G0UD5CUE COUBANT K.L.M.-toestel bij Frankfort verongelukt (SSTE 44 Doden en 3 overlevenden -x. V.N.-commissie voor Duitsland ()iivei£’ichter zake terug maakte clatió /Xd"gew;'og'!«liCoke Baan van vernielde bomen 400 meter over gratis I -. I Stormramp in V.S. eiste' 226 mensenlevens v - J Johai „Venlo” De omgekomen Nederlanders Niemand was bewust wat er gebeurde Pogingen zullen echter worden vQórtgezet Als een bulldozer door de bomen noodlanding bij Bangkok emanning en passagiers van K.L.M.-toestel ongedeerd Dertig doden bij aardverschuiving Je Tjiboda bij Bandoeng Maandag 21 Maart 1952 Prijs 10 cent per nummer (G22 MAABTMEJ Prijs abonnement: per week t0.4b Verschijnt dagelijks per maand f 1.95, per kwartaal f 5.80 Bureaux: Zeugstraat 70—72 Telefoon 2745 (twee lijnen) 90ste Jaargang No 23544 Directeur-Chefredacteur: S. a VAN DER KRAATS (-Exploitatie; D. DE KLERK Cl Postrekening 48400 de verongel afgeknapte Tóe laatste [vlucht I A FRIK* en thine tusse ende 1 zes inzittenden in leven. Twee van hen ice naar een ziekenhuis en een derde, een «I Greenwich inden het wrak van» tussen de ukte Douglas bomen. pMsre/toAM '‘^FRAMcroftr yO*-<AWf$— »una-±z r van Toet zie EENDRACHT MAAKT MACHT Nauwelijks imiss nder ge ïnd van .emming eks zes een kok; 1 in Tengt schuivii Tjiboda Rotter- tmlngen in dit gel dt grafist ZJij wi niet tr machi van mej. Gau- ond in het zie- dagavond igaan. De kzaam op I.L.M. op Toen na van het Amerikc Alle overleden .de „Uniwrsitats'Ki bracht, waar men NEU ISENBURG melkkar v JS bussen. n. 26 x 2. Bov.kerkse- Stolwijk, ver gevo««.t. zekerheid gezer- aak js”.was Zo >ord van de heer J. ecteur van de id(e vraag. ,.W| zo vot De bemanning van het v&rongelukte K.Ï^.M.-vliegtuig „Koningin Juliana”, be stond uit tiep leden. Van links naar rechts - boven: L. E. J. Poutsma, gezagvoerder. J J. Gart, tweede bestuurder, A. M. vah der Stelt, derde bestuurder, C. van Etten, le hoofdwerktuigkundige en H. van der Lee, 2de boordwerktuigkundige. Onder: C. Hoefnagel,- le radiotelegrafist, ~S de Waard. 2de radiotelegrafist, F. J. Koers- huis, 1ste steward, J. Blaauw, 2de steward en mej. A.^J^G Gautidr, stewardess, die de ramp overleefde. te Boulogne i Zaandam tjulogne Delfzijl e Manchester sbuttel ïh n Dover itey te Nantes s te Boston n te Londen y n Gothenburg jongenspak 13 L. B. van Put •eg 25. Stolwijk. Advert: 12 c. p. jpm, bij contr. 10 c. Ing. Med.: 24 c. per mm, contr. 20 c. Ier on- voort. trkeerd weg af •n liggen, inderzoek jtoritei- tinlstra- leiden. De com- i het vallende duis- touw. noodlanding werd uitgevoerd op vijf afstand van het vliegveld van Bang- Er was een storing in één der motoren, s seint Aneta uit Djakarta. Op nagenoeg dezelfde plaats, waar twee jaar geleden een Amerikaans vliegtuig is neergestort, nabij Neu Isenburg, op acht kilometer van het centrum van Frankfort gelegen, verongelukte Zaterdagmorgen, om even kwart voor elf, het KLM-toestel „Koningin Juliana”, dat van Johannes burg op weg was naar Amsterdam en dat wilde landen op het vliegveld van Rhein-Main. Het toestel stortte neer in een bos op een vijftigtal meters afstand van de weg Waldorf-Frankfort, schoof enkele honderden meters door, waarbij talloze bomen als lucifershoutjes braken, en vloog kort daarna in brand. Het totaal verwoeste en in vele brokstukken uiteengevallen wrak van de 'trotse Douglas D.C -6 der K.L.M. „Koningin Julianaligt thans uitgebrand in een bos vlak by het Rhein-Main vliegveld, acht kilometer ten Zuiden van Frankfort. Tussen de ranke, rechte dennen, hebben hier Zaterdagmorgen omstreeks kwart voor elf vier en veertig mensen by een der zwaarste vliegrampen, die na de oorlog in Duitsland zün voorgekomen, het leven verloren. Van de zeven en veert mej. Gautier uit Halfv iaarvoor opge* I jaar. es te richten aan' V pee aspeea ad astra op lijn, sten nog het laten Uöiana, de e, zei, dat de Genève zou geen antwoord ontvangen zou rijn; men zou daft vanuit Genève nog i te Londen ruil te Antwerpen iven te J arrow on Tyno Jlonne n Londen -Londen p 19 Algiers n Kopenhagen f' Newburgh j n Antwerpen PREMIER VAN CEYLON OVERLEDEN ephen Senanayake, eerste minister van don, is heden overleden. De toestand i de 68-jarige premier was zorgwekkend is de val, die hij dezer dagen maakte, n zijn paard op hol sloeg. sneeuwstor >n Noorden ffen Ameri in Nqoi 'ten vai is mer* klein e... stukje longersm se dood* deren 'Waren h< ting gestorven. Na de volgende jaren in Japapse tcrijgsgevangenschap te hebben ver toefd keerde ir Smit naa¥ Nederland terug, waar hij neg enige jaren een functie vervulde bij de staf van de commandant zeemacht. rtig inzittenden zUn er nog slechts drie in leven, n.l. de stewardess fwég, de enige, die van de tien koppen tellende bemanning niet om leven Is gekomen, en twee Duitse passagiers. Enkele andere passagiers, die in mnesburg waren ingestapt, ontkwamen aan de ramp, doordat zy het toestel in Rome Londen Manchester Knia n Amsterdam kerken te Antwerpen am te Antwerpen Caen n Antwerpen n Rotterdam -ntw p 20 Owers L.S, Van de bemanning van de „Koningin Juliana” zijn omgekomen: Gezagvoerder L. E. J. Poutsma uit Krommenie; tweede bestuurder J. J. Gart uit Zwanenburg^ derde bestuurder A. M. van der Stelt uit Amsterdam; eerste radiotelegrafist C. Hoefnagel uit Amstelveen; tweede radiotelegrafist S. de Waard uit Amsterdam, eerste boord werktuigkundige C. van Etten uit Den Haag; tweede boordwerktuigkundige H. v. d. Lee uit Amsterdam; eerste ste ward F. J. Koetshuis uit Wassenaar; tweede steward J. Blaauw uit Dor drecht. Vpn de passagiers kwamen de vol gende Nederlanders om het leven; H. A. Bennink uit Apeldoorn; ir N. J. C. Smit uit Hilversum; A. de Koning, employé van Wijtön Fügnoord uit Schiedam; J. H- Feuth. directeur Kaufmanns Hui- denhamjel te Wassenaar; R, J. de Vries, assistent-stationschef der K.L.M. tfit Amstelveen. Frankfort.^Op Plaats ran decamp obEnsuRSEy I FPA NKFORT Vliegveld*] it Tegenover een officier van het Ameri kaanse hospitaal te Frankfort heeft êén (fcr •verlevenden van de ramp, mevr. Ruéh Tïorn. die van de huwelijksreis uit Rome terugkeerde en achter in het vliegtuig naast haar man zat, toen het toestel verongelukte, de volgende verklaring af gelegd: „Ik had niet de indruk, dat er iets ongewoons ge béurde. Wij waren in gesprek met de ste wardess, een ex-collega van mij. Plotseling voelde ik een vreselijke schok en ik -verloor mijn bewustzijn. Ik herinney mij niet kreten te hebben gehoord. Ik geloof, dat niemand ?n ons zich bewust was. wat er gebeurde, 'oen ik bijkwam, bevond ik mij in het iekenhuis". GOUD AAN BOORD, Aan boord van het.verongelukte toestel bevond zich 491 kilogram plaatgoud, totale geldwaarde ongeveer drie millioén gulden, vprpakt in twaalf kisten, en F' komstig uit Zui/i-Afrika. Het was een z genaamde doorvoéïzending, kdie dus ni voor ons land was bestemd. Het goud na de ramp Voor het overgrote deel gebor gen, (toch Zondag is men bij het wrak be- •gonnerf aan e^poging tot „gopd^elven", voor een aan talmaat jes dat nog zoek wiz.^ ?gen een jonge Duitse vrouw, Ruth zoor kort g^ondhostess bij de inkfort, uit het wrak. Zij* was igen te voren getrouwd en haar echtgenoot terug uit 'Ikele wittebroodsdagen Ikon-t^n overstuur - zij had tweê gebroken straatweg. itussen slaagden de redders er in nog ele andere, inzittenden, onder wie als r bemanning mej. Bautier, uit bevrijden. Kort daarop keerde roepende om haar man bij het doch toen was het reeds te iaat. De redders moesten zich ijlings uit de voeten maken, want mei een tot ver in de omtrek hoortere klap explodeerde een der benzinetanks*Delen van de machine wer*> dHn door het bos geslingerd, terwijl steekr vlammen omhc_„ "ï^-- ~- redders er bij fen moedige'poging ih de heer Horn nog uit het wrak t^ trekken, doch hij had reeds zoveel brand«Bden op gelopen. dat hij tijdens het naar het ziekenhuis de laatste adem WMblies. l ijdelijk moesten de enkele omstanders daarna toezien hoe het vuur iich van het wrak meester maakte, terwyr zij daar binnen nog gekreun hoorden. Binnen weinige ogenblikken arriveerden van t toen, gierend met sirenes tientallen H« Amerikaans* en Duitse ambulance-auto’s. ken bulldozers, politiewagens tn andere op het geba vliegveld gestationneerde brandweerauto's, die de strijd tegen het vuur met schuim- blusapparaten spoedig in hun voordeel be slechtten. Bulldozers trokken daarna de verschroeide en verbogen delen van het omhulsel uiteen en daarna werden de stof felijke resten op brancards naar de weg en naar de ambulancewagens gedragen. Lang niet alle inzittenden werden in het voorste deel van het Wrak gevonden. Een aantal H, werd honaerdvijftig rpetei* verder terug aangetroffen bij het achterste gedeelte van de romp.- 4 De slachtoffers slachtoffers werden naar Uinik” in Frankfort ge- Zaterdagavond begon- hter, dat nog nadere jrden gedaan om de van de autoriteiten der te verkrijgen.- nen is met de identificatie. De zes gewon den werden naar een Amerikaans hospi taal vervoerd, doch onderweg overleden twee van hen. Zaterdagavond bezweek bo vendien de Egyptenaar Girgis. De toestand van de Duitser dr Schaumier is kritiek. Mej. Gautier bracht het er wonderbdarlijk goed af; zij heeft een armbreuk en wonden aan het gezicht. De ouders en de verloofde v- tier hebben haar Zaterdagavond in kenhuis bezocht. Zij waren Zaterdi per extra toestel naar Frankfort geg verloofde van mej. Gautier is werk? de paspoortenafdeling van de K., Schiphol. De V.N. commissie voor verkiezingen in geheel Duitsland heeft Zaterdag een persconferentie in West-Berlijr waarop ook zes Oostduitse journalisU. aanwezig waren, meegedeeld, dat er no| geen antwoord was ontvangen op ■-* verzoek om in Oost-Duitsland toegei; te worden. Albertson van Ijsland, voorzitter van de commissie, commissie Zondag naar teruggaan, indien nog van generaal Tsjoeikof t toestel bovenc le nog jonge-e< >t van de K( Hst toen r tot de o nine op aankwam, vrouw Hot gen van een keerde enkel beste Inti derbr ^De piel door vele kon men de stuurhut c Daar werd de commi» .ontvangen door de Am< ten van de Civi^Aerc tion. die het ^lerzc missie nam vervolgens tqr de ravage in ogens Zondag heeft de commissie verschillende vluchten boven de omgeving van Frankfort gemaakt. Op enige punten langs de route, die de Koningin Juliana heeft gevolgd, wer- de» luchtfoto’s genomen. 7 „Het onderzoek is op dit ogenblik nog niet zo ver gevorderd, dat met een begin van zekerheid gezegd kan worden wat de oorzaak js”.was Zondagmiddag het ant woord van de heer J. J. van Balkom onder directeur van de K.L.M.. op een desbetref- fend(e vraag. „Wil mogen echter verwach ten”. zo voegde hij er aan toe. „dat er in dit vraagstuk in de loop van de komeifde drie, dagen verduidelijking zal komeri^. Volgens 'ingewijden is in Rome, waar het toestel enkele uran tevoren een tussenlan ding -had gemaakt,» niqts gebleken van technische storing. Het vliegtuig had ook ruim voldoende benzine aan.boord. le ^out1- ifgtbioken bomen uil de imhoog. het eerste paar, aan de stam en dan. dichter ikken toe, de volgende steeds and. terwijl sommige zijn >n duidelijk de'gehele baan machine markerend. -iel, onder de brc^ksluk- de stuurhut was. steekt m schipn in de lucht, loop verwrongen alu- :1e blauwe kajuitstoelen en i verbrand materiaal. Mid- ie romp liggen nog twee ■’en. wonderlijk genoeg vol- ^/er een afstand van hon- iiggen daarachter overal stuk- verspreid daarna het lantjings- Iwee motoren, wa^van de pnv jn. Nog eens honde^J- »nzaam recht overeind .leugel die het eerst "Tecies het stuk met I letters T.P.J. Oorzaak nog onbekend Over de oorzaak kan nog niets definitiefs "pEN der slachtoffers van het onge- T' geluk met de ..Kotüngin Julêana” is de gepensionneerd Irapitein ter zee van de technische dienst der konink lijke marine ir N. J. C. Smit. Hij be reikte de leeftijd van 50 jaar. Als jong officier bij de fnarine werd hij in de gelegenheid gesteld door de in genieursstudie te Delft zich technisch te bekwamen. Toen de oorlojjton 1940 uitbrak^ be vond hij zich op rat Nederlands ma- rine-eskader ii^de fcost. Hij vervulde er de functie van mef der machine kamers op de Piet Hein Ir Smit was een der zeer weinigen, die de slag op de Javazee heeft^ (foerleeffl. Lange tijd -dreef hij na de ondergang van zijn schip op eeh vlot op zee rond en na wonderbdarlijke redding kwam Hij op Lombok aan land. Onmiddellijk nam hij hier de leiding op zich om red dingspogingen te ondernemen ten einde te trachten nog mannen van de gezonkpn oorlogsbodems op te pik ken. Het is ook aan zijn onvermoeid optreder) te danken, dat het plaatse lijk hoofd van Lombok, ondér zijn lei ding, verscheidene reddingsexpedi- ties uitrustte naar omliggende eilan-/ den om naar overlevenden te zoeken. Daarbij is men er o.m. in geslaagd op eèn klein eilandje op een onbe reikbaar stukje strand twee mannen, die de hongersnood nabij waren van een wisse dsod* te redden^ Twee an- helaas reeds aan uitput- i enige tijd de brand in het wrak vliegtuig geblust was, doorzochten :aanse en Duitse brandweerlieden de ‘wrakstukken. hadden verlaten. Een kwartier na het ongeluk waren in totaal nog •verleden echter tijdens Jiet vervoer per ambulanc Egyptenaar, is Zaterdagavond aan de zeer zware brandwonden bezweken. Omstreeks-jcwart voor elf Zaterdagmor gen stuurd^ezagvoerder Poutsma de „Ko ningin Juliana" uit de vrij laaghangende wolken in een fijne motregen naar omlaag en naderde het vliegveld normaal bij de heersende Zuidwestelijke wind uit Noordoostelijke richting. Vier kilometer van de Noordoostelijke' uithoek van het vliegveld af staat een Duitsfe tegelfabriek aan de Frankfurter Strasse, een lange rechte asfaltweg, die aan beide aijden be grensd wordt door bossen. Enkele arbeiders van deze fabriek zagen de machine zó laag naderen, dat zij een moment vreesden het toestel tegen de fabriek te zien vliegen. Dat geschiedde niet. Het vliegtuig vloog schuin over de weg en botste daajr met een vleugel tegen de kruin van een hoge den. die afknapte. By de volgende boom brak de tip van deze vleugel af. Het vliegtuig zette als een bull dozer zi|n wej^ dwars door de vele bomen voort. TerwijlR>vera| stukken van het alu minium omhulsel rondviogen en tientallen bJinen met krakend geweld als lucifer houtjes in stukken braken en verplinter- den. bfgon het vliegtuig steeds grotere tegenstand te ondervinden, zodat het snel vaart tverloor en op steeds dikkere en minder buigzamé stammen stootte. Welk é*n enorme kracht er in dit toestel heeft geschuild, moge blijken uit het feit, dat het zich met daverend geweld to<:h nog een geul van ruim driehonderd meter heeft gebaand door dit dichte bos. Kranig reddingswerk Drie Duitsers, di# in een vrachtwagen over de frankfurter Strqsse reden, rendgfn naar het wrak toe. dat op nauwelijks vijfng meter van hen af lag. Zij slaagden er met veel moeite in,een opening in efe romp te forceren en vertelden later, dat zij daar binnen uit de onbeschrijfelijke chaos van over en door elkaar geworpen stoelen een hartverscheurend gekreun en 'gejammer hoorden. Zij droegen een Hom. tot voor kort g^ondhostess bij K.L.M. te Frankfort, uit het wrak. Zij*1 juist vier dagen te voren g( keerde met, haar echtgenoot Rome, waar zij enkele w hadden doorgebjtacht. Volkc rende de vrouw'— zij had armen naar de Intussen slaagdei enkele andere. enig lid der be"'Q' de romp te Ruth Horn, r- ^fawrak terug, «w.» Wkaat. De redders m( voeten maken, want mei een tot v? omtrek hoortere klap e|:plodeerde benzinetanks.^Delen van de machii door het bos geslingr"1- -K100g a - er bij ^en Horn nog uit 1 „s, had reeds zov< dat hij lijder te Warnemunde yonne te Swansea Drogheda lemouth verwacht /lissingen Leith Grangemouth srpool n Antwerpen entfcrg n Rotterdam ingefl hde te Westervtk hester Soulogn^ am te Antwerpen h n Rotterdam land te Saltend n i te NSntes n Aarhus >uth n Flyhaouth BurriaA» ilanca n\^antez thampton Aalborg ■report n Delfzijl is te Biyth ford te Waterford I v Parijs n Oslo St Vincent n Veneti* r n Londen Gothenburg te Sharpness te Bordeaux Falmouth sbuttel n Moerdijk e Pomaron Londen te Helsinki i te Antwerpen i n Rotterdam yn P 19 Lizard en te Antwerpen ilsterre n jTedala Requejadd* verwacht inden n Bordeaux Hamburg n Port Talbot un te Londen en te Alloa rford te Dundalk d’ Olonnes louth >urg t« n M ynla worden gemeld.'Er zijn ooggetuigen die Èe- weren de machine kort 'voor het ongeluk met een of rtieer stilstaande motofen door de lucht te Jiebben zien gaan, maar dit is officieel nergens bevestigd. Wel is met vry grote zekerheid vastgesteld, dat het zicht rcdeiyk was, ondanks hef regenachtige weer en de vry lage bewolking. Gebleken ia dat het toestel in verband met windrichting eerst naar het veertig kilo meter tet^ Noord-Oosten van het vliegveld gelegen radiobaken Staden mbegt koejsen. Dat is inderdaad geb'eurd/Om tien uur acht en dertig seinde het, dat het Stadem was gepasseerd op vierduizend voet hoogte en het IneTdde voorts: „Nader nu. Offenbach, daal tot tweeduizend voet”. Dat is het laat ste wat men \i|#fi de „Roningin Juliana” heeft gehóórd. Om 11.03 uur kwam telefonisch bericht binnpn van hqf ongeluk en rukten onfliid- ddj^ijk alle brandweerauto's uit. Het onderzoek t^vee uur na de ramp vertrok j van onderzoek en van dfgen per extra machine naar haar eigen aandringen kreeg e K.L.M.-Constellation Venlo. on€“ zoerder Creel, die Vryd,agavom. Iphol was vertrokken met bester -“V heeft Zondagmorgen omstFeek, „jed. tijd) om technische redenen e dlanding moeten maken bU Bangki t na de landing stond het toestel ter laaie. issagiers (34) en bemanning (10 perso- bleven ongedeerd. Het vliegtuig werd ar beschadigd. Het is de bedoeling, dat passagiers de reis zo spoedig mogelijk rtzetten met een ander vliegtuig. Venlo was Vrijdagavond omstreeks •n uur van Schiphol vertrokken. Het tel moest volgens schema die avond tussenlanding maken te München, de ende morgen te Cairo. Zaterdagmiddag Bagdad en moest Zaterdagavond om i uur plaatselijke tijd te Karatsji zijn. daar had de machine om 2 uur Zon- ijorgen moeten vertrekken teneinde om lur plaatselijke tijd heden te Bangkok i te Dublin :e Antwerpen x>t n Glasgow le te Ipswich Hamburg ilanca ilsund n Wismar iunde te Karlshamn dam te Manchester olm te Odense ite te Casablanca g n Zwyndrecht ind e Londen tterdam te 1 te Lor'- Gent rrdam p jy Wight >ton sant n Casablanca een poging doen om toestemming te krijgen voor een onderzoek in Oost- Duitsland. Op de vraag of dc commissie haar hui dige missie als mislukt beschouwde ant woordde Albertson: „Wij willen de deur niet te vroeg sluiten. Wij moeten op 1 Sep tember rapport uitbrengen aan de secre- taris-generaal van de V.N. en we hopen alsnog antwoord van Tsjoeikof te krijgen.” Max Kohstamm, Nederlands lid van de V.N.-commissie, heyft Zaterdagavond voor het Westberlijnse radiostation Rias gezegd: „Onze hoop, dat alle verantwoordelijke autoriteiten in Duitsland ons in staat zou den stellen onze missie te volbrengen, blijft onvervuld". Hij verzekerde echtei pogingen zouden wor«; medewerking J* Sowjet-zone te ff gevolge van een grote aardver- ing, die zich Zondagmorgen te la bij Bandoeng voordeed, zijn der tig personen om het leven gekomen. Een en veertig pqjrsonen liepen verwondingen op en acht worden vermist. De slacht- offers zijn voor het merendeel vrouwen en kinderen. Volgens het nieuwsbureau Antara raakte een a a rd massa van zestien meter hoogte en vijftig meter lengte van een heuvel los tengevolge van de aanhou dende regen eiï bedolf de mensen, die op een rijstveld aan het werk waren. Negen der gewonden zijn in een ziekenhuis oV- genomen. Kaal en naargeestig staken de lichte spanen van de afgebroken bomen donkere schors omhoog, het afgeknapt hoog aan de stam i naar de wrakstukken toe, de i lager bij de grond, terwijl ontworteld. Spmer. i de ongelukkige r (et zware neuswie i van wat eens de gebarsten en we^bogei Daarachter ligt de he (minium met enkel veel geschroeid en denin de geopende ,K.L.M.-leesmappen komen intact. Ovc dgrd meter kén metaal gestel met twee motor pellers verdwenen zijl meter verder staat, eenz, tegen een boom, de vlc afknapte. Toevallig pro de duidelijke grote rode Volgens de Waatste ‘berichten zijn bij de wervelstormen in de V.S. 226 mensen om het leven gekomen; er zijn rüim duizend gewonden. De wervelwinden werden ge volgd door met zware regenval gfipaard gaande stormen, waardoor grote en kleine rivieren buiten bun oevers traden. Velen, die door de wervelwinden waren gespaard, kwamen door de watersnood om het leven. Er is voor rhillioenen dollars schade aan gericht. Een. hevige sneeuwstorm „woedt thans In het gebied ten Noorden vpn de vier door tornado's getroffen Amerikaanse staten en wel met name in Nqord-West-Kansas. Ne braska en gedeelten van lowa. In dit gebied zijn de telefoon- en telegraafverbindingen verbroken. s Verspreide opklaringen^ Weer verwachting meegedeeld door het K.14.M I in UteTBilt geldig van Maandagavond tot Dinsdagavond. Zwaar bewolkt met op vele plaatsen enige regen of motregen maar later ook verspreide opklaringen Zwakke tot matigewiii. aan hankelijk uit uiteenlopende richtingen, later hoofdzakelijk tussen Zuid en Zuld-West. Weinig verandering in temperatuur Weerkundige waarnemingen Hedepmoigen om 8.40 uur werden te 1 dami de volgende weerkundige waar net gedaaó: US.srnm. af- WjWd: Oost-Zuid-Oost 1. go- TeEhperatuurr 6 0 gr. c. uuo niet Maximum tempferatuur l« uur: 10 2.gr c. Lichte regen. 25 Maart Nieuwe maan Zon op 6.22; onder 19 02 Maan op 6.10; onder 18.59 idien mevrouw Hoefna* echtgenote van de tele- i Koningin Juliana, e.en plaats, nóg niet of haar man al dan v overlevenden behoorde. Toen de op het vliegveld van Frankfort verkreeg zij eerst zekerheid. Me: >efnagel bleef onder de goede zor- i stewardess op het vliegveld en :1e uren later met het eei^te het e toestel naar Amsterdam terug, tussen zette de commis^f"zond( treking haar tocht per autobus •k des'pnheils werd al “gemai auto’s en mensen. Van de 1 de stuurhut duidelijk zien erd de commissie van or,u ■n door^e Amerikaanse aui ronautical Adml :oek s in tsch( zev toe: uur no< koi licl P nen zw; de Voo

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Goudsche Courant | 1952 | | pagina 1