H€T PAK €BAF BU baak
RACEN DOOR DE BUIEN HEEN
DE PEUGEOT 206 CC HDIF
UVH HUT0LIGT IN EEN DEUK?
A.dÊrKRAATS
C=Ui=üF^nr ^u=ur-u [^^T1P-r^iirH1^^
m
Z&sxrw-
MITOfCMOE URN OER KRRRTf
ZIET ER WEL EEN 6RT IN
Z7
27.950,
Hart van Holland 25 mei 2005
pagina 19
HISTORISCHE ZANDVOORT TROPHY
SCHOON EN SPORTIEF:
,^v~
TTj s h A' 4
Zoals er garages zijn voor panne, zo zijn er FOCWA
bedrijven voor schadeherstei. Wij zijn zo'n FOCWA-
bedrijf. Met goed opgeleide vakmensen. Speciale
apparatuur. Wij herstellen perfect konform fabrieks-
specificaties. Met originele onderdelen. Allemaal
voor uw veiligheid.
Dus als schadeherstei ook echt herstèl moet zijn,
breng dan uw schade-auto rechtstreeks naar ons,
dan krijgt u ook nog eens 2 jaar garantie.
Bredeweg 96 - Zevenhuizen
Tel. 0180-631666
VW GOLF 1.8i HIGHLINE
Al/ToOENTa
VRAAGPRIJS 13.950,-
VW GOLF CABRIO 1.8i
VRAAGPRIJS 8.950,-
MAZDA MX 5 1.6Ï-16V
VRAAGPRIJS 15.750,-
MAZDA MX 5 1.6i-16V
JSSSMSBSMSBSH
MAZDA MX 5 1.6M6V DYNAMIC
LIMITED
EDITION
VRAAGPRIJS 15.750,-
MAZDA MX 5 1.61
VRAAGPRIJS 10.950,-
- I Koperweg 2, Alphen a/d Rijn
U&LJCI baak Telefoon: (0172) 43 54 01
Autocenter Telefax: (0172) 43 05 60
SanaJ
In het weekend van 7 8 mei was het weer zover
voor het Nederlands Kampioenschap Historische Tour
wagens 8i GT's (NK HTGT). De eerste race van het sei
zoen op het prachtige Circuit van Zandvoort. Blinken
de racemonsters die hun motoren flink lieten brullen
tijdens de twee races die verreden zouden worden in
dit weekend. Ondanks de slechte weersvoorspellin
gen lieten rijders en toeschouwers zich er niet van te
weerhouden om te genieten van de dit prachtige eve
nement.
Het historisch racen wordt steeds populairder in
Nederland. Dit is zeker te zien aan het aantal groeien
de deelnemers dat zich iedere jaar weer aansluit bij
het NK HTGT. In deze NK klasse rijden racebolides met
een heuse racehistorie. Elk type raceauto (met FIA
homologatie) mag deelnemen aan het veld van zeer
bijzondere en overweldigende racers. Zo rijden er
diverse racers mee van het merk Porsche, Ford (Mus
tang), Alfa Romeo, Fiat, Jaguar, Renault, Lotus etc.
alle in hun eigen klasse. De auto's onderverdeeld in
klasse afhankelijk van cilinderinhoud en bouwjaar. De
Porsche rijders worden onder andere gesteund door
Pon Porsche Import, die het historisch racen met deze
krachtpatsers wil stimuleren.
Op zaterdag werd er in de stromende regen de kwali
ficatie verreden. Snelle ronde tijden bleven uit maar
spectaculaire drift en slip partijen (zonder schades)
kwamen daarvoor in de plaats. Eveneens werd op
zaterdag de eerste race van dit weekend verreden. Na
nog een aantal tussentijdse regenbuien kwam de zon
door en droogde de baan snel op. Na een spectaculai
re start en sensationele race kwam Jos Koster met zijn
gele Bizzarini (zie foto) als eerste over de streep. Een
tweede en derde plaats waren weggelegd voor Hans
Hugenholtz (Shelby Mustang) en Martin Bijleveld
(Ford Falcon).
Op de zondag werd er nogmaals een race van 30
minuten 1 ronde) verreden. De race begon in de
regen, maar de baan droogde snel op waardoor er
snelle rondetijden gereden werden. Wederom was Jos
Koster (beste ronde tijd 2:07.385) het gehele veld te
snel af, gevolgd door Hans Hugenholtz en Theo van
Gammeren (Ford Escort). Na de overhandiging van de
bekers en een regen van champagne werd dit histori
sche race weekend afgesloten. Onder het genot van
een drankje in de hospitality unit van de HARC werd
nog lang nagepraat over de gebeurtenissen tijdens de
'n de herfst van 2000 introduceerde
Peugeot op de 206 een nieuw con-
cePt, de Coupé-Cabriolet. Eigenlijk
twee auto's in één, zonder concessies
te doen aan veiligheid of vormgeving.
Deze originele, verleidelijke en
betaalbare auto biedt tegelijkertijd:
een esthetische, sportieve 2+2
coupé wanneer het dak dicht is
de vrijheid die alleen een cabriolet
kan bieden als het dak open is
de mogelijkheid in twintig secon
den van gedaante te wisselen,
zowel 's zomers als 's winters -
zelfs bij stapvoets rijden!
en dat alles met een lange levens-
uur dankzij het stevige dak.
?nc succes van de filosofie achter de
v CC blijkt uit het feit dat de auto
l'nds de introductie Europees markt-
er is in het segment van de coupé-cabriolets.
ereldwijd rijden er nu bijna 300.000 exemplaren van
e 206 CC, allemaal uitgerust met een benzinemotor,
1-6"16V met 80 kW (ongeveer 110 pk) of de 2.0-16V
met 100 kW (ongeveer 136 pk).
Eerder werd het aanbod al verrijkt met de 206 CC
Roland Garros, een uitvoering met een sterk imago die
luxe en elegantie aan sportiviteit koppelt. Daarna
werd de Quiksilver geïntroduceerd, een herkenbare,
originele uitvoering met verwijzingen naar buitenspor
tactiviteiten. De 206 CC kan nu nog meer potentiële
klanten bereiken door de introductie van de HdiF, een
dieselversie met roetfilter.
VAKJ
LID VAN DE
NEDERLANDSE VERENIGING
VAN ONDERNEMERS IN HET
CARROSSERIEBEDRIJF
15.06.2000,74.000 km
Voorzien van electrisch dak, ramen en spiegels
electrisch bedienbaar, alarminstallatie klasse 3,
17 inch velgen, sportuitlaat etc.
juni 1996, 55.000 km
Voorzien van stuurbekrachtiging, l.m. sportvel
gen, sportstuur etc.
10.03.1999,65.000km
V.v. Hardtop, alarminstallatie, ramen en spiegels
electrisch bedienbaar, l.m. velgen etc.
20.04.199975.000 km
Voorzien van Hardtop, stuurbekrachtiging, ramen
en spiegels electr. bedienbaar, alarminstallatie,
l.m. velgen etc..
nieuw, 0 km., Velocity Red metallic
Voorzien van ABS, ramen en spiegels electrisch bedien
baar, speciale 16 inch velgen, Sony CD speler met MP3
herkenning, lederen interieur met stoelverwarming etc.
Nieuwprijs 32.501,25 Nu rijklaar aangeboden
voor
31.03.1993 64.000km
Voorzien van stuurbekrachtiging, l.m.
sportvelgen, alarminstallatie, leder inte
rieur,dorpelbeschermset, zijskirts etc. I