WWWUU" ket tyekka SCcvifi Wijn 4 VewpecialiteiteH d e H a ij v ander W eri.de iRabobank Huis Hypotheekadvies biedt Iklant grotere zekerheid door aanscherping \Gedragscode Hypothecaire Financieringen De Haij Van der Wende advocaten draagt het Oogstfeest een warm hart toe. Huis- aan huisverspreidingen Het Mekka", gevestigd naast de NH-kerk, is een bekend adres linde Dorpsstraat te Zevenhuizen. Het enthousiaste verkoop- eamvan Het Mekka staat 6 dagen per week voor u klaar. "Het |sbij ons niet hij of zij, maar wij!", zegt eigenaar Jan Dijks hoorn in opperbeste stemming. "Wij maken het met elkaar loor U!" Een slogan die de dames van het Mekka helemaal [taarmaken. |jet Mekka is lid van Delivers, een coöperatie van 36 versspe- |ciaalzaken door heel Nederland, waarin de oude Sans Fin-or ganisatie is opgegaan. Door gezamenlijk in te kopen kunnen |ieDelivers-leden de klant een uitstekend'assortiment bieden legeneen aantrekkelijke prijs. Bijzonder in het assortiment is Ie Noord-Hollandse kaas die onder het huismerk "Stompeto- |ien" wordt verkocht. Verkrijgbaar van jong tot oud en in ko- i. En natuurlijk niet te vergeten de Stolwijkse boerenkaas liein alle 'leeftijdscategorieën' verkrijgbaar is. I Voor vers brood en gebak wordt dagelijks gezorgd door bakker Ijongerius, het water loopt je door de mond bij de gedachte aan |:e kwaliteit. Verder biedt het Mekka een uitgebreide sortering leeswaren en paté's, verzorgen zij belegde broodjes, party- lapjes, kaas- en vleesschotels en salades voor thuis of voor Wrijven. log nauwelijks bekomen van de zomer is het Mekka nu al weer I bezig de geschenkpakketten-showroom in kerstsfeer in te rich- 31. Vanaf oktober kan men bij Jan en z'n medewerksters naar ja pakketten komen kijken en deze bestellen natuurlijk. Oogstfeestkrant 1999-pagina 15 Het enthousiaste team van Het Mekka Bij Rabobank Huis Hypotheekadvies staat de klant centraal. ■Daarom scherpte Nederlands grootste hypotheekverstrekker on langs de Gedragscode Hypothecaire Financieringen aan. Hierdoor [krijgt de consument nog meer zekerheid. "Klanten hebben daar ■recht op. Per slot van rekening is het afsluiten van een hypotheek Iniet hetzelfde als het kopen van een broodje kaas," licht Monique Ivan Maanen, hypotheekadviseur van Rabobank Zevenhuizen- IMoerkapelle, toe. Zij legt uit waarom Rabobank Huis Hypo- Itheekadvies de beste keus is. |Een huis kopen doe je niet zomaar, len hypotheek afsluiten evenmin. ■Daarvoor gaat het om te grote be- Idragen. Niemand kijkt dan ook |ireemd op wanneer er specialisten Jhgfödiakeld worden. Een makelaar l om ervoor te zorgen dat er geen kat |b de zak wordt gekocht, en een opgeleide hypotheekadviseur Ivoor een deskundig financieringsad- ■vies. rot 1990 kon bij wijze van spreken |jfjereen een hypotheek aanbieden. |Dc consument genoot nauwelijks be- |sherming. Na uitvoerig overleg tus- |8n overheid, consumentenorgani- laties en bemiddelaars van hypothe- laire financieringen werd in dat jaar Gedragscode Hypothecaire Fi- liancieringen ingevoerd. Een om- I-angrijk reglement met als doel de ■consument te beschermen. Door de INragscode is iedere hypotheek- I arstrekker verplicht om consumen- I uitvoerig voor te lichten over hun [Producten en voorwaarden. ■Rabobank Huis Hypotheekadvies l'Ond de regels in de Gedragscode I ypothecaire Financieringen echter IW ver genoeg gaan en besloot deze lu 'e. Monique van Maanen Ir j dit besluit toe: "In de bestaande gedragscode Hypothecaire Finan cieringen was bijvoorbeeld geen re kening gehouden met marktontwik kelingen." Meer zekerheid Een voorbeeld. Iemand die volgens de regels van de Gedragscode wordt voorgelicht, krijgt duidelijke informa tie over de de hypotheek, het betalen van de rente en de wijze waarop wordt afgelost. De hypotheekadvi seur rekent uit tot welk bedrag maxi maal kan worden geleend. De bestaande gedragscode voorziet echter niet in marktontwikkelingen. Bijvoorbeeld het stijgen van de hypo theekrente. "Iemand die kiest voor het maximale leenbedrag, op grond van de huidige rentestand, kan in problemen komen wanneer de rente stijgt. Een rentestijging zorgt immers voor een verhoging van het perio diek te betalen bedrag." Van Maanen geeft nog een voor beeld: "We vinden het belangrijk dat consumenten voldoende geïnfor meerd worden over de bijkomende kosten van een hypotheek. Bijvoor beeld over de afsluitprovisie. Onze aangescherpte gedragscode ver plicht iedere hypotheekadviseur de klant daar volledig over te informe ren. Dit voorkomt onaangename Wlen van u weten niet wat "De Slurp' is geweest. Jaren geleden werd een pand- fj;1 "e Dorpsstraat omgetoverd tot een ge- ®9e bruine kroeg. Het pandje stond tus- II-n slagerij Van Tol en cafetaria "De Tel- r Op deze plek is nu het pand van Mainstreet roezen. SLURP" KOMT TERUG, maar nu in het I sn" f3!1 de Dorpsstraat 137. Het pandje was oor- I Bra de pastorie uan d® Remonstrantse l8fo i|ScdlaP' vana^ 1^70. Achter het huis stond een schuilkerk die in I Vonr )rancicle- Toe0 werd de huidige Vrijzinnige Kerk gebouwd. Daar- I Zoal k°j kosterswoning, want het moest een schuilkerk blijven. I 'an u f <?ucle Zevenhuizenaren bekend is, is het lang een melkwinkel rank" r V'd' Sp€k geweest. In 1966 werd het slijterij "De Wijn- I Kom Vai? van Reeuwijk en nadien het woonhuis van de familie. ven i °PJlet Oogstfeest de geschiedenis, een borrel en een hapje proe- II n m De Slurp II". U bent van harte welkom! F '<s de medewerk(st)ers van Albert Heijn Zevenhuizen. Ni verrassingen en geeft de klant meer zekerheid." Deskundig "Bij ons staat de klant centraal. Daarom zijn wij voortdurend bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten die nog beter aansluiten op behoefte van de consument," ver telt Van Maanen. Dit is nodig, want behoeftes veranderen. Bij de Rabobank zoeken de adviseurs niet alleen naar een passende wo ningfinanciering, maar maken zij sa men met de klant een totale finan ciële planning. Een eigen huis is per slot van rekening de hoeksteen van een financiële planning voor nu en in de toekomst. "Dit doen we niet een malig bij het afsluiten van de hypo theek, maar minimaal eens in de drie jaar. Misschien dat de persoonlijke omstandigheden in die periode zijn veranderd door bijvoorbeeld gezins uitbreiding. We kijken dan of de be staande planning nog voldoende aansluit bij de financiële situatie van de klant." De nieuwe gedragscode verplicht de adviseurs ook om klanten te wijzen op vervelende ontwikkelingen, waar door een vermindering van het inko men kan plaatsvinden. Tijdelijke vberkioosheid of arbeidsongeschikt heid zijn nare dingen die ons alle maal kunnen overkomen. De hypo theekadviseur wijst op de gevolgen hiervan en biedt de klant mogelijkhe den om zich hiertegen te verzekeren. Bij Rabobank Huis Hypotheek advies zijn we niet zozeer bezig met het verkopen van producten, maar veel meer met het zoeken van totaal oplossingen voor een klant. Op elke denkbare ontwikkeling proberen we een passend antwoord te vinden," zegt Van Maanen. Daarvoor is een grote deskundigheid nodig. Iedere hypotheekadviseur van Rabobank Huis Hypotheekadvies heeft een gedegen opleiding achter de rug. Voor de klant betekent dit een deskundig advies van specialis ten op het gebied van woningfinan cieringen. "Bovendien is onze kracht dat alle disciplines onder één dak ge bracht zijn. Zo kunnen we een uitge breid verzekeringspakket bieden, precies op maat van de klant. Of de klant voorzien van een goed spaar- advies. Dat is het voordeel wanneer je onderdeel uitmaakt van een grote organisatie als de Rabobank." Indien u meer informatie wenst over de aangescherpte gedragsco de van Rabobank Huis Hypo theekadvies kunt u vrijblijvend bin nenlopen bij Rabobank Zevenhui- zen-Moerkapelle. Op 4 september 1999 is het weer zover. Het altijd gezellige oogstfeest zal in Zevenhuizen plaatsvinden. De Haij Van der Wende Advocaten vindt dit een prima gelegenheid om hun betrokkenheid bij Zevenhuizen-Moer- kapelle tot uitdrukking te laten komen. Sinds jaren heeft De Haij Van der Wende Advocaten vele relaties binnen deze gemeente en derhalve wordt het van belang geacht om ook deel te nemen aan dit soort activitei ten. Door als sponsor dit jaar dit spektakel weer mogelijk te maken wil De Haij Van der Wende Advocaten duidelijk maken dat zij naast de zakelijke belangen in de gemeente ook een bijdrage willen leveren aan de sociale ontwikkeling en evenementen. De Haij Van der Wende Advoca ten is een advocatenkantoor uit Rot terdam (nabij winkelcentrum Ooster hof) dat zich voornamelijk bezig houdt met bedrijfsadvisering en het oplossen van problemen voor het bedrijfsleven. Zo worden onder an dere zaken behandeld op het gebied van het arbeidsrecht, aansprakelijk heidstellingen, incasso's, geschillen met de overheid, merkenrecht en handelsnaamrecht. Daarnaast doet De Haij Van der Wende Advoca ten op specifieke gebieden ook parti culiere zaken. Bij het behandelen van de zaken wordt probleemoplos send gewerkt. "Doordat wij vele contacten hebben binnen de gemeente willen wij graag ons steentje bijdragen om ook dit soort evenementen tot een succes te maken", aldus Gerard van der Wen de, advocaat bij De Haij Van der Wende Advocaten. Zes jaar geleden is Gerard van der Wende begonnen met een advoca- tenspreekuur in Zevenhuizen. Al gauw bleek dit in een enorme be hoefte te voorzien. Gezien de ligging van het kantoor en de mogelijkheid om cliënten op het bedrijf, dan wel thuis te bezoeken, is het spreekuur komen te vervallen. Het oogstfeest kan alleen een succes worden door de inzet van de vele vrijwilligers. Wij wensen deze dan ook veel succes toe met de verdere voorbereiding en op de dag zelf. Ook wensen wij de bevolking van Zeven- huizen-Moerkapelle een gezellige dag toe. In 1985 is Max van Rijk begonnen met het opzetten van een huis-aan-huis-verspreidbureau. Eigenlijk is hij heel rustig begonnen. Eén keer per week een weekblad en 2 tot 4 folders. Daarnaast werkte hij nog halve dagen als boekhou der op een administratiekantoor. "Maarja, het werk is de laatste zeven jaar zo toegenomen dat dit nu al enige jaren een full-time job is geworden. En we groeien nog steeds", aldus Max van Rijk. .•te «na De huis-aan-huis-folder blijft naast bijvoorbeeld televisie- en radiorecla me en ondanks de groei van het In ternet nog steeds een prima medium om producten bij de consument aan te prijzen. Men kan onder het genot van een kopje koffie de folders rustig doorlezen en de aanbiedingen bekij ken. "Een voordeel van deze reclame is dat het effect heel goed te meten is. zegt Max. "Wij hebben allerlei onderzoeken laten uitvoeren en tel kens blijkt weer dat huis-aan-huis be zorging goed scoort. Het is een zeer effectief medium." Naast zijn eigen bedrijf, dat al func tioneert sinds 1985, is het bedrijf sinds 1997 aangesloten bij de lande lijke verspreidorganisatie "De ALFA Groep", waardoor ze ook landelijke opdrachten kunnen verwerken. Dit doen ze met 25 collega's (verspreid over het hele land). Iedere collega opereert in zijn eigen regio. Kwaliteit is onze reclame Van Rijk Verspreiding levert kwaliteit dankzij een goed team van bezor gers. Hier zijn ze dan ook zeer trots op. Het werkgebied beslaat voorna melijk de volgende gemeenten: Ze venhuizen, Waddinxveen, Boskoop, Moerkapelle, Nieuwerkerk aan den IJssel, Moordrecht, Reeuwijk, Bode graven, Benthuizen en Rijnwoude. Van Rijk huis-aan-huis-verspreidin- gen is er niet alleen voor grote klan ten, ook juist de plaatselijke midden stander is bij Van Rijk op het juiste adres. Voor meer informatie Max van Rijk Huis-aan-Huis- verspreidingen (lid ALFA groep BV) Telefoon: 0182-615438 Telefoon mobiel: 06-22223459 Van Rijk Huis-aan-huis-versprei- dingen wenst U een heel gezellig Oogstfeest in Zevenhuizen toe.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 1999 | | pagina 35