X
c
c
Hart van Holland/4 maart 1998
Pagina 5
Klachtenregeling
Verleende kapvergunningen
Verleende sloopvergunningen
Ingekomen bouwmeldingen/aanvraag
bouwvergunningen
Gemeentelijke klachtenregeling
mBSÊÊÊSm
Gemeente
Zevenhuizen
Moerkapelle
Burgemeester en wethouders van Zevenhuizen-Moerkapelle maken bekend
dat bij raadsbesluit van 28 oktober 1997 de "Verordening, regelende de
behandeling van klachten gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle 1997" is vast
gesteld.
Dit raadsbesluit ligt met ingang van 5 maart 1998 ter inzage in de Bundel
verordeningen en besluiten van de gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle op de
gemeentesecretarie, alwaar tegen betaling van
f 21,75 een afschrift verkrijgbaar is.
Zevenhuizen, 3 maart 1998
Burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris, de burgemeester,
A. Visser
L.M.Schoots
Het hoofd van de afdeling Grondgebiedzaken, hiertoe gemachtigd door burge
meester en wethouders, maakt bekend dat bij besluit van 2 maart 1998
vergunning is verleend aan:
mevrouw A.A. Hoogendoorn-van der Dusse, voor het verwijderen van een es,
aanwezig in de voortuin van het perceel Wilgenlaan 2a te Zevenhuizen;
de heer D. van Oye, voor het verwijderen van een esdoorn, aanwezig tussen
de percelen Lange Zijde 49 en 51 te Zevenhuizen;
mevrouw E.P. van Stralen-Oskam, voor het verwijderen van een ceder,
aanwezig in de achtertuin van het perceel De Wielewaal 10 en een den,
aanwezig aan de voor-/zijkant van het perceel De Wielewaal 10 te Zevenhui
zen;
Een ieder die meent door dit besluit in zijn of haar belang te zijn getroffen kan
ingevolge de Algeme-ne Wet Bestuursrecht binnen 6 weken na publikatie van
dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burge
meester en wethouders.
Zevenhuizen, 2 maart 1998
Het hoofd van de afdeling Grondgebiedzaken,
C.A.H. Oosterhoff
In de periode van 24 februari 1998 t/m 2 maart 1998 zijn de volgende
sloopvergunningen afgegeven:
H. van Vliet, voor het slopen van daken tot aan de muurplaat van twee
bestaande loodsen aan de Bredeweg 118-122 te Zevenhuizen;
B. Bakkeren, voor het slopen van een kas ten behoeve van gerberateelt aan
de Zuidelijke Dwarsweg 7 te Zevenhuizen.
Een ieder die meent door de verlening van bovengenoemde sloopvergunning
in zijn/haar belang te zijn getroffen, kan binnen 6 weken na dagtekening van
dit blad een gemotiveerd bezwaarschrift bij burgemeester en wethouders
indienen.
Voorts kan een verzoek om een voorlopige voorziening worden ingediend bij
de President van de Arrondissementsrechtbank Den Haag, Postbus 20302,2500
EH Den Haag.
De vergunning ligt gedurende de bovengenoemde termijn ter gemeentesecre
tarie, sectie V.R.O.M., Dorpsstraat 89 te Zevenhuizen ter inzage.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Zevenhuizen maken ingevolge
artikel 41 van de Woningwet bekend dat zij de volgende aanvragen om
bouwvergunning/meldingen bouwvoornemen hebben ontvangen:
aanvraagdatum 23 februari 1998, nr.35: H.W.J. Lucassen, voor het plaatsen
van een serre aan de woning aan het Noordeinde 41 te Zevenhuizen;
aanvraagdatum 25 februari 1998, nr. 36: J.D. Bos, voor het plaatsen van een
hobbykasje op het perceel aan de Lange Zijde 24 te Zevenhuizen;
aanvraagdatum 27 februari 1998, nr. 37: K. Greeve B.V., voor het vernieuwen
van een loods aan de Bierhoogtweg 5a te Zevenhuizen.
Hierboven genoemde aanvragen om bouwvergunningen/meldingen bouw
voornemen kunnen in dit stadium van de procedure nog niet worden ingezien.
Evenmin kan tegen deze aanvragen in dit stadium bezwaar worden aangete
kend.
Al het werk van de gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle staat in het teken van
de burgers, de inwoners, de bedrijven enz.. Maar waar gewerkt wordt, komen
fouten voor.
Bij de gemeente is dat niet anders. Die fouten moeten zo snel mogelijken opeen
correcte manier worden hersteld. Daar heeft men recht op.
Er zijn verschillende fouten en klachten, zoals er ook verschillende manieren zijn
om die te melden.
A. Melding
Diverse zaken waarvoor de'gemeente verantwoordelijk is, zijn op een gemakke
lijke manier te verhelpen. Moet een trottoir hersteld worden, is het noodzakelijk
voorzieningen te treffen aan het groen, brandt straatverlichting niet, worden
losl iggende stoeptegels of putdeksels geconstateerd dan is de snelste manier om
daaraan iets te doen dit te melden bij de gemeente. Dit kan niet alleen
telefonisch maar ook schriftelijk. Om een en ander te vergemakkelijken wordt
daartoe éénmaal in de twee weken in deze krant een meldingsbon opgenomen,
waarvan u gebruik kunt maken.
Het gemeentebestuur verwijst U daar graag naar.
B. Bezwaar
U kunt bezwaar maken als:
u het niet eens bent met een beslissing die het gemeentebestuur op uw
aanvraag heeft genomen. Bijvoorbeeld als u een vergunning heeft aange
vraagd en het gemeentebestuur besloten heeft dat u deze niet krijgt,
u het niet eens bent met een beslissing die het gemeentebestuur heeft
genomen op een aanvraag van iemand anders en u hierbij rechtstreeks bent
betrokken. Bijvoorbeeld uw buren hebben vergunning gekregen voor een
uitbreiding van hun huis en u bent het daarmee niet eens, want de zon wordt
dan weggenomen. U bent hierbij rechtstreeks in uw belang betrokken, dus u
kunt bezwaar maken.
voor het gemeentebestuur een termijn geldt en de beslissing op uw aanvraag
niet binnen die termijn wordt genomen,
het gemeentebestuur weigert een beslissing te nemen,
u nadelige gevolgen heeft van een beslissing die het gemeentebestuur uit zich
zelf neemt
Het bezwaar moet worden ingediend bij het gemeentelijke bestuursorgaan dat
de beslissing heeft genomen of had moeten nemen, dus de raad of burgemees
ter en wethouders of de burgemeester.
Bent u het niet eens met de op het genomen bezwaarschrift genomen beslissing
dan staat beroep open (in de meeste gevallen) bij de rechtbank
Op het vorenstaande zijn diverse uitzonderingen. Wilt u meer weten over dit
onderwerp dan kunt u ter secretarie tijdens de kantooruren daar alle gewenste
informatie over ontvanger).
C. Klachten
Door de raad is op 28 oktober 1997 besloten een klachtenregeling in te stellen.
Officieel is de definitie van een klacht in dit verband "een uiting van ongenoe
gen/onvrede over de wijze waarop een gemeentelijk orgaan zich in een bepaal
de situatie heeft gedragen, waardoor klager rechtstreeks in zijn belang is
getroffen. Met een gedraging van een gemeentelijk orgaan wordt ook bedoeld
een gedraging van een raadslid, een lid van het college van burgemeester en
wethouders, een lid van een gemeentelijke commissie en van een ambtenaar".
In andere bewoordingen gaat het om klachten over:
onjuiste behandeling door medewerk(st)ers en bestuursleden van de gemeen
te voor wat betreft omgangsvormen of fatsoen;
de wijze waarop informatie en voorlichting wordt gegeven;
de zorgvuldigheid waarmee door medewerk(st)ers en bestuursleden van de
gemeente wordt omgegaan met de gegevens en mededelingen van burgers;
de bereidheid om gemaakte fouten te herstellen;
wachttijden bij diverse gemeentelijke afdelingen;
de waarborg van de privacy;
de werkwijze van de verschillende gemeentelijke afdelingen wat betreft de
waarborg van de privacy en (niet) uitgevoerde werkzaamheden.
Daarover kunt u klachten indienen. Deze klachten zullen worden onderzocht
door een onafhankelijke klachtencommissie. Zij bestaat uit een voorzitter en
twee leden met een toegevoegde ambtelijk secretaris.
Klachten moet op schrift zijn gesteld, naam en adres van de klager bevatten,
vermelden waarop de klacht betrekking heeft en de reden(en) waarom ge
klaagd wordt over een gedraging.
Een klacht moet worden ingediend wil zij voor behandeling in aanmerking
komen, binnen twaalf maanden nadat het voorval, dat leidt tot de klacht zich
heeft voorgedaan.
Van de bevindingen van de klachtencommissie wordt klager op de hoogte
gesteld. Onderdeel van die bevindingen zijn ook de aanbevelingen aan het
gemeentelijk bestuursorgaan inzake te nemen maatregelen ter voorkoming van
soortgelijke klachten in de toekomst.
Ook over de klachtenregeling en de inhoud daarvan kunt u meer informatie
krijgen ter gemeentesecretarie tijdens de kantooruren.
WÊÊÊmËÊmÊBÊÊmm
11111 i