BOODE ZEVENHUIZEN
Geen ander merk zo sterk!!
g
g
1
JÊ
L
DE MITSUBISHI OUTLANDER,
VERHUIZING VAKGARAGE BOODE
OCCASSIQNS
SPORTSWAGON EN TEGELIJK UTILITY VEHICLE
Volkswagen Golf GTI 2.0VTurbo
gjg23333B
Toyota Avensis Station 1.6-16V linea-terra
VAKGARAGE BOODE
Dorpsstraat 103, Zevenhuizen, Tel. 0180-631420
Nieuwe vestiging: nijverheidscentrum 4, Zevenhuizen
VAKGARAGE VAN DER KNIJFF
Bredeweg 31Moerkapelle, Tel. 079-5931728
Hart van Holland 16 april 2003
Zevenhuizen - Ondanks dat rijwielhandel
Boode drie jaar geleden een volledig nieuwe
ruime winkel in gebruik heeft genomen, is
het grootste probleem voor de organisatie
Boode, namelijk ruimtegebrek, alleen maar
toegenomen.
1999, zwart met., alarm, recaro interieur, climatronic, div. extra's 16.500.-
Fiat Cinquecento 1.1 sporting 1996, grijs met, sportuitvoering, diverse extra's€3950.-
Seat Cordoba 1.6 CLX 1995, zwart., nieuwe barden, trekhaak, radio, stuurbekr.€5250.-
VW Passat 1.8 Variant 1992, blauw met, stuurbekr., trekhaar, div. extra's€2750.-
Subaru Impreza GT555 2000, blauw met, sportuitlaat, 17" wieten, civ. extra's, 59.000 km €19.500.-
Ford Escort Clipper 1.6 16V 1993, rood, trekhaak, roofrail, stuurbekr., div. extra's 3450.-
Ford Mondeo 2.0 GLX 1994, blauw met, elektr. pakket stoel, trekhaak, spoiler €4750.-
Audi A4 TDI 1997, groen met., Climatronic, elektr. pakket div. extra's
Opel Corsa 1.41 Swing 1995, wit, 5-drs., a-wisser€3950
Subaru MB80 1.41 1992, wit 5-drs, ine), nieuwe APK1950,
Opel Astra 2000, zwart met, 10.000 km, spec, uitvoering, elektr. pakket€13.950.
VW Golf IV 1.6 comfline 1998, zwartmet, aico, trekhaak, elec. spiegels €10.250.
BMW 528 executive 1996, autom., zw. met cruisecontr., cd wisselaar div. extra's
Mercedes Vito 108 1999, wit dub. cabine, 75000 km, tr. haak, l.m. velg, bumptsp. car. kleur 11.950.- ex. btw
Per 1 januari jongstleden is er een juridische
splitsing in de Boode-organisatie tot stand
gebracht. De werkzaamheden met betrek
king tot de automobielen is ondergebracht
bij Vakgarage Boode, met als eigenaar en
eindverantwoordelijke Remco de Jong en de
werkzaamheden betreffende de fietsen bij
Bike Totaal Boode met als eigenaar en eind
verantwoordelijke Frans Boode.
In de komende weken zal er ook een fysieke
splitsing tot stand komen. Vakgarage Boode
gaat verhuizen naar een nieuwe locatie. Ter
wijl de fietsenhandel blijft op de huidige
locatie. Dorpsstraat 103, zal Vakgarage
Boode zijn nieuwe onderkomen krijgen op
Nijverheidscentrum 4. Deze schitterende
locatie ligt precies aan één van de ingangen
van het industrieterrein, recht tegenover Dis
cotheek La Baraque. Door deze splitsing den
ken zowel Vakgarage Boode als Bike Totaal
Boode de gewenste service op een hoger
niveau te kunnen brengen.
In de komende weken zal bekend gemaakt
worden wanneer de verhuizing van Vakgara
ge Boode naar het Nijverheidscentrum 4 zal
plaats vinden.
Vakgarage Boode
Remco de Jong
Bike Totaal Boode
Frans Boode
81 kW, 05-2000,56000 km, airco, rood14500.-
Peugeot 206 l.li 1999,112.700 km, groen metallic
Renault Twingo 1.2 43 kw, 1997,92.000 km, groen metallic
ToyotaYaris l.OWTi 50kW,01-2000,70000km,groen-metallic 9200.-
Opel Astra station Club 1.6-16V, 74 kW, 02-2000,90000 km, zilver-metallic 12600.-
Ford Focus Ambiente 1.4-16V, 55 kW, 07-2000,69000 km, airco, zilver-metallic €13000.-
Chrysler Voyager 2.4 SE 110kW, LPG-G3,04-1999,153000km,zwart-metallic14950.-
BMW 523i Touring exec. 125 kW, 02-1999,120000 km, blauw-metallic26950.-
•APK keuringsstation
•Erkend Bovaglid -Leenauto aanwezig
7950.-
Het is een Sportswagon en tegelijk Utility
Vehicle, ofwel een SUV met een accent op rijk-
waliteiten en het 4x4 systeem van de Lancer
Evolution.
De bodemvrijheid doet met 195 mm nauwe-
lijks'onder voor de gangbare full-size SUV
Sport Utility Vehicles. De zitpositie is circa 100
mm hoger dan bij personenauto's van verge
lijkbaar formaat. De totale hoogte van slechts
1,67 m maakt het beladen van de forse
dakrails (maximaal 80 kg) gemakkelijk. De
winst schuilt in de zelfdragende constructie
van het koetswerk, waardoor passagiers meer
rechtop zitten mét extra hoofdruimte. Er is
dus geen afzonderlijk chassis onder de vloer
dat ruimte afsnoept van het interieur.
Superieure vierwielaandrijving
Als je bereid bent af en toe een sleepje te aan
vaarden van een mede^intersporter, dan is
wellicht voorwielaandrijving voldoende. Ook
mét 4x4 wil de Outlander nog wel iets van een
pad onder de wielen voelen, maar de kwali-
tiet daarvan is minder relevant. De eerste
persinformatie duidt erop dat het 4x4 systeem
is geleend van de Lancer Evolution. De aan
drijving wordt dan permanent over de voor-
en achterwielen verdeeld door middel van
drie differentieels. Cruciaal hierin is nu dat de
kracht van de motor verdeeld wordt vóórdat
er wielen spinnen. Door die permanente ver
deling is de neiging tot wielspin aanzienlijk
kleiner. Mocht dat zich toch voordoen, dan
remt een viscokoppeling het middendifferen-
tieel om de draaisnelheid van de voor- en
achteras te egaliseren. In de Outlander 4WD
krijgt elk wiel in beginsel een kwart van de
trekkracht van de motor. Bij een systeem dat
eerst één as aandrijft en bij wielspin de twee
de as bijschakelt, krijgen de primair aangedre
ven wielen het dubbele te verwerken: de helft
van de aandrijfkracht. De Outlander is met
superieure 4 WD techniek zeer geschikt om
actief mee te rijden en bovendien principieel
veiliger. Alle versies hebben rondom onafhan
kelijke wielophanging: vóór met veerdemper-
poten en achter met multi-link wielgeleiding.
Op beide assen zijn stabilisatorstangen
gemonteerd om rollen in snelle en/of krappe
bochten tegen te gaan.
Benzine- en dieselmotoren
De Outlander komt eerst met een tweeliter
viercilinder meet 100 kW (136 pk). Dit is de
sterk teruggeschroefde motor die in de Lancer
Evolution meer dan het dubbele (206 kW 280
pk) presteert. De transmissie is een handge-
schakelde vijfbak. In de loop van 2003 volgt de
2,4 liter viercilinder met circa 118 kW 160 pk
en variabele kleptiming. Deze motor kan met
handbak of met de bekende Mitsubishi vier-
traps automaat geleverd worden. Deze
INVECS-II transmissie laat zich naar keuze ook
handmatig sturen. Het vlaggenschip van de
Outlander serie krijgt weer de tweeliter vierci
linder; met turbo en intercooler komen dan
ongeveer 147 kW of 200 pk beschikbaar. Ten
slotte volgt een niet nader gespecificeerde
dieselmotor als economische variant.
Grote voet
De Outlander heeft 16 inch wielen met daar
omheen 215 x 60 serie banden. De keuze voor
relatief grote velgen met lage banden voor de
Outlander (die leeg vanaf 1.435 kg weegt)
hangt samen met de gewenste stuurprecisie.
Dit maakt ook ruimte voor inwendig geventi
leerde remschijven met een fors diameter op
de voorwielen. Bij de achterwielen zijn trom-
melremmen gemonteerd; die zorgen ervoor
dat de wielen als stuurankers blijven rollen
zelfs als de voorwielen blokkeren. EBD Elec:
tronie Brake force Distribution verdeelt de
remdruk naar de achterwielen naar gelang de
belading. Hierdoor wordt het eventueel ingrij
pen van het ABS Antilock Brake System verder
uitgesteld. De ongedwongen chique sfeer in
de auto past bij het sportief getinte uiterlijk,
getuige het T-vormige dashboard met elegan
te sierstrips (zwarte houtstructuur in de versie
Sport of zilverkleur in de versie Comfort). De
Outlander komt in het Mitsubishi programma
naast de Pajero Pinin, de Pajero en de Lancer
Evo-VIII die momenteel in voorbereiding is.