Persoonlijke betrokkenheid bij Veerman blijft hoog in het vaandel 1 Graag staan wij voor U klaar om uw persoonlijke wensen te bespreken. Expeditie Sinds de oprichting staat Marlo Expeditie BV voor een klantge richt expeditie bedrijf, welke zich in de loop der jaren be wezen heeft als een zeer be trouwbare partner in het weg vervoer. Naast onze uitstekende service en flexibele mogelijkheden, durven wij te zeggen dat wij zeker in de huidige markt een partner van kwaliteit zijn. Marlo Expeditie verzorgt al uw wegtransporten door geheel Euro pa met als specialisatie de Benelux, Duitsland, Engeland en Ierland. Op al deze landen verzorgen wij al uw complete, maar ook uw groupage verladingen. Wij kunnen uw gehele logistiek pro ces uit handen nemen en uiteraard uitvoeren op de meest efficiente manier. Marlo Expeditie BV is juist daarom de ideale partner voor be drijven die zich willen focussen op de "core business" en de logistieke diensten uit willen besteden. Het belangrijkste is werken met goed getrainde mensen, het juiste materiaal, een betrouwbare service en concurrerende tarieven. Wij zijn ervan overtuigd de juiste combinatie van dit te bezitten het geen Marlo Expeditie BV de juiste partner maakt voor U. Marlo Expeditie B.V Dorpsstraat 202a Tel. 2761 AJ Zevenhuizen Fax The Netherlands E-mail 0180 632230 0180 634015 info@marlo.nl pagina 14 Oogstfeestkrant 1 september 2010 In de financiële wereld is het op dit moment een trend om zoveel mogelijk te bezuinigen op de personeelskosten en dat de klanten zelf alles maar moeten regelen via internet. Plaatselijke kantoren worden gesloten, voor een afspraak moet je naar een regionaal kantoor en de persoonlijke aandacht en de betrokkenheid bij de klant zijn helaas ver te zoeken. "Dit is nu net wat wij niet willen", stelt Marina Veerman, die samen met haar zus Joke als sinds I988 de directie vormen van kantoorVeerman."In ons ruim 50-ja- rig bestaan zijn wij groot geworden door die persoonlijke aandacht,het kennen van de klant, het meedenken met de klant en juist daardoor kun je een klant het beste advies geven "Vorig jaar heeft het kantoor het officiële 50-jarige bestaan gevierd. De inschrijving bij de Kamer van Koophandel dateert uit 1959, maar vader Bram Veer man was al sinds 1954 actief zelfstandig bezig met het verzorgen van administra ties voor derden. Geen schoenmaker Opa Tinus Veerman, vader van Bram, was in de vorige eeuw de plaatselijk schoen maker in Zevenhuizen. Na de oorlog toen het economisch beter ging, werden min der schoenen gerepareerd en gaf hij zijn zoon de tip om de schoenmakerij aan de Dorpsstraat niet voort te zetten. Bram volgde de MULO en ging na zijn school tijd werken bij Tuinbouwbedrijf Jaap van der Wel om de loonadministratie te ver zorgen. In die tijd had deze tuinder ruim 150 mensen in dienst en het was een dag taak om de loonadministratie bij te hou den, de loonzakjes te vullen en deze uit te betalen. In I954, Bram was toen 23 jaar, startte hij vanuit zijn eerste huisje aan de Eendrachtsdijk (op de plaats waar nu Het Hogeland ligt) samen met zijn vrouw Gon een klein administratiekantoortje en ging de administratie voor anderen verzorgen. Vanaf 1959 volgde de inschrijving en dit betekende de echte start van kantoor Veerman. Grote stap voorwaarts In I960 kocht Bram samen met zijn vrouw van de verdiende centjes een pandje aan de Dorpsstraat 200 te Zeven huizen. Door velen werd hij hoofdschud dend aangekeken en gewaarschuwd dat dit nooit goed kon gaan, maar Bram zette door en startte zijn kantoor op de plaats waar het huidige kantoor nog steeds ge vestigd is. Een eerste medewerker werd aangetrokken en samen met Adriaan Boer uit Boskoop (die inmiddels al weer een paar jaar met pensioen is) werd de zaak uitgebreid en de klantenkring ver groot. "Voor ons als tienerdochters was dit niet altijd even prettig," zegt Marina lachend,"Als er niemand op kantoor was, dan moesten wij thuis blijven om de tele foon op te nemen, want de klanten moch ten zich niet teleurgesteld voelen en altijd geholpen worden. Uit die tijd stamt het gevoel 'betrokkenheid' al en dat hebben we van kinds af aan van onze ouders mee gekregen." Bankzaken Het kantoor groeide door en werd uit gebreid met bankactiviteiten. Het logo van de NMS spaarbank verscheen op het pand. De NMS was een volle dochter van de NMB Bank, de latere ING Bank. Deze naam is later gewijzigd in Regio Bank en sinds de samenvoeging van Postbank en ING is deze verkocht aan SNS Reaal en heet nu officieel "SNS Regiobank". De ser vice is in die jaren en door alle naamswij zigingen heen altijd gelijk gebleven net als het gezicht van Piet den Broeder die sinds de start van de bankactiviteiten het boeg beeld van Veerman bankzaken is geweest. Ook Piet mag binnen afzienbare tijd gaan genieten van zijn pensioen. Nieuwe directie In 1988 vond Bram het tijd om de toe komst van het bedrijf veilig te stellen en droeg de directie over aan zijn beide dochters Marina en Joke. Niet dat Bram stopte, integendeel, maar als hem wat zou overkomen dan is het een prettige gedachte dat alles goed geregeld is. De 'betrokkenheid' liet Bram (79) niet los en zelfs op de dag van vandaag is hij nog da gelijks in het kantoor te vinden. De klantenkring bleef maar groeien en ook het personeelsbestand werd groter. Het kantoor groeide letterlijk uit haar jasje. Een aantal tijdelijke locaties werden betrokken en het oude pand werd ge sloopt en op dezelfde vertrouwde plaats verrees een prachtig architectonisch nieuw kantoorpand, dat weer jaren plaats kon bieden aan het personeel en de oude vertrouwde service kon naar een nog ho ger niveau worden getild. Ook al was het een groot pand, vorig jaar hebben ze er weer een heel stuk aan moeten bouwen omdat het na 16 jaar alweer te klein bleek te zijn. Op dit moment werken bij Veer man ruim 25 medewerkers die dagelijks bezig zijn met het verzorgen van admi nistraties, het regelen van verzekeringen, het adviseren bij hypotheken en pensioe nen en het afhandelen van bankzaken. Totaalpakket "Onze kracht is dat we een totaalpakket kunnen bieden voor bedrijven en particu lieren en daardoor kennen we onze klan ten als geen ander.We zijn op de hoogte van de totale financiële handel en wandel van onze klanten en kunnen ze hierdoor heel goed adviseren omdat we alle zaken goed in kaart kunnen brengen. Dit aan gevuld met onze persoonlijke benadering en je ziet dat klanten zich bij ons 'thuis' voelen. Natuurlijk kun je bij ons ook 24 uur per dag via internet inloggen en zaken vanuit je luie stoel regelen, maar als er behoefte is aan persoonlijk contact kan dat altijd. We zijn dagelijks geopend en eventueel 's avonds op afspraak. Wij wil len geen '9 tot 5' kantoor zijn en onze klanten helpen op die momenten dat het nodig is. We heten niet voor niets 'Veer man betrokken adviseurs' en met die ge dachte gaan wij met z'n allen dagelijks aan het werk. Zeker nu we het serviceniveau om ons heen sterk zien afnemen blijven wij zo 'ouderwets' denken, maar wel met een visie waar we nog decennia mee vooruit kunnen", aldus een strijdvaardige Joke Scheffers. Tijdens het Oogstfeest is het kantoor ook 'betrokken'. Voor het kantoorpand kan men meedoen met een leuke vragen- quiz a la "Kopspijkers" van Jack Spijker man en zijn hiermee leuke prijsjes te win nen. Schuin aan de overkant van de straat zijn ook de dames van reisbureau "De Zwaluw", tevens onderdeel van kantoor Veerman, actief bezig om het bureau op ludieke wijze te presenteren. Beide acti viteiten zijn zeker een bezoekje waard en de medewerkers van zowel De Zwaluw als Kantoor Veerman hopen i dan ook dat u, op zaterdag 4 september, kennis komt maken met dat'betrokken' gevoel dat zo hoog in het vaandel staat...

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2010 | | pagina 62