D MEER KRACHT EN NIEUW UITERLIJK JAAP EINDHOVEN A.daerKRAATS C=Ui=iii=nr ^T^Tr=n r^nsïipi^u—nc=.|^ SUZUKI GRAND VITARA XL-7 k ALS SCHADEHERSTEL OOK ECHT HERSTÈL MOET ZIJN... M53® A.dIrKRAATS Mm /qmZ,, Z7 OOK ADVERTEREN IN HART VAN HOLLANDS AUTOWERELD? pagina 22 Hart van Holland 3 december 2003 - AUTOBEDRIJF HEIV1INK I STEK AUTO AIRCO AUTOSCHADE Zoals er garages zijn voor pan ne, zo zijn er FOCWA bedrijven voor schadeherstel. Wij zijn zo'n FOCWA-bedrijf.Met goed opgeleide vakmensen. Speciale apparatuur. Wij herstellen per fect konform fabrieksspecifi- caties. Met originele onderde len. Allemaal voor uw veiligheid. Dus als schadeherstel ook echt herstèl moet zijn, breng dan uw schade-auto rechtstreeks naar ons, dan krijgt u ook nog eens 2 jaar garantie. vervangende auto beschikbaar Bredeweg 96 - Zevenhuizen Tel. 0180-631666 BEL 0180-632289 VOOR MEER INFORMATIE p-. verkoop onderhoud reparatie schade taxatie apk gespecialiseerd in Nissan De grandeur straalt af van de Suzuki Grand Vitara XL- 7. Dankzij nieuwe koplampen, een gewijzigde bumper, een met chroom getooide grille en een nieuw dashbo ard komt het vlaggenschip van Suzuki nog representa tiever voor de dag. De auto wint overigens ook aan daadkracht. Het stoere en tegelijk chique uiterlijk met veel chro men accenten vormt het visite-kaartje van de Grand Vitara XL-7. Hij is ontworpen en bedoeld voor mensen die een representatieve, comfortabele en bovenal ruime auto zoeken en daarbij de extra trekkracht ver langen van een inschakelbare vierwielaandrijving. De vierwielaandrijving kan tijdens het rijden (tot 100 km/u) worden ingeschakeld. De XL-7 is leverbaar als 5- zitter met twee zitrijen, maar ook met drie zitrijen zodat 7 inzittenden een comfortabele plaats kunnen vinden. Luxe staat in alle opzichten centraal, wat onder meer blijkt uit de complete uitrusting en het stijlvolle dash board. De centrale console schittert als huisvesting voor de audio en voor de bediening van verwarming en ventilatie met drie handige en chique draaiknop- pen. Airconditioning op de Grand Vitara XL-7 2.0 TDi zorgt voor een aangenaam klimaat. De XL-7 2.7 V6 is bovendien uitgerust met een volautomatische climate control. De zijruiten vóór zijn elektrisch te bedienen, evenals de buitenspiegels. Verder heeft de XL-7 centra le deurvergrendeling met afstandsbediening en cruise control aan boord. Tot de uitrusting behoren ook licht metalen wielen, groengetint glas, armsteunen op de voorstoelen en een 12-voltaansluiting achterin. Veiligheid De Grand Vitara XL-7 biedt de top in veiligheid. De car rosserie en het chassis zijn op een aantal punten extra versterkt om de krachten van een botsing van voren of van achteren goed te kunnen opvangen en letsel te beperken. In de portieren zitten stalen profielen die bescherming bieden bij een aanrijding in de flank. Voorin heeft de auto twee grote airbags, die nauw samenwerken met de van spanners voorziene veilig heidsgordels. Veiligheid begint echter met het voorkómen van een aanrijding. Op dat vlak is de XL-7 eveneens prima toe gerust. In de eerste plaats zorgt de hoge zitpositie voor goed zicht op de weg. Bij een noodstop grijpt het tot de standaarduitrusting behorende ABS snel in. Aan het ABS is EBD toegevoegd. Dit staat voor Electronic Brake- force Distribution. Het systeem verdeelt remkrachten, afhankelijk van de belading, tussen vóór- en achter wielen zodat de stabiliteit gewaarborgd blijft. Motoren Als het op snelheid en uithoudingsvermogen aankomt, staat de Grand Vitara XL-7 zijn mannetje. De beproef de 2.7 DOHC V6-benzinemotor levert nu 135 kW/184 pk bij 6.000 toeren per minuut. De Grand Vitara XL-7 is nu ook verkrijgbaar met een krachtige 2.0-liter-turbo- dieselmotor van 80 kW/109 pk. Deze viercilinder is voorzien van een intercooler en common rail brand stofinspuiting. Dit systeem zorgt voor een zeer volledi ge verbranding doordat het de dieselolie rechtstreeks en onder zeer hoge druk in de cilinders spuit. Daarmee pakken verbruik en emissie (ook die van kooldioxide) beduidend lager uit, mede doordat het inspuitmoment en de geïnjecteerde hoeveelheid brandstof elektro nisch worden geregeld. Beide krachtbronnen hebben vier kleppen per cilinder en blinken uit door hun grote trekkracht. De V6 levert 2S0 Nm (was 231) bij 3.300 toeren per minuut. De 2.0 TDI komt aan 270 Nm bij slechts 1.750 toeren per minuut. In beide gevallen is er dus ruimschoots voldoende kracht voorhanden voor probleemloos rijden in zwaar terrein, voor een vlotte snelwegrit of voor het trekken van een trailer met een geremd gewicht tot 1.850 kg. De V6 is nu gekoppeld aan een elektronisch gestuurde vijftrapsautomaat. Een hand-geschakelde vijfversnel lingsbak is er als optie. De 2.0 TDI is standaard uitge rust met een handbak en is optioneel met automaat verkrijgbaar. De automaat beschikt over moderne elektronica. Door de uitgekiende schakelprogramma's levert de automaat ook een optimaal laag brandstof verbruik op. Er is keuze uit de programma's Normal en Power. Een sensorgestuurd controlesysteem voorkomt hinderlijk heen en weer schakelen tussen twee versnel lingen tijdens bergopwaarts rijden. Bergafwaarts past hetzelfde systeem het schakelpatroon aan op het gebruik van de remmen. Drive Select 4x4 Een soepel en tegelijk stevig onderstel en het Drive Select 4x4-systeem brengen de aandrijfkracht over op het asfalt of de onverharde weg. De voorwielophan ging is onafhankelijk met McPherson-veerpoten. De behuizingen daarvan zijn aan de boven-zijde door een stalen staaf met elkaar verbonden. Deze constructie onderdrukt torsie en verhoogt de stuurprecisie. De achteras is vijfvoudig aan het chassis opgehangen voor een stabiele, voorspelbare en vertrouwde wegligging. De lichtmetalen 16-inch-wielen met brede banden zor gen voor optimale grip. De Grand Vitara XL-7 biedt in zijn nieuwe gedaante het uiterlijk, het vermogen en de finesse voor dagelijks gebruik zowel als voor uitdagen de trips in de vrije tijd. stfxirxtU ét OnderkottA AlU Merken txüTfCttw Erkend bedrijf: z.evennuizery LID VAN DE NEDERLANDSE VERENIGING VAN ONDERNEMERS IN HET CARROSSERIEBEDRUF

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2003 | | pagina 22