€12.950,- €9.750 €18.250,- ■mazDa Baak Nu op de Seat Leon! HYDROGEN3 BRANDSTOFCELPROTOTYPE AAN START VAN RALLY MONTE CARLO Mazda Premacy 1.8M6V Comfort Mazda 626 Sedan 1.81-16V GLX First Edition J Mazda 6 1.8M6V Exclusive Nu €17.945,- VOLKSWAGEN INTRODUCEERT SLIMME FOX FA.J.VD.JAGT&ZN. pagina 16 Hart van Holland 30 maart 2005 PEL'S DTM-COUREUR FRENTZEN ACHTER HET STUUR VAN PROTOTYPE februari 2002 39.000 km v.v. Airco, ABS, 4 airbags, L.M. velgen, spiegels electr. bedienbaar, centr. portier vergrendeling, afneembare trekhaak etc.. Vraagprijs maart 1999 59.000 km V.v. Leder interieur, ABS, L.M. 15 inch vel gen, Airco, ramen en spiegels electrisch bedienbaar, Centr. deurvergrendeling etc.. Vraagprijs juni 2003 vanaf 32.000 km Voorzien van Airco, Cruise controle, Ramen en spiegels electrisch bedienbaar, 16 inch sportvelgen, CD indash etc.. Aangeboden voor Autocenter Koperweg 2, Alphen a/d Rijn Telefoon: (0172) 43 54 01 Telefax (0172) 43 05 60 KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS! UI HOOI I ONDERHOUDEN A111 kl fW ll VI1 -I*. Het Sportrider pakket SEAT Linear B.V. W r-nS r II Voor het vakkundig stofferen van uw auto cabrioletdaken complete auto-interieurs reparatie aan autobekleding BAAK OCCASIONS TEVENS UW ADRES VOOR AIllllllll t llllll K LEENAUTO BESCHIKBAAR. Citroën Saxo 1.6 VTS blauw met. 1999 6.250,- Citroën Saxo 1.1 i rood 1997 3.250,- Ford Escort 1.6 5 drs. blauw met. 1996 3.950,- Lancia Kappa 2.0 aut. champagne met. 1995 4.250,- Opel Astra Station1.6i airco champagne met. 1997 4.950,- Opel Vectra Station Sport 1.816V zilver met. 2001 12.450,- Opel Vectra 1.6i 16V blauw met. 1996 3.750,- Opel Zafira 1.8 Elegance blauw met. 2001 15.750,- Renault Megane 1.4 E groen 1996 2.950,- Seat Arosa 1.4i blauw met. 1999 6.950,- Seat Cordoba Vario 1.6 SXE blauw met. 1999 7.250,- Toyota Corolla G6-R zwart met. 1999 7.250,- (jf Nationale Auto Pas f°i «Hl Kilometerteller Certificaat De Rooij Autotechniek Zuidplasstraat 1A 2751 GL Moerkapelle Telefoon: 079 - 593 6028 Auto's boven 4.500,- minimaal 6 maanden BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt LEON Waarde Sportrider pakket 1.600,- U betaalt0,- UW VOORDEEL 1.600,- 15" Lichtmetalen velgen 1 Lederen stuur, pookknop en hoes Onderspoilers in kleur meegespoten Mistlampen voor Radio/cd-speter incl. 8 speakers Er is al een Leon vanaf 16.995,- seat.nl Coenecoop 140, WADDINXVEEN, Telefoon 0182-621866 www.seatlincar.nl auto emoctón De HydroGen3, het brandstofcelprototype op basis van de Opel Zafira, verschijnt tijdens het eerste weekend van april aan de start van de Rally Monte Carlo voor brand stofcel- en hybrideauto's, met aan het stuur Heinz-Harald Frentzen, drievoudig winnaar van een Formule 1 Grand Prix en momenteel coureur bij Opel in het Duitse toerwa- genkampioenschap. Op Opeis testcircuit in Dudenhofen kreeg Frentzen een briefing over de auto van de inge nieurs van het GM FCA-onderzoekscentrum (Fuel Cell Activities) in het Duitse Mainz-Kastel. "Ik was vooral ver rast dat de HydroGen3 op het gebied van rij-eigenschap- pen zo weinig afwijkt van een gewone Zafira," aldus de 37-jarige coureur. "Dit bewijst nog maar eens hoe dicht deze technologie bij serieproductie staat." De race wordt gereden aan de hand van richttijden en wordt georganiseerd door de FIA (Fédération Internatio nale de l'Automobile) en de Automobile Club de Monaco (A.C.M.). Het weekend begint met een controle van de auto's op 1 april in het Zwitserse Lugano. Het startschot voor de rally wordt gegeven op 2 april 2005 om 9.00 uur. De ongeveer 410 kilometer lange race bestaat uit twee etappes en leidt de coureurs via Zwitserland, Italië en Frankrijk naar Monaco, waar de deelnemers diezelfde middag aankomen. Het reglement voorziet in één brand stofstop voor de brandstofcelauto's. Het verbruik wordt bovendien gemeten en meegenomen in de beoordeling, die opgesteld wordt voor verschillende klassen. "Omdat de Monte Carlo Rally door de Alpen gaat, wordt hij tot de moeilijkste rally's ter wereld gerekend," vertelt Dr. Udo Winter, Chief Engineer bij GM Fuel Cell Activities. "We willen met de HydroGen3 deze specifieke uitdaging aangaan omdat we ons op dit ogenblik in een ontwikke lingsfase bevinden voor de brandstofceltechnologie. Testen is dus de boodschap en liefst in extreme omstan digheden." De HydroGen3 wordt aangedreven door een 60 kW/82 pk sterke, driefasige, asynchrone motor. De elektrische energie wordt geproduceerd door een zoge naamde 'Fuel Cell Stack', een reeks van 200 individuele brandstofcellen die in serie met elkaar verbonden zijn. Met zijn bijna geruisloze aandrijving accelereert deze voorwielaangedreven auto in ongeveer 16 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 160 km/u. De HydroGen3 heeft zijn uithoudingsvermogen al diver se keren bewezen. In de zomer van 2004 reed hij nog de 'Opel Fuel Cell Marathon - Powered by GM'. In 38 dagen legde het prototype exact 9.696 kilometer af tussen het Noorse Hammerfest en het Portugese Cabo da Roca - een nieuw wereldrecord voor brandstofcelauto's. Volkswagen onthult op 1 april tijdens de Autoshow van Leipzig, de AMI, een nieuw model: de Fox. Met de Fox maakt Volkswagen haar entree in het segment van de compacte, aantrekkelijk geprijsde modellen, zonder daar bij concessies te doen aan het voor Volkswagen zo ken merkende hoge kwaliteits- en veiligheidsniveau. Het drie- deursmodel biedt probleemloos plaats aan vier volwasse nen. Ondermeer ABS en twee airbags zijn standaard, ESP is als extra leverbaar. Het programma van de Fox biedt keuze uit drie verschillende motoren. Op 1 april start de voorverkoop en op 2 juni is hij in de Nederlandse Volks wagen-showroom te bezichtigen. De Volkswagen Fox wordt leverbaar vanaf 9.995,-. De Fox is altijd voorzien van een airbag voor zowel bestuurder als voorpassagier, ABS, vier luidsprekers, een in hoogte verstelbare bestuur dersstoel, 14" wielen, comfortknipperlicht (een korte duw tegen de handel is voldoende om de richtingaanwij zer drie keer te laten knipperen) en een opbergvak onder de bestuurdersstoel. Het leveringsprogramma start bij de 1.2 liter 40 kW/55 pk sterke benzinemotor. Daarnaast is ook een 1.4 liter (55 kW/75 pk) benzinemotor leverbaar. Deze gaat 11.995,- kosten en is dan voorzien van onder meer stuurbekrachtiging en een in de hoogte en lengte verstelbaar stuur. Dieseiaandrijving wordt aangeboden in de vorm van een 1.4 liter, 51 kW/70 pk sterke TDI motor. De prijs voor deze uitvoering begint bij 14.995,-. Afwerkingsniveau De Fox biedt onmiskenbaar veel waar voor zijn geld. Met zijn twee ruime portieren, grote achterklep en aanzien lijke binnenruimte vormt hij een aantrekkelijke nieuwko mer binnen zijn segment. Het onderstel zorgt voor een in deze klasse zeer hoogwaardig rijgedrag. De volledig ver zinkte en met laser gelaste carrosserie kenmerkt zich door een uitstekend afwerkingsniveau en vormt een garantie voor een hoge mate van duurzaamheid. De Fox is door zijn duidelijke bedieningslogica en optimaal gebruik van de binnenruimte een vernuftige auto. Het als vierzitter ontworpen model, biedt ook aan de inzit tenden op de achterbank zowel in breedte als hoogte riante zitplaatsen. De achterbank is optioneel tot 15 cen timeter in de lengte te verstellen en de rugleuning is in dat geval in twee delen neerklapbaar. Afhankelijk van de achterbankinstelling heeft de Fox een laadvolume van 260 tot 1.016 liter. Project Fox Volkswagen start de Europese introductie van de Fox voor de internationale pers in het Deense Kopenhagen. Naast een speciaal voor de lancering opnieuw ingericht hotel in het centrum van de stad is ook een club met dezelfde naam geopend. Jonge kunstenaars, designers en koks waren of zijn hierbij nauw betrokken. Volkswa gen geeft hiermee nadrukkelijk aan voor welke doel groep de nieuwe Fox vooral is bedoeld. Meer informatie hierover is te vinden op www.project-fox.org. Stoffeerder^ Bermweg 22, Rotterdam/Zevenhuizen, tel. 010 - 2220003

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2005 | | pagina 16