BOODE ZEVENHUIZEN Geen ander merk zo sterk!! g g 1 JÊ L DE MITSUBISHI OUTLANDER, VERHUIZING VAKGARAGE BOODE OCCASSIQNS SPORTSWAGON EN TEGELIJK UTILITY VEHICLE Volkswagen Golf GTI 2.0VTurbo gjg23333B Toyota Avensis Station 1.6-16V linea-terra VAKGARAGE BOODE Dorpsstraat 103, Zevenhuizen, Tel. 0180-631420 Nieuwe vestiging: nijverheidscentrum 4, Zevenhuizen VAKGARAGE VAN DER KNIJFF Bredeweg 31Moerkapelle, Tel. 079-5931728 Hart van Holland 16 april 2003 Zevenhuizen - Ondanks dat rijwielhandel Boode drie jaar geleden een volledig nieuwe ruime winkel in gebruik heeft genomen, is het grootste probleem voor de organisatie Boode, namelijk ruimtegebrek, alleen maar toegenomen. 1999, zwart met., alarm, recaro interieur, climatronic, div. extra's 16.500.- Fiat Cinquecento 1.1 sporting 1996, grijs met, sportuitvoering, diverse extra's€3950.- Seat Cordoba 1.6 CLX 1995, zwart., nieuwe barden, trekhaak, radio, stuurbekr.€5250.- VW Passat 1.8 Variant 1992, blauw met, stuurbekr., trekhaar, div. extra's€2750.- Subaru Impreza GT555 2000, blauw met, sportuitlaat, 17" wieten, civ. extra's, 59.000 km €19.500.- Ford Escort Clipper 1.6 16V 1993, rood, trekhaak, roofrail, stuurbekr., div. extra's 3450.- Ford Mondeo 2.0 GLX 1994, blauw met, elektr. pakket stoel, trekhaak, spoiler €4750.- Audi A4 TDI 1997, groen met., Climatronic, elektr. pakket div. extra's Opel Corsa 1.41 Swing 1995, wit, 5-drs., a-wisser€3950 Subaru MB80 1.41 1992, wit 5-drs, ine), nieuwe APK1950, Opel Astra 2000, zwart met, 10.000 km, spec, uitvoering, elektr. pakket€13.950. VW Golf IV 1.6 comfline 1998, zwartmet, aico, trekhaak, elec. spiegels €10.250. BMW 528 executive 1996, autom., zw. met cruisecontr., cd wisselaar div. extra's Mercedes Vito 108 1999, wit dub. cabine, 75000 km, tr. haak, l.m. velg, bumptsp. car. kleur 11.950.- ex. btw Per 1 januari jongstleden is er een juridische splitsing in de Boode-organisatie tot stand gebracht. De werkzaamheden met betrek king tot de automobielen is ondergebracht bij Vakgarage Boode, met als eigenaar en eindverantwoordelijke Remco de Jong en de werkzaamheden betreffende de fietsen bij Bike Totaal Boode met als eigenaar en eind verantwoordelijke Frans Boode. In de komende weken zal er ook een fysieke splitsing tot stand komen. Vakgarage Boode gaat verhuizen naar een nieuwe locatie. Ter wijl de fietsenhandel blijft op de huidige locatie. Dorpsstraat 103, zal Vakgarage Boode zijn nieuwe onderkomen krijgen op Nijverheidscentrum 4. Deze schitterende locatie ligt precies aan één van de ingangen van het industrieterrein, recht tegenover Dis cotheek La Baraque. Door deze splitsing den ken zowel Vakgarage Boode als Bike Totaal Boode de gewenste service op een hoger niveau te kunnen brengen. In de komende weken zal bekend gemaakt worden wanneer de verhuizing van Vakgara ge Boode naar het Nijverheidscentrum 4 zal plaats vinden. Vakgarage Boode Remco de Jong Bike Totaal Boode Frans Boode 81 kW, 05-2000,56000 km, airco, rood14500.- Peugeot 206 l.li 1999,112.700 km, groen metallic Renault Twingo 1.2 43 kw, 1997,92.000 km, groen metallic ToyotaYaris l.OWTi 50kW,01-2000,70000km,groen-metallic 9200.- Opel Astra station Club 1.6-16V, 74 kW, 02-2000,90000 km, zilver-metallic 12600.- Ford Focus Ambiente 1.4-16V, 55 kW, 07-2000,69000 km, airco, zilver-metallic €13000.- Chrysler Voyager 2.4 SE 110kW, LPG-G3,04-1999,153000km,zwart-metallic14950.- BMW 523i Touring exec. 125 kW, 02-1999,120000 km, blauw-metallic26950.- •APK keuringsstation •Erkend Bovaglid -Leenauto aanwezig 7950.- Het is een Sportswagon en tegelijk Utility Vehicle, ofwel een SUV met een accent op rijk- waliteiten en het 4x4 systeem van de Lancer Evolution. De bodemvrijheid doet met 195 mm nauwe- lijks'onder voor de gangbare full-size SUV Sport Utility Vehicles. De zitpositie is circa 100 mm hoger dan bij personenauto's van verge lijkbaar formaat. De totale hoogte van slechts 1,67 m maakt het beladen van de forse dakrails (maximaal 80 kg) gemakkelijk. De winst schuilt in de zelfdragende constructie van het koetswerk, waardoor passagiers meer rechtop zitten mét extra hoofdruimte. Er is dus geen afzonderlijk chassis onder de vloer dat ruimte afsnoept van het interieur. Superieure vierwielaandrijving Als je bereid bent af en toe een sleepje te aan vaarden van een mede^intersporter, dan is wellicht voorwielaandrijving voldoende. Ook mét 4x4 wil de Outlander nog wel iets van een pad onder de wielen voelen, maar de kwali- tiet daarvan is minder relevant. De eerste persinformatie duidt erop dat het 4x4 systeem is geleend van de Lancer Evolution. De aan drijving wordt dan permanent over de voor- en achterwielen verdeeld door middel van drie differentieels. Cruciaal hierin is nu dat de kracht van de motor verdeeld wordt vóórdat er wielen spinnen. Door die permanente ver deling is de neiging tot wielspin aanzienlijk kleiner. Mocht dat zich toch voordoen, dan remt een viscokoppeling het middendifferen- tieel om de draaisnelheid van de voor- en achteras te egaliseren. In de Outlander 4WD krijgt elk wiel in beginsel een kwart van de trekkracht van de motor. Bij een systeem dat eerst één as aandrijft en bij wielspin de twee de as bijschakelt, krijgen de primair aangedre ven wielen het dubbele te verwerken: de helft van de aandrijfkracht. De Outlander is met superieure 4 WD techniek zeer geschikt om actief mee te rijden en bovendien principieel veiliger. Alle versies hebben rondom onafhan kelijke wielophanging: vóór met veerdemper- poten en achter met multi-link wielgeleiding. Op beide assen zijn stabilisatorstangen gemonteerd om rollen in snelle en/of krappe bochten tegen te gaan. Benzine- en dieselmotoren De Outlander komt eerst met een tweeliter viercilinder meet 100 kW (136 pk). Dit is de sterk teruggeschroefde motor die in de Lancer Evolution meer dan het dubbele (206 kW 280 pk) presteert. De transmissie is een handge- schakelde vijfbak. In de loop van 2003 volgt de 2,4 liter viercilinder met circa 118 kW 160 pk en variabele kleptiming. Deze motor kan met handbak of met de bekende Mitsubishi vier- traps automaat geleverd worden. Deze INVECS-II transmissie laat zich naar keuze ook handmatig sturen. Het vlaggenschip van de Outlander serie krijgt weer de tweeliter vierci linder; met turbo en intercooler komen dan ongeveer 147 kW of 200 pk beschikbaar. Ten slotte volgt een niet nader gespecificeerde dieselmotor als economische variant. Grote voet De Outlander heeft 16 inch wielen met daar omheen 215 x 60 serie banden. De keuze voor relatief grote velgen met lage banden voor de Outlander (die leeg vanaf 1.435 kg weegt) hangt samen met de gewenste stuurprecisie. Dit maakt ook ruimte voor inwendig geventi leerde remschijven met een fors diameter op de voorwielen. Bij de achterwielen zijn trom- melremmen gemonteerd; die zorgen ervoor dat de wielen als stuurankers blijven rollen zelfs als de voorwielen blokkeren. EBD Elec: tronie Brake force Distribution verdeelt de remdruk naar de achterwielen naar gelang de belading. Hierdoor wordt het eventueel ingrij pen van het ABS Antilock Brake System verder uitgesteld. De ongedwongen chique sfeer in de auto past bij het sportief getinte uiterlijk, getuige het T-vormige dashboard met elegan te sierstrips (zwarte houtstructuur in de versie Sport of zilverkleur in de versie Comfort). De Outlander komt in het Mitsubishi programma naast de Pajero Pinin, de Pajero en de Lancer Evo-VIII die momenteel in voorbereiding is.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2003 | | pagina 31