Zuidpias Vrijgekomen huurwoningen in Moordrecht gemeente RAADSINFORMATIE HART VAN HOLLAND DE KRANT VOOR DE ZUIDPLAS 24 NOVEMBER 2010 Reageren heeft alleen zin als u aan alle voorwaarden voldoet Regelmatig krijgt de gemeente aanvragen binnen met onvolledig ingevulde formulie ren, jaaropgave of IB60 formulieren uit een verkeerd jaar of inschrijvingen die niet voldoen aan de voorwaarden. Deze aanvragen kunnen we niet in behandeling nemen. Lees daarom zorgvuldig de voorwaarden door bij de wonin gen en onderaan dit artikel. Land voor Water 20, Moordrecht, 2e publicatie 2-kamer seniorenwoning (Galerijflat met lift, 1e verdieping) Beschikbaar per 3 november 2010 Huur: 538,33 Voorwaarden: - Vanaf 65 jaar - Maximum bruto jaarinkomen 62.966,- (2 personen) - Doorstromers vanuit een huurwoning genieten voorrang. Schielandstraat 110, Moordrecht 2-kamerwoning (Galerijflat met lift, 3e verdieping) Beschikbaar per 3 januari 2011 Huur: €661,72 Voorwaarden: - Vanaf 65 jaar - Maximum bruto jaarinkomen 62.966,- (2 personen] - Doorstromers vanuit een huurwoning genieten voorrang Heeft u belangstelling en voldoet u aan de voorwaarden? Vraagt u dan naar een inschrijf formulier bij het gemeentehuis (per woning één formulier] telefoonnummer (0180) 330 300 of download het van de gemeentelijke web site. Uw inschrijving moet 29 november vóór 12.00 uur bij de gemeente binnen zijn. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen worden behandeld. Voeg daarbij het IB-60 formulier of de gevraagde inkomstenverklaring (bij iedere inschrijving). Als er geen goede inkomstenge- gevens zijn bijgevoegd, kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. Het inschrijfformu lier kunt u samen met de gevraagde gegevens in de.brievenbus doen van het raadhuis in Nieuwerkerk aan den IJssel, t.a.v. de afdeling VROM/Huisvestingszaken, Raadhuisplein 1 of opsturen naar de Gemeente Zuidpias, t.a.v. de afdeling VROM/Huisvestingszaken, Postbus 100, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel. Woont u buiten de gemeente Zuidpias in een huurwoning en wilt u reageren op een woning, dan is een huurdersverklaring van uw huidige verhuurder noodzakelijk. Openbare commissievergaderingen Vergadering: Raadscommissie Maatschappelijke Ontwikkeling Datum en tijd: 29 november 2010, 20.00 uur Locatie: Raadhuis (raadzaal), Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Agendapunten 1. Opening 2. 20.00 uur 20.30 uur De Dialoog (indien er aanmeldin gen zijn) 3. Vaststelling agenda 6. a. Vaststelling adviezenlijst commissie MO van 8 november 2010 b. Actiepuntenlijst commissie MO 5. Ingekomen stukken 6. Mededelingen (waaronder uit gemeenschappelijke regelingen) 7. Rondvraag 8. R 10196 Vaststelling Subsidiejaarprogramma Maatschappelijke Ontwikkeling 2011 In de voormalige gemeenten Moordrecht en Nieuwerkerk aan den IJssel was het gebruikelijk de subsidieaanvragen voor het komende jaar in één keer te behandelen in een verzameldocument, in Zevenhuizen-Moerkapelle was dit niet zo. Hierbij ontvangt u 'Subsidiejaarprogramma Maatschappelijke Ontwikkeling 2011'. Het bestaat uit drie afzonderlijke delen, waarbij per deel grotendeels te werk is gegaan zoals dat in de betreffende voormalige gemeente gebruikelijk was. De reden hiervoor is dat voor 2011 de oude, afzonderlijke subsidièregimes nog gelden. Portefeuillehouder: J.A. Verbeek 9. Sluiting Vergadering: Raadscommissie Ruimte Datum en tijd: 30 november 2010, 20.00 uur Locatie: Raadhuis (raadzaal), Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Agendapunten 1. Opening 2. 20.00 - 20.30 uur De Dialoog (indien er aanmeldingen) 3. Vaststellen agenda 4. a. Vaststelling adviezenlijst commissie Ruimte van 28 oktober 2010 b. Actiepuntenlijst commissie Ruimte I 5. Ingekomen stukken 6. Mededelingen (waaronder uit gemeenschappelijke regelingen) 7. Rondvraag 8. R 10192 Ontwerpbestemmingsplan Hornbach (Informatienota) Voorafgaande aan de formele procedure van het bestem mingsplan, te weten de ter inzage legging van het ontwerp bestemmingsplan, wordt het concept ontwerpbestem mingsplan Hornbach ter inhoudelijke beoordeling en bespreking aan de raadscommissie Ruimte voorgelegd. Portefeuillehouder: M. Bosman 9- Sluiting Vergadering: Raadscommissie Bestuur, Financiën en Beheer Datum en tijd: 1 december 2010, 20.00 uur Locatie: Raadhuis (raadzaal), Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Agendapunten 1. Opening 2. 20.00 uur - 20.30 uur De Dialoog (indien er aanmel dingen zijn) 3. Vaststelling agenda 6. a. Vaststelling adviezenlijst commissie BFB van 13 en 16 oktober 2010 b. Actiepuntenlijst commissie BFB 5. Ingekomen stukken 6. Mededelingen (waaronder uit gemeenschappelijke regelingen) 7. Rondvraag 8. R 10198 Nota Integraal Veiligheidsbeleid Met betrekking tot het integraal Veiligheidsbeleid stelt de raad de kaders en daarmee de kadernota vast. Portefeuillehouder: K.J.G. Kats 9. R 10199 Gemeentewapen Zuidpias De gemeente Zuidpias heeft tot op dit moment geen gemeentewapen. En hoewel een wapen misschien niet als een sterk gemis voelt, hecht het bestuur er toch aan dat de gemeente Zuidpias net als alle andere gemeenten in Nederland weer een officieel wapen mag voeren. Portefeuillehouder: K.J.G. Kats 10. R 10196 Werkgeversrol gemeenteraad Op grond van de Gemeentewet is de gemeenteraad werkgever voor het griffiepersoneel. In bijgaand voorstel wordt een voorstel gedaan voor een praktische invulling van dit werkgeverschap door een werkgeverscommissie in te stellen die het werkgeverschap uitvoert ten aanzien van het griffiepersoneel. Portefeuillehouder: Werkgeverscommissie i.o. 11. R 10195 Vaststelling verordening voor de onderzoeks commissie 2010 De Wet dualisering gemeentebestuur heeft de raad in het verteden een aantal instrumenten gegeven waardoor zijn controlerende rol is verstrekt. Te denken valt aan de reeds vastgestelde financiële verordeningen ingevolge de artikelen 212, 213 van de Gemeentewet, maar ook de vast te stellen verordening op de rekenkamercommissie. Sluitstuk van de aan de raad ten dienste staande controle middelen is de nu voorliggende verordening voor de onderzoekscommissie. Portefeuillehouder: Presidium 12. 10189 Najaarsnota De najaarsnota 2010 is de tweede tussentijdse rapportage in het kader van de planning en controlcyclus van de gemeente. Hierin worden de belangrijkste financiële afwijkingen op de voorgenomen plannen en de bijbeho rende budgetten besproken. Portefeuillehouder: H. van der Torn 13. R 10191 Fusiebudget De Provincie heeft aan de voormalige gemeenten Nieuwerkerk aan den IJssel, Moordrecht en Zevenhuizen- Moerkapelle een budget beschikbaar gesteld van ca. 8,5 miljoen. Dit budget is voor de kosten van de herindeling. De Raad wordt gevraagd in te stemmen met de bijgevoegde verantwoording van de gemaakte kosten. Portefeuillehouder: H. van der Torn 16. R 10190 Duurzaamheidsbeleid Om tot een duurzame gemeente te komen stellen wij een nieuw duurzaamheidsbeleid op. Deze startnotitie leidt tot een kaderstelling voor het op te stellen beleid. Portefeuillehouder: A. Hazelebach 15. R 10193 Controleprotocol en normenkader 2010 Jaarlijks dient het controleprotocol en normenkader op actualiteit beoordeeld en opnieuw door de raad te worden vastgesteld. Portefeuillehouder: H. van der Torn 16. R 10188 Belastingverordeningen De raad besluit dit tot het jaarlijks vaststellen van belas tingverordeningen waarin onder andere de belastbare feiten, de belastingplichten en de tarieven zijn opgenomen. Portefeuillehouder: H. van der Torn 17. Sluiting De stukken liggen tijdens de openingsuren van het raadhuis ter inzage. Ook kunt u de stukken vinden op www. zuidplas.nl (klik op "Bestuur Organisatie" en daarna op Vergaderschema en agenda's") Dialoog raadscommissies: Bij De Dialoog kunt u tos van de agendapunten een onderwerp presenteren en kunt u in gesprek treden met de commissieleden. Waarom De Dialoog? Met De Dialoog wil de gemeenteraad burgers uitnodigen om in gesprek te raken met de leden van raadscommissie. De Dialoog geeft de mogelijkheid om over bepaalde onderwerpen met commissieleden van gedachten te wisselen, voordat eventuele besluiten worden genomen. Indien u een onderwerp onder de aandacht van de commis sie wilt brengen meldt u uw onderwerp met een korte toelichting uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de vergadering aan bij de griffie. De voorzitter bepaalt de volgorde van de onderwerpen voor De Dialoog en de spreektijd. Hij/zij kan het onderwerp eventueel doorschuiven naar een volgende vergadering. Ook bepaalt de voorzitter of uw onderwerp in aanmerking komt voor De Dialoog. Zie voor tel.nr. onder kopje spreekrecht Spreekrecht raadscommissies: Na de opening van de bovengenoemde commissievergade ringen kan een ieder het woord voeren over en bij de geagendeerde onderwerpen. Niet kan worden ingesproken bij besluiten waartegen bezwaar en beroep open staat of heeft open gestaan; benoemingen, voordrachten van personen etc. en gedragingen waarover een klacht kan worden ingediend. Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken dient dit vóór 16.00 uur op de dag van de vergadering aan de griffie mede te delen op tel. nr. (0180) 330 313 (Josette van Houwelingen) of via e-mail: griffie0zuidplas.nl.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2010 | | pagina 7