Morgan Le Mans '62 laat oude tijden herleven Houd 2 seconden afstand! Hart van Holland 18 september 2002 pagina 21 Kijk voor meer informatie ook op www.2seconden.nl uitsluitend voor particulieren (geen personeel, onroerend goed of dieren) max. 4 regels, plaats in elk vakje één letter of leesteken en laat tussen twee woorden één vakje open! staaltje van puur vakmanschap, iets waar mee het merk al jaren onderscheidend is. De auto's worden volledig met de hand gebouwd. Het unieke van de Le Mans '52 zit hem in talrijke componenten die naar het voorbeeld van de historische racer zijn gevormd. Dat zijn onder meer de hardtop, de chromen bumperrozetten, de Monza- tankdop en het volgens klassiek ontwerp vervaardigde stuurwiel. De Morgan Le Mans '62, uitgevoerd in de kleur Racing Green, biedt het beste uit twee werelden. en Waterstaat, hebben hetzelfde doel: min der verkeersslachtoffers en minder schade door het bekend maken van de twee-secon- denregel. Ook wordt samengewerkt met de politie die gedurende de campagne (septem ber t/m november) extra controleert. Daarbij gebruikt de politie een nieuw systeem met camera's waarmee de afstand tussen auto's berekend kan worden en de bumperklever sneller kan worden geverbaliseerd. De auto mobilist zal aan de vuistregel herinnerd wor den door de billboards langs de snelweg, een TV- en radiospot. Naam: Adres: Veertig jaar na de legendarische overwin ning van Morgan op Le Mans brengt de fabrikant van dit exclusieve merk de Le Mans '62 op de markt. Slechts tachtig handge maakte speciale uitvoeringen zullen de Malvern Link-fabriek verlaten: veertig Plus 8- en veertig 4/4-versies. Importeur B.V. NIMAG in Heinenoord haalt van beide versies een Iexemplaar naar Nederland. De Morgan Le Mans '62 weerspiegelt een uniek stukje historie, met zorg ingekleurd door Christopher Lawrence. Hij leidde in 1962 het winnende team en is nu Chief (Development Engineer bij Morgan. 'Het is (verschrikkelijk mooi om een klassieke race auto weer tot leven te zien komen. Tijden Izijn veranderd. De auto die we dit jaar heb- Iben gebouwd voor Le Mans, de Aero 8 GTN, Iverschilt wezenlijk van de racer waarmee ik jin 1962 deelnam. De voortrekkersrol die (Morgan in '62 speelde is echter hetzelfde (gebleven en de nu gebouwde speciale uit- Ivoering doet eer aan het roemrijke verle iden.' De genummerde jubileumversies van de ■Morgan Plus 8 en 4/4 staan borg voor een Postcode: Plaats: (Bumperk'leven irriteert. Sinds jaar en dag (staat het hoog in de ergernis top-tien van Ihet Korps Landelijke Politie Diensten. Dicht (op je voorligger rijden roept ergernis op die kan leiden tot irritatie en zelfs agressie. I Bovendien is het nog steeds de belangrijkste (oorzaak van alle kop-staart-botsingen. IBumperkleven is dus niet alleen irritant, (maar ook nog eens gevaarlijk. Haast en druk (verkeer zijn belangrijke drijfveren om te wei- |oig afstand tot je voorligger te houden. Daarnaast wil de bumperklever langzame (weggebruikers naar rechts dwingen door I levensgroot in de achteruitkijkspiegel van de (voorligger te verschijnen met als signaal "opzij, ik moet er langs". Het is ÈÈn van de vor men van agressie in het verkeer. Voor een flink deel van de automobilisten geldt trouwens dat ze zich niet eens bewust is dat ze te kort op de voorligger rijden. Zeker zij kunnen pro fiteren van de twee-secondenregel. Voldoende afstand Die twee-secondenregel is makkelijk te gebruiken. Kies een vast punt langs de kant van de weg en begin te tellen (éénentwintig, tweeëntwintig) als je voorligger er langs rijdt. Als je na 2 seconden zelf dit punt pas seert, houd je voldoende afstand. Deze regel geldt voor iedere snelheid en elk wegtype. Als je voldoende afstand houdt heb je genoeg tijd om te reageren en verklein je de kans op ongelukken en files. Bovendien voorkom je zo dat je bij een schadeongeval je no-claim kwijt raakt. Files ontstaan onder andere door ongevallen (kop-staart-botsin- gen) en doordat er extra fors moet worden geremd als je te weinig afstand houdt. Bijkomend voordeel is dat je meer overzicht hebt op het verkeer en minder kans op steenslag van je voorligger. Extra controle De campagnepartners, het Verbond van Verzekeraars en het ministerie van Verkeer INLEVEREN BIJ OF OPSTUREN NAAR: HART VAN HOLLAND - Postbus 85 - 2760 AB Zevenhuizen De redactie behoudt zich het recht voor KLEINTJES te weigeren. Inlevering is geen garantie voor plaatsing in de eerstkomende editie. Maximaal 1 bon per gezin) Kleintjes per fax, telefoon of email worden geweigerd) OF INLEVEREN BIJ: BAC mode - Dorpsstraat 1 - Moerkapelle - Gé de Slijter - Puttelaan 146 - Boskoop Heemskerk electra - Dorpsstraat 33 - Waddlnxveen - C1000 - Passage - Waddinxveen Slagerij Buijs - Dorpsstraat - Benthuizen

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2002 | | pagina 21