2E YOUNG BUSINESS MEETING MIDDEN-HOLLAND GROOT SUCCES MULDER MANNENMODE GEHULDIGD VOOR 150 JAAR SERVICE EN LIEFDE VOOR HET VAK KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN I Hein Vergeer inspireert jonge bedrijven Hart van Holland: dé krant voor de Zuidpias 16 april 2008 pagina 19 Er gebeurt van alles op zakelijk gebied in het verspreidingsgebied van Hart van Holland. Op deze pagina verwelkomen we nieuwe bedrijven, bezoeken open dagen, geven informatie over prijsvragen en doen verslag van jubilea en andere zakelijke hoogtepunten. BEDRIJVIGHEID IN DE REGIO Gouda - 'Ik heb meer geleerd van mijn fouten, dan van mijn successen', klonk het maandag 7 april uit de mond van Hein Vergeer. De voormalig wereld kampioen schaatsen was te gast op de 2e Young Business Mee ting van de Kamer van Koophan del in een plaatselijk restaurant. Met zijn betoog over de wil om te winnen inspireerde hij de 140 aanwezige jonge bedrijven uit de regio Midden-Holland. Steeds meer jonge bedrijven ontdekken het voordeel van netwerken. Het uitbouwen van het netwerk en het leggen van contacten zijn vaak essentieel voor de groei van een onderne ming. Op de drukbezochte avond traden de ondernemers van de jonge bedrijven niet alleen volop met elkaar in contact, via een speeddatesessie waren zij in staat hun bedrijf onder de aandacht te brengen van enkele grote bedrij ven uit de regio. Voor een aantal van hen heeft dit tot zeer interes sante contacten geleid. Onder het motto De knikkers en het spel namen de ondernemers deel aan een kennisspel. Het spel, waarbij de deelnemers met elkaar een levend bordspel moeten spel, zorgde voor een levendige ken nismaking met elkaar. De kennis over de regionale economie en het ondernemerschap werd spe lenderwijs aangevuld. De Young Business Meeting Midden-Hol land is een initiatief van de Ka mer van Koophandel Rotterdam en het Contact Jonge Bedrijven Midden-Holland (CJB). Jonge bedrijven gooien hoge ogen met het Ondernemersspel bij jouwfotoboeken.nl Pijnacker -Het bedrijf Telstar heeft onlangs de website jouwfotoboe- ken.nl gelanceerd. Na maanden voorbereiding is de website toegan kelijk voor bezoekers die hun digitale foto's willen vastleggen in fo toalbums. Men kan een keuze maken uit allerlei formaten, kleuren en geheel in eigen stijl de opmaak verzorgen. Men maakt zijn/haar per soonlijke fotoboek. Maar de druktechniek van Telstar Media gaat ver der, want ook bedrukking op canvasdoeken, kalenders is mogelijk. Marcel Soeterbroek geeft een kijkje achter de schermen. Marcel Soeterbroek, directeur van Telstar Media, is goed op de hoogte wat er speelt in 'foto land': "Er zijn meer aanbieders op het gebied van fotoboeken. Het online maken van fotoalbums is in dat opzicht niet nieuw, maar bij ons wordt alles zelf geprodu ceerd, onder één dak. Dat zie je duidelijk aan de kwaliteit en de zorgvuldigheid waarmee onze fotoboeken en andere bedrukte artikelen zijn gemaakt. Het is geen cliché, want wij onderschei den ons op dit gebied enorm." Dat het productieproces op rol letjes loopt heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat Telstar Media al jaren bekend is met het digitaal drukken van allerhande zaken. Marcel: "Vorig jaar zo mer hebben we een nieuwe pers aangeschaft, een juweeltje. Deze (inkt)pers maakt de mooiste af drukken." In de productieruimte wordt dui delijk hoe de fotoboeken worden gemaakt. Soeterbroek: "De foto boeken worden eerst genaaid en dan gebonden. Ook wordt er ge werkt met een stevige lijmlaag", vertelt hij. De kaften van groot naar klein staan keurig opgesteld om binnenkort bewerkt te gaan worden. "Misschien wel met uw persoonlijk foto's?" Hoe werkt jouwfotoboeken.nl? Soeterbroek: "We kunnen vol staan met: simpel! U gaat naar de website www.jouwfotoboe- ken.nl en maakt een account aan. U kunt vervolgens een ge bruiksvriendelijk softwarepro- grammaatje downloaden en uw foto's versturen. Om vervolgens direct op juiste positie zetten of desgewenst bewerken. De mo gelijkheden qua opmaak zijn ein deloos. Wanneer u uw fotoboek naar wens heeft samengesteld klikt u op 'verzenden'. De persen van Telstar Media gaan rollen, en binnen vijf werkdagen wordt uw persoonlijke fotoboek bij u thuis afgeleverd." Ton van Duppen maakte het bronzen beeld, John Mulder geeft het zijn ouders cadeau. Mulder Mannenmode in Waddinx- veen ontving vrijdag 27 maart uit handen van Henk de Bas namens de Kamer van Koophandel een de coratie voor zijn 150 jarig bestaan. De decoratie, in de vorm van een schaal met een zilveren bal symbo liseert het veelzijdige en kleurrijke bedrijfsleven. Deze vijfde generatie, John Mulder, had ook nog een verrassing voor zijn ouders. Een bronzen beeld, gemaakt door de Waddinxveense kunstenares Ton van Duppen aan de hand van een foto van zijn opa N.E. Mulder in kleermakerszit. Het beeld symboliseert de service, kwaliteit, de liefde voor het vak en het harde werken van alle Mulders. Mulder Mannenmode startte in 1858 aan de Zuidkade in Waddinxveen, is nog steeds toonaangevend in de mannen mode en heden ten dage gevestigd aan de Passage in Waddinxveen. Tijdens de drukbezochte receptie roemde de heer De Bas Muider Mannenmode om zijn service en kwaliteit. "Met die ingrediënten en de liefde voor het vak heeft Mulder zijn concurrenten overleefd, en is het nog steeds een bruisend bedrijf met een mooi toekomstperspectief nu ook de vijfde generatie alweer enige jaren in het bedrijf zit." Symbool voor veelzijdig en kleurrijk bedrijfsleven.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland | 2008 | | pagina 19