VAN LEEUWEN
DE NIEUWE YARIS. DE SLIMSTE KEUS.
GLOBAL
DE MAKERS VAN BETERE BEDDEN EN MATRASSEN
POWER MATRAS
MATRAS 425,-
OP LENGTE EN GEWICHT iI/Awr „AI>r
Gespecialiseerd in het vervaardigen van matrassen voor mensen met rugklachten
NASA MATRAS
490,-
BOXSPRINGS
EXCLUSIEVE BEDDEN KUSSENS, BEDDEN EN SCHUIFWANDKASTEN OP MAAT
SCANDINAVISCHE BEDDEN COMFORT- SENIOR- EN VERZORGINGSUITVOERINGEN
wegens verbouwing de gehele maand opruiming van showroommodellen
showroom geopend: di. t/m za. 10.00-17.00 uur KOOPAVONDEN: do. en vr.tot 21.00 uur
IEUWE GEÏNTEGREERDE KINDERSTOELEN VOOR
°°R W0LL&0
0VIINIJUMBUK
C H I VASSO
VOOR MENSEN MET GEWRICHTSKLACHTEN
STIJLVOLLE MODELLEN
'ET BEKLEDINGEN VAN JAB EN CHIVASSO
VOOR MENSEN MET OVERGEWICHT
GEGARANDEERD LIGCOMFORTOP MAAT GLOBAL HOME CARE
VANAF 425,- UITGEBREID SENIORENPROGRAMMA
VOOR U OP MAAT GEMAAKT
Zuidplaspolderweg 11 Moordrecht (industrieterrein) tel: (0182) 375022
PTIMALE VEILIGHEID VDDR JEUGDIGE PASSAGIERS
Waddinxveen, Coenecoop 260, 0182-621800, www.toyota-waddinxveen.nl
TODAY TOMORROW TOYOTA
THINK BIG!
De nieuwe Toyota Yaris: v.a. €12.490,-
Lease vanaf 295,- p.m.
Prijs incl. BTW, excl. kosten rijklaar maken en verwijderingsbijdrage. Leaseprijs per maand (Toyota Lease) o.b.v. full operational lease, 48 maanden en 20.000 km per jaar, excl. BTW en brandstof. Gecalculeerd met
75% no-daim. Brandstofverbruik (2004/3/EQ varieert van 4,5 L/100 km (22,2 km/L) tot 6,0 L/100 km (16,7 km/L), CO2119 -141 gr/km Wijzigingen voorbehouden. Meer info: www.toyota.nl of bel gratis 0800-0369.
3S5H
sing met 60 procent beperken. Uiteraard
werken de zijairbags achter optimaal
samen met de kinderzitjes. De zithoogte
van de geïntegreerde kinderstoel is
instelbaar door de uitklapbare zitting (de
zogenaamde Booster) aan de voorzijde
omhoog te trekken. Aan weerszijden van
de zitting bevinden zich opklapbare steu
nen die voor alle kinderen een comforta
bele en veilige zitpositie zorgen.
De nieuwe kinderstoel is zodanig ont
worpen dat de achterzijde van de zitting
bij een ongeval in een fractie van een
seconde naar beneden beweegt. Deze
techniek voorkomt dat het kind onder de
driepunts veiligheidsgordel door, naar
voren glijdt en helpt bovendien de bot
singsenergie geleidelijk af te bouwen
waardoor het lichaam minder zwaar
wordt belast. Uiteraard voldoen de geïn
tegreerde kinderstoelen van de nieuwe
Passat aan alle Europese veiligheidseisen.
Het ontwerp van de nieuwe kinderstoe
len is niet alleen functioneel, maar ook
fraai. Als de stoelen niet voor kinderen
worden gebruikt, passen ze naadloos en
met behoud van alle comfort voor vol
wassenen inzittenden in de achterbank.
De handgrepen voor de bediening vallen
nauwelijks op, maar laten zich deson
danks intuïtief bedienen. De ontgrende-
lingshendel voor de stoel is ook nog eens
multifunctioneel: als de kinderstoel in
gebruik is, dient deze hendel ook als
'opstapje' voor kinderen.
De geïntegreerde kinderstoelen zijn
beschikbaar voor alle uitvoeringen van
de Passat en Passat Variant. Per paar
kosten ze 630,- en per stuk 360,-.
Uiteraard is en blijft de Passat ook
geschikt voor andere kinderzitjes: Isofix-
bevestigingspunten zijn op alle modellen
standaard.
Jlet onmiddellijke ingang zijn voor de
hieuwe Passat en Passat Variant in de
Achterbank geïntegreerde kinderzitjes
leverbaar. Deze eenvoudig te bedienen
itoeltjes zijn geschikt voor kinderen van
1-12 jaar (gewichtsklasse I tot III) en bie
den optimale bescherming. De nieuw
ontwikkelde geïntegreerde kinderzitjes
|voor de Passat kunnen per stuk of per
paar worden besteld. Een belangrijk
(voordeel is dat ze altijd in de auto aan
wezig zijn en vooral dat ze niet verkeerd
gemonteerd kunnen worden. Volgens
|Europese studies wordt meer dan de
helft van alle traditionele kinderzitjes
(verkeerd gemonteerd en/of gebruikt en
dat zorgt voor onnodig veel jeugdige
[verkeersslachtoffers.
Dptimale veiligheid was het belangrijk-
te uitgangspunt bij de ontwikkeling van
de nieuwe kinderzitjes. Zo bieden ze zeer
goede steun en bij een zijdelingse aanrij
ding zorgen de hoofdsteunen opzij voor
maximale bescherming doordat ze de
beweging van het hoofd ten opzichte
[van de borst sterk beperken. Samen met
de standaard gordels kan dat de
belasting van de nekwervels bij een bot-