bunningen SfehOuwer Volvo Versatility Concept Car UK gouda occasions 6.995,- inxveen BANDEN Interactief ontwerp slimme luxe Ka 1300 3 deurs 2000 wit airbag, getint glas, radio/cassette 1998 wit 5.500 1998 wit 6.600 rsle gouda waddinxveen Stehouwer Banden is een dynamisch bedrijf waar wordt gewerkt aan de veiligheid van personenauto's, bestel- en vrachtauto's, landbouw- en industrievoertuigen. In verband met uitbreiding van de werkzaamheden in onze vestiging te Zevenhuizen zijn wij op zoek naar iemand die wil worden opgeleid tot Degene aan wie wij denken, is gewend zelfstandig aan te pakken en krijgt kosteloos een opleiding binnen het bedrijf. In die opleiding valt ook de techniek van balanceren en uitlijnen. Wij vinden enthousiasme belangrijker dan leeftijd zodat belangstellenden tot ca. 40 jaar gerust kunnen solliciteren. Stehouwer biedt een gezellige, goed betaalde job met leuke collega's en prima vooruitzichten. Het werk is boeiend, je komt veel in aanraking met internationale chauffeurs en je hebt alle kans om door te groeien in je vak. Wil je meer weten, bel dan naar Stehouwer Banden, tel. 079-5 9 3 3012 en vraag even naar Willem Stehouwer. Langs komen kan natuurlijk ook maar bel dan toch voor een afspraak. pagina 26 Hart van Holland 26 maart 2003 1300/8V, 3 deurs, stuurbekrachtiging, airbag, radio/cassette 1300/8V, 3 deurs, stuurbekrachtiging, airbag, radio/cd, elek. ramen, c.v. 1400, elek. ramen, c.v., airco, radio/cd, airbag, stuurbekrachtiging 2001 grijs 8.900 2001 groen 8.500 1999 zilver 11.950 T 1400, 3 deurs, stuurbekrachtiging, airbag, elek. ramen 1998 rood 7.695 1600/16V, 3 deurs, airco, airbag, radio/cassette, elek. ramen, cv., stuurbekr. 1998 rood 7.800 1600/16V Wagon, airco, elek. ramen, c.v., 2e airbag, trekhaak, stuurbekr. 1997 zilver 7.500 1600/16V Wagon, airco, radio/cass., elek. ramen, 2e airbag, trekhaak, stuurb. 1997 groen 6.900 1400/16V, 3 deurs, radio/cass., stuurbekr., elek. ramen, 2e airbag, c.v., abs 1999 groen 11.231 1400/16V Ambiente Wagon, abs, c.v., stuurbekrachtiging 2001 groen €14.500 1600/16V Ghia Sedan, abs, 2e airbag, stuurbekr., elek. ramen spiegels 1999 groen 12.500 1800/16V Wagon, airbag, radio/cassette, elek. ramen spiegels, stuurbekr. 1997 groen 1800/16V First Edition Wagon, dim. contr., cruise contr., voorruitverw., cd 2002 grijs 1800/16V Wagon, airco, abs, elek. ramen spiegels, radio/cass., stuurbekr. 1999 groen 1800/16V, 5 deurs, dim, contr., cruise contr., elek. ramen sp., I.m. velgen 2001 blauw 1800/16V Wagon, airco, radio/cd, elek. ramen, mistlampen, airbags 2002 blauw 7.950 20.950 11.950 19.000 €20.600 Suzuki Swift 1.0 GLS, elek. ramen, 2e airbag, elek. ramen spiegels, cv. 1999 groen 6.300 Ford Courier 1800D, stuurbekrachtiging, airco, radio/cd, imperial Fiat Scudo 1900D, stuurbekrachtiging FORD KA 1300-8V 5th Edition, 3 drs., getint glas, airco, I.m. velgen, e. ramen, c.v., airb. 2001 1300-8V Trend, 2 drs., getint glas, audio, elek. ramen, cv., airco, airbag 2001 1300 Connection, 3 drs., get. glas, airbag, I.m. velgen, elek. ramen, c.v., airco 2001 zilver zwart blauw 9.400 8.995 9.400 FORD ESCORT/FIESTA Escort 1800 TD B.E. Cool, 5 drs., get. glas, audio, trekhaak, e. ramen, c.v., airco 2000 Escort 1800 TD B.E. Cool, 5 drs., getint glas, audio, e. ramen, cv., airco, airbag 1999 Fiesta 1300/8V Century, 3 drs., getint glas, audio, elek. ramen, cv., airbag 2000 zilver groen zilver 9.500 8.500 8.500 FORD FOCUS 1400/16V Trend, 3 drs., get. glas, audio, I.m. velgen e. ramen, airco, airbag, abs 2001 zwart 13.900 FORD MONDEO 1800i Collection, 4 drs., cruise contr., I.m. velgen, elek. ramen, c.v., airco etc. 2002 grijs €22.900 Al onze A-1 occasions in Gouda en Wad- dinxveen zijn nu te financieren tegen het speciale actie tarief van 9,9%. Vraag naar de voorwaarden. van bunningen gouda b.v. edisonstraat 2 I Industriegebied'gouwestroom' I gouda I 110182) 51 29 77 van bunningen waddinxveen b.v. I noordkade 16 I waddinxveen I t 10182) 61 01 70 BANDENMONTEUR m Noordeinde 57-1, Zevenhuizen, Tel. 079-5933012, Fax 079-5932681 Volvo's Versatility Concept Car laat duidelijk zien welke rol interacti viteit binnen nu en tien jaar gaat spelen in personenauto's. Met name draadloze netwerken zorgen ervoor dat er razendsnel een grote hoeveelheid informatie naar de auto kan worden overgebracht. En dat terwijl de bestuurder minder apparatuur mee hoeft te slepen. Slimme luxe dus. Binnen nu en tien jaar zullen we in ons dagelijks leven steeds meer te maken krijgen met producten die onderling in een netwerk met elkaar zijn verbonden. Ook de Ver satility Concept Car (VCC) is uitge rust met een ingenieus interactief systeem waardoor de auto met allerlei netwerken kan communice ren. Het systeem is zodanig ontwor pen, dat het eenvoudig en prettig kan worden bediend. 'Less is more' De Versatility Concept Car laat ook voor het eerst zien dat de huidige trend van zoveel mogelijk functio naliteiten een plek te geven in de middenconsole niet per se noodza kelijk is. In de VCC zijn in de middenconsole alleen de bedie ningsknoppen van het klimaatbe heersingssysteem en die van ver schillende veiligheidsfuncties geïn tegreerd. Dit is het toonbeeld van de Scandinavische hang naar een voud. De schuifknoppen die de temperatuur en de snelheid van de ventilator regelen, zijn dusdanig ontworpen dat de bestuurder er een goed en veilig gevoel bij krijgt. Alle andere informatie is beschik baar in de display-module, waarin digitale instrumenten snelheid, toerental, temperatuur van de motor en de hoeveelheid beschik bare brandstof weergeven. Deze meetinstrumenten zijn een digitale interpretatie van de analoge dat alle veiligheidssystemen van de auto functioneren. Op het beeld scherm verschijnen in dit geval de logo's van alle veiligheidsfunctiona liteiten: WHIPS, SIPS, IC, DSTC en SRS AIRBAG. De bestuurder bedient de diverse functies via knoppen die in het midden van het stuur zijn geplaatst en door hendels aan weerszijden van het stuur. Individuele interactie De diverse functionaliteiten en de informatie zijn niet alleen beschik baar voor de bestuurder. Een van de achterliggende gedachten ach ter het systeem is dat ook de ande re inzittenden goed de voor hen relevante apparatuur moeten kun nen bedienen. Daarom zijn de ver schillende bedieningsknoppen niet in de auto ingebouwd, maar in handzame en draagbare modules. Alle passagiers van de VCC hebben de beschikking over een draadloze display waarop ze met een druk van de vinger allerlei toepassingen in werking kunnen stellen. Zo kun nen ze bijvoorbeeld zelf bepalen naar welke muziek ze willen luiste ren, welke films ze willen zien en ze kunnen individueel surfen over het internet. De display kan ook wor den gebruikt om informatie tussen auto, huis en kantoor over te bren gen. V-Pulse Voor de bestuurder is Volvo's V- Pulse een onmisbaar element. Het apparaat houdt de automobilist voortdurend op de hoogte van de status van de auto. Daarnaast geeft de V-Pulse de automobilist een rustgevend gevoel door simpelweg een kloppend signaal af te geven. Is de auto bijvoorbeeld niet meer afgesloten of is het autoalarm afgegaan? Dan gaat het 'hart' van de V-Pulse sneller kloppen en weet de eigenaar dat er iets niet in de meters in de Volvo's S60 R en V70 R. Dit digitale beeldscherm zorgt tevens voor extra flexibiliteit. Wil de bestuurder bijvoorbeeld het navigatiesysteem gebruiken, dan wordt automatisch een routekaart over de snelheidsmeter en toeren- teller 'gelegd'. Op eenzelfde manier kan er in de display een 'pop-up window' tevoorschijn wor den getoverd met informatie over de muziek die op dat moment in de auto wordt gedraaid. Wordt de auto gestart, dan bevestigt het interactieve systeem haak js. De V-Pulse kan vervolgens worden geopend en op de display kan de bestuurder lezen wat er aar de hand is. Dit soort communicatie met de auto vindt plaats via het reguliere GSM-netwerk. De V-Pulse wordt ook gebruikt om de portieren van de auto op afstand te openen, wat de 'hart slag' van de unit weer verhoogt- Heeft de bestuurder zijn positie ingenomen, dan plaatst hij de V- Pulse in de middenconsole en is ver volgens een lichte druk op de start- knop van het apparaat voldoende om de motor te starten.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2003 | | pagina 26