Hl
D
1st Class Occasions
C=ÜJ=ilF^-irJ \^E=D
EEN KLEINE AUTO MET GROTE IDEEËN
KIA OPENT DE AANVAL MET DE PICANTO
Autotechniek leenautcTbeschikbaar.
rppi^=;ii—ii
pagina 18
Hart van Holland 17 september 2003
HMM1 SilëSÉl
KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS!
liG llOOIJ ONDERHOUDEN
TOYOTA. OOK GEBRUIKT DE BESTE AUTO TER WERELD
Kijk voor ons complete aanbod occasions op:
www.toyota-waddinxveen.nl
Van Leeuwen ^toyota
Coenecoop 260, Waddinxveen, 0182-621 800 ■n Wereld van ver»rou*<
TEVENS UW ADRES VOOR
De nieuwe Picanto is het nieuwste wapenfeit in het
modellenoffensief dat Kia met toppers als de Soren-
to is begonnen. Met de Picanto treedt Kia het A-seg-
ment binnen met een prachtig vormgegeven auto.
De Picanto valt op door zijn jonge design en zet
nieuwe standaards in het A-segment qua veiligheid
en binnenruimte. Natuurlijk komt dit alles met Kia's
traditionele sterke punt 'value for money".
De Picanto is een cruciaal model bij het verbeteren
van de kracht van het merk Kia en het behalen van
Kia's doelstelling om de verkopen in Europa te ver
drievoudigen in 2005. Kia Nederland verwacht dat
het model ook in Nederland een van de drijvende
krachten zal zijn van de groei van het marktaandeel
van Kia in Nederland. Kia verwacht een verkoop van
6.500 Picanto's op jaarbasis. Gezien de introductie in
mei 2004, is de verwachting voor dat jaar 3.250 stuks.
De Picanto blinkt uit door zijn leuke vormgeving.
Jeugdigheid, sportiviteit en vriendelijkheid zijn de
kenmerken van de Picanto. Het design straalt kracht
uit door zijn naar achteren aflopende daklijn, de
oplopende accenten in de achterdeur en de promi
nente achterlichten. Qua veiligheid zet de Picanto
nieuwe standaards in het A-Segment. Zo zal de auto
niet alleen standaard uitgerust zijn met ABS en EBD
(elektronische remkrachtdistributie). De Picanto zal
ook als enige auto in het A-segment standaard zijn
uitgerust met vier schijfremmen rondom. Kia bezui
nigt niet op veiligheid, zelfs niet op zijn meest
betaalbare model. Verder geeft dit ook het constant
hogere technische niveau van Kia aan. De Picanto is
in het A-segment de ruimste auto. De SA biedt voor
met 1.041 mm de meeste beenruimte in zijn segment
en behoort ook met een hoofdruimte van 1.003 mm
tot een van de besten in het segment. Verder is de
auto zeer praktisch met vijf deuren. Makkelijk als er
jonge kinderen vervoerd moeten worden. Naar wens
kan de tweede zitrij van een bank in twee separate
stoelen veranderd worden. De achterbank is in twee
delen neerklapbaar in de verhouding 60:40. Er is 157
liter aan bagageruimte beschikbaar. Met de achter
bank neergeklapt ontstaat 882 liter laadruimte.
Genoeg voor twee mountainbikes of een groot
gedeelte van de campingbenodigdheden. Met een
verbruik van 1 liter op 18,5 km gaat de Picanto aan
kop wat betreft zuinigheid. Niet minder belangrijk is
zijn geringe uitstoot van schadelijke stoffen. De auto
wordt aangedreven door een 11 -liter viercilindermo-
tor, goed voor 64 pk. De koper heeft de keuze uit een
LX, een luxere LX en een zeer luxueuze EX-uitvoe-
ring. In 2005 introduceert Kia een Picanto met diesel
motor (70 pk). Deze ultrazuinige motor zal de aan
trekkingskracht van de auto nog verder verhogen.
Exterieur
Voor de Kia Picanto is een duidelijk Europese stijl
nagestreefd. Designer Kang Lee heeft het model een
fris uiterlijk gegeven. De Picanto heeft strakke lijnen
die aan de smaak en wensen van de veeleisende
Europeaan tegemoet komen. Het front oogt stoer
met de grille en de verticale spijlen. Grote koplamp
units met geïntegreerde knipperlichten geven de
Picanto een volwassen voorkomen. Van de zijkant
gezien is de Picanto stijlvol. Het hoge dak verraadt
de overeenkomst met een MPV. Aan de achterzijde
zijn het bovenal de grote achterlichtunits die de aan
dacht opeisen. De richtingaanwijzers aan de achter
zijde zijn voorzien van wit glas voor een frisse look.
Boven in de forse achterklep zit een goed zichtbaar
derde remlicht. De buitenspiegels zijn bij de EX-uit-
voering in de carrosseriekleur gespoten.
Interieur
Het interieur mixt functionaliteit met ergonomie. Door
de two-tone bekleding en afwerking ademt het inte
rieur stijl en comfort, wat zorgt voor een unieke rijer
varing. De bedieningselementen zijn goed gepositio
neerd, wat de ergonomie ten goede komt. Mede door
een groot glasoppervlak is het interieur licht en ruim.
Veelzijdigheid en ruimte
Veelzijdigheid was eveneens een belangrijk punt tij
dens de ontwikkeling van de Picanto. De auto is
bedoeld voor actieve gebruikers. Het ontwikkelen van
een auto met MPV-kwaliteiten verpakt in een compac
te koets stond centraal. De ruime binnenmaten van de
Picanto maken hem tot klasseleider op het gebied van
interieurruimte. Hoofdruimte is zowel op de voorstoe-
len als op de achterbank volop aanwezig. En hoewel
het in dit segment wel eens anders is, hebben de
achterbankpassagiers voldoende schouder- en been
ruimte. Door de standaard vijf deuren biedt de auto
ook een makkelijke instap naar achteren. In het inte
rieur bevinden zich niet minder dan achttien opberg
ruimten. De middenconsole herbergt twee bekerhou
ders, waarvan er een kan worden vervangen door een
asbak. Aan weerszijden van het stuurwiel bevinden
zich twee forse bergvakken en ook de achterpassagiers
hebben voldoende opbergruimten onder handbereik.
Beide voorstoelen bevatten vakken om boeken en bla
den in op te bergen, evenals de voorportieren. In de
ruime kaartvakken kan men allerhande spullen kwijt.
Op de luxere versies is zelfs voorzien in een vakje voor
een zonnebril. De lade onder de passagiersstoel com
pleteert het aantal opbergmogelijkheden in het inte
rieurvan de Picanto. Met de rugleuning van de achter
bank overeind meet de bagageruimte 157 liter. Met de
rugleuning neergeklapt is dat maar liefst 882 liter. De
achterklep opent niet alleen hoog, hij is ook riant van
formaat waardoor de belading soepel verloopt. De
rugleuning van de tweede zitrij kan in de verhouding
60:40 worden neergeklapt. De stoelen kunnen in
zeven verschillende configuraties worden versteld,
teneinde de gebruiker de keuze te bieden tussen rian
te zitposities voor de passagiers of juist veel bagage
ruimte. Of wellicht een compromis.
Noviteiten
De Picanto biedt tal van noviteiten die de comfortbele-
ving verbeteren. De auto bezit veel technologieën -
sommige zichtbaar, andere onzichtbaar - die het rijple
zier op een hoger niveau brengen. Zofieeft het hand
bediende verwarmingsysteem grote, makkelijk bedien-
bare knoppen, een automatische ontwasemer en een
geurfilter. De auto is standaard voorzien van twee luid
sprekers voorin die zorgen voor een uitstekende
geluidskwaliteit. Kia heeft een traditie inzake value for
money en de Picanto maakt dit meer dan waar.
Audi 80 2.0E
groen met.
1992
Citroen Saxo 1.6 VTR
blauw met.
1997
Seat Marbella
rood
1996
Opel Vectra 2.0i 5-drs. Sport
zwart met.
1994
Nissan Micra 1.3 GX
groen met.
1996
Daihatsu Cuore Sport
rood
1998
Opel Astra 5-drs 1.616V Pearl
'blauw met.
2000
Ford Fiesta 1.11
wit
1992
Ford Escort Station 1.6i airco
rood met.
1999
Volkswagen Polo 1.4i Milestone
zwart met.
1998
Opel Vectra Station 1.6i 16V airco
grijs met.
1998
2.950,-
7.250,-
2.000,-
3.000,-
4.950,-
5.200,-
10.750,-
1.000,-
8.500,-
7.250,-
9.950,-
(fNationale Auto Pas
j o e 7 1
De Rooij Autotechniek
Zuidplasstraat 1A
2751 GL Moerkapelle
Telefoon: 079 - 593 6028
Auto's boven 4.500,- minimaal 6 maanden
BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt
Bij ieder onderzoek wordt het opnieuw bewezen: Toyota's zijn door en door
betrouwbaar in gebruik. Bij het Duitse TüV-onderzoek - zo ongeveer het grootste
ter wereld - blijkt bijvoorbeeld dat Toyota telkens weer de topposities behaalt.
Vandaar dat iedereen die uit is op een probleemloze occasion graag wil
kiezen voor een Toyota 1st Class Occasion. Niet iedere Toyota wordt zomaar
een 1st Class Occasion. Deze bijzondere categorie gebruikte Toyota's, is voorbe
houden aan auto's die aan de hoogste eisen voldoen, dus bijvoorbeeld nooit
meer dan 150.000 km op de teller hebben staan en nooit ouder zijn dan 7 jaar.
En alleen te verkrijgen zijn bij speciaal geselecteerde Toyota dealers.
Uitvoering
Km Kleur Prijs
Starlet
1.3i, metallic
1997
48.000
groen
6.900,=
1.3 GU, AUTOMAAT, 5 drs.
1999
42.000
rood
9.600,=
Yaris
1.3 16V WT-i LUNA, 5 drs.
2001
14.000
blauw
12.500,=
1.3 16V WT-i LUNA
2001
5.500
rood
12.400,=
Yaris Verso
1.3 16V WT-i LUNA, airco
2002
3.000
blauw
16.500,=
Corolla
1.6 HB G6, airco
2001
26.000
rood
15.000,=
1.3 LB LUNA, airco
1999
53.000
blauw
10.250,=
1.6'LB TERRA+, airco
1998
92.000
zilver
7 900,=
Avensis
1.6 16V Sedan TERRA, airco
1999
70.000
rood
11900,=
1.8 16V Sedan SOL, airco
1999
66.000
zwart
13.100,=
RAV4
2.0 SOL 5 drs. DEMO
2002
22.000
groen
31 900,=
Land Cruiser 90 3.4 V6 Exec., 5 drs. geel kent.
90 3.0 TD AUT., 5 drs. grijs kent
90 3.0 TD, 3 drs. grijs kent.*
2002
2000
2000
52.000
162.000
73.000
groen
groen
groen
39.500,=
25.500,='
24.500,='
exd. btw)
Prijs- en zetfouten voorbehouden.