VAN LEEUWEN DE NIEUWE YARIS. DE SLIMSTE KEUS. GLOBAL DE MAKERS VAN BETERE BEDDEN EN MATRASSEN POWER MATRAS MATRAS 425,- OP LENGTE EN GEWICHT iI/Awr „AI>r Gespecialiseerd in het vervaardigen van matrassen voor mensen met rugklachten NASA MATRAS 490,- BOXSPRINGS EXCLUSIEVE BEDDEN KUSSENS, BEDDEN EN SCHUIFWANDKASTEN OP MAAT SCANDINAVISCHE BEDDEN COMFORT- SENIOR- EN VERZORGINGSUITVOERINGEN wegens verbouwing de gehele maand opruiming van showroommodellen showroom geopend: di. t/m za. 10.00-17.00 uur KOOPAVONDEN: do. en vr.tot 21.00 uur IEUWE GEÏNTEGREERDE KINDERSTOELEN VOOR °°R W0LL&0 0VIINIJUMBUK C H I VASSO VOOR MENSEN MET GEWRICHTSKLACHTEN STIJLVOLLE MODELLEN 'ET BEKLEDINGEN VAN JAB EN CHIVASSO VOOR MENSEN MET OVERGEWICHT GEGARANDEERD LIGCOMFORTOP MAAT GLOBAL HOME CARE VANAF 425,- UITGEBREID SENIORENPROGRAMMA VOOR U OP MAAT GEMAAKT Zuidplaspolderweg 11 Moordrecht (industrieterrein) tel: (0182) 375022 PTIMALE VEILIGHEID VDDR JEUGDIGE PASSAGIERS Waddinxveen, Coenecoop 260, 0182-621800, www.toyota-waddinxveen.nl TODAY TOMORROW TOYOTA THINK BIG! De nieuwe Toyota Yaris: v.a. €12.490,- Lease vanaf 295,- p.m. Prijs incl. BTW, excl. kosten rijklaar maken en verwijderingsbijdrage. Leaseprijs per maand (Toyota Lease) o.b.v. full operational lease, 48 maanden en 20.000 km per jaar, excl. BTW en brandstof. Gecalculeerd met 75% no-daim. Brandstofverbruik (2004/3/EQ varieert van 4,5 L/100 km (22,2 km/L) tot 6,0 L/100 km (16,7 km/L), CO2119 -141 gr/km Wijzigingen voorbehouden. Meer info: www.toyota.nl of bel gratis 0800-0369. 3S5H sing met 60 procent beperken. Uiteraard werken de zijairbags achter optimaal samen met de kinderzitjes. De zithoogte van de geïntegreerde kinderstoel is instelbaar door de uitklapbare zitting (de zogenaamde Booster) aan de voorzijde omhoog te trekken. Aan weerszijden van de zitting bevinden zich opklapbare steu nen die voor alle kinderen een comforta bele en veilige zitpositie zorgen. De nieuwe kinderstoel is zodanig ont worpen dat de achterzijde van de zitting bij een ongeval in een fractie van een seconde naar beneden beweegt. Deze techniek voorkomt dat het kind onder de driepunts veiligheidsgordel door, naar voren glijdt en helpt bovendien de bot singsenergie geleidelijk af te bouwen waardoor het lichaam minder zwaar wordt belast. Uiteraard voldoen de geïn tegreerde kinderstoelen van de nieuwe Passat aan alle Europese veiligheidseisen. Het ontwerp van de nieuwe kinderstoe len is niet alleen functioneel, maar ook fraai. Als de stoelen niet voor kinderen worden gebruikt, passen ze naadloos en met behoud van alle comfort voor vol wassenen inzittenden in de achterbank. De handgrepen voor de bediening vallen nauwelijks op, maar laten zich deson danks intuïtief bedienen. De ontgrende- lingshendel voor de stoel is ook nog eens multifunctioneel: als de kinderstoel in gebruik is, dient deze hendel ook als 'opstapje' voor kinderen. De geïntegreerde kinderstoelen zijn beschikbaar voor alle uitvoeringen van de Passat en Passat Variant. Per paar kosten ze 630,- en per stuk 360,-. Uiteraard is en blijft de Passat ook geschikt voor andere kinderzitjes: Isofix- bevestigingspunten zijn op alle modellen standaard. Jlet onmiddellijke ingang zijn voor de hieuwe Passat en Passat Variant in de Achterbank geïntegreerde kinderzitjes leverbaar. Deze eenvoudig te bedienen itoeltjes zijn geschikt voor kinderen van 1-12 jaar (gewichtsklasse I tot III) en bie den optimale bescherming. De nieuw ontwikkelde geïntegreerde kinderzitjes |voor de Passat kunnen per stuk of per paar worden besteld. Een belangrijk (voordeel is dat ze altijd in de auto aan wezig zijn en vooral dat ze niet verkeerd gemonteerd kunnen worden. Volgens |Europese studies wordt meer dan de helft van alle traditionele kinderzitjes (verkeerd gemonteerd en/of gebruikt en dat zorgt voor onnodig veel jeugdige [verkeersslachtoffers. Dptimale veiligheid was het belangrijk- te uitgangspunt bij de ontwikkeling van de nieuwe kinderzitjes. Zo bieden ze zeer goede steun en bij een zijdelingse aanrij ding zorgen de hoofdsteunen opzij voor maximale bescherming doordat ze de beweging van het hoofd ten opzichte [van de borst sterk beperken. Samen met de standaard gordels kan dat de belasting van de nekwervels bij een bot-

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2006 | | pagina 27