Zuidpias Statafel nodig? gemeente VERVOLG RAADSINFORMATIE N i eiti yy^j ilesservi q£I me; Bje p,a a l ize I f4W a rn m e era i I Kei 10 slVte> I gi t Mee rji rji tol dpm vAw^?oisjghi^oJ5M.aaWl Statafel Zuidpias verhuur verkoop 1 e dag: €5,-elke volgende dag €2,50 (zelf afhalen/terugbrengen) Ophalen/bezorgen per bestelling: eenmalig €10,- (kijk op de website voor het bezorgingsgebied) Meer info: www.statafelzuidplas.nl Reserveren? Bel: 0182-548 381 WEEK 10 HART VAN HOLLAND I DE KRANT VOOR DEZUIDPLAS I 6 OKTOBER 2010 gemeentelijke visie externe veiligheid. Hierin wordt beschreven hoe de gemeente om wil gaan met risico's van het vervoer van en bedrijvigheid met gevaarlijke stoffen bij ruimtelijke projecten. De wet geeft hier namelijk bepaalde beleidsruimte. Om het politieke draagvlak te onderzoeken wordt tijdens deze bijeenkomst een interactieve sessie met stellingen gehouden. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 11. R 10163 Wijziging APV i.v.m. Wabo In juni heeft de raad besloten om de APV te wijzigen in het kader van de Wabo. Er ontbrak echter een woord in de model wijzigingsverordening van de VNG. Deze fout wordt middels deze nieuwe wijzigingsverordening hersteld. Portefeuillehouder: K.J.G. Kats 12. R 10164 Beleidsplan Economie (Startnotitie) Voor het behouden, versterken en bevorderen van de plaatselijke economische activiteiten wordt, in samenspraak met onder andere de ondernemersverenigingen, een nieuw Beleidsplan Economie opgesteld. Deze startnotitie is een eerste aanzet. Portefeuillehouder: H. van der Torn 13. R 10169 Financiële afwikkeling Investeringsbudget stedelijke vernieuwing IISV) project versterken dijkdorp Moordrecht. Na afronding van het project versterken dijkdorp Moordrecht dat is gefinancierd met middelen uit het Investeringsbudget stedelijke vernieuwing (ISV), moeten het positieve resultaat en de vrijvallende voorzieningen worden bestemd. Portefeuillehouder: H. van der Torn 14. R 10178 Herziene nota reserves en voorzieningen 2010 Op 4 januari 2010 is de "Nota reserves en voorzieningen 2010" vastgesteld in de eerste raadsvergadering van de gemeente Zuidpias. Gelet op het prille stadium van de fusie en de op dat moment nog onvoorziene ontwikkelingen is een - op onderdelen - herziening van de nota een noodzakelijk en logisch vervolg. Portefeuillehouder: H. van der Torn 15. R 10170 Fusiebudget De provincie heeft aan de voormalige gemeenten Nieuwerkerk aan den IJssel, Moordrecht en Zevenhuizen-Moerkapelle een budget ter beschikking gesteld. Dit budget is voor de kosten van de herindeling. De raad wordt gevraagd in te stemmen met de verantwoording van de gemaakte kosten. Portefeuillehouder: H. van der Torn 16. Sluiting Vergadering: Raadscommissie Bestuur, financiën en beheer (deel 2) Datum: 14 oktober 2010 Locatie: Oude Raadhuis (raadzaal), Westeinde 1, Moordrecht Tijd: 20.00 uur Agendapunten 1. Opening 2. 20.00 uur 20.30 uur De Dialoog (indien er aanmeldingen zijn) 3. Vaststelling agenda 4. Ingekomen stukken 5. Mededelingen (waaronder uit gemeenschappelijke regelingen) 6. Rondvraag 7. R 10173 Keuzevarianten toekomstig afvalbeleid (incl. presentatie) Na de nota 'Evaluatie huidig afvalbeleid Zuidpias' is dit de tweede fase in het traject naar nieuw afvalbeleid per 01 januari 2012. Middels keuzevarianten wordt u in deze startnotitie verzocht kaderstellende principekeuzes te maken per onderwerp. De gekozen varianten worden met inachtneming van de uitkomsten van het burgerparticipatieonderzoek verder uitgewerkt in globale scenario's. Deze worden in december ter discussie voorgelegd om te komen tot één definitief beleidsscenario. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 9. R 10162 Onttrekkingen aan de reserve van GVVP (Gemeentelijk verkeer- en vervoerplan) Voor de uitvoering van een viertal maatregelen is, als gevolg van lopende verplichtingen inde tweede helft van dit jaar, beperkt financiering vanuit reguliere middelen mogelijk. De uitvoering van de maatregelen is echter belangrijk. Om die reden wordt voorgesteld de post "Reserve GVVP", bedoeld voor de financiering van gemeentelijk verkeersbeleid, aan te spreken. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 10. R 10165 Verordening gemeentelijke basisregistratie personen Voor de wettelijke taken, waarvoor persoonsgegevens worden gebruikt, moet de GBA als bron worden gebruikt. In dit kader is een nieuwe verordening gemeentelijke basisregistratie personen noodzakelijk. Deze conceptverordening ligt nu ter besluitvorming voor. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 11. R 10166 Vaststellen beleidsplan gladheidbestrijding 2010-2016 Voor het bestrijden van gladheid dient de gemeente Zuidpias een beleidsplan gladheidbestrijding te hebben. Het conceptplan ligt nu ter besluitvorming voor. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 12. R 10167 Fietsplan (startnotitie) Voor het stimuleren van het fietsgebruik wordt in overleg met de vrijwilligers van Veilig Verkeer Nederland en de Fietsersbond een fietsplan met bijbehorend uitvoeringsprogramma opgesteld. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 13. R 10168 Aanwijzen vaste trouw- en registratielocaties In het kader van de fusie per 1 januari 2010 heeft er met het oog op de harmonisatie van regelingen een onderzoek plaatsgevonden naar de trouw- en registratielocaties in de gemeente Zuidpias. Alle drie voormalige gemeenten kennen vaste locaties voor het voltrekken van huwelijken en registreren van partnerschappen. Daarnaast was het in Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle mogelijk om op locatie naar keuze (éénmalig gebruik) te trouwen, waartoe die-gehele voormalige gemeenten waren aangewezen als "huis der gemeente". Portefeuillehouder: A. Hazelebach 14. Sluiting De stukken liggen tijdens de openingsuren van het raadhuis ter inzage. Ook kunt u de stukken vinden op www.zuidplas.nl (klik op "Bestuur Organisatie" en daarna op Vergaderschema en agenda's"). Dialoog raadscommissies: Bij De Dialoog kunt u los van de agendapunten een onderwerp presenteren en kunt u in gesprek treden met de commissieleden. Waarom De Dialoog? Met De Dialoog wil de gemeenteraad burgers uitnodigen om in gesprek te raken met de leden van raadscommissie. De Dialoog geeft de mogelijkheid om over bepaalde onderwerpen met commissieleden van gedachten te wisselen, voordat eventuele besluiten worden genomen. Indien u een onderwerp onder de aandacht van de commissie wilt brengen meldt u uw onderwerp met een korte toelichting uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de vergadering aan bij de griffie. De voorzitter bepaalt de volgorde van de onderwerpen voor De Dialoog en de spreektijd. Hij/zij kan het onderwerp eventueel doorschuiven naar een volgende vergadering. Ook bepaalt de voorzitter of uw onderwerp in aanmerking komt voor De Dialoog. Zie voor telefoonnummer onder kopje spreekrecht. Spreekrecht raadscommissies: Na de opening van de bovengenoemde commissievergaderingen kan een ieder het woord voeren over en bij de geagendeerde onderwerpen. Niet kap worden ingesproken bij besluiten waartegen bezwaar en beroep open staat of heeft open gestaan; benoemingen, voordrachten van personen etc. en gedragingen waarover een klacht kan worden ingediend. Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken dient dit vóór 16.00 uur op de dag van de vergadering aan de griffie mede te delen op tel. nr. 0180-330313 (Josette van Houwelingen) of via email: griffiefazuidplas.nl.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2010 | | pagina 10