Rabobank Gouwestreek verbetert telefonische bereikbaarheid i Hoe kunnen wij u nog beter van dienst zijn? Onze leden zijn van harte welkom. 2 HART VAN HOLLAND DE KRANT VOOR DEZUIDPLAS 15 SEPTEMBER 2010 Rabobank Gouwestreek Samen de bank beter maken. Dat is het idee. Door Marlonneke Willemsen "We vinden de lokale telefonische bereik baarheid van onze bank zeer belangrijk, dus daar hebben we veel aandacht aan be steed." Sabine Hoogerbrugge heeft samen met haar collega's de afgelopen maanden hard gewerkt om de telefonische bereik baarheid van de Rabobank Gouwestreek te verbeteren. De bank heeft gekozen voor een afdeling met lokale allround adviseurs, in plaats van gebruik te ma ken van het landelijke callcenter, waarbij klanten meerdere malen doorgeschakeld moeten worden om het juiste advies te krijgen. Van de elfduizend servicevragen die Rabobank Gouwestreek elke maand krijgt, verlopen er zevenduizend via de telefoon. Dit telefonisch contact met de klanten is dan ook erg be langrijk voor de bank. Eind vorig jaar hebben zowel de klanten, als de Ledenraad van Ra bobank Gouwestreek aangegeven dat er nog wel het één en ander verbeterd kon worden aan de telefonische bereikbaarheid. Dus is Hoogerbrugge aan de slag gegaan om deze situatie te verbeteren. "Voorheen was er een landelijk callcenter, maar dat bleek te knellen met onze identiteit als een bank die dichtbij de klant staat. We willen ook meer doen. dan alleen maar de telefoon opnemen, dus heb ben we besloten om een volledig service- en adviescentrum te openen, dat het 'callcenter- niveau' overstijgt. We hebben gemerkt dat er bij de klanten behoefte is om vanuit huis een aantal zaken snel en gemakkelijk te regelen. De kantoren blijven gewoon geopend, maar we willen de klant de mogelijkheid bieden om zelf te kiezen hoe, waar en wanneer hij zijn bankzaken wil regelen. De medewerkers van het service en adviescentrum zijn ervaren adviseurs, die de klant op dezelfde manier kun nen helpen als de adviseurs in cfe kantoren. Ze kunnen op elke vraag antwoord geven. De gene die de telefoon opneemt kan gelijk alles regelen, van verzekeringen tot het aanvragen van een nieuwe pas." Om ervoor te zorgen dat klanten direct bij de juiste medewerker terecht komen en dus zo min mogelijk worden door verbonden, is er gekozen voor drie aparte tele foonnummers: een nummer voor hypotheken, een nummer voor particulieren en een onder nemersnummer, waar ook startende onderne mers met al hun vragen terecht kunnen. Het is inmiddels vier maanden geleden-dat de Rabobank op deze wijze is gaan werken, dus heeft de bank een aantal klanten naar hun mening over de nieuwe situatie gevraagd. Vol gens Hoogerbrugge reageren zij erg positief. "De helft van de mensen was verrast over de snelheid en het gemak waarmee ze bediend werden. De andere helft was ook positief, maar zij zijn van mening dat het nu gaat zoals het behoort te gaan. Zij krijgen de service die ze verwachten van de Rabobank. Zaken als snel heid, de juistheid en volledigheid van het ant woord en de bereikbaarheid werden goed ge waardeerd. We kregen veel complimenten van de klanten, zoals 'Ik ben snel, gemakkelijk en doeltreffend geholpen.' De klanten gaven ook aan dat ze de volgende keer voor een soortge lijke vraag, weer de telefoon zouden pakken." Hoogerbrugge: "Telefonie wordt steeds be langrijker en dit heeft voor ons blijvend priori teit. We zullen goed kijken naar de wensen van de klant en ervoor zorgen dat we alles aanbie den wat de klant nodig heeft." Ons werk nog beter doen, dat is ons streven. Maar daar hebben wij u bij nodig. Wij leren graag van uw ervaringen en inzichten. Mailt u ons uw suggestie voor verbetering? Stjggestie@gouwestreek.rabobank.nl Rabobank. Een bank met ideeën. www.rabobank.nl/gouwestreek Rabobank Wij nodigen leden van de afdeling Nieuwerkerk-lvioordrecht van Rabobank Gouwestreek van harte uit voor de afdelingsvergadering op 4 oktober. U bent welkom vanaf 19.30 uur in het Ontmoetingscentrum, Bospolderstraat 10 in Nieuwerkerk aan den IJssel. De vergadering begint om 20.00 uur. Op de agenda staat onder meerde benoeming van leden in de ledenraad. De volledige agenda, de notulen van de vorige vergadering en de overige relevante stukken liggen voor leden van de afdeling ter inzage op onze kantoren aan de J.A. Beijerinkstraat 31 in Nieuwerkerk aan den IJssel en aan de Tielweg 26 in Gouda. We hopen u te mogen verwelkomen, want samen zijn we de bank. De afdelingscommissie Hieronder vindt u de verkorte agenda: Opening Notulen vorige vergadering Benoeming leden ledenraad Mededelingen en rondvraag Op www.rabobank.nl/gouwestreek vindt u alle informatie over de vergadering. Coöperatieve Rabobank Gouwestreek U.A. gevestigd te Waddinxveen Rabobank

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2010 | | pagina 2