Vrijgekomen huurwoningen in Moordrecht B E K E N D M A KING E N Agenda Programma raad ABCNZ RAADSINFORMATIE 6HART VAN HOLLAND DE KRANTVOOR DE ZUIDPLAS\ 7 MAART 2012 Algemene plaatselijke verordening Verkeersbesluit Agenda Welstandscommissie ter inzage Agenda Ale vergadering ZUIDPLAS Aanwijsbesluit collectieve festiviteiten 2012 Gelet op artikel 4:2 van de Algemene Plaatselijke Verordening Zuidpias besluit het college van de ge'meente Zuidpias de volgende dagen aan te wijzen als collectieve festivitei ten voor de gemeente Zuidpias: 1. maandag 30 april 2012 (Koninginnedag) 2. zaterdag 5 mei 2012 (Bevrijdingsdag) 3. maandag 31 december 2012 (oudejaarsdag) 4. dinsdag 1 januari 2013 tot 03.00 uur (nieuwjaarsdag) De volgende dagen aan te wijzen als collec tieve festiviteit voor de kern Zevenhuizen 1. vrijdag 31 augustus (Night of Harmony) 2. zaterdag 1 september (Oogstfeest) Tegen het hierboven genoemde besluit kunt u als belanghebbende een bezwaarschrift indienen. Lees voor de wijze waarop u dit kunt doen de alinea over de Algemene wet bestuursrecht. Voor de uiterste termijn van indiening kunt u contact opnemen met de afdeling Vergunningverlening en Handhaving, tel.(0180)330 491. Burgemeester en wethouders hebben beslo ten tot: Namens Stichting Oranje vereniging, Avondvierdaagse Zevenhuizen en Schaatsclub Zevenhuizen zijn 44 vrijwilli gers benoemd als verkeersregelaar van de gemeente Zuidpias; Namens Stichting VEDJ zijn 15 vrijwilligers benoemd als verkeersregelaar van de gemeente Zuidpias; Namens Tourclub Zevenhuizen '80 zijn 14 vrijwilligers benoemd als verkeersregelaar van de gemeente Zuidpias; Namens Oranjevereniging Moordrecht zijn 5 vrijwilligers benoemd als verkeersregelaar van de gemeente Zuidpias; Namens Stichting Evenement zijn 26 vrijwil ligers benoemd als verkeersregelaar van de gemeente Zuidpias. Gelet op artikel 56 lid 1 sub b van het "Besluit administratieve bepalingen inzake het weg verkeer (BABW)". Hij/zij zal vanaf 1 februari 2012 tot en met 31 januari 2013 werkzaam zijn als verkeersregelaar, zoals bedoeld in artikel 82 lid 1 onder c van het Reglement verkeers regels en verkeerstekens 1990. Op grond van het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht is het voor belanghebben den (dit zijn degenen die direct in hun belang zijn getroffen), mogelijk tegen een van de genomen verkeersbesluiten dit bezwaar in te dienen. Bezwaarschriften moeten schrif telijk worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders en wel binnen 6 weken nadat het besluit aan de aanvrager bekend is gemaakt. Voor de uiterste termijn van indiening van het bezwaarschrift kunt u contact opnemen met Henk Verdonk van de afdeling Verkeer, tel. (0180) 639982. In het bezwaarschrift moet worden aangegeven op welke wijze men meent in zijn belang te zijn getroffen. Tevens kunnen de degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend bij bur gemeester en wethouders om een verzoek tot voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank, Postbus 20302, 2500 EH 's-GRAVENHAGE. De zitting van de afgevaardigden van de Welstandscommissie vindt plaats op dinsdag 13 maart 2012 van 10.00 tot 14.00 uur. Deze afgevaardigden behandelen de bouwaanvra- gen van de gemeente Zuidpias op'het gemeen tehuis, Raadhuisplein 1 in Nieuwerkerk aan den I Jssel. De agenda voor de zitting ligt vanaf maandag 12 maart 2012 10.00 uur voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis. Wilt u de zitting bijwonen? Meldt u zich dan vóór 9.45 uur aan bij de receptie. Om de zitting niet te verstoren, worden na 10.00 uur géén belang stellenden meer toegelaten. Reageren heeft alleen zin als u aan alle voorwaarden voldoet Regelmatig krijgt de gemeente aanvragen binnen met onvolledig ingevulde formulie ren, jaaropgave of IB60 formulieren uit een verkeerd jaar of inschrijvingen die niet vol doen aan de voorwaarden. Deze aanvragen kunnen we niet in behandeling nemen. Lees daarom zorgvuldig de voorwaarden door bij de woningen en onderaan dit artikel. Dr. Van Westendorplaan 52 12e publicatie) 4-kamer eengezinswoning Beschikbaar per: direct Bruto huur: 665,55 Voorwaarden: Min. 2 personen Max. bnuto verzameljaarinkomen €34.085,- Doorstromers vanuit een huurwoning genieten voorrang Koningin Julianastraat 24 4-kameretagewoning (portiekflat zonder lift) Beschikbaar per: 13 maart 2012 Bruto huur: 393,16 Voorwaarden: Min. 2 personen Max. bruto verzameljaarinkomen 34.085,- Doorstromers vanuit een huurwoning genieten voorrang Drost IJsermansingel 14a 2-kamer duplexwoning (1e verdieping) Beschikbaar per: 29 maart 2012 Bruto huur: 346,20 Voorwaarden: Vanaf 27 jaar Max. bruto verzameljaarinkomen 1 persoon 22.025,— Max. bruto verzameljaarinkomen 2 personen 29.900,— Heeft u belangstelling en voldoet u aan de voorwaarden? Vraagt u dan naar een inschrijfformulier voor de huurwoning of woonwagenstandplaats bij het gemeente huis (per woning één formulier) telefoon nummer (0180) 33 03 00 download het van de gemeentelijke website. Uw inschrijving moet 12 maart 2012 vóór 12.00 uur bij de gemeente binnen zijn. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen worden behandeld. Voeg daarbij het IB-60 formu lier of de gevraagde inkomstenverklaring (bij iedere inschrijving). Als er geen goede inkomstengegevens zijn bijgevoegd, kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. Het inschrijfformulier kunt u samen met de gevraagde gegevens in de brievenbus doen van het gemeentehuis in Nieuwerkerk aan den IJssel, t.a.v. de afdeling VROM/ Huisvestingszaken, Raadhuisplein 1 of opsturen naar de Gemeente Zuidpias, t.a.v. de afdeling VROM/Huisvestingszaken, Postbus 100, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel. Datum: maandag 12 maart 2012 Tijdstip: 20.00 uur Plaats: Gemeentehuis Capelle aan den IJssel 1. Opening 2. Mededelingen en ingekomen/uitgegane stukken brief CvdM m.b.t. verlenging zittingstermijn; email van kabelraden met brief Raad van State m.b.t. verlenging termijn uitspraak; email van kabelraden m.b.t. uitnodiging regionaal voorzittersoverleg. 3. Vaststellen notulen 40e vergadering d.d. 11 januari 2012 4. Bespreken vervolg handhavingsverzoek bij CvdM door middel van bezwaarschrift en stand van zaken procedure bij Raad van State 5. Indien mogelijk definitief vaststellen Tv-advies 2012 6. Rondvraag 7. Vaststellen datum volgende vergadering 8. Sluiting houder van gedachten te willen wisselen over het bijzondere meer doen? Ook gezien de financieel moeilijke tijd is het van bijstand en minimabeleid. belang de balans op te maken. Openbare commissievergaderingen Alle vergaderingen vinden plaats de raadzaal van het Gemeentehuis, Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel. De vergaderingen beginnen om 20.00 uur. NB de raadscommissie BFB is op donderdag 15 maart en de raadscommissie Ruimte is op maandag 19 maart 2012. Naast de gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder per raadscommissie de onderwerpen die op de agenda staan. Vergadering: Raadscommissie Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) Datum: maandag 12 maart 2012 Vergaderpunten 1. Nota bijzondere bijstand en minimabeleid 2012-2013 Het vaststellen van de Nota bijzondere bijstand en minimabe leid is een bevoegdheid van het College, waarna in het kader van de actieve informatieplicht de Raad wórdt geïnformeerd. De Raad heeft in een eerder stadium aangegeven met de wet- 2. Presentaties Wet Werken naar Vermogen, Jeugdzorg en AWBZ Om meer inzicht te krijgen in de komende wijzigingen (transi ties) in de wetgeving worden deze presentaties gehouden. De transities overlappen elkaar en hebben raakvlakken. Vergadering: Raadscommissie Bestuur, Financiën en Beheer(BFB) Datum: donderdag 15 maart 2012 Vergaderpunten 1. Presentatie politiecijfers De teamchef, de heer R. Ravesteijn, van de politie gemeente Zuidpias geeft een toelichting op de cijfers van 2011. 2. Infonota Tussenbalans collegeperiode 2010-2014 Het college informeert de raad over de voortgang van de uitvoering van het collegeprogramma door middel van bijgevoegd document 'Tussenbalans 2012'. Wat hebben we al bereikt? Wat moeten we nog doen? En wat kunnen we niet 3. Vorming omgevingsdienst Midden-Holland Het Dagelijks Bestuur (DB) van het Intergemeentelijk Samenwerkingsverband Midden Holland (ISMH) verzoekt de deelnemende gemeenten om in te stemmen met de vorming van een gezamenlijke omgevingsdienst Midden Holland (ODMH). Om uiteindelijk tot een door de deelnemende gemeenten gewenste enkelvoudige gemeenschappelijke regeling te komen is een aantal gelijktijdig te nemen besluiten nodig. 4. Beheerplan groen en wegen 2012-2015 De gemeenteraad wordt voorgesteld in te stemmen met het beheerplan groen en wegen 2012-2015. Met de vaststelling van beheerplannen wordt de kwaliteit (het onderhoudsniveau) van de openbare ruimte vastgesteld alsmede realisatie van de bezuinigingstaakstelling. 5. Startnotitie milieustraat en gemeentewerf In de commissie BFB van 1 februari 2012 is gevraagd om een startnotitie aangaande de gemeentewerf en de milieustraat. In deze startnotitie is de probleemstelling uitgewerkt die draait om drie elementen: kostenbesparing, vergroten van duurzaamheid en service.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2012 | | pagina 6