^-^'ïasasiSPS0^
spasstsaa^^'-' - •*-0
k- °°k - «ar-CKftrwe6ens hn
fit roo'u"'k,n,i
Jam m m-' -
"sj^issstzz- -i""°« °f m"
=tfstrSSKÖftop dt M~tomn d,e d' "d
- SSuThetbé» t^ell"h °"f"h" -Dg I
H« kton «h -«rf*"
°fr'-f' g'~P
(MTO!S®©@i
rko. lrv EIGEN TEMPO BIJ
OPLEWWQ$CENWUM WaODINXVEEN
Ople,'j7ne?«m,eLr3dm™",e,een d<"" <,«n' is h« van he,
jongeren via he, "fc waarhSj
i tiW»rt-»/*é>lA de CITO-toets. - .-roL-L-fn Maar uit-
mmmrnsmss
ministerie van Onderwijs| WÊÊmf V,
adviezen
Alle basisscholen geven
inspectie heeft samengesteld,
van lesgeven op de school.
Wette is er nog een uitgebreide
Waddinxveen - Jan Rozema en Hans van
der Ham leiden samen het Opleidings
centrum Waddinxveen, waar iedereen kan
leren op eigen tempo en op eigen niveau.
Het opleidingscentrum biedt verschillende
computercursussen, zoals bijvoorbeeld
'omgang met de PC', windows', 'word/-
wordperfect', en 'typevaardigheid'. Heel
gericht kan er ook een cursus gevolgd
Netscape „f Explorer „f handigheid tójgen h" In,«"c''
al,
eigen tempo vaardigheden aanleren. Di, wóidtTo"dTcmisM b*lod,n»
nauwe samenwerking met de Stichtinv W-^,r w, prettig ervaren. Door de
cursussen gegeven voo"^ er ook leuke
voor penningmeesters van vrijwillige organifaties On ver i r' Cen cursus
dit moment de mogelijkheid onderznrO 1 van gemeente wordt op
gegeven, in klein, g,nepen van TT*rf
instructie van de docent wordt al snel een 8 perSOnen" f/oor de doelgerichte uitleg en
PRECIES W9T WE ZElf WILLEN OP E1QEN NIVE3U
MD EN WILLIAM OE WIT UIT REEUWIJK VADER EN ZOON
MAKEN GEBRUIK VAN HET TNIOOPUUR VOOR EEN CURSUS
EXEl DE UITIEQ IS GOED EN IEDEREEN KRIJGT EVENVEEL
EN DÏÏ«TM«1<!raCHT HET N,V"UWMROP 'E «EX1G BENT
EN DAT IS HEEL PRETTIG- IN PRINCIPE KOMEN WE OP EEN
VASTE DAG MAAR DAT KAN ALTIJD VERANDEREN. HET OVERLEG
IS GOED EN ZO BLIJFT HET OOK LEUK.'
Rotterdam - He, Emmauscollege «reeft e, na.r een «éj1"»™''
veilig klimaat voor de leerlingen. He, hnimao«o ^ege n oiuleend het verhaal
grondslag en heeft zijn naam en zijn devie Fmmanscolleee centraal staan zijn
van de Emmaüsgangers. De waarden die binnen het Emmauscollege
daaraan ontleend.
L- kor Fmmauscollege een centrale rol in. Intern,
Communicatie en discussie neemt binnen Emmauscollege dat zal
maar ook naar buiten toe. Zo is er een aant eer inge versie speciaal voor
meedoen aan het discussieprogramma 'Het Lagerhuis .waarvan er een P
leerlingen van het voortgezet onderwijs wor t georgan
i Ook is he, Emmauscollege ,e vinden op he, Interne, D,, hooi.
i, doo, de school op de voe, gevolgd de •«-Ud^'Sh, via he,
Leerlingen kunnen in de bibliotheek sinds geruime tl) 'bezoekers' veel algemene
Internet. Op de e.gen website van he, Emmamcollege kunnen
informatie vinden over de school, over mentoren, h p hun leerlingen
reizen en over vakken. Docenten maken er via de paginas van hun
verder wegwijs. Ook de Nieuwsbrief voor
De site, in totaal ongeveer 100 paginas gro
httpwww. emmauscollegenl
campagne op de loc!,ie 'De &°„g' Mdmchd!™ cV^d" T '""'"'""S"
de schooi worA ±,'7.1, J ^nn"°f
Ook de docenten van !i, Ik raeer gerookt door 560 leerlingen.
re werken aan 2 ZCe LEX S" "W*- mJ
ge,ook,. de kinderen word, du. „ie, meer
rookvrije school in augustus di, m„men',"j„°klT, Ten'j""
school is niet toegestaan Er is ook een h f C" niCt' een r°ken op, rond en in
maanden vindt ef^riorin^elke d-
coördinator P.e, Muilwijk "Nu maar hopeLal
Hart van Holland/12 januari 2000
pagina 9
SCHOLEN
OPLETDINQEN