Mazda 323 F 1.5M6V GLX
€6.950,
ma za Baak
KLAAR VOOR EEN PROEFRIT
Autocenter
PODIUMPLAATS VOOR VACUVIN/ETEC
OP CIRCUIT VAN ZOLDER
Hart van Holland 10 september 2003
Bouwjaar: febr. 1996
KM stand: 107.000 km
v.v. Airco, l.m. velgen, klepspoiler,
mistlampset, ramen voor electr.
bed.baar, centr. vergrendeling op
afstandbed.
Vraagprijs
Koperweg 2, Alphen a/d Rijn
Telefoon: (0172) 43 54 01
Telefax (0172) 43 05 60
«■HM
IIBlilllltlI'fflB
Waddinxveen,
2oetermeer,
Rotterdam,
*-
f -
^-V s* i
m I
HH
Slaap je 8 uur per dag, dan houd je 16 uur over om leuke dingen te doen. Deze gedachte was de inspiratie voor
de Outlander, een volledig nieuwe crossover van terreinauto en stationwagon. Veilig, comfortabel
e" grenzeloze vrijheid, ook buiten de verharde weg. Klaar voor een heel nieuw avontuur? De Outlander is er
vanaf 26.495,-. Leaseprijs vanaf 413,- p/mnd. De extra luxe Outlander Intro Edition 33.995,-)
!s standaard uitgerust met alle denkbare opties en accessoires zoals:
"Full time 4WD
'ABS met EBD (Electronic Brakeforce Distribution)
2 airbags vóór
Side airbags
1 Climate Control
'Lederen bekleding (i.c.m. verwarmbare stoelen vóór)
Centrale portiervergrendeling met afstands
bediening
•17" lichtmetalen velgen
Elektrisch bedienbare ramen vóór en achter
Navigatiesysteem (VDO-Dayton)
Dubbel Sunroof, vóór elektrisch bedienbaar
Autobedrijf Boonstoppel Jr. Waddinxveen B.V., Zuidelijke Rondweg 3, (0182) 62 21 33
Autobedrijf Boonstoppel Jr. Zoetermeer B.V., Edelgasstraat 6, (079) 363 17 77
Autobedrijf Boonstoppel Jr. Rotterdam B.V., Vlambloem 52, (010) 286 62 22
öe 2 o pC' UP'vVEBTW, excl. Verwijderingsbijdrage, kosten rijklaar maken, af Schiphol-Rijk. Leasebedrag is op basis van netto financial lease (48 mnd) van
Intern omIofl 2WO, Brandstofverbruik Outlander 7,4 1/100 km, C02-emissie 215 Elke nieuwe Mitsubishi personenauto heeft 3 jaar Multigarantie/
ro Service. Wijzigingen voorbehouden.
Onder sterk wisselende weersomstan
digheden werd vorige week het vijfde
evenement in de BMW MC Gregor Cup
georganiseerd door de stichting DNRT
op het Belgische circuit van Zolder.
De equipe deGraaff/Ribbens had veel
vertrouwen in een goede klassering
aan het eind van de race. DeGraaff/Rib
bens heeft inmiddels de broodnodige
ervaring opgedaan in het afstellen van
de auto, wat het vinden van een goede
setting van de auto vergemakkelijkt.
Het VacuVin /ETEC team reed overigens
als enige op het oude type rubber. De
rest beschikte al over de snellere nieu
we uivoering. Deze nieuwe banden zijn
een stuk sneller in de eerste ronden
maar na korte duur kennen ze een gro
tere "drop off". De banden nemen dan
af in prestatie waardoor ze nog maar
een fractie sneller (ca. 0,2 sec) zijn dan
het oude type band.
Toch wist VacuVin/ETEC zich op een
derde startrij te kwalificeren. De eerst rij
werd ingenomen door de equipe Coro-
nel/Coronel en Verheul/Gijsen. Geheel
tevreden waren de Graaff en Ribbens
niet gezien het grote verschil van maar
liefst 2,5 seconden met de heren die op
de eerste startrij stonden. Dat werd dan
ook maar toegeschreven aan de ban
den. In de race bleek dat wel aardig te
kloppen toen er nog maar 0,8 seconden
verschil was met de twee snelle teams.
Deze reden zonder enige moeite weg
van de rest van het veld. Daarachter
onstond een drie uur durend gevecht
om de derde positie waaraan 4 teams
tot het einde meededen. De teams
waren zeer aan elkaar gewaagd. Op de
baan werd sportfef gestreden om iede
re meter. Tot de laatste pitstops was het
spannend. Vijfentwintig minuten voor
de finishvlag zou vallen kwam team
"Reescarl" de pitstraat in met 7 secon
den daarachter VacuVin/ETEC, beide
voor de laatste pitsop. De pitcrew van
de equipe deGraaff/Ribbens zorgde
ervoor dat er sneller getankt werd dan
bij de concurrent. VacuVin/ETEC reed
dan ook voor Reescarl de pitstraat uit
respectievelijk op een 4e en 5e positie.
Een positie die niet te houden zou zijn.
Gedurende de race was Reescarl niet te
passeren en soms zelfs niet bij te hou
den. Het was dan ook voornamelijk aan
de snellere pitstops te danken van het
VacuVin/ETEC team dat ze nog om deze
positie konden strijden. Reescar ging
dan ook na de nodige strijd voorbij aan
VacuVin/ETEC. De teams daarachter
konden het moordend tempo van de
twee niet bijhouden en deden niet
meer mee om de vierde positie. Team
"van Leeuwen" rijdend op de derde
positie was wel sneller tot 6 ronden
voor het einde de tijden naar beneden
kelderde. Met méér dan 1 seconde per
ronden liepen Reescarl en VacuVin/
ETEC in op de nummer drie. Deze had,
zo zou later blijken, te veel gevergd van
de remmen. In de laatste bocht raakte
het team "van Leeuwen" van de baan
met zwaar rokende remmen. Reescarl
werd derde met 1 seconde daarachter
VacuVin/ETEC vierde. Na de race werd
de equipe Coronel/Coronel 3 ronden
ontnomen door de wedstrijdleider. Die
oordeelde dat zij zich misdragen had
den in de laatste drie ronden. Afsnijden
chicanes en concurrentie te hard
geraakt bij inhaalpoging. Dit resulteer
de in een derde plaats voor het team
VacuVin/ETEC uit Zevenhuizen.
uitsluitend voor particulieren (geen personeel, onroerend goed of dieren)
max. 4 regels, plaats in elk vakje één letter of leesteken en
laat tussen twee woorden één vakje open!
Naam:
Adres:
Postcode:Plaats:
INLEVEREN BIJ OF OPSTUREN NAAR:
HART VAN HOLLAND - Postbus 85 - 2760 AB Zevenhuizen
OF INLEVEREN BIJ:
BAC mode - Dorpsstraat 1 - Moerkapelle - Gé de Slijter - Puttelaan 146 - Boskoop
Heemskerk electra - Dorpsstraat 33 - Waddinxveen - C1000 - Passage - Waddinxveen
Slagerij Buijs - Dorpsstraat - Benthuizen
De redactie behoudt zich het recht voor KLEINTJES te weigeren. Inlevering is geen garantie voor plaatsing
in de eerstkomende editie. Maximaal 1 bon per gezin! Kleintjes per fax, telefoon of email worden geweigerd!