Bouwhof Zoetermeer biedt 25 jaar vriendelijke veelvoud m BOUWHOF 0 'M'. Welke? KOMT DAT ZIEN! BOUW L l 1 0 ilSl hlot) v,j5\ M. B m DE BOUWHOF werkelijk alles voor de vakman en doe-het-zelver! 12-2-1979 12-2-2004 BI.J W IV* v a Dit vieren wij uiteraard met u als trouwe klant. Vanaf 12 februari iedere maand 25 actie-artikelen met 25% korting cuOteb wwi de doe-tiet-feCv&if Hart van Holland 11 februari 2004 pagina 7 ■lllliBI 3C Door Frits Bromberg Zoetermeer - "Wanneer mensen door de bomen het bos niet meer zien, heb ik de mensen in dienst die net zo lang blijven doorvragen, tot die klant naar huis gaat met precies dat product waarvoor hij kwam. Mijn bedoeling is, dat de mensen hier terugkomen. Voor iets nieuws dan. Niet met een artikel dat achteraf niet de bedoeling was." Aldus Dirk Huurman, directeur en eigenaar van de Bouwhof, die dit grote bedrijf in bouwmateriaal per 12 februari 1979 bestiert met hulp van twee zoons. "Niet meer met m'n broer Joop, die zich vorig jaar om gezondheidsredenen moest terugtrek ken en het 25-jarig bestaan 12 februari niet meer actief kan meemaken." Huurman heeft zich in een kwart eeuw een uitstekende naam verworven met inmiddels 65 man/vrouw in dienst. "Veel ouderen, die weten waar ze het over hebben, als een klant met technische problemen of vragen zit. Dat moet ook wel. Natuurlijk weet ik, dat er andere bedrijven zijn in bouwmaterialen waar de mensen hun werk goed doen. Maar om de een of andere reden doe ik het misschien toch net een beetje beter. Anders zou ik niet weten, waarom ik klanten heb in Rotterdam en Utrecht en in al die gemeenten daartussen." Dat 'net een beetje beter' heeft wel degelijk een verklaring. Huurman: "Heeft een collega veel badkranen, Wie de Bouwhof telefonisch benadert, krijgt al een indruk van de omvang van dit bedrijf: de beller dient een keuze te maken uit een menu van mogelijk heden. Huurman: "Even uit m'n Altijd grote drukte op het voorterrein isayr''"' Wat, als iemand een huis koopt waarvan de vorige eigenaar dacht een prima keuken of badkamer te hebben en de nieuwe eigenaar er modernere ideeën op na houdt? Huurman: "Dan komen de mensen bij ons, om te bemerken dat de tijd toch niet heeft stilgestaan. Een bad blijft een bad, daar kom ik niet aan. Maar een bad van 25 jaar geleden is niet te vergelijken met wat thans wordt aangeboden. Om nog van keukens te zwijgen. Vroeger zette je een pan op een pitje of een elektrische kookplaat en dat was het wel zo'n beetje. Dat is niet meer zo. Bij de inrichting van een nieuwe keuken heb je tegenwoordig weldegelijk deskundige hulp nodig. En wellicht zit daar ook onze kracht: Bij de kassa's krijgt de klant de juiste verkoper aangewezen voor het beste advies. om onverwachte probleempjes te voorkomen. Huurman: "Maar we merken wel, dat het economisch in Nederland de laatste tijd niet zo heel goed loopt. Niet dat we er minder klanten door krijgen. Ze zijn wel Eigenaar/directeur Dirk Huurman: "Altijd druk ik heb er altijd méér. En dat geldt voor alles. Daar kleeft natuurlijk dit gevaar aan, dat mensen bij al die keus besluiteloos worden. Om bij die bad- kraan te blijven: maak maar eens de juiste keus tussen een kraan van 20 en een van 200 euro en alles wat daartussen zit. Nee, ze lopen niet gillend gek de deur uit. In samenspraak met een advi serende verkoper komt hij precies terecht bij de kraan, waar hij al jaren om te springen zat Nooit ge zeur achteraf." hoofd. Het gaat om sanitair, kasten, sleutels en het maken ervan, deuren, hout, ijzerwaren, gereedschap en elektronica. En de bezorgafdeling natuurlijk, want we leveren elk artikel desgewenst bij de klant aan huis af, binnen en buiten Zoetermeer. Tegen meerprijs wordt alles ook geïn stalleerd, want ook daar heb ik m'n mensen voor." De aanschaf van een boormachine levert niet veel problemen op. De techniek is veranderd, maar niet dramatisch en Huurman zelf geeft nog steeds de voorkeur aan oud en ver trouwd. "Was de behuizing vroeger van aluminium, dat is nu plastic. Zo'n ouder apparaat ging niet stuk, dat plastic van nu is goedkoper, maar als je dat laat vallen zit er wel een scheur in." Mogelijk doemen de grote problemen pas op, bij de aanschaf van goederen, die een mensenleven bestrijken. Via lange lanen biedt de Bouwhof een indrukwekkend en veelzijdig assortiment. wij bieden die hulp. Mijn mensen kijken niet naar de portemonnee van de klant, maar naar wat zijn bedoeling is. En natuurlijk, voor zover het budget toelaat." Huurman stuurt dan ook de juiste verkoper naar de juiste persoon, voorzichtiger geworden bij hun aanschaf. Ik bedoel: de gouden kraan van vroeger mag nu van zilver zijn." De Bouwhof viert het 25-jarig bestaan niet met veel lawaai. Huurman: "Tekenwedstrijden, een kleine attentie, dat is het wel zo ongeveer." 11111111:1! MUI li 25 JAAR! Openingstijden: Ma 8.00 - 17.30 uur Di 8.00 - 17.30 uur Wo 8.00 - 17.30 uur Do 8.00 - 17.30 uur Vr 8.00 - 21.00 uur za 8.00 - 17.00 uur HO Edisonstraat 111 - Zoetermeer (industrieterrein Zoeterhage) - Tel. (079) 331 07 00 Internet: www.bouwhof.nl J

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2004 | | pagina 7