VAN WAAY OPENT TOTAALCONCEPT WONINGINRICHTING Gefelicitaart! 25 JAAR HUIS-AAN-HUIS VERSPREIDING VAN RIJK 90-JARIGE 0VW TRAKTEERT ANDERE JARIGEN BEDRIJFSLEVEN GEMATIGD POSITIEF OVER GROEI VACATURES 2008 Prettige verjaardag! Hart van Holland: dé krant voor de Zuidpias 23 januari 2008 BEDRIJVIGHEID IN DE REGIO V' Er gebeurt van alles op zakelijk gebied in het verspreidingsgebied van Hart van Holland. Op deze pagina verwelkomen we nieuwe bedrijven, bezoeken open dagen, geven informatie over prijsvragen en doen verslag van jubilea en andere zakelijke hoogtepunten. Door Geertrude Verweij Benthuizen - Met een zee van witte en blauwe ballonnen werd vrijdag 18 januari de 'Grand Ope ning' van Van Waay Interieur ge vierd. Het familiebedrijf Van Waay be staat 108 jaar. Acht jaar geleden werd verhuisd van de Dorpsstraat naar een grote en moderne be drijfsruimte van 5000 vierkante meter in het Verbreepark. Vorig jaar werd het pand uitge breid met 550 vierkante meter. Deze ruimte werd verdeeld tus sen twee andere bedrijven, waar mee Van Waay een totaalconcept wil vormen. Van Waay Interieur biedt een grote collectie op het gebied van woninginrichting. Voor meu bels, textiel en verlichting, maar ook voor een interieuradvies op maat is men bij Van Waay aan het goede adres. Daarnaast is er een nieuwe afdeling met hoogwaar dige Italiaanse design meubelen. De samenwerking met de twee andere bedrijven is gebaseerd op het kwaliteitsniveau dat Van Waay wil bieden. Bulthaup keu kens staat garant voor modern design van hoge kwaliteit. Michel Kunst: "Na een jaar op deze locatie, kunnen we zeggen dat we ons plekje hier in de om geving wel gevonden hebben. Met de hulp van onze buren gaan we hier een vruchtbare toekomst tegemoet." Roma is het derde bedrijf bin nen de samenwerking. Bij Roma vindt de klant design sanitair, na tuurstenen vloeren en haarden. Rob Koole: "Wij zoeken dezelfde kwaliteit die Van Waay ambieert. Daarom konden wij het goed vin den samen en was het huurcon tract snel getekend." Corné van Waay: "Ik noem het een Grand Opening omdat we dit met zijn drieën doen. Onze klan ten kunnen nu voor hun hele wo- bulthaup ning terecht op één adres. We zijn trots op deze uitbreiding." De opening werd verricht door de directeuren van de drie ver schillende bedrijven, die drie balken voor de nieuwe ingang verwijderden. Vervolgens was een startschot het teken voor alle aanwezigen om de ballonnen op te laten. Aan de ballonnen is een wedstrijd verbonden: zowel de Balken weg, showrooms open. vinder als degene wiens naam op het kaartje staat maakt kans op een prijs. Daarna kreeg het gezel schap de kans rond te kijken in de nieuwe showrooms onder het ge not van een drankje en culinaire hapjes die ter plekke in één van de Bulthaup keukens klaarge maakt werden. Waddinxveen - Precies 90 jaar ge leden is het vrijdag 1 februari dat de Ondernemersvereniging Wad dinxveen (OVW) werd opgericht. Ter gelegenheid van dit jubileum organiseert zij het komende jaar verschillende activiteiten voor zowel consu menten als voor haar le den. Een ervan is de verjaar dagsactie. Wie in Waddinx veen woont en ook op 1 februari jarig is, meldt zich vóór 29 janu ari via de bon of www.ovw. nu aan. Na deze aanmel ding krijgt de jarige, ongeacht zijn nieuwe leeftijd, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs op zijn verjaardag bij banketbak kerij De Vlaam aan de Groens- voorde 8 gratis een overheerlijke OVW-taart cadeau. De Ondernemersvereniging Waddinxveen (OVW) wordt op I februari 2008 90 jaar! Woont u in Waddinxveen en bent u cfie dag ook jarig? Stuur dan deze, door u ingevulde bon vóór 29 januari a.s. naar OVW, Possage 208, 2741 GS Wodcfinxveen. Na aanmelding krijgt u op vertoon van een geldig legitimatiebewijs op uw verjaardag bij banketbakkerij De Vlaam aan de Groensvoorde 8 in Waddinxveen gratis een overheerlijke OVW-taart cadeau! Woonptools: WADDINXVEEN Teiofoon; 0182- Een zee witte en blauwe ballonnen, klaar voor de wedstrijd. Uit de vierde Kwartaalmonitor 2007 van de Kamer van Koophan del Rotterdam blijkt dat slechts 1 op de 5 ondernemers verwacht dat het aantal vacatures komend jaar in hun bedrijf gaat groeien. De sector Horeca is het meest positief, gevolgd door de sector Groothandel. Invulling vacatures blijft pro blematisch Met de invulling van vacatures in het algemeen verwachten on dernemers problemen. Het oplei dingsniveau sluit vaak niet aan op de vraag van de werkgevers. Ook de stijgende loonkosten door de aanhoudende krapte op de ar beidsmarkt baart ondernemers in het Rotterdamse Kamergebied zorgen. Ontwikkeling vacatures Van de ondernemers met vacatu res in 2008 geeft 21% aan dat zij verwachten dat dat percentage gedurende het jaar groeit. De sector Horeca is het meest posi tief, gevolgd door de sectoren Groothandel, Bouw en Industrie. De sector Detailhandel is daaren tegen het meest negatief. Bestaand personeel Voor wat betreft het huidige personeelsbestand, geeft onge veer een op de drie bedrijven aan geen hooggeschoold (HBO/Uni- versiteit) personeel in dienst te hebben. Voor de sectoren Bouw en Detailhandel ligt dit percen tage op ruim 50%, terwijl voor de sector Dienstverlening dit op 20% ligt. Om zittende werkne mers te binden aan het bedrijf, zetten werkgevers de komende tijd vooral in op salarisverhoging en het stimuleren van scholing. Voor meer informatie: www.kvk. nl/kwartaalmonitorrotterdam Sommige zaken lijken zo vanzelfsprekend. Neem de reclamefolders en re giokranten die u regelmatig in de bus krijgt. Daar zit een goed werkend logistiek systeem achter. Huis-aan-huis verspreiding Van Rijk is 25 geleden begonnen op kleine schaal, zoals dat met zoveel zaken gebeurt, maar heeft inmiddels een grote groep opdrachtgevers en een werkgebied dat zich uit spreidt over gemeenten als Waddinxveen, Zevenhuizen, Moerkapelle, Bos koop, Nieuwerkerk aan den IJssel, Bodegraven, Benthuizen en meer. Eigenaar Max van Rijk spreekt met trots over zijn bedrijf. Door de groei en complexiteit van de opdrachten heeft hij zich in 1997 aangesloten bij een landelijk opererende organisa tie. Verspreid over het gehele land werkt hij samen met 25 collega's, leder heeft zijn eigen regio, maar door die samenwerking kunnen ook opdrachten over het hele land worden uitgevoerd. In feite is geen opdracht te groot. "Maar ook", zegt van Rijk "zijn wij nergens te groot voor. Als iemand bijvoorbeeld een paar honderd A4-tjes verspreid wil hebben omdat de poes al ruim een week niet thuis is geweest, vallen die A-4tjes netjes bij de mensen op de mat. En betaalbaar. Wij gaan voor een 100% verspreiding en dat is juist onze kracht." "Onderzoeken hebben uitgewezen dat ondanks media als radio, televi sie en internet, het foldertje of krant in de bus nog steeds de meest ef fectieve vorm van reclame is. Zeker als men kijkt naar kosteninvestering versus respons. Bovendien in recla me in de bus vele malen actueler en flexibeler." Van Rijk doet het anders In het sorteercentrum aan de Sta ringlaan in Waddinxveen kennen ze niet zo'n apparaat dat de gesorteer de pakketjes met een akelig, bijna niet te openen plastic hoesje bijeen houdt. "Geseald noemen ze dat. Verschrikkelijke dingen. Doen we niet aan. Bovendien - en dat is zeker niet het onbelangrijkste - worden losse folders en kranten veel eer der door de ontvanger gelezen. En daarnaast kan de consument snel ler een selectie maken van wat voor hem/haar wel en niet interessant is. Nee, samen met de groep bezorgers staan wij voor een product waarover is nagedacht. En wat te denken van onze ervaring van inmiddels een kwart eeuw? Wij kunnen met onze (potentiële) klanten meedenken om zodoende het effect van reclame en verspreiding zo optimaal mogelijk te maken. En voorlopig gaan wij nog jaren door met het bezorgen van onder andere Hart van Holland, fol ders, mailings en nog veel meer. En natuurlijk met nieuwe opdrachten... kom maar op!" Voor meer informatie: 0182-615438 of 06-22223459. Van Rijk is altijd op zoek naar gemotiveerde bezorgers.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2008 | | pagina 23