X c c Hart van Holland/4 maart 1998 Pagina 5 Klachtenregeling Verleende kapvergunningen Verleende sloopvergunningen Ingekomen bouwmeldingen/aanvraag bouwvergunningen Gemeentelijke klachtenregeling mBSÊÊÊSm Gemeente Zevenhuizen Moerkapelle Burgemeester en wethouders van Zevenhuizen-Moerkapelle maken bekend dat bij raadsbesluit van 28 oktober 1997 de "Verordening, regelende de behandeling van klachten gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle 1997" is vast gesteld. Dit raadsbesluit ligt met ingang van 5 maart 1998 ter inzage in de Bundel verordeningen en besluiten van de gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle op de gemeentesecretarie, alwaar tegen betaling van f 21,75 een afschrift verkrijgbaar is. Zevenhuizen, 3 maart 1998 Burgemeester en wethouders voornoemd, de secretaris, de burgemeester, A. Visser L.M.Schoots Het hoofd van de afdeling Grondgebiedzaken, hiertoe gemachtigd door burge meester en wethouders, maakt bekend dat bij besluit van 2 maart 1998 vergunning is verleend aan: mevrouw A.A. Hoogendoorn-van der Dusse, voor het verwijderen van een es, aanwezig in de voortuin van het perceel Wilgenlaan 2a te Zevenhuizen; de heer D. van Oye, voor het verwijderen van een esdoorn, aanwezig tussen de percelen Lange Zijde 49 en 51 te Zevenhuizen; mevrouw E.P. van Stralen-Oskam, voor het verwijderen van een ceder, aanwezig in de achtertuin van het perceel De Wielewaal 10 en een den, aanwezig aan de voor-/zijkant van het perceel De Wielewaal 10 te Zevenhui zen; Een ieder die meent door dit besluit in zijn of haar belang te zijn getroffen kan ingevolge de Algeme-ne Wet Bestuursrecht binnen 6 weken na publikatie van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burge meester en wethouders. Zevenhuizen, 2 maart 1998 Het hoofd van de afdeling Grondgebiedzaken, C.A.H. Oosterhoff In de periode van 24 februari 1998 t/m 2 maart 1998 zijn de volgende sloopvergunningen afgegeven: H. van Vliet, voor het slopen van daken tot aan de muurplaat van twee bestaande loodsen aan de Bredeweg 118-122 te Zevenhuizen; B. Bakkeren, voor het slopen van een kas ten behoeve van gerberateelt aan de Zuidelijke Dwarsweg 7 te Zevenhuizen. Een ieder die meent door de verlening van bovengenoemde sloopvergunning in zijn/haar belang te zijn getroffen, kan binnen 6 weken na dagtekening van dit blad een gemotiveerd bezwaarschrift bij burgemeester en wethouders indienen. Voorts kan een verzoek om een voorlopige voorziening worden ingediend bij de President van de Arrondissementsrechtbank Den Haag, Postbus 20302,2500 EH Den Haag. De vergunning ligt gedurende de bovengenoemde termijn ter gemeentesecre tarie, sectie V.R.O.M., Dorpsstraat 89 te Zevenhuizen ter inzage. Burgemeester en wethouders van de gemeente Zevenhuizen maken ingevolge artikel 41 van de Woningwet bekend dat zij de volgende aanvragen om bouwvergunning/meldingen bouwvoornemen hebben ontvangen: aanvraagdatum 23 februari 1998, nr.35: H.W.J. Lucassen, voor het plaatsen van een serre aan de woning aan het Noordeinde 41 te Zevenhuizen; aanvraagdatum 25 februari 1998, nr. 36: J.D. Bos, voor het plaatsen van een hobbykasje op het perceel aan de Lange Zijde 24 te Zevenhuizen; aanvraagdatum 27 februari 1998, nr. 37: K. Greeve B.V., voor het vernieuwen van een loods aan de Bierhoogtweg 5a te Zevenhuizen. Hierboven genoemde aanvragen om bouwvergunningen/meldingen bouw voornemen kunnen in dit stadium van de procedure nog niet worden ingezien. Evenmin kan tegen deze aanvragen in dit stadium bezwaar worden aangete kend. Al het werk van de gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle staat in het teken van de burgers, de inwoners, de bedrijven enz.. Maar waar gewerkt wordt, komen fouten voor. Bij de gemeente is dat niet anders. Die fouten moeten zo snel mogelijken opeen correcte manier worden hersteld. Daar heeft men recht op. Er zijn verschillende fouten en klachten, zoals er ook verschillende manieren zijn om die te melden. A. Melding Diverse zaken waarvoor de'gemeente verantwoordelijk is, zijn op een gemakke lijke manier te verhelpen. Moet een trottoir hersteld worden, is het noodzakelijk voorzieningen te treffen aan het groen, brandt straatverlichting niet, worden losl iggende stoeptegels of putdeksels geconstateerd dan is de snelste manier om daaraan iets te doen dit te melden bij de gemeente. Dit kan niet alleen telefonisch maar ook schriftelijk. Om een en ander te vergemakkelijken wordt daartoe éénmaal in de twee weken in deze krant een meldingsbon opgenomen, waarvan u gebruik kunt maken. Het gemeentebestuur verwijst U daar graag naar. B. Bezwaar U kunt bezwaar maken als: u het niet eens bent met een beslissing die het gemeentebestuur op uw aanvraag heeft genomen. Bijvoorbeeld als u een vergunning heeft aange vraagd en het gemeentebestuur besloten heeft dat u deze niet krijgt, u het niet eens bent met een beslissing die het gemeentebestuur heeft genomen op een aanvraag van iemand anders en u hierbij rechtstreeks bent betrokken. Bijvoorbeeld uw buren hebben vergunning gekregen voor een uitbreiding van hun huis en u bent het daarmee niet eens, want de zon wordt dan weggenomen. U bent hierbij rechtstreeks in uw belang betrokken, dus u kunt bezwaar maken. voor het gemeentebestuur een termijn geldt en de beslissing op uw aanvraag niet binnen die termijn wordt genomen, het gemeentebestuur weigert een beslissing te nemen, u nadelige gevolgen heeft van een beslissing die het gemeentebestuur uit zich zelf neemt Het bezwaar moet worden ingediend bij het gemeentelijke bestuursorgaan dat de beslissing heeft genomen of had moeten nemen, dus de raad of burgemees ter en wethouders of de burgemeester. Bent u het niet eens met de op het genomen bezwaarschrift genomen beslissing dan staat beroep open (in de meeste gevallen) bij de rechtbank Op het vorenstaande zijn diverse uitzonderingen. Wilt u meer weten over dit onderwerp dan kunt u ter secretarie tijdens de kantooruren daar alle gewenste informatie over ontvanger). C. Klachten Door de raad is op 28 oktober 1997 besloten een klachtenregeling in te stellen. Officieel is de definitie van een klacht in dit verband "een uiting van ongenoe gen/onvrede over de wijze waarop een gemeentelijk orgaan zich in een bepaal de situatie heeft gedragen, waardoor klager rechtstreeks in zijn belang is getroffen. Met een gedraging van een gemeentelijk orgaan wordt ook bedoeld een gedraging van een raadslid, een lid van het college van burgemeester en wethouders, een lid van een gemeentelijke commissie en van een ambtenaar". In andere bewoordingen gaat het om klachten over: onjuiste behandeling door medewerk(st)ers en bestuursleden van de gemeen te voor wat betreft omgangsvormen of fatsoen; de wijze waarop informatie en voorlichting wordt gegeven; de zorgvuldigheid waarmee door medewerk(st)ers en bestuursleden van de gemeente wordt omgegaan met de gegevens en mededelingen van burgers; de bereidheid om gemaakte fouten te herstellen; wachttijden bij diverse gemeentelijke afdelingen; de waarborg van de privacy; de werkwijze van de verschillende gemeentelijke afdelingen wat betreft de waarborg van de privacy en (niet) uitgevoerde werkzaamheden. Daarover kunt u klachten indienen. Deze klachten zullen worden onderzocht door een onafhankelijke klachtencommissie. Zij bestaat uit een voorzitter en twee leden met een toegevoegde ambtelijk secretaris. Klachten moet op schrift zijn gesteld, naam en adres van de klager bevatten, vermelden waarop de klacht betrekking heeft en de reden(en) waarom ge klaagd wordt over een gedraging. Een klacht moet worden ingediend wil zij voor behandeling in aanmerking komen, binnen twaalf maanden nadat het voorval, dat leidt tot de klacht zich heeft voorgedaan. Van de bevindingen van de klachtencommissie wordt klager op de hoogte gesteld. Onderdeel van die bevindingen zijn ook de aanbevelingen aan het gemeentelijk bestuursorgaan inzake te nemen maatregelen ter voorkoming van soortgelijke klachten in de toekomst. Ook over de klachtenregeling en de inhoud daarvan kunt u meer informatie krijgen ter gemeentesecretarie tijdens de kantooruren. WÊÊÊmËÊmÊBÊÊmm 11111 i

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 1998 | | pagina 5