H€T PAK €BAF BU baak RACEN DOOR DE BUIEN HEEN DE PEUGEOT 206 CC HDIF UVH HUT0LIGT IN EEN DEUK? A.dÊrKRAATS C=Ui=üF^nr ^u=ur-u [^^T1P-r^iirH1^^ m Z&sxrw- MITOfCMOE URN OER KRRRTf ZIET ER WEL EEN 6RT IN Z7 27.950, Hart van Holland 25 mei 2005 pagina 19 HISTORISCHE ZANDVOORT TROPHY SCHOON EN SPORTIEF: ,^v~ TTj s h A' 4 Zoals er garages zijn voor panne, zo zijn er FOCWA bedrijven voor schadeherstei. Wij zijn zo'n FOCWA- bedrijf. Met goed opgeleide vakmensen. Speciale apparatuur. Wij herstellen perfect konform fabrieks- specificaties. Met originele onderdelen. Allemaal voor uw veiligheid. Dus als schadeherstei ook echt herstèl moet zijn, breng dan uw schade-auto rechtstreeks naar ons, dan krijgt u ook nog eens 2 jaar garantie. Bredeweg 96 - Zevenhuizen Tel. 0180-631666 VW GOLF 1.8i HIGHLINE Al/ToOENTa VRAAGPRIJS 13.950,- VW GOLF CABRIO 1.8i VRAAGPRIJS 8.950,- MAZDA MX 5 1.6Ï-16V VRAAGPRIJS 15.750,- MAZDA MX 5 1.6i-16V JSSSMSBSMSBSH MAZDA MX 5 1.6M6V DYNAMIC LIMITED EDITION VRAAGPRIJS 15.750,- MAZDA MX 5 1.61 VRAAGPRIJS 10.950,- - I Koperweg 2, Alphen a/d Rijn U&LJCI baak Telefoon: (0172) 43 54 01 Autocenter Telefax: (0172) 43 05 60 SanaJ In het weekend van 7 8 mei was het weer zover voor het Nederlands Kampioenschap Historische Tour wagens 8i GT's (NK HTGT). De eerste race van het sei zoen op het prachtige Circuit van Zandvoort. Blinken de racemonsters die hun motoren flink lieten brullen tijdens de twee races die verreden zouden worden in dit weekend. Ondanks de slechte weersvoorspellin gen lieten rijders en toeschouwers zich er niet van te weerhouden om te genieten van de dit prachtige eve nement. Het historisch racen wordt steeds populairder in Nederland. Dit is zeker te zien aan het aantal groeien de deelnemers dat zich iedere jaar weer aansluit bij het NK HTGT. In deze NK klasse rijden racebolides met een heuse racehistorie. Elk type raceauto (met FIA homologatie) mag deelnemen aan het veld van zeer bijzondere en overweldigende racers. Zo rijden er diverse racers mee van het merk Porsche, Ford (Mus tang), Alfa Romeo, Fiat, Jaguar, Renault, Lotus etc. alle in hun eigen klasse. De auto's onderverdeeld in klasse afhankelijk van cilinderinhoud en bouwjaar. De Porsche rijders worden onder andere gesteund door Pon Porsche Import, die het historisch racen met deze krachtpatsers wil stimuleren. Op zaterdag werd er in de stromende regen de kwali ficatie verreden. Snelle ronde tijden bleven uit maar spectaculaire drift en slip partijen (zonder schades) kwamen daarvoor in de plaats. Eveneens werd op zaterdag de eerste race van dit weekend verreden. Na nog een aantal tussentijdse regenbuien kwam de zon door en droogde de baan snel op. Na een spectaculai re start en sensationele race kwam Jos Koster met zijn gele Bizzarini (zie foto) als eerste over de streep. Een tweede en derde plaats waren weggelegd voor Hans Hugenholtz (Shelby Mustang) en Martin Bijleveld (Ford Falcon). Op de zondag werd er nogmaals een race van 30 minuten 1 ronde) verreden. De race begon in de regen, maar de baan droogde snel op waardoor er snelle rondetijden gereden werden. Wederom was Jos Koster (beste ronde tijd 2:07.385) het gehele veld te snel af, gevolgd door Hans Hugenholtz en Theo van Gammeren (Ford Escort). Na de overhandiging van de bekers en een regen van champagne werd dit histori sche race weekend afgesloten. Onder het genot van een drankje in de hospitality unit van de HARC werd nog lang nagepraat over de gebeurtenissen tijdens de 'n de herfst van 2000 introduceerde Peugeot op de 206 een nieuw con- cePt, de Coupé-Cabriolet. Eigenlijk twee auto's in één, zonder concessies te doen aan veiligheid of vormgeving. Deze originele, verleidelijke en betaalbare auto biedt tegelijkertijd: een esthetische, sportieve 2+2 coupé wanneer het dak dicht is de vrijheid die alleen een cabriolet kan bieden als het dak open is de mogelijkheid in twintig secon den van gedaante te wisselen, zowel 's zomers als 's winters - zelfs bij stapvoets rijden! en dat alles met een lange levens- uur dankzij het stevige dak. ?nc succes van de filosofie achter de v CC blijkt uit het feit dat de auto l'nds de introductie Europees markt- er is in het segment van de coupé-cabriolets. ereldwijd rijden er nu bijna 300.000 exemplaren van e 206 CC, allemaal uitgerust met een benzinemotor, 1-6"16V met 80 kW (ongeveer 110 pk) of de 2.0-16V met 100 kW (ongeveer 136 pk). Eerder werd het aanbod al verrijkt met de 206 CC Roland Garros, een uitvoering met een sterk imago die luxe en elegantie aan sportiviteit koppelt. Daarna werd de Quiksilver geïntroduceerd, een herkenbare, originele uitvoering met verwijzingen naar buitenspor tactiviteiten. De 206 CC kan nu nog meer potentiële klanten bereiken door de introductie van de HdiF, een dieselversie met roetfilter. VAKJ LID VAN DE NEDERLANDSE VERENIGING VAN ONDERNEMERS IN HET CARROSSERIEBEDRIJF 15.06.2000,74.000 km Voorzien van electrisch dak, ramen en spiegels electrisch bedienbaar, alarminstallatie klasse 3, 17 inch velgen, sportuitlaat etc. juni 1996, 55.000 km Voorzien van stuurbekrachtiging, l.m. sportvel gen, sportstuur etc. 10.03.1999,65.000km V.v. Hardtop, alarminstallatie, ramen en spiegels electrisch bedienbaar, l.m. velgen etc. 20.04.199975.000 km Voorzien van Hardtop, stuurbekrachtiging, ramen en spiegels electr. bedienbaar, alarminstallatie, l.m. velgen etc.. nieuw, 0 km., Velocity Red metallic Voorzien van ABS, ramen en spiegels electrisch bedien baar, speciale 16 inch velgen, Sony CD speler met MP3 herkenning, lederen interieur met stoelverwarming etc. Nieuwprijs 32.501,25 Nu rijklaar aangeboden voor 31.03.1993 64.000km Voorzien van stuurbekrachtiging, l.m. sportvelgen, alarminstallatie, leder inte rieur,dorpelbeschermset, zijskirts etc. I

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2005 | | pagina 19