Effecten Agenda's Rabobank Rabo Proof De bank waar je lid van wordt 7e jaargang nummer 332 Groeien met de Rabobank. iDEAL: Nieuwe betaalstandaard op internet geïntroduceerd Uw hypotheek langer vastzetten? Dat kan bij de Rabobank. Enquête in Bankhal en Geldwinkel Weeknieuws Tankan-rapport pagina 2 Hart van Holland 12 oktober 2005 0800-0705 Het is tijd voor de Rabobank. Bankieren kan je zélf. Je krijgt zakgeld of je hebt een bijbaantje. Met de Rabo Jongeren Rekening mag je zélf je geldzaken regelen. Je krijgt een Jongerenpas en toegang tot de Rabofoon. Vanaf 15 jaar mag je ook nog eens gratis Rabo Internet- bankieren: geld overmaken, saldo bekijken, rekeningaf schriften uitprinten. Stap voor stap mag je alles zelf doen en ben jij de baas over je eigen geld. Let wel:op=op Rabobank Zevenhuizen - Moerkapelle Rabo Beleggingsadviesteam Bezoekadressen: Dorpsstraat 190,2761 AJ Zevenhuizen Kerkstraat 2,2751 EC Moerkapelle Openingstijden: kantoor Zevenhuizen maandag t/m donderdag 09.00-17.00 vrijdag (doorlopend open) 09.00 - 20.00 Adviestiiden: Openingstijden: qeldwinkel Zevenhuizen Openingstijden: qeldwinkel Moerkapelle Telefoonnummer Algemeen: Telefoonnummer Beleggingsadvies: Rabolijn: Rabofoon: Rabo orderliin: Verzekeringen: 013-58012 34 (voor schade melding Interpolis) 0180-637323 (voor schade melding overige maatschappijen! maandag t/m vrijdag 08.00-21.00 j 0900-0907 Helpdesk Intemetbankieren/Telebankieren: Helpdesk Telebankieren Extra: -mail-adres: info@zevenhuizen-moerkapelle.rabobank.nl Rabobank website: www.rabobank.nl Blokkeren passen/cards: Ze zijn er weer; de kalenders en agenda's voor het jaar 2006!! Vanafmaan- dag 17 oktober 2005 kunt u ze afhalen bij onze receptie in onze vestiging in Zeven huizen. Enkele weken geleden berichtten wij u al over de komst van een nieu we online betaalstandaard: iDeal. Sinds 4 oktober jongstleden is deze standaard ook daadwerkelijk in gebruik. iDEAL biedt de consument een nieuwe en veilige manier om online aankopen te betalen. Uniek is dat de klant de betalingen ver richt in de vertrouwde omgeving van internetbankieren. Als de consument bij aankoop kiest voor deze iDEAL, krijgt hij een scherm te zien waarin hij kan kiezen voor zijn of haar bank. De betaalomgeving ziet er hetzelfde uit als de internetban- kieromgeving van zijn eigen bank. Alle transactiegegevens zijn al inge vuld, de klant kan de aankoop direct betalen met de digitale handteke ning. Deze digitale handtekening wordt gezet met het vertrouwde beveiligingstoken van de eigen bank van desbetreffende klant. Iedere ondernemer (webwinkelier), die dien sten of producten verkoopt via inter net en een betaalrekening aanhoudt bij een bank, kan meedoen en iDEAL als betaalmethode gebruiken. Aangezien 93% van de omzet van Nederlandse webwinkels van Neder landse consumenten komt, is er vol doende potentieel voor iDEAL. iDEAL zal naar verwachting binnen enkele jaren 50% van alle online aankopen in Nederland verzorgen en vooral beta lingen via acceptgiro en eenmalige machtigingen gaan vervangen. Meer informatie over en een demo van iDEAL is te vinden op de website www.ideal- betalen.nl en op www.rabobank.nl. Ook is op www.ideal-betalen.nl een overzicht te vinden van de webwin keliers die iDEAL aanbieden. Als u een hypotheek afsluit, wilt u graag weten waar u aan toe bent. Daarom kunt u op www.rabobank.nl checken of uw hypotheek Rabo Proof is. Bovendien is het bij de Rabobank sinds kort mogelijk om voor lange rentevaste periodes te kiezen van 20,25 en zelfs 30 jaar. Dat is met de huidige hypotheekrente die nu historisch laag is, heel interessant. En dat is dan nóg een reden om voor een hypotheek bij de Rabobank te kiezen. Nieuwsgierig geworden, maak dan een afspraak met een hypotheekadviseur, ons telefoonnummer is (0180) 63 73 53. Vanaf maandag 17 oktober gaat Rabo bank Zevenhuizen-Moerkapelle een onderzoek doen naar uw tevreden heid over onze pagina in het Hart van Holland. Door middel van vijf korte vra gen, willen wij een beeld krijgen van uw mening over onze pagina. Met de resultaten van het onderzoek wil Rabobank Zevenhuizen-Moerkapelle de pagina verder verbeteren en meer naar uw wensen inrichten. In de periode van 17 tot 28 oktober kan er een beroep op u worden gedaan, wanneer u een bezoek aan onze bank brengt. Eén van onze mede werkers zal u vragen om met hem of haar een korte vragenlijst in te vullen. Wij bedanken u alvast hartelijk voor de medewerking! Tanzaniaanse bank overgedragen aan leiding Rabobank De Tanzaniaanse overheid droeg vorige week 49 procent van de aan delen in National Microfinance Bank (NMB) over aan een vereni ging van kapitaalverschaffers onder leiding van de Rabobank. Met deze deelname wil Rabobank bijdragen aan de ontwikkeling van de financiële infrastructuur in der dewereldlanden. Behalve het management levert Rabobank de komende jaren specialisten voor tij delijke projecten. Jaarlijks tevredenheids- onderzoek Interpolis Dinsdag 11 oktober start het jaar lijkse tevredenheidsonderzoek van Interpolis onder klanten.Onderzoe kers van Forum Marketing Research benaderen mensen uit het klanten bestand van Interpolis. Klanten die verzekeringen afnemen bij onze bank kunnen dus telefonisch bena derd worden Door het onderzoek krijgt Interpolis inzicht in de kwa liteit van de dienstverlening.Vervol gens kan men aan de slag met ver beteringen. Het onderzoek loopt tot en met 4 november. De jongste peiling van het onderne- mersvertrouwen in het Tankan-rap port toont dat het Japanse bedrijfs leven zelf nog niet compleet overtuigd is dat de recente economi sche opleving zal aanhouden. De Tankan-index was weliswaar geste gen, maar bleef toch duidelijk achter bij de verwachtingen van analisten. De belangrijkste conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat Japanse ondernemingen net als hun westerse concurrenten de gevolgen beginnen te voelen van de aanhoudend dure olie. De hoge olieprijzen worden door het Japanse bedrijfsleven dan ook gezien als de grootste risicofactor voor de winstgevendheid gedurende de komende periode. Toch was er onder liggend nog wel wat goed nieuws te bespeuren in het Tankan-rapport. Met name de positieve omslag in het ver trouwen van de traditioneel belangrijke elektronische apparatuursector en de detailhandelsector geeft hoop voor de toekomst. Afgezien van het Tankan- rapport en de inflatiecijfers kwamen er een aantal macroeconomische cijfers naar buiten die duidelijk een stuk posi tiever van aard waren. Zo zijn in augustus de Japanse exporten met 9.1 gestegen ten opzichte van dezelfde maand in het voorgaande jaar, nam de industriële productie in augustus weer toe met 1.2% na een terugval in juli, is de werkeloosheid weer met 0.1% gedaald naar 4.3% en bleken de detailhandels verkopen in augustus 1.5% te zijn geste gen op maand- en jaarbasis. Deze ont wikkelingen bevestigen het beeld van een economisch herstel dat wordt gedreven door consumentenbestedin gen en bedrijfsinvesteringen in plaats van exporten en overheidsuitgaven. Bron: IRIS Research

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2005 | | pagina 2