^-^'ïasasiSPS0^ spasstsaa^^'-' - •*-0 k- °°k - «ar-CKftrwe6ens hn fit roo'u"'k,n,i Jam m m-' - "sj^issstzz- -i""°« °f m" =tfstrSSKÖftop dt M~tomn d,e d' "d - SSuThetbé» t^ell"h °"f"h" -Dg I H« kton «h -«rf*" °fr'-f' g'~P (MTO!S®©@i rko. lrv EIGEN TEMPO BIJ OPLEWWQ$CENWUM WaODINXVEEN Ople,'j7ne?«m,eLr3dm™",e,een d<"" <,«n' is h« van he, jongeren via he, "fc waarhSj i tiW»rt-»/*é>lA de CITO-toets. - .-roL-L-fn Maar uit- mmmrnsmss ministerie van Onderwijs| WÊÊmf V, adviezen Alle basisscholen geven inspectie heeft samengesteld, van lesgeven op de school. Wette is er nog een uitgebreide Waddinxveen - Jan Rozema en Hans van der Ham leiden samen het Opleidings centrum Waddinxveen, waar iedereen kan leren op eigen tempo en op eigen niveau. Het opleidingscentrum biedt verschillende computercursussen, zoals bijvoorbeeld 'omgang met de PC', windows', 'word/- wordperfect', en 'typevaardigheid'. Heel gericht kan er ook een cursus gevolgd Netscape „f Explorer „f handigheid tójgen h" In,«"c'' al, eigen tempo vaardigheden aanleren. Di, wóidtTo"dTcmisM b*lod,n» nauwe samenwerking met de Stichtinv W-^,r w, prettig ervaren. Door de cursussen gegeven voo"^ er ook leuke voor penningmeesters van vrijwillige organifaties On ver i r' Cen cursus dit moment de mogelijkheid onderznrO 1 van gemeente wordt op gegeven, in klein, g,nepen van TT*rf instructie van de docent wordt al snel een 8 perSOnen" f/oor de doelgerichte uitleg en PRECIES W9T WE ZElf WILLEN OP E1QEN NIVE3U MD EN WILLIAM OE WIT UIT REEUWIJK VADER EN ZOON MAKEN GEBRUIK VAN HET TNIOOPUUR VOOR EEN CURSUS EXEl DE UITIEQ IS GOED EN IEDEREEN KRIJGT EVENVEEL EN DÏÏ«TM«1<!raCHT HET N,V"UWMROP 'E «EX1G BENT EN DAT IS HEEL PRETTIG- IN PRINCIPE KOMEN WE OP EEN VASTE DAG MAAR DAT KAN ALTIJD VERANDEREN. HET OVERLEG IS GOED EN ZO BLIJFT HET OOK LEUK.' Rotterdam - He, Emmauscollege «reeft e, na.r een «éj1"»™'' veilig klimaat voor de leerlingen. He, hnimao«o ^ege n oiuleend het verhaal grondslag en heeft zijn naam en zijn devie Fmmanscolleee centraal staan zijn van de Emmaüsgangers. De waarden die binnen het Emmauscollege daaraan ontleend. L- kor Fmmauscollege een centrale rol in. Intern, Communicatie en discussie neemt binnen Emmauscollege dat zal maar ook naar buiten toe. Zo is er een aant eer inge versie speciaal voor meedoen aan het discussieprogramma 'Het Lagerhuis .waarvan er een P leerlingen van het voortgezet onderwijs wor t georgan i Ook is he, Emmauscollege ,e vinden op he, Interne, D,, hooi. i, doo, de school op de voe, gevolgd de •«-Ud^'Sh, via he, Leerlingen kunnen in de bibliotheek sinds geruime tl) 'bezoekers' veel algemene Internet. Op de e.gen website van he, Emmamcollege kunnen informatie vinden over de school, over mentoren, h p hun leerlingen reizen en over vakken. Docenten maken er via de paginas van hun verder wegwijs. Ook de Nieuwsbrief voor De site, in totaal ongeveer 100 paginas gro httpwww. emmauscollegenl campagne op de loc!,ie 'De &°„g' Mdmchd!™ cV^d" T '""'"'""S" de schooi worA ±,'7.1, J ^nn"°f Ook de docenten van !i, Ik raeer gerookt door 560 leerlingen. re werken aan 2 ZCe LEX S" "W*- mJ ge,ook,. de kinderen word, du. „ie, meer rookvrije school in augustus di, m„men',"j„°klT, Ten'j"" school is niet toegestaan Er is ook een h f C" niCt' een r°ken op, rond en in maanden vindt ef^riorin^elke d- coördinator P.e, Muilwijk "Nu maar hopeLal Hart van Holland/12 januari 2000 pagina 9 SCHOLEN OPLETDINQEN

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2000 | | pagina 9