€12.950,-
€9.750
€18.250,-
■mazDa Baak
Nu op de Seat Leon!
HYDROGEN3 BRANDSTOFCELPROTOTYPE
AAN START VAN RALLY MONTE CARLO
Mazda Premacy 1.8M6V Comfort
Mazda 626 Sedan 1.81-16V GLX First Edition
J
Mazda 6 1.8M6V Exclusive
Nu €17.945,-
VOLKSWAGEN INTRODUCEERT SLIMME FOX
FA.J.VD.JAGT&ZN.
pagina 16
Hart van Holland 30 maart 2005
PEL'S DTM-COUREUR FRENTZEN ACHTER HET STUUR VAN PROTOTYPE
februari 2002 39.000 km
v.v. Airco, ABS, 4 airbags, L.M. velgen,
spiegels electr. bedienbaar, centr. portier
vergrendeling, afneembare trekhaak etc..
Vraagprijs
maart 1999 59.000 km
V.v. Leder interieur, ABS, L.M. 15 inch vel
gen, Airco, ramen en spiegels electrisch
bedienbaar, Centr. deurvergrendeling etc..
Vraagprijs
juni 2003 vanaf 32.000 km
Voorzien van Airco, Cruise controle,
Ramen en spiegels electrisch bedienbaar,
16 inch sportvelgen, CD indash etc..
Aangeboden voor
Autocenter
Koperweg 2, Alphen a/d Rijn
Telefoon: (0172) 43 54 01
Telefax (0172) 43 05 60
KWALITEIT VOOR EEN REDELIJKE PRIJS!
UI HOOI I ONDERHOUDEN
A111 kl fW ll VI1 -I*.
Het Sportrider pakket
SEAT Linear B.V.
W
r-nS r
II
Voor het vakkundig stofferen
van uw auto
cabrioletdaken
complete auto-interieurs
reparatie aan autobekleding
BAAK OCCASIONS
TEVENS UW ADRES VOOR
AIllllllll t llllll K LEENAUTO BESCHIKBAAR.
Citroën Saxo 1.6 VTS blauw met. 1999 6.250,-
Citroën Saxo 1.1 i rood 1997 3.250,-
Ford Escort 1.6 5 drs. blauw met. 1996 3.950,-
Lancia Kappa 2.0 aut. champagne met. 1995 4.250,-
Opel Astra Station1.6i airco champagne met. 1997 4.950,-
Opel Vectra Station Sport 1.816V zilver met. 2001 12.450,-
Opel Vectra 1.6i 16V blauw met. 1996 3.750,-
Opel Zafira 1.8 Elegance blauw met. 2001 15.750,-
Renault Megane 1.4 E groen 1996 2.950,-
Seat Arosa 1.4i blauw met. 1999 6.950,-
Seat Cordoba Vario 1.6 SXE blauw met. 1999 7.250,-
Toyota Corolla G6-R zwart met. 1999 7.250,-
(jf Nationale Auto Pas
f°i «Hl
Kilometerteller Certificaat
De Rooij Autotechniek
Zuidplasstraat 1A
2751 GL Moerkapelle
Telefoon: 079 - 593 6028
Auto's boven 4.500,- minimaal 6 maanden
BOVAG-garantie en afgeleverd met grote beurt
LEON
Waarde Sportrider pakket 1.600,-
U betaalt0,-
UW VOORDEEL
1.600,-
15" Lichtmetalen velgen 1
Lederen stuur, pookknop en hoes
Onderspoilers in kleur meegespoten
Mistlampen voor
Radio/cd-speter incl. 8 speakers
Er is al een Leon vanaf 16.995,-
seat.nl
Coenecoop 140, WADDINXVEEN, Telefoon 0182-621866
www.seatlincar.nl
auto emoctón
De HydroGen3, het brandstofcelprototype op basis van
de Opel Zafira, verschijnt tijdens het eerste weekend van
april aan de start van de Rally Monte Carlo voor brand
stofcel- en hybrideauto's, met aan het stuur Heinz-Harald
Frentzen, drievoudig winnaar van een Formule 1 Grand
Prix en momenteel coureur bij Opel in het Duitse toerwa-
genkampioenschap. Op Opeis testcircuit in Dudenhofen
kreeg Frentzen een briefing over de auto van de inge
nieurs van het GM FCA-onderzoekscentrum (Fuel Cell
Activities) in het Duitse Mainz-Kastel. "Ik was vooral ver
rast dat de HydroGen3 op het gebied van rij-eigenschap-
pen zo weinig afwijkt van een gewone Zafira," aldus de
37-jarige coureur. "Dit bewijst nog maar eens hoe dicht
deze technologie bij serieproductie staat."
De race wordt gereden aan de hand van richttijden en
wordt georganiseerd door de FIA (Fédération Internatio
nale de l'Automobile) en de Automobile Club de Monaco
(A.C.M.). Het weekend begint met een controle van de
auto's op 1 april in het Zwitserse Lugano. Het startschot
voor de rally wordt gegeven op 2 april 2005 om 9.00 uur.
De ongeveer 410 kilometer lange race bestaat uit twee
etappes en leidt de coureurs via Zwitserland, Italië en
Frankrijk naar Monaco, waar de deelnemers diezelfde
middag aankomen. Het reglement voorziet in één brand
stofstop voor de brandstofcelauto's. Het verbruik wordt
bovendien gemeten en meegenomen in de beoordeling,
die opgesteld wordt voor verschillende klassen. "Omdat
de Monte Carlo Rally door de Alpen gaat, wordt hij tot
de moeilijkste rally's ter wereld gerekend," vertelt Dr.
Udo Winter, Chief Engineer bij GM Fuel Cell Activities.
"We willen met de HydroGen3 deze specifieke uitdaging
aangaan omdat we ons op dit ogenblik in een ontwikke
lingsfase bevinden voor de brandstofceltechnologie.
Testen is dus de boodschap en liefst in extreme omstan
digheden." De HydroGen3 wordt aangedreven door een
60 kW/82 pk sterke, driefasige, asynchrone motor. De
elektrische energie wordt geproduceerd door een zoge
naamde 'Fuel Cell Stack', een reeks van 200 individuele
brandstofcellen die in serie met elkaar verbonden zijn.
Met zijn bijna geruisloze aandrijving accelereert deze
voorwielaangedreven auto in ongeveer 16 seconden van
0 naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 160
km/u.
De HydroGen3 heeft zijn uithoudingsvermogen al diver
se keren bewezen. In de zomer van 2004 reed hij nog de
'Opel Fuel Cell Marathon - Powered by GM'. In 38 dagen
legde het prototype exact 9.696 kilometer af tussen het
Noorse Hammerfest en het Portugese Cabo da Roca -
een nieuw wereldrecord voor brandstofcelauto's.
Volkswagen onthult op 1 april tijdens de Autoshow van
Leipzig, de AMI, een nieuw model: de Fox. Met de Fox
maakt Volkswagen haar entree in het segment van de
compacte, aantrekkelijk geprijsde modellen, zonder daar
bij concessies te doen aan het voor Volkswagen zo ken
merkende hoge kwaliteits- en veiligheidsniveau. Het drie-
deursmodel biedt probleemloos plaats aan vier volwasse
nen. Ondermeer ABS en twee airbags zijn standaard, ESP
is als extra leverbaar. Het programma van de Fox biedt
keuze uit drie verschillende motoren. Op 1 april start de
voorverkoop en op 2 juni is hij in de Nederlandse Volks
wagen-showroom te bezichtigen. De Volkswagen Fox
wordt leverbaar vanaf 9.995,-. De Fox is altijd voorzien
van een airbag voor zowel bestuurder als voorpassagier,
ABS, vier luidsprekers, een in hoogte verstelbare bestuur
dersstoel, 14" wielen, comfortknipperlicht (een korte
duw tegen de handel is voldoende om de richtingaanwij
zer drie keer te laten knipperen) en een opbergvak onder
de bestuurdersstoel. Het leveringsprogramma start bij de
1.2 liter 40 kW/55 pk sterke benzinemotor. Daarnaast is
ook een 1.4 liter (55 kW/75 pk) benzinemotor leverbaar.
Deze gaat 11.995,- kosten en is dan voorzien van onder
meer stuurbekrachtiging en een in de hoogte en lengte
verstelbaar stuur. Dieseiaandrijving wordt aangeboden in
de vorm van een 1.4 liter, 51 kW/70 pk sterke TDI motor.
De prijs voor deze uitvoering begint bij 14.995,-.
Afwerkingsniveau
De Fox biedt onmiskenbaar veel waar voor zijn geld. Met
zijn twee ruime portieren, grote achterklep en aanzien
lijke binnenruimte vormt hij een aantrekkelijke nieuwko
mer binnen zijn segment. Het onderstel zorgt voor een in
deze klasse zeer hoogwaardig rijgedrag. De volledig ver
zinkte en met laser gelaste carrosserie kenmerkt zich
door een uitstekend afwerkingsniveau en vormt een
garantie voor een hoge mate van duurzaamheid. De Fox
is door zijn duidelijke bedieningslogica en optimaal
gebruik van de binnenruimte een vernuftige auto. Het
als vierzitter ontworpen model, biedt ook aan de inzit
tenden op de achterbank zowel in breedte als hoogte
riante zitplaatsen. De achterbank is optioneel tot 15 cen
timeter in de lengte te verstellen en de rugleuning is in
dat geval in twee delen neerklapbaar. Afhankelijk van de
achterbankinstelling heeft de Fox een laadvolume van
260 tot 1.016 liter.
Project Fox
Volkswagen start de Europese introductie van de Fox
voor de internationale pers in het Deense Kopenhagen.
Naast een speciaal voor de lancering opnieuw ingericht
hotel in het centrum van de stad is ook een club met
dezelfde naam geopend. Jonge kunstenaars, designers
en koks waren of zijn hierbij nauw betrokken. Volkswa
gen geeft hiermee nadrukkelijk aan voor welke doel
groep de nieuwe Fox vooral is bedoeld. Meer informatie
hierover is te vinden op www.project-fox.org.
Stoffeerder^
Bermweg 22, Rotterdam/Zevenhuizen,
tel. 010 - 2220003