Zuidpias gemeente WEEK VERVOLG BEKENDMAKINGEN VERVOLG RAADSINFORMATIE HART VAN HOLLAND DE KRANT VOOR DEZUIDPLAS\ 9 JUNI 2010 Vergunningen Wet milieubeheer bedrijf kan volstaan met een melding van de activiteiten. Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer Alliander Alliander, Noordelijke Dwarsweg 80, 2761 GD Zevenhuizen, voor het verwijde ren van een gasdrukregel- en meetstation. Tegen een melding op grond van artikel 8.40 van de Wet milieubeheer kunt u geen bezwaar indienen of beroep instellen. De stukken lig gen niet ter inzage. -vV- Artikel 8.23 (Wm) Burgemeester en wethouders zijn van plan de volgende vergunning te wijzigen: Hordijk Spuitgiet Verpakkingen B.V.: revisievergunning (6 april 2004) voor een inrichting voor het vervaardigen en bedrukken van kunststof producten op het perceel Nijverheidscentrum 38, 2761 JP Zevenhuizen. Dit ontwerpbesluit kunt u van 10 juni tot en met 21 juli 2010 inzien bij de gemeente Zuidpias. Zienswijze(n) U kunt uw schriftelijke zienswijzen over een ontwerpbesluit gedurende deze periode bij het college van burgemeester en wethouders van Zuidpias indienen, per adres Milieudienst Midden-Holland, Postbus 45, 2800 AA Gouda. Voor mondelinge zienswijzen kunt u contact opnemen met de Milieudienst Midden-Holland tel. (0182) 545 700. Belanghebbenden die tijdig hun zienswijzen naar voren brengen over een ontwerpbesluit, kunnen later beroep instellen tegen een defi nitief besluit. 14. R 10112 Herontwikkeling voormalig gemeentekantoor Zevenhuizen Er dient een nieuwe invulling voor het voormalige gemeen tekantoor in Zevenhuizen gevonden te worden. Uw raad wordt gevraagd in te stemmen met het Integraal Programma van Eisen, waarin duidelijk wordt gemaakt aan welke randvoorwaarden de herontwikkeling van de locatie gemeentekantoor dient te voldoen. Portefeuillehouder: M. Bosman 15. Sluiting Vergadering: Extra Raadscommissie t.b.v. behandeling Perspectiefnota Datum: 15 juni 2010 Locatie: Raadhuis (raadzaal), Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Tijd: 20.00 uur Agendapunten 1. Opening 2. Vaststelling agenda 3. Ingekomen stukken 4. R 10120 Behandeling Perspectiefnota 2004-2011 De Perspectiefnota 2011-2014 vormt het eerste deel van de planning en controlcyclus voor het komende jaar. Deze nota geeft inzicht in de financiële mogelijkheden en onmogelijkheden van de nieuwe gemeente. 5. Rondvraag 6. Sluiting Vergadering: Raadscommissie Bestuur, Financiën en Beheer Datum: 16 juni 2010 Locatie: Raadhuis (raadzaal), Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Tijd: 20.00 uur Agendapunten 1. Opening 2. 20.00 uur 20.30 uur De Dialoog (indien er aanmeldin gen zijn) 3. Vaststelling agenda 4. a. Vaststelling adviezenlijst commissie BFB van 19 mei 2010 b. Actiepuntenlijst commissie BFB 5. Ingekomen stukken 6. Mededelingen (waaronder uit gemeenschappelijke regelingen) 7. Rondvraag 8. Reactie college op verzoek Vereniging Overkoepelend Orgaan Hoogbouw (VOOH) inzake groenmonument Bomenwijk (mondeling door college ter vergadering ingebracht) 9. R 10113 De 2e en 3e wijziging van de Legesverordeningen 2010 Op 1 juli 2010 treedt de Wet algemene bepalingen omgevings- 'recht (Wabo) in werking. De bouwgerelateerde leges in de tarieventabellen van de geldende legesverordeningen 2010 van de gemeente Zuidpias zijn met de Wabo niet in overeenstem ming en moeten worden gewijzigd. Daarnaast is op 31 maart 2010 de Crisis- en herstelwet in werking getreden. Deze wet heeft eveneens gevolgen voorde legesverordeningen 2010 en de uitvoering daarvan. De Legesverordeningen 2010 moeten hierdoor met terugwerkende kracht per 31 maart 2010 worden gewijzigd. Dit voorstel voorziet in bedoelde wijzigingen. Portefeuillehouder: T. Venrooy-van Ark 10. R 10114 Aanpassing APV De Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) introduceert de omgevingsvergunning die in de plaats komt van een reeks vergunningen, ontheffingen of toestemmin gen voor het realiseren van een fysiek project. Een aantal gemeentelijke toestemmingsstelsels integreert verplicht in de Wabo. Daarom is het noodzakelijk dat de APV op een aantal punten aangepast wordt aan de Wabo. Deze wijzigingsverordening maakt de APV Wabo-proof. Portefeuillehouder: A.F. Bonthuis 11. R 10096 Jaarverslag brandweer 2009 Met het jaarverslag brandweer 2009 informeert het college de gemeenteraad over de activiteiten van de brandweer in het jaar 2009. Portefeuillehouder: A.F. Bonthuis 12. R 10118 Conceptprogrammabegroting 2011-2014 Gouwe Park De raad wordt gevraagd om zijn zienswijze over de conceptbegroting weer te geven. Portefeuillehouder: A.F. Bonthuis 13. R 10117 Verbetering dienstverlening Raadhuis; maatregelen op korte termijn In deze informatienota wordt ingegaan op de verbetering van de dienstverlening van het raadhuis. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 14. R 10097 Beleid Inkoop en aanbesteden Het college heeft op 9 februari 2010 de Nota Beleid Inkoop en Aanbesteden vastgesteld. Het college informeert met deze nota de gemeenteraad over het vastgesteld beleid. Op verzoek vanuit de commissie BFB is voor de bespreking tevens het rapport van de rekenkamercommissie van de voormalige gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel toegevoegd. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 15. R 10098 Evaluatie gladheidbestrijding Op verzoek van de gemeenteraad is bijbehorende evaluatie opgesteld. De notitie geeft, naast de evaluatie, duidelijkheid over onder andere de werkwijze, inzet en kosten. Verder besteedt het college in de nota aandacht aan een nieuw beleidsplan gladheidbestrijding voor de gemeente Zuidpias. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 16. Sluiting Vergadering: Werkgroep Planning en Control Datum: 18 juni 2010 Locatie: Raadhuis (raadzaal), Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Tijd: 14.00 uur (vergaderzaal A 17) Agendapunten 1. Opening 2. Vaststelling agenda 3. Ingekomen stukken 4. R 10121 Behandeling Jaarverslag 2009 In het jaarverslag wordt door het college verantwoording afgelegd over het jaar 2Q09. Het betreft de verantwoording over hetgeen in de voorma lige fusiegemeenten in 2009 is geschied. 5. Rondvraag 6. Sluiting De stukken liggen tijdens de openingsuren van het raadhuis ter inzage. Ook kunt u de stukken vinden op www.zuidplas.nl (klik op "Bestuur Organisatie" en daarna op Vergaderschema en agenda's") Dialoog raadscommissies: Bij De Dialoog kunt u los van de agendapunten een onderwerp presenteren en kunt u in gesprek treden met de commissieleden. Waarom De Dialoog? Met De Dialoog wil de gemeenteraad burgers uitnodigen om in gesprek te raken met de leden van raadscommissie. De Dialoog geeft de mogelijkheid om over bepaalde onderwerpen met commissieleden van gedachten te wisselen, voordat eventuele besluiten worden genomen. Indien u een onderwerp onder de aandacht van de commis sie wilt brengen meldt u uw onderwerp met een korte toelichting uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de vergadering aan bij de griffie. De voorzitter bepaalt de volgorde van de onderwerpen voor De Dialoog en de spreektijd. Hij/zij kan het onderwerp eventueel doorschuiven naar een volgende vergadering. Ook bepaalt de voorzitter of uw onderwerp in aanmerking komt voor De Dialoog. Zie voor tel.nr. onder kopje spreekrecht Spreekrecht raadscommissies: Na de opening van de bovengenoemde commissievergaderin gen kan een ieder het woord voeren over en bij de geagen deerde onderwerpen. Niet kan worden ingesproken bij besluiten waartegen bezwaar en beroep open staat of heeft open gestaan; benoemingen, voordrachten van personen etc. en gedragingen waarover een klacht kan worden ingediend. Degene die van het spreekrecht gebruik wilmaken dient dit vóór 16.00 uur op de dag van de vergadering aan de griffie mede te delen op tel. (0180) 330 313 (Josette van Houwelingen) of via e-mail: griffie0zuidplas.nl.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2010 | | pagina 8