[ÏÜoordegraafl
Waddinxveen
1
^77
Noordegraaf Waddinxveen
De Rooij
Autotechniek
Fiat Seicento I.li Sporting
Limited Edition
7.950,-
CADDY COMBI LIFE: SPORTIEF El\l RUIM
pagina 24 Hart van Holland 20 oktober 2004
KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS!
11 II TEVENS UW ADRES VOOR
i<»
RIJ OP ZEKER, RIJ NAAR NOORDEGRAAF
CITROEN OCCASIONS:
OCCASIONS ANDERE MERKEN
Mei-2001, 22.800 kmgeel
stuurbekrachtiging, lm velgensportstoelen
Bekijk onze internetsite: www.noordegraaf.citroen.nl
Coenecoop 143 - Waddinxveen - Telefoon 0182 - 621999
Openingstijden: Maandag-vrijdag 08.00-18.00 uur.
Zaterdag 09.00-17.00 uur
"ETEC VACUVIN" VICE-KAMPIOEN
IN BMW MC GREGOR CUP 2004
VOLKSWAGEN PRESENTEERT NIEUWE CONCEPTCAR IN HANNOVER: j
ONDERHOUD EN
REPARATIE.
LEENAUTO BESCHIKBAAR.
Ford Escort Station 1.6i 16V rood 1994
Ford Escort 1.6 5 drs. blauw met. 1996
Ford Fiesta 1.1 i CLX blauw 1995
Opel Astra Station 1.6i 16V Club blauw met. 1999
Opel Corsa Sport airco zwart 1999
Opel Vectra 1,6i 16V rood met. 1996
Opel Vectra 1,8i paars met. 1992
Opel Vectra 2.Oi Sport zwart met. 1994
Opel Vectra Station Sport 1.8 16V zilver met. 2001
Seat Arosa 1,4i blauw met. 1999
VWPolo1.4i blauw/paars 1997
VW Vento 1.6 i Atlanta blauw 1996
Seat Cordoba Vario 1.6 SXE blauw met. 1999
Suzuki Alto 1.0 Spirit blauw met. 1997
2.950,-
3.950,-
2.750,-
7.250,-
6.950,-
3.950,-
1.000,-
1.500,-
12.450,-
7.450,-
4.950,-
3.750,-
8.250,-
3.950,-
(jNationale Auto Pas
i«Ml
Kilometerteller Certificaat
De Rooij Autotechniek
Zuidplasstraat 1A
2751 GL Moerkapelle
Telefoon: 079 - 593 6028
Auto's boven 4.500,- minimaal 6 maanden
BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt
Een greep uit de zekerheden van Noordegraaf:
Citroen snelservice Mtj-d rujme keus occasions
GrTLeZ\Ubeurt Occasions in alle prijsklassen
onderhoudsbeurt ,nruil en verkoop van alle merken
Telefooninbouw-specialist loVAG-garantie
AX l.Oi Escapade
04-1993
Rood
1.950,-
AX l.li TGS
01-1994
Met. Groen
2.950,-
Zonnedak, centrale vergrendeling
Saxo 1.4i 3drs
06-1997
Met. Groen
4.950,-
Saxo 1.4i VTS Asics 3drs
02-2001
Zwart
8.950,-
Airco, radio/CD speler
Saxo 1.4i VTS 3drs
01-2003
Met. Blauw
10.950,-
LM velgen
ZX 1.6i Break Tentation
07-1997
Met. Zilver
5.750,-
Stuurbekrachtiging, radio/CD speler
Xsara 1.4i Beriine
09-1998
Met. Groen
7.950,-
Xsara 1.4i Beriine
01-1998
Met. Groen
7.950,-
Xsara 1.6i Break Automaat
01-2000
Met. Zilver
11.500,-
Airconditioning
Xsara Picasso 1.8i 16v
05-2000
Met. Zilver
11.950,-
Airconditioning
Xsara Picasso 1.8i 16v
11-2000
Met. Rood
11.950,-
Xsara Picasso 1.8i 16v
11-2000
Met. Blauw
12.950,-
Xsara Picasso 1.6i
08-2001
Met. Rood
14.950,-
Airconditioning, radio/CD speler
Xsara Picasso 1.8i 16v
03-2000
Met. Grijs
14.500,-
Airconditioning
Xsara Picasso 1.8i 16v
01-2002
Met. Zilver
15.950,-
Airconditioning
Xsara Picasso 2.0 HDl
03-2001
Met. Grijs
17.950,-
Airconditioning, CD speler
Xantia 1.8i 16v Beriine
03-1997
Met. Groen
5.500,-
Airconditioning
Xantia 2.0i-16v Break
03-1997
Rood
5.500,-
Xantia 1.8i 16v Beriine
01-1998
Rood
5.950,-
Airconditioning, LPG G3
Xantia 1.9 SD Beriine
08-1997
Met. Groen
6.950,-
Airconditioning
Xantia 1.8i 16v Beriine
02-1998
Met. Groen
8.500,-
Airconditioning
C5 3.0i V6 Beriine Exclusie
04-2001
Met. Blauw
25.950,-
Leer, automaat, airconditioning, radio/CD
C5 2.0i 16v Beriine Prestige
02-2002
Met. Zilver
18.950,-
LM velgen, CD wisselaar, airconditioning
C5 2.0i 16v Beriine Prestige
07-2001
Met. Blauw
16.950,-
Airconditioning, radio/CD speler
C5 1.8i 16v Beriine Seductio
10-2002
Zwart
15.950,-
Airconditioning
XM 2.0i 16v Beriine SX
09-1994
Met. Zilver
2.950,-
Berlingo 1.9D
01-1999
Wit
4.750,-
excL BTW, Grijs kenteken
Jumper 31C 2.5DSL
01-1996
Wit
6.500,-
excl. BTW, KOELWAGEN, grijs kenteken
Jumpy 1.9D
02-2000
Wit
7.950,-
excL BTW, Grijs kenteken
Fiat Punto l.li S
06-1995
Met. Groen
3.450,-
Opel Omega 2.0i
06-1995
Met. Grijs
3.750,-
Peugeot 405 1.8i Air-line
08-1995
Met. Rood
3.950,-
Airconditioning, LM velgen
Peugeot 306 1.4i Sedan
01-1996
Met. Blauw
4.950,-
Belfort uitvoering
Peugeot 306 1.8i 16v Sedan
06-1997
Met. Blauw
5.950,-
Renault Twingo 1.2i Air
07-1998
Met. Groen
5.950,-
Canvas schuif dak
Fiat Seicento l.li F187
01-2001
Rood
6.250,-
LM velgen
Fiat Seicento lJi F187
01-2001
Rood
6.750,-
LM velgen
Fiat Punto 1.2i 16v ELX
12-1999
Met. Blauw
7.500,-
Smart 40Kw Pulse
08-2001
Met. Zilver/geel
7.950,-
LM velgen, half automaat
Smart 40Kw Passion
07-2002
Met. BUzilver
9.950,-
Airconditioning, LM velgen, half automaat
Opel Vectra wagon 2.0 DTi
05-1999
Met. Zilver
10.950,-
Airconditioning, LM velgen
Suzuki Jimny Ui JLX
11-2001
Met. Groen
11.950,-
Airconditioning
Lancia Lybra 1.8i
01-2000
Met. Grijs
11.950,-
Airconditioning;
Ford Fusion 1.6i 16v Trend
02-2003
Met. Groen
14.500,-
Mercedes Benz C 200 CDi
08-1998
Met Grijs
14.950,-
BMW 330i Sedan Automaat
06-2001
Met. Zwart
32.500,-
Airconditioning, leer, telefoon, LM velgen
Zandvoort, het laatste evenement in 2004 uit een serie
van 7 in BMW Mc Gregor Cup. Na het teleurstellende
resultaat in Oschersleben, waar het team was uitge
vallen, stond ETEC VacuVin op een 4de plaats in het
algemeen klassement. Robert de Graaff en Philippe
Ribbens beide uit Zevenhuizen konden nog 2de wor
den in het kampioenschap maar een 3de plaats lag
meer voor de hand. Alles moest dan wel meezitten
want de concurrentie loog er niet om. Op de 2de
plaats stond het team Reescarl met de rijders Donald
Molenaar en Jon Kok. Op drie stond het team Mc Gre-
gorl met de rijders Tom Coronel en Raymond Coronel
en MDM GijssenA/erheul had het kampioenschap al
zeker gesteld.
Door de natte baan in de vrije training moest Ed
Hemink, die zorgt voor de technische ondersteuning
van het team, gelijk aan de slag om de regenveren te
monteren en de setting van de auto te wijzingen. Een
4de tijd was het resultaat. Net voor de kwalificatie
koos het team weer voor de droogweersetting omdat
de baan was opgedroogd. Ed kon weer aan de bak
om de auto terug te bouwen dit hadhij in een zeer
rap tempo voor elkaar en Philippe kon de baan op
voor de kwalificatie. Fielaas werd philippe in z'n 'fly
ing lap' meerdere keren gehinderd door andere deel
nemers waardoor hij geen snelle ronde op de klokken
kreeg. Een 10de tijd was het resultaat. De dag bestond
nog uit twee wedstrijden. Een 1 uur race en een 2 uurs
race.
Bij de eerste race nam Philippe de start v >or zijn reke
ning. Hij wilde tenslotte nog wat goedr aken. Vanaf
de 5de startrij vertrok Philippe racel to«.n de lichten
op groen sprongen. Dat hij goed naar de DTM race op
Zandvoort had gekeken bleek in de Tarzanbocht. Met
een prachtige uitrem-actie buitenom wist hij, net als
Cristiaan Albers deed tijdens de DTM op Zandvoort, 4
auto's te passeren. Vanaf dat moment kon Philippe op
kleine afstand van de nummers 1,2 en 3 volgen tot de
wissel. De wissel vond precies na 20 minuten plaats in
een code-60 (neutralisatie tijdens ongeval iedereen
moet 60 km p/u rijden). De snelle wissel was zeer
voordelig voor ETEC VacuVin maar wel vroeg. Toen
Robert voor de laatste 40 minuten de pit uitreed lag
het team op een 10de plaats. Maar al snel gingen
andere teams wisselen. Hierdoor kwam ETEC VacuVin
steeds verder naar voren. Na 20 minuten lag Robert
met een grote voorsprong op positie 1. Het team
besloot heel wijselijk te consolideren, geen risico
gewoon uitrijden. Met een voorsprong van meer dan
25 seconden werd ETEC VacuVin als eerste afgevlagd.
Zoals afgesproken zou Robert de tweede race starten.
De overwinning in racel leverde behalve punten ook
de "pole" voor race twee. Vanaf een eerste startposi
tie sprong Robert uit de startblokken. Alleen Tom
Coronel was beter weg en zat vrijwel direct op de
achterbumper van de ETEC VacuVin auto. Robert
bleef helemaal rechts rijden waardoor Tom de buiten
kant moest kiezen voor de eerste bocht. Hierdoor kon
Robert zijn positie goed verdedigen. Er ontstond een
sportief gevecht tussen de twee rijders. Ronde na
ronde probeerde Coronel te passeren op het rechte
stuk waar hij telkens uit de slipstream kwam. En
steeds weer koos Robert de rechterkant van de baan
vlak langs de pitmuur waardoor Tom gedwongen
werd de buitenkant te kiezen en er niet in slaagde de
ETEC VacuVin auto te passeren. Na een minuut of tien
begon ETEC VacuVin iedere ronden een paar meter
los te komen van zijn belager. Het gat naar de Coro
nel auto groeide tot een kleine 200 meter. Totdat
ETEC VacuVin, na een minuut of 40, gehinderd werd
door een groepje achterblijvers. Mede hierdoor kon
Coronel het gat weer dichten en wist hij Robert met
een mooie uitremactie in de Renauitbocht te passe
ren. Ook de equipe Gijssen/Verheul, de kampioenen,
waren in de luwte van Coronel meegereden naar
Robert. En enkele ronden later moest Robert ook de
2de positie prijsgeven. De twee volgen was het relaas.
Ondertussen stapelde donker wolken zich op boven
het circuit. Vrijwel direct nadat de regen met bakken
uit de hemel op de Zandvoortse duinen viel ontstond
er een zware crash op het rechte stuk. Het team rea
geerde adequaat en maakte gelijk gebruik van de
situatie. Er werd besloten te wisselen en te tanken.
Toen Philippe de pit uitreed, op p3 (positie3), melde
hij dat er problemen waren met de stuurbe
krachtiging. De auto stuurde erg zwaar. Toch reed Phi
lippe een solide stint, hoewel de afstelling niet opti
maal was kon Philippe top-4-tijden rijden. Alleen de
teams die op p1 en p2 reden waren sneller. Philippe
probeerde nog wel dichter bij te komen aan de num
mers 1 en 2. Maar helaas mocht dat niet baten. Robert
stapte in voor de eindsprint wat het team geen posi
tieverbetering meer zou opleveren. Op een verdien
stelijk 3de positie werd ETEC VacuVin afgevlagd. De
overwinning werd geschonken door de equipe Gijs-
senA/erheul aan de "Coronel-auto". Zij lieten zich
terugzakken en passeren. Immers zij waren toch al
kampioen en wilde zo Coronel een handje helpen.
Wat zij echter over het hoofd zagen is dat ze nog een
straf boven het hoofd hing van 30 seconden voor te
snel rijden in de pitstraat. ETEC VacuVin lag slechts 2-»
seconden achter het duo en pakte zo onverwachts
toch nog de 2de plaats. Na het nodige rekenwerk
werd ETEC VacuVin dagwinnaar en pakte zo ook nog i
de 2de plaats in het Kampioenschap. Wat eerst onmo
gelijk leek werd toch realiteit. Mede dankzij het ster
ke optreden van Robert en Philippe in dit competitie
ve kampioenschap.
merkend waren voor sportieve personenauto s, zoals
bumpers en spiegels in kleur van de carrosserie,
verlaagd onderstel en grote (17-inch) lichtme a
wielen. De grote remschijven met rode remklau.-
zijn duidelijk zichtbaar, een detail dat ook de me
Golf GTI kenmerkt. De verwantschap met de Go
wordt nog eens extra benadrukt doordat de kop
pen (met helder glas) van donker getinte reiNe
zijn voorzien. Het weggedrag van de Caddy
Life is in lijn met het uiterlijk; dankzij het vera g
onderstel laat hij zich uitermate sportief besture
Sportinterieur hi:<e
Uiteraard is ook het interieur van de Caddy Com
uitgesproken sportief. De rode bekleding van s j
Volkswagen heeft onlangs in Hannover een concept- en deuren geeft het interieur van de Caddy co
car met de naam Caddy Combi Life gepresenteerd. Dit Life een geheel eigen sfeer. De sportieve toon w
vijfpersoons studiemodel laat zien dat functionaliteit, ook gezet door de aluminium afwerkingdetails i
veel ruimte en sportiviteit geen onverenigbare groot- snellingspook, deurgrepen), de rode omlijsting vai
heden zijn. De Caddy Combi Life straalt aan alle kan- ventilatieroosters en het driespaaks stuur. De <-
ten sportiviteit uit. Dat b'egint bij de opvallende rode Combi Life is, kortom, in meer opzichten een kle'
lak en de uitbundige striping. Afgezien daarvan krijgt ke verschijning. Of de auto in productie 9aat' Is
deze Caddy enkele details die tot nu toe vooral ken- meer afhankelijk van de reacties van het publieK.