwikkeling. Practijk en teke nen Na deze 3 jaar toelating tot het eigen lijke Middelbaar Technisch .Onderwijs. Ook avondcursussen. Aanvang Woensdag 5 tember 1951. Inschrijving dagelijks, "s avonds Eendrachtsweg 26—27. Rotterd Telefoon 25575—25517. Besteed Uw koffie bon goed. Koop het van ouds betrouwbare merkartikel. tg Uw winkelier Nelle’s Koffie. Tel PO? ASPERA ad astda ROODMERK GROENMERK GEELMERK F 1.92 F 1.84 1.66 Dagelijkse betrekkinggids Maandelijks pl.m. 2000 aang. betrekk bijverdienste, thuis werk, enz. in binnen- en bui- tenl. Abonn. f 2.- p.w. Proefno. 40 ct. Adm. Blauwburgwal 13b. Amsterdam. Heden Maandag, 8.15 uur, laatste voorstelling van Bing Crosby’s topfilm Iedere leeftijd. uur, t.r machtij Jltta. bi Technjicl Grenzen heer G. viele dienst danische Llo Spaar de waardepunten voor de plaatjes van de prachtige Piggelmeeboeken. elfde ronde was de positie kop de acht bovengenoemde t minuien Koblet en Bartali. op Opgericht 31 Maart 1B03. Opleiding tot tekenaar en tekenaar-constructeur in Werk tuigbouw, Vliegtuigbouw. Bouwkunde en Electrotechniek Middelbaar Technisch Onderwijs Duur 3 jaar. Voor jongelui met Mulo B, Mulo A en goede wiskundecijfers. 3-jar. H.B.S enz. en na onderzoek. Geen practijkjaar, want zoveel mogelijk practijk op school. De werktuigbouwkundige faculteit staat onder leiding van Prof. ir. E. S. Pacejka w.i., oud-hoogleraar v. d Universiteit te Bandoeng en Prof. dr. Ing. M. Beiner w.i. oud-hoogleraar v. d. Universiteit te Wenen. Tot zover de heer Re Men moet de ministe gebleken advies van zij maatregel had ingevoe met alle spoed, die de c gunde, en misschien meer, een eind aan d maakt. Het is echter daarbij de situatie in als hefboom heeft gedi lijke prijsberekeningset te wringen. De winkeli gedaan, wat ze konden Tevergeefs. In zeker '■mstandigheden mee. u een vuist m| stopzetting vi sr vraat met deze zaak zou zijn keliers dit „agitatiemi kunnen toepassen. Ov nfen geneigd de beweri over te lage marges zout te nemen. Hier is klagers wel degelijk ir Maar gaat het altijd z< faillissementenlijst als in renners met ■eg een lekke i de twaalfde ichtervolging e aanmoedi- '?s het par een r’- a> .eerde plotte co-scherp dat zij ipgroep losreden, nog gelijk met Bar- „aan gaan toer inzette. De koj meer te pakkei NIEUWE BQN IS I UIT j Woensdagavond 5 September 8 uur. Beursgebouw Ing. Cool- I singel. Bijdrage f 1.—De Tempelbouwers. En terecht: Sparta is idei 125 c.c. 1125,—, 200 c.c. 1375,—, 25 direct leverbaar 244 Chauffeurs van Ato'Van Gend en Loos pit verscheidene plaatsen .in het land zijn Zondag in Utrecht gehuldigd. Zij heb ben de - prestatie geleverd, vijf achtereen volgende jaren volkomen schadevrij te een rijden. Namens Veilig Verkeer werden zij rol toegesproken door de burgemeester van Zuilen, de heer D. Norbruis. die zijn waar dering er over uitsprak, dat deze chauffeurs hun taak als deelnemer aan het intensieve verkeer van heden begrijpen. Voor hun groot verantwoordelijkheidsgevoel. in dienstbetrekking aan de dag gelegd, werden gehuldigd 'door hun directeur, de heer van Wessem. Aan alle chauffeurs werd een onderschei dingsteken uitgereikt. De families ontvan. gen nog een verra bes’el voor de komende feest avonden onze speciale rood witte (Gouda) corsages. deze brief wordt^esproken van een beloning van 1000 ducaten. maar waarom zouden wij er niet een nul bijschrijven? Met één nulleken er bij komen we tot een bedragje, dat al onze moeite tenminste enigszins beloont, vindt gij niet?’.’ Nu, dat vond Wip- snof ook. Dat doen we!” riep hij. „Een heel goed idee! Er groeit misschien tocfi nog wel eens een fatsoenlijke rover uit je, wanneer je zo door ,gaat!" Maar toevallig had Panda dit alles gehoord. en0 helemaal niet met Wipsnor eens. „Een fatsoenlijke rover... mompelde hij binnensmonds. „O nee dat wordt hij nóóit! Daar is hij nog véél te gemeen voor! Hij noemt zleh mijn vriend, en hij bedriegt me alsof het maar niets is!” We begrijpen wel, dat Panda het er niet bij zalitaUn zitten, Uitjandere bladen. Bevallen: I. Klompê—Kamil j (z North Sydney (Austr.); A. i Welling—Knoef (z), Borculo: Doijer—Bos (z.), Zwolle: Ver- j mculen—Rustenhoven (z.), Gro- nlngen: H. A. A. t Hoen—Rem- mers (d.), Groningen; M. M. B. Hoensler—v. Boven (d Tricht Graaf riorlsweg 73. Telef. 2934 (Bet.); A. Kofferman—^noek (Qok verkrijgbaar in de hal), (z.), Zaandam- ‘*Sl Getrouwd? A. R. B. Rottinghüis en H. v. d Meulen. Leeuwar den. J v. Egeiaat en F. L. staartjes. Naarden: J. D B Schoon en J. C. v. d. Velde, Bussum; J. P Dudok v. Heel ert M. C. v. d. Sande Bakhuy- zen. Oegstgeest; II. J. v Laer Wn M. E. M. Hulsinga. IJsel- monde^ mr P. Beukenhorst en rnr A. v. Rossum, Rotterdam; M. v. Lee en J. Hennekam. Amsterdam: F. Vos en L. Klijn. Montreal (Con.); D. Tjalsma en J. H. de Vries, ‘s Gravenhage. P. Talma en L. A. Buis, 's Gra venhage: dr P. Siderius en M. v. d. Berg, Pernisj J'. M. Noo- teboom en R. Franeken. HaaA I W Wsr lem; J. Sipkes en.L. Schepers. ©verveen: c. vieu en H. j. gevraagd. Kuik, Arnhem. appel-, Overleden: W N. v. d. Heuvel - Nout, 84 J., Amsterdam: D G. i Althusius, 58 j Rotterdam: Meyers, gep. dir. OfL-v. Ge-, zondheld le kl. K.N.«* 77 j.. Zeist: A. Theocharidé|FRotter- dam; C. J. Jansen—Christiaanse I 80 j.. Oegstgeest: J. Ruitenbeek.1 53 j Leiden; A Zierikzee, 77 j.. Leiden; G. C. Bastiaanse, 53 j.. Bandoeng; K. Straatman. 85 j.. ‘s Gravenhage; M. Leenheer. 67 1 j., Barendrefht. De Nederlandsche b in hotel-, restaurant-, bedrijven „Horecaf" congres op 18. 19 en 2 T Op 20 Septem Zaai van het Beursi ledenvergadering, waai de heer J G. Meijer in beeld zal geven van d< de Nederlandse hotelle Wrekers optreden, pro Jitta. buitengewoon ehe Hogeschool u van de Social J M Mouuat -1 van de e^loyd. ofdgroep róerden zich de favo- lopig niet, met uitzondering van ÓIk. met de Zwitsers Crocl Torti, Rossi. Van Kerkhoven (B.) en ux.) achter de vluchtelingen aan- Na vier ronden had dit groepje 2 min. sec. achterstand en het grote peloton lag ~?er dan 4 minuten. Koblet reed in de groep vaak aan kop, waarvan hij gebruik maakte urr Het gevolg was.\B koplopers steedsK groepje, van zes A haven en werd dot absorbeerd. De eerstë^zfA helft van de afstand. wM in 4 uur 5 min. 41 sec. ai heid 36.‘046 km Toen kwam woord. Hij zette i volging in. en dat t zijn achterstand zi Iverwege de 8e ronde Zwitser had o.itdai JlissemenU...^„. materiaal gaan werken Er Ls nog een in de pen kan namelijk, dat op twee j van de heer Reedijk modeverschlllen wordt en wel in die zin, dat wat de mode betreft, veel meer noten op zl de jaren vlak vóór de door de „demodage” toen. Het is een vi Kijkers indruk waarlij schoenhandel wordt op ren we echter in tam 1950 waren we veel a wgt men altijd. Het bl In totaal toch rijker kan zijn.... Waar een economist goed voor is!* ■f~\E GEMOEDEREN i JL* zijn weer tot rust 11 de beruchte Prijzenbe delsmarges Schoenen lï Zij rust allang, maar t zulke dingen niet in vr weinig vrede kennen. Overigens is de rust cage, de minder gewen itaande machines, nog geheven. Ofschoon de sc hoofdpijn meer heeft vi blijven de orders bij d< rustig, zelfs meer dan binnenkomen. De wink het beloop van de prijz optimistisch te zijn ge.> geleden, toen ze vo schoenen onder de ma< Geen wonder, dat de steeds niet vol bezet di orders, die juist de lai komen, zijn vooral b schoenfabrieken terecht dus in het licht dezer stellen, dat de prijzenb« loosheid in de schoenin weten had. De oorzak! grote voorraden, die te nomen. In dat opzicht 1 sie-Pruyt. aan wie des één zijde kwalijk wen zich slechts met een z haastte, geen verwijt 1 haastige spoed hing de de schoenindustrie niet af. Verder blijkt, dat de beslist korte termijn” h eigenlijk rapport in bi; hee/t weten in te kle alweer een goede noot In de Economisch-St heeft de heer A. A. C. B nog enkele opmerkinge van dit rapport gemaakl vindt hij het wat wondi ter enkele weken na a i beschikking door dcsk> departement een ondei schikking laat instelle gij begint" was dus hi verloren. Verder acht d ver het minder juist, i haar onderzoek de posi de alleen werkende s> een omzet van ongevee sel per jaar, omdtit deze maatgevend is voor het Het blijkt nu. dat zo’r keiler volgens de comr vastgestelde marges sle van f 1735 per jaar vooi nieten, plus gemiddeld van f600. Aangezien c een dalende, dan een heeft, acht de commissi ufer. of dat theoretisc Warden behaald. Volger v J het wel vast, dat alth zochte bedrijven betreft king een onjuiste maati Ook op grond van eei een onderzoek, dat in van de belaagde schoen ten In de schoenwinki hogere jaaromzet was heer Reedijk tot de slo zenbeschikking er voll Er zijn niet alleen ook morele nadelen ui! dat bij de afkondiging naar voren was gebra in de schoenhandel te voerd. Sommige bladen om de indruk gewekt, misbruik van de omst maakt. De commissie-! taten over 1950 van 22 De dienstplichtigen, wonende in Utrecht en omgeving, moeten van Utrecht af reizen met een extra trein. Utrecht v. 8.23, Gel. dermalsen v. S.50, ’s Hertogenbosch a. 9.12, Eindhoven a. 9.50 De dienstplichtigen, wonende in de provincie Zeeland. Roosen daal, Breda,?of in de omgeving van genoemde plaatsen, moe ten van Roosendaal af reizen met een extra trein. Roosendaal 8.50, Breda v. 9.14, Tilburg a 9.36, Eindhoven a 10.11. De dienstplichtigen, wonende in de provincie Noord-Holland. moeten van Amsterdam af reizen met een extra trein. Amster dam c.s. v. 8.43, Amsterdam m.p. v. 8.51, Amsterdam Amstel v. 8.56, 's Hertogenbosch a 10.12, Eindhoven a 10.47. De dienstplichtigen, wonende in Den Haag, Rotterdam, Dor drecht of in de omgeving van deze plaatsen moeten reizen met een extra trein Den Haag h.s. v. 8.25, Rotterdam d.p. v 9.03. Feijenoord v. 9.14, Dordrecht v. 9.42, Tilburg a. 10.32, Eind hoven a 11.10, terwijl de dienstplichtigen uitt Delft en Schie dam moeten reizen met trein 1013, Delft v. 8.23, Schiedam v. 8.32, om te Rotterdam d.p. over te stappen op de extra trein. De dienstplichtigen, wonende in het oosten des 14pds. moeten van Nijmegen af reizen met een extra trein. Nijmegen v. 10.48, Oss v. 11.12, 's Hertogenbosch a 11.31, Eindhoven a 12.06. De hiprvoren niet nader aangeduide dienstplichtigen reizen overeenkomstig hun lastgeving per eerste gelegenheid na 7.00 uur met treinen van de normale dienstregeling. zevende en laatste ronde werd de jacht on Nencini nog feller ingezet, waardoor zijn voorsprong steeds kleiner werd. Met nog 8 km te rijden werd- dt ie(. dende Italiaan door oe Zwitser Wyss en de Italiaan GhidiiU gepasseerd. Eén felle minuut, sprint volgde, onze landgenoot Plantaz plotse- Ghidini en Benedettl lagen enkele honder- den meters voor de finish vlak bij elkaar. Toen reeds begon Plantaz met een eind spurt. Hij had een vrjje weg voor deh, maar in de afstand heeft h(| zich misrekend ipgroep En dat WM de reden waarom Ghidini en »n Knj- ook Benedettl hem op de laatste 60 meter Varese was voor hem wel een grote kracht proef geweest. HU had «emakkelUk geklom men. de lange hellingen had h|j zonder moeite genomen. Maar die Italianen waren sterk, individueel en als groep. Geen won der, zt| hebben vier weken gezamenlijk in Vernate bij Varese getraind. Wat een voor sprong op de Nederlandse amateurs (Van onze speciale verslaggever). Gedurende de nacht van Zaterdag op Zondag bewogen zich duizenden lichtjes op de „auto-strada tussen Milaan, en Varese. De uittocht van personenauto's, bussen. motor rijwielen, scooters en driewielers, afkomstig uit de grote steden Milaan. Florence. Bologna. Genua, Brescia. Turjjn en andere plaatsen was begonnen. En ai die wielerlief- hebbers begaven zich naar het aardige, kleine stadje Varese, om langs het bUna 25 km lange circuit een plaatsje te vinden en getuige te zijn van het wereldkampioenschap op de weg voor professionals, waaraan immers, met uitzondering van de zieke cn koorts achtige Fausto Coppi. alle cracks van negen landen deelnamen. Een prachtige over winning van Ferdi Kübler op 30 meter voor de eindstreep in de sprint reeds beslist, dat was de zware teleurstelling voor de Italianen, die beslist hadden gerekend op een vijfde wereldtitel, maar in Minardi. Magni en Beviiacqua geen sprinters van dezelfde klasse bezaten als Kübler. Onze renners hebben constant goed werk gedaan en dit werd ten slotte beloond met een vijfde plaats voor Voorting. een zevende voor Wagtmans en een tiende voor Dekkers. En daar de 20-jarige Eindhovenaar Plantaz Zaterdagmiddag bU de amateurs uit een veld van 84 renners uit 19 landen met éen lange eindspurt beslag legde •p een eervolle derde plaats, mogen wij over onze landgenoten meer dan tevreden zUn. Bijna een millioen enthousiaste toeschou-1 Schwarzer maakten het negental vol. Na wers- zagen hoe in het koele briesje, dat drie ronden was hun voorsprong reeds over de Alpen de Po-vlakte inwoei, Aa 1 0 prof.-cracks hard van stapel liepefi. in de defde ronde ontbrandde de Negen deelnemers losten het peloton, ei voldoening in het Nederlandse kamp was groot toen bekend werd dat er drie land genoten bij waren, t.w. Faanhof. Voorting en Wagtmans. De Fransman Redolfl. de Belg De Feyter, de Zwitser Kübler, de^Ita- op mee lianen Beviiacqua en Minardi en de Duitser hoofdgi 4 min. 55 sec. een groep van 17 Van Est en Dekkers. Koblet krec band en gaf na het ingaan van ronde op, Bartali zette de ac.» voort, onder de oorverdovende i gingen van zijn landgenoten lafigi cours, en liep in tot op ruimfeei en de kleine Dekkers Demarreerde ling samen met Diederich. zo-scherp c zich volkomen uit de kopgroep losi Dekkers kwam zowaar nog gelijk met tali, maar liet de Italiaan gaan toen deze er opnieuw een spurt kon Bartali echter niet gen. De strijd we voprdele van de snelle met twee lengten klopte Krachtproef voor Plantaz IJet wereldkampioenschap op de weg voor amateurs ging over 7 ronden van ruim 24 km. een totaalafstand van 172 km. Nadat drie onzer landgenoten. Van Roon. Van Breenen en Joris in de eerste ronde tot de leidende groep behoorden, zakten zij in de volgende ronde af of hadden met pech te kampen. Door het dalen van het gemid delde. dat in de eerste twee ronden ruim 37 km per uur bedroeg, veranderde de onderlinge positie sterk. In de vierde ronde lag een peloton van ongeveer 22 renners, waarin Van Roon, ’öris en Plantaz zich be vonden. aan kop. In de tweede groep, die op anderhalve minuut volgde, reed Donker. Van Breenen. die een nieuwe band had moeten omleggen, en Peters, die bij valpartij betrokken was. speelden fceen meer. Tijdens de vijfde ronde gelukte het de Italiaan Nencini uit de kopgroep snappen en op de helft van deze hij een ruime voorsprong verkrc achtervolgers onder wie Plantaz. Van Roon zetten de aanval in verminderde de achterstand, groep met Donker volgde m^t achterstand. In de één na 11 handhaafde Nencini zich aan Zoals de oplettende lezer begrepen zal hebben, was het een 'an, dat Joris Goedbloed voorstelde .pan Wipsnor de Eén van de rovers moest Panda's brief naar Jolliepop waarop deze trouwe -bediende ,dan zonder twijfel met 1 op weg zou gaan naar Stotterburg -en dan ^fcu de »nde hem onderweg» overvallen Nu, Wipsnor had daar Dpt kunnen we .begrijpen; zo’n woudrover staat voor niets, maai^van Joris zou men Het béter verwacht hebben! „Een eerlijk plan!” riep Wipsnor uit. „Uitstekend! Geef maar hier, die brief, dan laat ik hem door een van mijn rovers bezor gen!" „Een ogenblikje niet zo haastig, mijn beste!" sprak Joris, terwijl hij de brief uit zijn hoed haalde. Vitesse rare bonum De uitslag van de wedstrijd om het wereldkampioenschap op de weg voor profs luidt: 1. Kübler (Zwits.) 295 2 km in 8 uur 22 min. 28 sec., gem. snelheid 34.802 km per uur; 2 Magni (It.) op 2 lengten; 3 Beviiacqua (It.); 4 De Feyter (B); 5 Voorting (Ned): 6 Schwarzer (Did); 7 Wagtmans (Ned.): 8 Minardi (It.) allen In c dezelfde tijd als Kübler; op 1 min. 5 sec.: 9 Bartail (It.): 10 Dekkers (Ned) op 1 s min 35; 11 Diederich (Lux.) op 1 min. 47: 12 Van Kerckhoven (B.) op 5 min.; 13 G. de Rijck (Bop 6 min. 17; 14 Bobet (Fr.); 15 G. Weilenmann (Zwits.): 16 Pa- sotti (It.); IT* Van Est (Ned.); 18 Van Steenbergen (B); 19 Kemp (Lux.); 20 Schotte (B): 21 Schser (Zwits); 22 K:r- - chen (Lux); 23 De Sant! (It.): 24 Rossi (Zwits.): 25 SchwaïrRn (Oost 26 Schnei der (Oost.), allen in dezelfde tijd als De 5 Rijck. 1 De volledige uitslag bij de amateurs luidt: 1 Ghidini (It.) 172.200 km in 4 uur 44 min. 22 sec., gemiddelde snelheid 36.633 km per uur; 2 Bcnedettl»(It.) op een lengte; 3 Plantaz (Ned.) op 1' i lengte; 1 Pianezzi (Zwits.); 5 ex aequo Van de Voorde (B.). Van Roon (Ned.). Jftris -- (Ned.). Noyelle (B.). Dacquav (Fr Bas- tianelli (Fr.). Zagers (B.). Ciancola (It.), Schellenberg (Zwits.). Winterberg (Zwits), Schramer (Zwits.). Pedersen (Denemar- p <en), Lundh (Zweden). Rasmussen (Denemarken) Hutmacher (Zwits en Martensson (Zweden) allen in dezelfde tijd als de winnaar. 21 Nencini (It.) op 35 sec.; 22 Mouradian (Libanon) - op 3 min. 20 sec.: 23 Lo Giudice (Fr.) z.t.; 24 Thomas (G.B.) z.t.; 25 Donker (Ned.) zelfde tijd. maar het was een wanhoopspo- een aanvankelijk succes toch hU viel ver terug. Van de frs. die in de hoofdgroep za ten. staakte Gerard Peterg de strijd in de tiende ronde. Na de volgt: op ners. op 4 i het tempo te drukken, lat het verschil met de ^aangroeide. Het tweede kon zich niet hand- JVhgt grote pelofon ge- J ronden. (Tw.z. de Ten door de leiders ifgelegd, gem. snel- per uur. de Italiaan Magni aan het met Crocl Torti de achter- „at in zo'n vervaarlijk tempo, dat zijn achterstand zienderogen slonk en halverwege de 8e ronde, toen hij zich al van dc Zwitser had ontdaan, nog slechts iets meer dan een minuut bedroeg. Faanhof en Peters uit de (trijd IJet was toen al duidelijk dat Magni aan- *Julting zou krijgen met de leiders, het geen dan ook spoedig geschieddf*. Intussen waren Faanhof en Redolfi teruggevallen uit deze groep, en Faanhof zagen we niet meer voorbij komen. Jammer, want hij be hoorde tot degenen die mede kleur hadden gegeven aan. de wedstrijd. Zo was cr dus een leidend peloton van acht man gevc-~ De Feyter. Minardi. Beviiacqua. F Kübler. Voorting. Wagtmans en Schwi En tot het einde toe zouden deze acht ners zich aan kop kunnen handhaven. peloton deed overigens geen moeite om te komen, lag na 6 ronden ruim vijf mir ten achter, en na 9 ronden zes en een hal minuut. Alleen de Fransman Van waagde een kans en spui UW GELIEFDE SIGABETTEN I |'->-| Jai dii is namelijk ons laboratorium Hier worden dagelijks tientallen proeven genomen II Al onze grondstoffen en materialen worden op kwaliteit en hoedanigheid onderzocht Slechts die. welke aan de hoogste eisen voldoen worden uitverkoren voor de fabri catie VAN HOORT DIT BU een SIGARETTENFABRIEK

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Goudsche Courant | 1951 | | pagina 4