Citroen C-Crosser voor de alledaagse avonturier SMD tankstations TANKEN MET KORTING IMBK57 ZEVENHUIZEN 2411 TANKEN §iKES O 'S 3§0 2 GESPECIALISEERD IN NISSAN JAAP EINDHOVEN fl. %mUaderi ïpeedweli Keihard de Sportiefste M 4* Citroen bewees met zijn C-Crosser al op de IAA Frankfurt 2001 dat het een helder beeld heeft van de toekomstige auto. Deze concept car vertolkt overduidelijk de visie van Citroen op de vrijetijdsauto op SUV (Sport Utility Vehicle) van de toekomst. De C-Crosser heeft een verbazingwekkend aanpassingsvermogen, zowel door zijn modulaire opbouw als door zijn geheel nieu we opvatting over de inrichting' van de binnenruimte. De C-Crosser is aantrekkelijk voor iedereen die op zoek is naar een extreem multifunctioneel voertuig dat aan de drang naar avontuur en vrijheid tegemoet komt en dat bijdraagt aan het gevoel van welbehagen en vitaliteit. Binnenruimte vergroot Bij de C-Crosser is de ontwerpen uitgegaan van een optimaal gebruik van de binnen ruimte. Daarbij is, in afwijking van alle ande re auto's, de ruimtewinst gehaald uit de breedte. Bovendien zijn de voorste inzitten den meer naar voren geplaatst. Deze zitten, vergeleken met de meer traditionele ontwer pen, iets hoger en genieten zo van een pano ramisch uitzicht waarbij binnen- en buiten wereld drempelloos in elkaar overvloeien. Dit gevoel wordt nog eens versterkt doordat het glazen dakdeel één geheel vormt met de voorruit, iets dat ook voordelen heeft voor de achterpassagiers. Voorin is er plaats voor drie personen. De bestuurdersplaats is mobiel en de systemen worden elektronisch aangestuurd met de 'drive by wire' techniek, waardoor de bestuurder kan kiezen waar hij plaatsneemt, links, in het midden of rechts. Bij de 'drive by wire' techniek is er geen mechanische verbin ding meer tussen de bedieningsschakelaars en het voertuig (motor, besturing, remmen). Zo zijn bij de C-Crosser alle bedieningsfunc ties van de bestuurder op een stuur met een vaste naaf gemonteerd om de ruimte bij de voeten geheel vrij te maken. De ruimte voor de achterpassagiers is buiten gewoon groot in vergelijking met de com pactheid van de auto (4,28 m). De passagiers kunnen hun betlên töVondêNde voorstoelen strekken, wat een ongekend rijk gevoel geeft. In de C-Crosser kunnen in totaal zes perso nen plaatsnemen, drie voor en drie achter. Naar believen aanpassen De C-Crosser kan door zijn ontwerp aange past worden aan de meest gevarieerde situa ties. Door de modulaire opbouw van de car rosserie kan hij in één handeling omge bouwd worden tot een pick-up. Met een sim pele druk op de knop worden achterklep en dak in de vloer weggedraaid. Ook de achter stoelen kunnen simpel worden weggemof feld waardoor er een zeer ruime, volkomen vlakke laadvloer ontstaat van 1.90 m bij 1,20 m. Om het comfort van de voorpassagiers te verhogen is het mogelijk hun compartiment af te schermen door een in de bank geïnte greerde ruit elektrisch omhoog te laten gaan. Veerstysteem Hydractive III met grote veer- uitslag: hydraulica voor elke ondergrond De zeer betrouwbare en innovatieve architec tuur van het Hydractive lll-veerstysteem maakt het mogelijk de bodemvrijheid van het voertuig automatisch aan te passen aan de snelheid en het soort wegdek. Bovendien kan, afhankelijk van de gewenste rijstijl en ondergrond, de vering op twee standen gezet worden, comfortabele en dynamisch. Optimale controle over het remmen De elektronische aansturing van het rem- systeem zorgt voor een real time-controle over de druk die uitgeoefend wordt op iede re remschijf. Het systeem maakt het mogelijk om op elk moment en afhankelijk van de mate van grip op de weg de totale remcapa citeit van ieder wiel optimaal te benutten. Bij de C-Crosser zijn bovendien ook alle bekende extra's van Citroen zoals Brake Assist en ESP aanwezig. Met de C-Crosser geeft Citroen blijk van een nieuwe visie op de dynamische mogelijkhe den van een auto die geschikt is voor ieder soort ondergrond. De permanente elektroni sche controle waarborgt een veiligheidsni veau dat uitstijgt boven dat van de conventi onele systemen. De verbintenis tussen elektronica en hydraulica jSiV^élibetoyerfd:,'» iQD www.mannekes.nl AUTOBEDRIJF EEN GREEP UIT ONZE VOORRAAD: BREDEWEG 118 2761 KB ZEVENHUIZEN pagina 18 Hart van Holland 3 april 2002 i International" Diesel Service sf' V; /terreinwagens merken 40 OCCASIONS OP VOORRAAD) VW GOLF 95 [2X], RENAULT MÉGANE '97,97800 b 15' 86.000 bn, 15"IM velgen, boorbcomputef, buitentemp. meier, shwrbeb., LM. wielen, AES, Alorm III, cenlr. vergr., dubbele oirbog, dec. spfc sportstuur, gel. glas, delt. romen €6.800,- gebramen,gel.glos, si. bloi, sportstoel, enz €13.800,- VW GOLF '95 99.000 to. '5' .M velgen ABS. MAZDA MX-5 1.8i '94, f22.000 km, 2 darmldosse Hl boordcomputer.ge' glos ed bekeend vergr, drs., ABS, Airbog, IM wielen oirbac si blok st dubb. airbog, elek. spiegels ramen 13.700,- bekr. 11.300, BMW Z3 '97,15" LM.wielen, ABS, Airco, Alorm splègels, pnlgb zijoirbögV sfjüt$f€ 26.800,- HL 0180-638205/FAX 0180-638213 E-mail: info@noorlander-sportcars.nl Internet: www.noorlander-sportcars.nl OCCASIONS MET FOTO OP INTERNET OOK VOOR VOORDELIG ONDERHOUD, REPARATIES EN SERVICE IN ONZE EIGEN WERKPLAATS. BfVtW Z-31997 Alle prijzen inclusief kenteken en BPM. Kosten rijklaar maken (=grote beurt) €195,- Auto's boven de 3.500,- met 3 maanden TopCar-gorantie! Op alle leveranties en .diensten zijn onze voorwaarden van toepassing.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2002 | | pagina 18