Citroen C-Crosser voor
de alledaagse avonturier
SMD tankstations
TANKEN
MET
KORTING
IMBK57
ZEVENHUIZEN
2411
TANKEN
§iKES
O
'S
3§0
2
GESPECIALISEERD IN NISSAN
JAAP EINDHOVEN
fl. %mUaderi
ïpeedweli
Keihard de
Sportiefste
M
4*
Citroen bewees met zijn C-Crosser al op de
IAA Frankfurt 2001 dat het een helder beeld
heeft van de toekomstige auto. Deze concept
car vertolkt overduidelijk de visie van Citroen
op de vrijetijdsauto op SUV (Sport Utility
Vehicle) van de toekomst.
De C-Crosser heeft een verbazingwekkend
aanpassingsvermogen, zowel door zijn
modulaire opbouw als door zijn geheel nieu
we opvatting over de inrichting' van de
binnenruimte. De C-Crosser is aantrekkelijk
voor iedereen die op zoek is naar een
extreem multifunctioneel voertuig dat aan de
drang naar avontuur en vrijheid tegemoet
komt en dat bijdraagt aan het gevoel van
welbehagen en vitaliteit.
Binnenruimte vergroot
Bij de C-Crosser is de ontwerpen uitgegaan
van een optimaal gebruik van de binnen
ruimte. Daarbij is, in afwijking van alle ande
re auto's, de ruimtewinst gehaald uit de
breedte. Bovendien zijn de voorste inzitten
den meer naar voren geplaatst. Deze zitten,
vergeleken met de meer traditionele ontwer
pen, iets hoger en genieten zo van een pano
ramisch uitzicht waarbij binnen- en buiten
wereld drempelloos in elkaar overvloeien. Dit
gevoel wordt nog eens versterkt doordat het
glazen dakdeel één geheel vormt met de
voorruit, iets dat ook voordelen heeft voor de
achterpassagiers.
Voorin is er plaats voor drie personen. De
bestuurdersplaats is mobiel en de systemen
worden elektronisch aangestuurd met de
'drive by wire' techniek, waardoor de
bestuurder kan kiezen waar hij plaatsneemt,
links, in het midden of rechts. Bij de 'drive by
wire' techniek is er geen mechanische verbin
ding meer tussen de bedieningsschakelaars
en het voertuig (motor, besturing, remmen).
Zo zijn bij de C-Crosser alle bedieningsfunc
ties van de bestuurder op een stuur met een
vaste naaf gemonteerd om de ruimte bij de
voeten geheel vrij te maken.
De ruimte voor de achterpassagiers is buiten
gewoon groot in vergelijking met de com
pactheid van de auto (4,28 m). De passagiers
kunnen hun betlên töVondêNde voorstoelen
strekken, wat een ongekend rijk gevoel geeft.
In de C-Crosser kunnen in totaal zes perso
nen plaatsnemen, drie voor en drie achter.
Naar believen aanpassen
De C-Crosser kan door zijn ontwerp aange
past worden aan de meest gevarieerde situa
ties. Door de modulaire opbouw van de car
rosserie kan hij in één handeling omge
bouwd worden tot een pick-up. Met een sim
pele druk op de knop worden achterklep en
dak in de vloer weggedraaid. Ook de achter
stoelen kunnen simpel worden weggemof
feld waardoor er een zeer ruime, volkomen
vlakke laadvloer ontstaat van 1.90 m bij 1,20
m. Om het comfort van de voorpassagiers te
verhogen is het mogelijk hun compartiment
af te schermen door een in de bank geïnte
greerde ruit elektrisch omhoog te laten gaan.
Veerstysteem Hydractive III met grote veer-
uitslag: hydraulica voor elke ondergrond
De zeer betrouwbare en innovatieve architec
tuur van het Hydractive lll-veerstysteem
maakt het mogelijk de bodemvrijheid van het
voertuig automatisch aan te passen aan de
snelheid en het soort wegdek. Bovendien
kan, afhankelijk van de gewenste rijstijl en
ondergrond, de vering op twee standen
gezet worden, comfortabele en dynamisch.
Optimale controle over het remmen
De elektronische aansturing van het rem-
systeem zorgt voor een real time-controle
over de druk die uitgeoefend wordt op iede
re remschijf. Het systeem maakt het mogelijk
om op elk moment en afhankelijk van de
mate van grip op de weg de totale remcapa
citeit van ieder wiel optimaal te benutten.
Bij de C-Crosser zijn bovendien ook alle
bekende extra's van Citroen zoals Brake
Assist en ESP aanwezig.
Met de C-Crosser geeft Citroen blijk van een
nieuwe visie op de dynamische mogelijkhe
den van een auto die geschikt is voor ieder
soort ondergrond. De permanente elektroni
sche controle waarborgt een veiligheidsni
veau dat uitstijgt boven dat van de conventi
onele systemen. De verbintenis tussen
elektronica en hydraulica jSiV^élibetoyerfd:,'»
iQD
www.mannekes.nl
AUTOBEDRIJF
EEN GREEP UIT ONZE VOORRAAD:
BREDEWEG 118
2761 KB ZEVENHUIZEN
pagina 18
Hart van Holland 3 april 2002
i
International"
Diesel
Service
sf'
V;
/terreinwagens
merken
40 OCCASIONS OP VOORRAAD)
VW GOLF 95 [2X], RENAULT MÉGANE '97,97800 b 15'
86.000 bn, 15"IM velgen, boorbcomputef, buitentemp. meier, shwrbeb., LM. wielen, AES, Alorm III, cenlr. vergr., dubbele oirbog, dec. spfc
sportstuur, gel. glas, delt. romen €6.800,- gebramen,gel.glos, si. bloi, sportstoel, enz €13.800,-
VW GOLF '95 99.000 to. '5' .M velgen ABS. MAZDA MX-5 1.8i '94, f22.000 km, 2
darmldosse Hl boordcomputer.ge' glos ed bekeend vergr, drs., ABS, Airbog, IM wielen oirbac si blok st
dubb. airbog, elek. spiegels ramen 13.700,- bekr. 11.300,
BMW Z3 '97,15" LM.wielen, ABS, Airco, Alorm
splègels, pnlgb
zijoirbögV sfjüt$f€ 26.800,-
HL 0180-638205/FAX 0180-638213
E-mail: info@noorlander-sportcars.nl
Internet:
www.noorlander-sportcars.nl
OCCASIONS MET FOTO
OP INTERNET
OOK VOOR VOORDELIG
ONDERHOUD, REPARATIES
EN SERVICE IN ONZE
EIGEN WERKPLAATS.
BfVtW Z-31997
Alle prijzen inclusief kenteken en BPM. Kosten rijklaar maken (=grote beurt) €195,- Auto's boven de 3.500,-
met 3 maanden TopCar-gorantie! Op alle leveranties en .diensten zijn onze voorwaarden van toepassing.