[ÏÜoordegraafl Waddinxveen 1 ^77 Noordegraaf Waddinxveen De Rooij Autotechniek Fiat Seicento I.li Sporting Limited Edition 7.950,- CADDY COMBI LIFE: SPORTIEF El\l RUIM pagina 24 Hart van Holland 20 oktober 2004 KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS! 11 II TEVENS UW ADRES VOOR i<» RIJ OP ZEKER, RIJ NAAR NOORDEGRAAF CITROEN OCCASIONS: OCCASIONS ANDERE MERKEN Mei-2001, 22.800 kmgeel stuurbekrachtiging, lm velgensportstoelen Bekijk onze internetsite: www.noordegraaf.citroen.nl Coenecoop 143 - Waddinxveen - Telefoon 0182 - 621999 Openingstijden: Maandag-vrijdag 08.00-18.00 uur. Zaterdag 09.00-17.00 uur "ETEC VACUVIN" VICE-KAMPIOEN IN BMW MC GREGOR CUP 2004 VOLKSWAGEN PRESENTEERT NIEUWE CONCEPTCAR IN HANNOVER: j ONDERHOUD EN REPARATIE. LEENAUTO BESCHIKBAAR. Ford Escort Station 1.6i 16V rood 1994 Ford Escort 1.6 5 drs. blauw met. 1996 Ford Fiesta 1.1 i CLX blauw 1995 Opel Astra Station 1.6i 16V Club blauw met. 1999 Opel Corsa Sport airco zwart 1999 Opel Vectra 1,6i 16V rood met. 1996 Opel Vectra 1,8i paars met. 1992 Opel Vectra 2.Oi Sport zwart met. 1994 Opel Vectra Station Sport 1.8 16V zilver met. 2001 Seat Arosa 1,4i blauw met. 1999 VWPolo1.4i blauw/paars 1997 VW Vento 1.6 i Atlanta blauw 1996 Seat Cordoba Vario 1.6 SXE blauw met. 1999 Suzuki Alto 1.0 Spirit blauw met. 1997 2.950,- 3.950,- 2.750,- 7.250,- 6.950,- 3.950,- 1.000,- 1.500,- 12.450,- 7.450,- 4.950,- 3.750,- 8.250,- 3.950,- (jNationale Auto Pas i«Ml Kilometerteller Certificaat De Rooij Autotechniek Zuidplasstraat 1A 2751 GL Moerkapelle Telefoon: 079 - 593 6028 Auto's boven 4.500,- minimaal 6 maanden BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt Een greep uit de zekerheden van Noordegraaf: Citroen snelservice Mtj-d rujme keus occasions GrTLeZ\Ubeurt Occasions in alle prijsklassen onderhoudsbeurt ,nruil en verkoop van alle merken Telefooninbouw-specialist loVAG-garantie AX l.Oi Escapade 04-1993 Rood 1.950,- AX l.li TGS 01-1994 Met. Groen 2.950,- Zonnedak, centrale vergrendeling Saxo 1.4i 3drs 06-1997 Met. Groen 4.950,- Saxo 1.4i VTS Asics 3drs 02-2001 Zwart 8.950,- Airco, radio/CD speler Saxo 1.4i VTS 3drs 01-2003 Met. Blauw 10.950,- LM velgen ZX 1.6i Break Tentation 07-1997 Met. Zilver 5.750,- Stuurbekrachtiging, radio/CD speler Xsara 1.4i Beriine 09-1998 Met. Groen 7.950,- Xsara 1.4i Beriine 01-1998 Met. Groen 7.950,- Xsara 1.6i Break Automaat 01-2000 Met. Zilver 11.500,- Airconditioning Xsara Picasso 1.8i 16v 05-2000 Met. Zilver 11.950,- Airconditioning Xsara Picasso 1.8i 16v 11-2000 Met. Rood 11.950,- Xsara Picasso 1.8i 16v 11-2000 Met. Blauw 12.950,- Xsara Picasso 1.6i 08-2001 Met. Rood 14.950,- Airconditioning, radio/CD speler Xsara Picasso 1.8i 16v 03-2000 Met. Grijs 14.500,- Airconditioning Xsara Picasso 1.8i 16v 01-2002 Met. Zilver 15.950,- Airconditioning Xsara Picasso 2.0 HDl 03-2001 Met. Grijs 17.950,- Airconditioning, CD speler Xantia 1.8i 16v Beriine 03-1997 Met. Groen 5.500,- Airconditioning Xantia 2.0i-16v Break 03-1997 Rood 5.500,- Xantia 1.8i 16v Beriine 01-1998 Rood 5.950,- Airconditioning, LPG G3 Xantia 1.9 SD Beriine 08-1997 Met. Groen 6.950,- Airconditioning Xantia 1.8i 16v Beriine 02-1998 Met. Groen 8.500,- Airconditioning C5 3.0i V6 Beriine Exclusie 04-2001 Met. Blauw 25.950,- Leer, automaat, airconditioning, radio/CD C5 2.0i 16v Beriine Prestige 02-2002 Met. Zilver 18.950,- LM velgen, CD wisselaar, airconditioning C5 2.0i 16v Beriine Prestige 07-2001 Met. Blauw 16.950,- Airconditioning, radio/CD speler C5 1.8i 16v Beriine Seductio 10-2002 Zwart 15.950,- Airconditioning XM 2.0i 16v Beriine SX 09-1994 Met. Zilver 2.950,- Berlingo 1.9D 01-1999 Wit 4.750,- excL BTW, Grijs kenteken Jumper 31C 2.5DSL 01-1996 Wit 6.500,- excl. BTW, KOELWAGEN, grijs kenteken Jumpy 1.9D 02-2000 Wit 7.950,- excL BTW, Grijs kenteken Fiat Punto l.li S 06-1995 Met. Groen 3.450,- Opel Omega 2.0i 06-1995 Met. Grijs 3.750,- Peugeot 405 1.8i Air-line 08-1995 Met. Rood 3.950,- Airconditioning, LM velgen Peugeot 306 1.4i Sedan 01-1996 Met. Blauw 4.950,- Belfort uitvoering Peugeot 306 1.8i 16v Sedan 06-1997 Met. Blauw 5.950,- Renault Twingo 1.2i Air 07-1998 Met. Groen 5.950,- Canvas schuif dak Fiat Seicento l.li F187 01-2001 Rood 6.250,- LM velgen Fiat Seicento lJi F187 01-2001 Rood 6.750,- LM velgen Fiat Punto 1.2i 16v ELX 12-1999 Met. Blauw 7.500,- Smart 40Kw Pulse 08-2001 Met. Zilver/geel 7.950,- LM velgen, half automaat Smart 40Kw Passion 07-2002 Met. BUzilver 9.950,- Airconditioning, LM velgen, half automaat Opel Vectra wagon 2.0 DTi 05-1999 Met. Zilver 10.950,- Airconditioning, LM velgen Suzuki Jimny Ui JLX 11-2001 Met. Groen 11.950,- Airconditioning Lancia Lybra 1.8i 01-2000 Met. Grijs 11.950,- Airconditioning; Ford Fusion 1.6i 16v Trend 02-2003 Met. Groen 14.500,- Mercedes Benz C 200 CDi 08-1998 Met Grijs 14.950,- BMW 330i Sedan Automaat 06-2001 Met. Zwart 32.500,- Airconditioning, leer, telefoon, LM velgen Zandvoort, het laatste evenement in 2004 uit een serie van 7 in BMW Mc Gregor Cup. Na het teleurstellende resultaat in Oschersleben, waar het team was uitge vallen, stond ETEC VacuVin op een 4de plaats in het algemeen klassement. Robert de Graaff en Philippe Ribbens beide uit Zevenhuizen konden nog 2de wor den in het kampioenschap maar een 3de plaats lag meer voor de hand. Alles moest dan wel meezitten want de concurrentie loog er niet om. Op de 2de plaats stond het team Reescarl met de rijders Donald Molenaar en Jon Kok. Op drie stond het team Mc Gre- gorl met de rijders Tom Coronel en Raymond Coronel en MDM GijssenA/erheul had het kampioenschap al zeker gesteld. Door de natte baan in de vrije training moest Ed Hemink, die zorgt voor de technische ondersteuning van het team, gelijk aan de slag om de regenveren te monteren en de setting van de auto te wijzingen. Een 4de tijd was het resultaat. Net voor de kwalificatie koos het team weer voor de droogweersetting omdat de baan was opgedroogd. Ed kon weer aan de bak om de auto terug te bouwen dit hadhij in een zeer rap tempo voor elkaar en Philippe kon de baan op voor de kwalificatie. Fielaas werd philippe in z'n 'fly ing lap' meerdere keren gehinderd door andere deel nemers waardoor hij geen snelle ronde op de klokken kreeg. Een 10de tijd was het resultaat. De dag bestond nog uit twee wedstrijden. Een 1 uur race en een 2 uurs race. Bij de eerste race nam Philippe de start v >or zijn reke ning. Hij wilde tenslotte nog wat goedr aken. Vanaf de 5de startrij vertrok Philippe racel to«.n de lichten op groen sprongen. Dat hij goed naar de DTM race op Zandvoort had gekeken bleek in de Tarzanbocht. Met een prachtige uitrem-actie buitenom wist hij, net als Cristiaan Albers deed tijdens de DTM op Zandvoort, 4 auto's te passeren. Vanaf dat moment kon Philippe op kleine afstand van de nummers 1,2 en 3 volgen tot de wissel. De wissel vond precies na 20 minuten plaats in een code-60 (neutralisatie tijdens ongeval iedereen moet 60 km p/u rijden). De snelle wissel was zeer voordelig voor ETEC VacuVin maar wel vroeg. Toen Robert voor de laatste 40 minuten de pit uitreed lag het team op een 10de plaats. Maar al snel gingen andere teams wisselen. Hierdoor kwam ETEC VacuVin steeds verder naar voren. Na 20 minuten lag Robert met een grote voorsprong op positie 1. Het team besloot heel wijselijk te consolideren, geen risico gewoon uitrijden. Met een voorsprong van meer dan 25 seconden werd ETEC VacuVin als eerste afgevlagd. Zoals afgesproken zou Robert de tweede race starten. De overwinning in racel leverde behalve punten ook de "pole" voor race twee. Vanaf een eerste startposi tie sprong Robert uit de startblokken. Alleen Tom Coronel was beter weg en zat vrijwel direct op de achterbumper van de ETEC VacuVin auto. Robert bleef helemaal rechts rijden waardoor Tom de buiten kant moest kiezen voor de eerste bocht. Hierdoor kon Robert zijn positie goed verdedigen. Er ontstond een sportief gevecht tussen de twee rijders. Ronde na ronde probeerde Coronel te passeren op het rechte stuk waar hij telkens uit de slipstream kwam. En steeds weer koos Robert de rechterkant van de baan vlak langs de pitmuur waardoor Tom gedwongen werd de buitenkant te kiezen en er niet in slaagde de ETEC VacuVin auto te passeren. Na een minuut of tien begon ETEC VacuVin iedere ronden een paar meter los te komen van zijn belager. Het gat naar de Coro nel auto groeide tot een kleine 200 meter. Totdat ETEC VacuVin, na een minuut of 40, gehinderd werd door een groepje achterblijvers. Mede hierdoor kon Coronel het gat weer dichten en wist hij Robert met een mooie uitremactie in de Renauitbocht te passe ren. Ook de equipe Gijssen/Verheul, de kampioenen, waren in de luwte van Coronel meegereden naar Robert. En enkele ronden later moest Robert ook de 2de positie prijsgeven. De twee volgen was het relaas. Ondertussen stapelde donker wolken zich op boven het circuit. Vrijwel direct nadat de regen met bakken uit de hemel op de Zandvoortse duinen viel ontstond er een zware crash op het rechte stuk. Het team rea geerde adequaat en maakte gelijk gebruik van de situatie. Er werd besloten te wisselen en te tanken. Toen Philippe de pit uitreed, op p3 (positie3), melde hij dat er problemen waren met de stuurbe krachtiging. De auto stuurde erg zwaar. Toch reed Phi lippe een solide stint, hoewel de afstelling niet opti maal was kon Philippe top-4-tijden rijden. Alleen de teams die op p1 en p2 reden waren sneller. Philippe probeerde nog wel dichter bij te komen aan de num mers 1 en 2. Maar helaas mocht dat niet baten. Robert stapte in voor de eindsprint wat het team geen posi tieverbetering meer zou opleveren. Op een verdien stelijk 3de positie werd ETEC VacuVin afgevlagd. De overwinning werd geschonken door de equipe Gijs- senA/erheul aan de "Coronel-auto". Zij lieten zich terugzakken en passeren. Immers zij waren toch al kampioen en wilde zo Coronel een handje helpen. Wat zij echter over het hoofd zagen is dat ze nog een straf boven het hoofd hing van 30 seconden voor te snel rijden in de pitstraat. ETEC VacuVin lag slechts 2-» seconden achter het duo en pakte zo onverwachts toch nog de 2de plaats. Na het nodige rekenwerk werd ETEC VacuVin dagwinnaar en pakte zo ook nog i de 2de plaats in het Kampioenschap. Wat eerst onmo gelijk leek werd toch realiteit. Mede dankzij het ster ke optreden van Robert en Philippe in dit competitie ve kampioenschap. merkend waren voor sportieve personenauto s, zoals bumpers en spiegels in kleur van de carrosserie, verlaagd onderstel en grote (17-inch) lichtme a wielen. De grote remschijven met rode remklau.- zijn duidelijk zichtbaar, een detail dat ook de me Golf GTI kenmerkt. De verwantschap met de Go wordt nog eens extra benadrukt doordat de kop pen (met helder glas) van donker getinte reiNe zijn voorzien. Het weggedrag van de Caddy Life is in lijn met het uiterlijk; dankzij het vera g onderstel laat hij zich uitermate sportief besture Sportinterieur hi:<e Uiteraard is ook het interieur van de Caddy Com uitgesproken sportief. De rode bekleding van s j Volkswagen heeft onlangs in Hannover een concept- en deuren geeft het interieur van de Caddy co car met de naam Caddy Combi Life gepresenteerd. Dit Life een geheel eigen sfeer. De sportieve toon w vijfpersoons studiemodel laat zien dat functionaliteit, ook gezet door de aluminium afwerkingdetails i veel ruimte en sportiviteit geen onverenigbare groot- snellingspook, deurgrepen), de rode omlijsting vai heden zijn. De Caddy Combi Life straalt aan alle kan- ventilatieroosters en het driespaaks stuur. De <- ten sportiviteit uit. Dat b'egint bij de opvallende rode Combi Life is, kortom, in meer opzichten een kle' lak en de uitbundige striping. Afgezien daarvan krijgt ke verschijning. Of de auto in productie 9aat' Is deze Caddy enkele details die tot nu toe vooral ken- meer afhankelijk van de reacties van het publieK.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2004 | | pagina 24