SSSSSïi£5ïsa?a=&K Al Hart van Holland/12 januari 2000 pagina 11 - -i/in de M SCHOLEN OPLEIDINGEN Gouda - Het St.-Antoniuscollege in Gouda wil een breed onderwijs- programma van hoge kwaliteit aanbieden. Er wordt gestreefd naar een optimale afstemming van het onderwijs op de mogelijkheden en de belangstelling van de indfviduele leerling. De leerlingen worden zo goed mogelijk voorbereid op de veranderende eisen van het vervolgonderwijs en de maatschappij. ■te, uitdagend en motive.end ti/tootdelijtte.'d ten nadrukkelijke kenmerken van het Sw-A van deze doelstellingen, ook veel aandacht besteed aan het de rondleid.ng door de school en Veel aandacht is er voor toneel en muziek nieuwe leerlingen en hun de proeflessen die gegeven worden word n g J De 0pen Dag wordt op ouders onthaald op een kort optreden wmhe leer g op 22 w 10.00 de lokatie John Mottstraat van hetftt.-Antog aanwezlg te zijn zodat zij het tot 14.00 uur. Geïnteresseerden wordt gevraagd o F volledige programma mee kunnen maken. De doelstellingen van de school laten zich ook vertalen ml de artijen elkaar docenten en schoolleiding met elkaar o=opener- m de dacht voor serieus nemen. Het mkS®>pe| parents plan en Amnesty Internation verschillende organisaties zoals Unicef, net LEERLINCJMéNTOR: SAMEN sterk MAARTEN TREUR EN PHILIP POTWS& «JDEN LEERLING VAN HET VIJFDE JAAR VAN HET VWO ZIJN LEERUNGENMENTOR OP HET ST antoniuscouece. oudere leerlingen Slhiden JONGERE leerlingen in kweken zo begripvoor elkaar en bieden hulp WAAR NODIG ZO GAAN DE LEERLINGMENTOREN MEE OP BRUGKLASKAMP EN KRIJGEN ZU daarbijtakentoebedeeld. WÏJ^TN^uvoor de TWEEDE KEER LEERLINGENMENTOR EN DAT IS een hele eer.' Ach, Den Haag. Ik geloof dat we een beetje afmoeten van de volgzaamheid binnen het onderwijsveld. Uitgaan van de eigen kracht en datgene wat onze leerlingen van ons vragen lijkt me een stuk zinvoller dan ons al te zeer te richten op de vaak tegenstrijdige ontwikkelingen vanuit Den Haag. Het Coenecoop College Staat VOOr 8°etl Cn effectief onderwijs met SvlerT 7 ^Cn TbijSewoond' documenten onderzocht en gesprekken sdtitterend kristal'. Voorwaar een aardig doel om als school ZIZ!Z7directeur ACTIE F LEERL1NQEN PLATFORM.' NOOR TERRA, TWEEDE KLAS HAVO-VWO IS ERG TE SPREKEN OVER DE BEGELEIDING EN MANIER VAN LESGEVEN OP HET COENECOOP COLLEGE. OOK DE GROOTTE VAN DE SCHOOL IS GEEN PROBLEEM: "IN HET BEGIN EVEN ZOEKEN MAAR DAT WENT SNEL.'EEN VOORDEEL VAN EEN GROTE SCHOOL IS VOLGENS NOOR DAT ER EEN ACTIEF LEERLINGENPLATFORM IS MET VEEL AANDACHT VOOR BIJVOORBEELD WAR CHILD. Zoetermeer - Het Meander College in Zoetermeer biedt na de middelbare schoo een beroepsopleiding aam De keuze van de studierichting legt de basis voor een verdere carrière. De vier opleid.ngsumts van het Meandercollege bereiden hun studenten voor op het zelfstandig fhnctio- neren in een beroep op administratief gebied, in de handel, de gezondheidszorg, ««BUgP- dienstverlening welzijn en educatie. Deze verschillende jhlum^en vAudenjip genfaakt. van vooropleiding en interesse De unit 'administratie' geeft een opkiding op^eco^^^^ gemaakt worden gebied van automatisering. Op verschillen yan de vele sectoren in de arbeids- uit het aanbod zodat een goede vooibereuding1 P keuze yoor leerlingen die als onder- markt kan plaatsvinden. De unit handel is e wiüen wefk in de nemer, manager of verkoopmedewerker aan het eciaal) onderwijs, de dienstverlenende sector, bijvoorbee m e m j.enswerjening wordt goed voorbereid op gehandicaptenzorg, de verzorging o e soci g welzijn'. De unit educatie Ijn of haar taak in de unit volwassenen, Nede.rlands voor tenslotte biedt opleidingen MAVC anderstaligen en een aantal basisop ei ingen. f 1 In deze overeenkomst st3.3.n Met elke student wordt een onderwijsovereenkom g £r staat bijvoorbeeld in de rechten en plichten van de school en van de waar de lessen gegeven hoe lang de opleiding duurt, hoe de studiebegHeiding^laalessen worden, wat er gebeurt als lessen uitva e j de studenten als het verzuimt. Deze overeenkomsten geven duidelijkheid, Meander College. NIET ZO QROOT, CJEZELLJCJ EN VEILIG ELLIS ELAND, DERDE JAAR MBO, SOCIAAL PEDAGOGISCH WERK ERVAART HET MEANDER COLLEGE ALS EEN GEZELLIGE EN VEILIGE SCHOOL. IK VOEL ME HIER ABSOLUUT NIET BEDREIGD EN DAT VIND IK ERG belangrijk, leuke leerkrachten de mensenstaan HIER VOOR JE KLAAR. OMDAT DE AFSTANDEN KLEIN ZIJN KEN JE IEDEREEN PERSOONLIJK EN DAT IS PRETTIG- Nieuwerkerk - Een Heine, veilige school met de faciliteiten van een grote onder wijsinstelling: dat biedt het T.VO. Nieuwerkerks College. Als onderdeel van het Thorbecke Voortgezet Onderwijs kan het T.V.O. Nieuwerkerks College gebruik maken van vele extra faciliteiten in de Rotterdamse regio terwijl de school met 230 leerlingen de veiligheid biedt die vele a"netde'^SlHleUWerke!'kS (r0ll^Se heeft een actieve leerlingenraad die een bijdrage levert aanbodTn d k Van ft .°°i h°gC Van lnsPraak heeft in bijvoorbeeld het SDortiviréir Van het bijna waterdichte absemiebeleH en de zfch 3lLTem sporddassen, bieden leerlingen een stimulerende omgeving om verder te ontplooien en zich voor te bereiden om hun maatschappelijk leven SSMEN FIETSEN V ANAF ZEVENHUIZEN RENÉ KI EFT, JEROEN BERENDS SANDER BENNINK EN BENNIE KROONDIJK ZIJN ALLE VIER LEERLINGEN VAN HET EERSTE JAAR VAN HET T.V.O. NIEUWERKERKS COLLEGE, IN DE SPORTKLAS. GEZELLIG, GEEN AGRESSIE ÉN JE BENT ER ZO OP DE FIETS ALLE VIER WILLEN ZU PROBEREN DE HAVO-VWO TE HALEN EN DAARNA EEN BEROEP UIT OEFENEN WAARBIJ SPORTIVITEIT GOED VAN PAS KOMT bijvoorbeeld werken in een sportzaak of bij de POLITIE. OM IN DE SPORTKLAS GEPLAATST TE WORDEN moesten zij hun sportieve kunnen laten zien met DE COOPERTEST. UNANIEM VINDEN ZE HET LEUK OM KENNIS TE MAKEN MET AL DIE VREEMDE SPORTEN.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2000 | | pagina 11