RECESSIE? ■s i DE BEAUTY BON: EEN KENNISMAKING MET DE SHOONHEIDSPECIALIST CHIPKNIPTRANSACTIES DOOR MILJOENGRENS WELKE RECESSIE De bank waar je WMMBSBËÊÊËBËÈÊËËËËËÊBiÊBSËBË VEEL BELANGSTELLING VOOR AGRARISCH SEMINAR Moerkape Ws$SÊÊÊÊÊÊÊI8^9^&ffSÊÊ^^ÊgX9im 1 W Weeknieuws agenda pagina 2 Hart van Holland 6 februari 2002 ®ip Bezoekadressen: Dorpsstraat 190,2761 Ai Zevenhuizen Dorpsstraat 12,2751 AZ Moerkapelle Rabofoon: Openingstijden Telefoonnummer Beleggingsadvies: Rabo orderliin: Interpolis schadeservice: Blokkeren passen/cards: Helpdesk Internetbankieren: Helpdesk Telebankieren: Uitgifte zilveren 10- euromunt ter gelegenheid van Koninklijk Huwelijk Helodesk Telebankieren Extra: E-mail-adres: Rabobank website: Sinds kort is er een nieuw feno meen op de markt: de Beauty Bon. De Beauty Bon biedt een voordeli ge kennismaking met de schoon heidsspecialist en geeft éénmalig recht op een complete basisbehan deling van een uur, inclusief een huidanalyse. Na deze kennisma kingsbehandeling wordt een 'Beau ty Bon Vervolg Abonnement' aan geboden. Met dit abonnement krijgt de klant korting op vier ver- volgbezoeken in één jaar, bij dezelf de schoonheidsspecialist. Uit onderzoek dat het NIPO voor de Beauty Bon heeft uitgevoerd, is geble ken dat veel mensen die zelden of nooit naar een schoonheidsspecialist gaan, eigenlijk best eens een afspraak willen maken. Vaak komt het er alleen niet van. Om deze groep een duwtje in de rug te geven, is de Beauty Bon ont wikkeld. Op deze manier worden schoonheidsspecialisten ondersteund bij het werven en binden van nieuwe klanten. Meer dan 200 salons in Nederland zijn bij de Beauty Bon aan gesloten. De mensen achter de Beauty Bon zijn Joke Gaemers en Nicolette van Silf- hout. Medio vorig jaar richtten zij het bedrijf Make a Difference op. Make a Difference bedenkt, ontwikkelt en exploiteert nieuwe marketing- en ver koopformules, waarvan de Beauty Bon er één is. Het aantal chipkniptransacties per week is door de grens van één mil joen gebroken. De Rabobank speelt hierbij als grootste Chipknipbank een doorslaggevende rol. De invoe ring van de euro gaf het laatste beslissende zetje. Veel gemeenten en andere acceptanten besloten toen de Chipknip als (enig) betaal middel in te voeren. In 2001 werd 21,8 miljoen keer met de chipknip betaald. Vooral in de secto ren onderwijs, zorg en overheid is de chipknip erg populair als betaal middel voor catering, automaten en parkeren. Door de actieve aanpak van de Rabobank voerden 80 scholen, 30 ziekenhuizen en 80 verzorgingstehui zen in 2001 de Chipknip als enig betaalmiddel in. De Rabobank chipknipactie was zeer succesvol. In januari werd in de eerste vier weken 501.000 keer een pas opgeladen. De totale waarde aan opladingen bedraagt 13 miljoen euro. De drukste maand voor januari was november 2001 met 144.000 opladin gen ter waarde van 3 miljoen euro. Het marktaandeel aan opladingen van de Rabobank was in januari 47,5 procent. De groeicijfers voor de Amerikaan se economie in het vierde kwartaal vielen onverwachts mee. In techni sche zin is geen sprake van een recessie (alleen in het derde kwar taal was sprake van een krimp). Het is begrijpelijk dat de Fed vorige week de korte rente onveranderd liet. Het positieve economische nieuws uit de Verenigde Staten valt samen met hoopgevende signalen in euroland. De Amerikaanse economie groeide in het vierde kwartaal van 2001 met 0.2% geannualiseerd, terwijl analisten een krimp van 1.1% hadden verwacht. De consument en de overheid hielden de economische groei overeind. Con sumentenbestedingen namen immers met 5.4% toe, terwijl over heidsuitgaven met maar. liefst 9.2% (de grootste stijging sinds 1986) toe namen. De slechte cijfers kwamen van bedrijven. De investeringen staan nog steeds onder druk. Toch bieden ook hier de cijfers hoop. De voorraden zijn namelijk met USD 120.6 mrd afge bouwd. Dit cijfer komt na de USD 61.9 mrd reductie van de voorraden een kwartaal eerder. Lage voorraden zul len bedrijven ertoe aanzetten later in het jaar de productie weer op te voe ren. De cijfers ondersteunen onze ver wachting dat de Amerikaanse econo mie aan het herstellen is. Een saillant detail van de cijfers is dat er in de Ver enigde Staten nog steeds geen sprake is van een recessie volgens de veelge bruikte norm dat de economie zich in een recessie bevindt bij twee opeen volgende kwartalen negatieve groei. Meevallend economisch nieuws uit de Verenigde Staten valt samen met positief nieuws uit euroland. De toon aangevende index voor de Duitse eco nomie, het ifo-Geschaftsklima, stijgt al drie maanden op rij. Ook het Franse ondernemersvertrouwen liet in janua ri een tweede stijging zien. Een herstel van euroland in de tweede helft van 2002 begint zich in de cijfers af te tekenen!!! Bron: IRIS Research Verwen je partner met een reis Arrangement: - een aantal geschenkjes voor de geliefden op de kamer - een Valentijns-cocktail in de hotelbar - 2x overnachting in een deluxe 2-per- soonskamer - 2x uitgebreid Valentijns ontbijtbuffet j - 1 x4-gangendiner bij kaarslicht in het sfeervolle hotelrestaurant'Salon les Anges' (inclusief een glas cham pagne, een halve fles huiswijn en koffie met zoetigheden). Aankomst op 8 en 15 februari 2002 255,- per persoon per verblijf Rabobank verder met talent ontwikkeling in paarden sport De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) en de Rabobank hebben maandag een overeenkomst getekend, waarmee de bank zich tot eind 2004 als hoofd sponsor aan de organisatie ver bindt. De KNHS is onlangs ont staan uit een fusie van een groot aantal bestaande Neder landse paardensportorganisa ties. Door de bundeling van krachten verwachten beide par tijen meer te kunnen betekenen voor talentvolle ruiters in Nederland. De KNHS is de derde koninklijke sportbond die de Rabobank sponsort. Ook de hockeybond (KNHB) en de wiel- renunie (KNWÜ) worden onder steund. Hypotheek- en Leenlijn 'live' bemand Wie de landelijke Leen- en Hypotheeklijn en van de Rabo bank belt, wordt vanaf begin februari 'live' te woord gestaan door een tele-adviseur. Op dit moment krijgen bellers nog een spraakcomputer aan de lijn. De nieuwe aanpak is een onderdeel van het programma De Virtuele Rabobank en is bedoeld om de klanttevredenheid te verbeteren. Maar liefst 150 deelnemers woon den donderdagavond 31 januari het agrarische seminar in Op Moer in Moerkapelle bij. De organisatie van dit seminar was een gezamen lijk initiatief van de Rabobanken Gouwezoom, Nieuwerkerk-Moord- recht en Zevenhuizen-Moerkapelle. In zijn openingswoord maakte Jan Willem Groeneveld, commercieel directeur van Rabobank Gouwezoom, bekend dat de organiserende Rabo banken de mogelijkheid onderzoeken van de vor ming van een gezamenlijk agrarisch spe cialistenteam. Jaap Breugem stond in zijn presentatie over "Ontwikkelingen in de agrarische markt" stil bij een aantal the ma's als ondernemerschap, arbeid, ketenontwikkelingen en ruimtelijke ordening. Succesvolle ondernemers richten zich met creatieve inzet op producten met toegevoegde waarde en de wensen van afnemers in de markt, zo hield hij zijn gehoor voor. Ton van Marrewijk ging in zijn presen tatie "Financiering in de agrarische markt" op enthousiaste wijze in op de vele aspecten die bij een financie- ringsaanvraag aan de orde komen, zoals het ondernemersplan, de beoor delingscriteria en de offerte en voor waarden. Hierbij gaf hij ook inzicht in de routing en tijdlijnen van een finan- cieringsaanvraag. Daarnaast kwam een aantal specifieke zaken aan de orde als Groenfinancieringen, Tante Agaath-leningen en financieren in het buitenland. Tenslotte volgde een geanimeerde discussie over tal van onder werpen als renteverschil- len in aanbie dingen, mogelijkhe- den om het eigen vermogen te versterken, ruim teclaims op grond in de Zuidplaspol- der en de studies ter gelegenheid van de komende Floriade. Kort nadat het officiële gedeelte was afgelopen en van een drankje en een hapje kon worden genoten, viel door een stroomstoring in Moerkapelle de verlichting uit, zodat de bijeenkomst bij kaarslicht en noodverlichting werd voortgezet. "r i Z11mmni' Dq t rk 11y a II* leieuwnnummer nc yi Ter gelegenheid van het huwe lijk van Prins Willem Alexander en Maxima Zorreguieta is op 4 februari 2002 een zilveren tien euromunt uitgegeven. De munt is geproduceerd in een oplage van 1 miljoen stuks en is uitslui tend verkrijgbaar bij de post kantoren. Behalve in zilver zal de Huwe- lijksmunt ook in een gouden uitvoering verkrijgbaar zijn. Deze euromunten zijn uitslui- tend wettig betaalmiddel in Nederland. Nederlands zaalhockeyteam promoveert naar A-groep Het Nederlands zaalhockeyte am veroverde afgelopen zon dag bij het Rabobank European Nations Cup Toernooi de titel in de B-divisie. Daarmee promo veert het team naar de A-groep en is het verzekerd van deelna me aan het wereldkampioen schap zaalhockey, volgend jaar in Leipzig. 6 april 2002 start Floriade Rabobank

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2002 | | pagina 2