=ïP n=rrsn-n-i=ini=i= O TOYOTA INTRODUCEERT INNOVATIEVE AVENSIS jXJJ^ l TEAM VACUVIN/ETEC Van Leeuwen* <gg> TOYOTA ZANDVOORT 30 MAART 2003 GAZONMACHINES GROOT OF KLEIN Coenecoop 260, Waddinxveen, 0182-621800 'n Wereld van vertrouwen COROLLA 1.4 VVT-i LINEA LUNA: TEST THE BEST! YARIS 2003. 'N NIEUWE KENNISMAKING. pagina 20 Hart van Holland 23 april 2003 Met de volledig nieuwe Toyota Avensis gaat het merk een belangrijk deel van de zake lijk markt in Nederland bedienen. De auto is niet alleen groter, ook het design heeft een voorname stijlvolle Europese uitstraling gekregen. De nieuwe Toyota Avensis is dan ook ontworpen, ontwikkeld én gebouwd in Europa. En uiteraard beschikt deze Toyota over superieure kwaliteiten, wat een lage kilometerkostprijs (cost of ownership) en een hoge verwachte restwaarde tot gevolg heeft. De Avensis beschikt over moderne 1.6, 1.8 2.0 benzinemotoren en een 2.0 D-4D direct ingespoten Common Rail turbodieselmotor. Uiteraard voldoen deze alle aan de EURO IV norm. Veiligheid vormde een belangrijk uit gangspunt bij de ontwikkeling van de Avensis. In het interieur bestaat er minima le kans op lichamelijk letsel door onder meer de standaard SRS knie-airbag. De Toy ota Avensis is de eerste auto ter wereld met een dergelijke standaard knie-airbag. Van de nauwkeurigheid waarmee de carrosse- riedelen gemonteerd zijn tot het excellente rijgedrag en de perfecte wegligging, in elk opzicht toont de Toyota Avensis zijn supe rieure kwaliteit. Stijlvol, innovatief en maxi maal rijplezier biedend beloont de nieuwe Toyota Avensis zijn eigenaar met een supe rieure rijervaring. De nieuwe Toyota Avensis die in maart/april volgend jaar in ons land wordt verwacht, is van bumper tot bumper geheel nieuw. Deze auto stelt nieuwe normen in het D- segment van de verwende zakelijke rijders; één van de meest veeleisende doelgroepen. Afronding van het Toyota-aanbod Met de introductie van de nieuwe Toyota Avensis zijn alle volumemodellen van Toyo ta vernieuwd. De Yaris, Corolla en nu de nieuwe Avensis zijn ontworpen volgens dezelfde filosofie en beginselen teneinde in hun respectievelijke segmenten de nieuwe norm te kunnen zetten. De auto's weerspie gelen Toyota's unieke positie als producent van hoogwaardige automobielen die zich onderscheiden door hun fraaie design en topkwaliteit, zoals vele onderzoeken ook weer recentelijk hebben aangegeven. Zoals bijvoorbeeld het recente Duitse J.D. Power onderzoek naar klantentevredenheid en de hoge Toyota-score in de AutoWeek Tevre- denheidsTrofee 2002. Door en door Europees design Het basisconcept voor de nieuwe Toyota Avensis is in Europa ontworpen door ED2 (spreek uit: ED square) het designcentrum van Toyota in Zuid-Frankrijk, nabij Nice. Sleutelbegrippen bij het design zijn: eigen tijds, dynamisch en geraffineerd. De nieuwe Toyota Avensis is qua design krachtiger dan zijn voorganger en straalt op geraffineerde en tijdloze wijze superieure kwaliteit uit. De nieuwe Toyota Avensis is van bumper tot bumper geheel nieuw. Deze auto stelt nieu we normen in het D-segment van de ver wende zakelijke rijders; één van de meest veeleisende doelgroepen. VacuVin/ETEC was met het hele team, technisch crew en rijders, afgereisd naar Zandvoort om daar hun debuut te maken in de BBCC (BMW Business Compact Cup). De race zou 3 uur gaan duren met daaraan voorafgaand een training van 20 minuten en een kwalificatie van 25 minuten. Tussen nu en oktober zal het team gaan deel nemen aan zeven endurance (lange afstand) wedstrij den die uiteindelijk gaan bepalen wie zich BBCC kampi oen 2003 mag gaan noemen. Het team verschijnt aan de start met twee rijders, Philippe Ribbens en Robert de Graaff, beide uit Zevenhuizen. Beide heren hebben veel endurance race ervaring in de karts en Seat Endurance Cup opgedaan. In de kwalifikatie liet Robert zien met welke intentie het team gekomen was. Met maar 0,6 sec verschil op de "pole-position" van Tim Coronel kwalificeerde het team zich op een 5de plaats. De stemming was zeer goed in de pitbox van VacuVin/ETEC na het behalen van dit klei ne succesje. Ook de kampioenen in deze klasse van vorig jaar en de twee winnaars van het RTL5 programma Supercars, hadden tijdens de tijdtraining het nakijken op het team uit Zevenhuizen. Tijdens de start liet Philippe er geen gras over groeien en klom binnen 3 ronden op naar een 3de positie. Het tempo van de op nummer één en twee rijdende Jan-Joris Verheul en Tim Coronel, beide ervaren ex DTCC rijders, lag net iets hoger. In een poging Verheul en Coronel bij te houden maakte het VacuVin/ETEC team een uitstapje naast de baan waardoor een band kapot gereden werd. Tot overmaat van ramp had het team géén goede achterband klaarliggen. Hierdoor was het team genood zaakt een slechte achterband te monteren, wat de balans in de auto niet ten goede kwam. Toen Vacu Vin/ETEC de pitstraat uitreed werd al snel duidelijk dat zij waren teruggevallen naar een 27ste positie. Toch konden de rijders weer snel hun ritme terugvinden en waren lange tijd de snelste op de baan. Na 2 uur hadden zij zich dan ook knap teruggevochten naar 10de positie. In het laatste deel van de race speelde de gewisselde slechte achterband parten, waardoor zij hun opmars richting de top 5 moesten staken. Consolideren op een 9de positie, meer dan dat leek er niet in te zitten. Totdat drie ronden voor de finish de teams van Coronel voor een niet onaangename verassing zorgde. Zij kwamen met elkaar in botsing waardoor zij uitvielen. Hierdoor kon VacuVin/ETEC de race toch nog afsluiten op een mooie 7de positie. De volgende race is op zater dag 10 mei 2003 in Zandvoort. En de zondag daarop, 11 mei 2003, rijd het team een promotierace ook in Zand voort. De toegang tot het circuit is voor iedereen vrij. Dus geen kaartjes nodig. Op zaterdag is ook de pitstraat vrij toegankelijk voor toe schouwers. Een uitgelezen kans om het autoracen en het team uit Zevenhuizen eens van dichtbij mee te maken. Info, op www.z-a-c.nl VAKGARAGE VAN DER KNIJTF v.o.f. Bredeweg 31 - Moerkapelle - TeL 079 593 17 28 COROLLA 7' Als u iemand bent die van etke kilometer wift genieten, dan moet u de nieuwe Avensis komen ervaren. Dat autorijden zo fantastisch kan zijn! Wij hebben 'm voor u klaar staan, ook als Liftback en Wagon, met VVT-i benzine- of D-4D Common Rail turbodiesel motor. Alstublieft, de sleuteltjes! Maar we hebben nog veel meer nieuws. De nieuwe Yaris 2003, de succesvoile Corolla (Test the Best!), de nieuwe Land Cruiser en alle andere mooie modellen in onze showroom. Welkom! Er is al een Avensis v.a. 22.990,-. U least nu een Avensis voor 470,- inclusief navigatiesysteem. "Deze aktie loopt zolang de voorraad strekt Vraag uw dealer naar de voorwaarden. Leaseprijs Avensis (Toyota Lease) o.b.v. full operational lease, 48 maanden en 20.000 km per jaar exd. BTW en brandstof. Gecalculeerd met 75% no-claim. Prijzen inclusief BTW, exclusief kosten rijklaar maken en verwijderingsbijdrage. Brandstofverbruik varieert van 4,2 L/100 km (23,8 km/L) tot 9,4 L/100 km (10,6 km/L), CO2 113 - 224 gr/km. Wijzigingen voorbehouden Metallic lak 15" lichtmetalen velgen met 195/60VR15 banden Airconditioning Optitron dashboard (wit) Mistlampen vóór. Totaal aan extra's 2.660,-. U betaalt 1.800,-. Uw voordeel 860,-"! De Corolla is er vanaf 15.29 Op alle modellen standaard ABS en audio-installatie. Keuze uit 1.0, 1.3 en 1.5 VVT-i benzinemotoren.en een krachtige 1.4 D-4D Common Rail turbodieselmotor. Nieuw en bijzonder: 1.0 i.c.m. Multi Mode Transmissie, die u de keus geeft om automatisch of handmatig te schakelen. Kom genieten van z'n fantastische rij-eigenschappen. De Yaris 2003 is er vanaf 11.890,-.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2003 | | pagina 20