Hl D 1st Class Occasions C=ÜJ=ilF^-irJ \^E=D EEN KLEINE AUTO MET GROTE IDEEËN KIA OPENT DE AANVAL MET DE PICANTO Autotechniek leenautcTbeschikbaar. rppi^=;ii—ii pagina 18 Hart van Holland 17 september 2003 HMM1 SilëSÉl KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS! liG llOOIJ ONDERHOUDEN TOYOTA. OOK GEBRUIKT DE BESTE AUTO TER WERELD Kijk voor ons complete aanbod occasions op: www.toyota-waddinxveen.nl Van Leeuwen ^toyota Coenecoop 260, Waddinxveen, 0182-621 800 ■n Wereld van ver»rou*< TEVENS UW ADRES VOOR De nieuwe Picanto is het nieuwste wapenfeit in het modellenoffensief dat Kia met toppers als de Soren- to is begonnen. Met de Picanto treedt Kia het A-seg- ment binnen met een prachtig vormgegeven auto. De Picanto valt op door zijn jonge design en zet nieuwe standaards in het A-segment qua veiligheid en binnenruimte. Natuurlijk komt dit alles met Kia's traditionele sterke punt 'value for money". De Picanto is een cruciaal model bij het verbeteren van de kracht van het merk Kia en het behalen van Kia's doelstelling om de verkopen in Europa te ver drievoudigen in 2005. Kia Nederland verwacht dat het model ook in Nederland een van de drijvende krachten zal zijn van de groei van het marktaandeel van Kia in Nederland. Kia verwacht een verkoop van 6.500 Picanto's op jaarbasis. Gezien de introductie in mei 2004, is de verwachting voor dat jaar 3.250 stuks. De Picanto blinkt uit door zijn leuke vormgeving. Jeugdigheid, sportiviteit en vriendelijkheid zijn de kenmerken van de Picanto. Het design straalt kracht uit door zijn naar achteren aflopende daklijn, de oplopende accenten in de achterdeur en de promi nente achterlichten. Qua veiligheid zet de Picanto nieuwe standaards in het A-Segment. Zo zal de auto niet alleen standaard uitgerust zijn met ABS en EBD (elektronische remkrachtdistributie). De Picanto zal ook als enige auto in het A-segment standaard zijn uitgerust met vier schijfremmen rondom. Kia bezui nigt niet op veiligheid, zelfs niet op zijn meest betaalbare model. Verder geeft dit ook het constant hogere technische niveau van Kia aan. De Picanto is in het A-segment de ruimste auto. De SA biedt voor met 1.041 mm de meeste beenruimte in zijn segment en behoort ook met een hoofdruimte van 1.003 mm tot een van de besten in het segment. Verder is de auto zeer praktisch met vijf deuren. Makkelijk als er jonge kinderen vervoerd moeten worden. Naar wens kan de tweede zitrij van een bank in twee separate stoelen veranderd worden. De achterbank is in twee delen neerklapbaar in de verhouding 60:40. Er is 157 liter aan bagageruimte beschikbaar. Met de achter bank neergeklapt ontstaat 882 liter laadruimte. Genoeg voor twee mountainbikes of een groot gedeelte van de campingbenodigdheden. Met een verbruik van 1 liter op 18,5 km gaat de Picanto aan kop wat betreft zuinigheid. Niet minder belangrijk is zijn geringe uitstoot van schadelijke stoffen. De auto wordt aangedreven door een 11 -liter viercilindermo- tor, goed voor 64 pk. De koper heeft de keuze uit een LX, een luxere LX en een zeer luxueuze EX-uitvoe- ring. In 2005 introduceert Kia een Picanto met diesel motor (70 pk). Deze ultrazuinige motor zal de aan trekkingskracht van de auto nog verder verhogen. Exterieur Voor de Kia Picanto is een duidelijk Europese stijl nagestreefd. Designer Kang Lee heeft het model een fris uiterlijk gegeven. De Picanto heeft strakke lijnen die aan de smaak en wensen van de veeleisende Europeaan tegemoet komen. Het front oogt stoer met de grille en de verticale spijlen. Grote koplamp units met geïntegreerde knipperlichten geven de Picanto een volwassen voorkomen. Van de zijkant gezien is de Picanto stijlvol. Het hoge dak verraadt de overeenkomst met een MPV. Aan de achterzijde zijn het bovenal de grote achterlichtunits die de aan dacht opeisen. De richtingaanwijzers aan de achter zijde zijn voorzien van wit glas voor een frisse look. Boven in de forse achterklep zit een goed zichtbaar derde remlicht. De buitenspiegels zijn bij de EX-uit- voering in de carrosseriekleur gespoten. Interieur Het interieur mixt functionaliteit met ergonomie. Door de two-tone bekleding en afwerking ademt het inte rieur stijl en comfort, wat zorgt voor een unieke rijer varing. De bedieningselementen zijn goed gepositio neerd, wat de ergonomie ten goede komt. Mede door een groot glasoppervlak is het interieur licht en ruim. Veelzijdigheid en ruimte Veelzijdigheid was eveneens een belangrijk punt tij dens de ontwikkeling van de Picanto. De auto is bedoeld voor actieve gebruikers. Het ontwikkelen van een auto met MPV-kwaliteiten verpakt in een compac te koets stond centraal. De ruime binnenmaten van de Picanto maken hem tot klasseleider op het gebied van interieurruimte. Hoofdruimte is zowel op de voorstoe- len als op de achterbank volop aanwezig. En hoewel het in dit segment wel eens anders is, hebben de achterbankpassagiers voldoende schouder- en been ruimte. Door de standaard vijf deuren biedt de auto ook een makkelijke instap naar achteren. In het inte rieur bevinden zich niet minder dan achttien opberg ruimten. De middenconsole herbergt twee bekerhou ders, waarvan er een kan worden vervangen door een asbak. Aan weerszijden van het stuurwiel bevinden zich twee forse bergvakken en ook de achterpassagiers hebben voldoende opbergruimten onder handbereik. Beide voorstoelen bevatten vakken om boeken en bla den in op te bergen, evenals de voorportieren. In de ruime kaartvakken kan men allerhande spullen kwijt. Op de luxere versies is zelfs voorzien in een vakje voor een zonnebril. De lade onder de passagiersstoel com pleteert het aantal opbergmogelijkheden in het inte rieurvan de Picanto. Met de rugleuning van de achter bank overeind meet de bagageruimte 157 liter. Met de rugleuning neergeklapt is dat maar liefst 882 liter. De achterklep opent niet alleen hoog, hij is ook riant van formaat waardoor de belading soepel verloopt. De rugleuning van de tweede zitrij kan in de verhouding 60:40 worden neergeklapt. De stoelen kunnen in zeven verschillende configuraties worden versteld, teneinde de gebruiker de keuze te bieden tussen rian te zitposities voor de passagiers of juist veel bagage ruimte. Of wellicht een compromis. Noviteiten De Picanto biedt tal van noviteiten die de comfortbele- ving verbeteren. De auto bezit veel technologieën - sommige zichtbaar, andere onzichtbaar - die het rijple zier op een hoger niveau brengen. Zofieeft het hand bediende verwarmingsysteem grote, makkelijk bedien- bare knoppen, een automatische ontwasemer en een geurfilter. De auto is standaard voorzien van twee luid sprekers voorin die zorgen voor een uitstekende geluidskwaliteit. Kia heeft een traditie inzake value for money en de Picanto maakt dit meer dan waar. Audi 80 2.0E groen met. 1992 Citroen Saxo 1.6 VTR blauw met. 1997 Seat Marbella rood 1996 Opel Vectra 2.0i 5-drs. Sport zwart met. 1994 Nissan Micra 1.3 GX groen met. 1996 Daihatsu Cuore Sport rood 1998 Opel Astra 5-drs 1.616V Pearl 'blauw met. 2000 Ford Fiesta 1.11 wit 1992 Ford Escort Station 1.6i airco rood met. 1999 Volkswagen Polo 1.4i Milestone zwart met. 1998 Opel Vectra Station 1.6i 16V airco grijs met. 1998 2.950,- 7.250,- 2.000,- 3.000,- 4.950,- 5.200,- 10.750,- 1.000,- 8.500,- 7.250,- 9.950,- (fNationale Auto Pas j o e 7 1 De Rooij Autotechniek Zuidplasstraat 1A 2751 GL Moerkapelle Telefoon: 079 - 593 6028 Auto's boven 4.500,- minimaal 6 maanden BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt Bij ieder onderzoek wordt het opnieuw bewezen: Toyota's zijn door en door betrouwbaar in gebruik. Bij het Duitse TüV-onderzoek - zo ongeveer het grootste ter wereld - blijkt bijvoorbeeld dat Toyota telkens weer de topposities behaalt. Vandaar dat iedereen die uit is op een probleemloze occasion graag wil kiezen voor een Toyota 1st Class Occasion. Niet iedere Toyota wordt zomaar een 1st Class Occasion. Deze bijzondere categorie gebruikte Toyota's, is voorbe houden aan auto's die aan de hoogste eisen voldoen, dus bijvoorbeeld nooit meer dan 150.000 km op de teller hebben staan en nooit ouder zijn dan 7 jaar. En alleen te verkrijgen zijn bij speciaal geselecteerde Toyota dealers. Uitvoering Km Kleur Prijs Starlet 1.3i, metallic 1997 48.000 groen 6.900,= 1.3 GU, AUTOMAAT, 5 drs. 1999 42.000 rood 9.600,= Yaris 1.3 16V WT-i LUNA, 5 drs. 2001 14.000 blauw 12.500,= 1.3 16V WT-i LUNA 2001 5.500 rood 12.400,= Yaris Verso 1.3 16V WT-i LUNA, airco 2002 3.000 blauw 16.500,= Corolla 1.6 HB G6, airco 2001 26.000 rood 15.000,= 1.3 LB LUNA, airco 1999 53.000 blauw 10.250,= 1.6'LB TERRA+, airco 1998 92.000 zilver 7 900,= Avensis 1.6 16V Sedan TERRA, airco 1999 70.000 rood 11900,= 1.8 16V Sedan SOL, airco 1999 66.000 zwart 13.100,= RAV4 2.0 SOL 5 drs. DEMO 2002 22.000 groen 31 900,= Land Cruiser 90 3.4 V6 Exec., 5 drs. geel kent. 90 3.0 TD AUT., 5 drs. grijs kent 90 3.0 TD, 3 drs. grijs kent.* 2002 2000 2000 52.000 162.000 73.000 groen groen groen 39.500,= 25.500,=' 24.500,=' exd. btw) Prijs- en zetfouten voorbehouden.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2003 | | pagina 18