De patiënt is onze gast AGENDA Complimenten van onze patiënten weten wij erg te waarderen Omdat ik dicht bij huis terecht kan voor mijn gezondheid Groene Hart Ziekenhuis éT— Open voor iedereen w Zorg met de beste kwaliteit HART VAN HOLLAND DE KRANT VOOR DE ZUIDPLAS\ 4 APRIL 2012 Een ziekenhuisbezoek is voor veel mensen eng en onbekend. Het Groene Hart Ziekenhuis vindt het daarom belangrijk dat patiënten die aandacht en zorg krijgen die nodig is om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Naast het verplegend personeel zorgen ook de room assistents in het GHZ hiervoor Milka Simeunovic is één van de room assistents uit het GHZ. "Wij zien onze patiënten als onze gasten en het is onze taak om het hen naar de zin te maken. Wij kunnen de patiënt helaas niet beter maken, maar wel een beter gevoel geven," aldus Milka Simeunovic. Ze vertelt: "Wij serveren niet alleen de maaltijden die dagelijks vers en met aandacht door de keukenbrigade worden bereid, maar geven in samenwerking met de diëtisten informatie en advies aan de patiënt, houden de voedingstoestand en vochtbalans bij, hebben extra aandacht voor ondervoeding en slikproblemen en we bieden patiënten een luisterend oor. Daarnaast geven wij de patiënt wat extra's door bijvoorbeeld een 'verjaardagsmenu' naar wens samen te stellen en we serveren aangepaste maaltijden, zoals halal eten voor Islamitische patiënten." Op deze manier geven wij iedereen wat hij/zij nodig heeft om het ziekenhuisverblijf zo plezierig mogelijk te maken. Milka Simeunovic ziet het ziekenhuis als een ketting met veel schakels, waarbij elke schakel staat voor een andere discipline. Met elkaar kunnen we de juiste en gepaste zorg aan de patiënt bieden. Als patiënt heeft u tegenwoordig de keuze in welk ziekenhuis u geholpen wilt worden. Kwaliteit van zorg is een belangrijke factor om te bepalen in welk ziekenhuis of bij welke arts u als patiënt geholpen wilt worden. Daniele Plessius is manager Kwaliteit in het Groene Hart Ziekenhuis: "Patiënten zijn op zoek naar de beste zorg. Dagelijks zetten onze specialisten en medewerkers zich in om kwalitatief hoogstaande en veilige zorg aan onze patiënten te verlenen. Voor het bewaken en continu verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van onze zorg werken we met een kwaliteitssysteem. Voor ons ziekenhuis is het vanzelfsprekend dat wij hoogwaardige zorg en service nastreven. Het beoordelen van de kwaliteit van zorg kan voor een patiënt best lastig zijn. Patiënten kunnen bijvoorbeeld kijken naar de ervaringen van patiënten, prestaties op het gebied van kwaliteitszorg of keurmerken. Bij het GHZ vinden wij het belangrijk dat deze informatie voor iedereen toegankelijk is. Hiervoor kan men terecht op onze website www.ghz.nl/kwaliteit." Compliment voor: Orthopedie Complimenten voor iedereen van 'hoog tot laag' van de afdeling Orthopedie. Ik ben ontzettend tevreden over mijn operatie, verzorging en begeleiding en zal jullie bij iedereen aanbevelen. Ook ben ik vol bewondering voor het geduld en de liefdevolle verzorging van de verpleegkundigen. Dhr. E. Simons, Lekkerkerk 26 maart 20/2 Compliment voor: Organisatie Open Dag Beste mensen, Ik ben afgelopen zaterdag op de open dag van het Groene Hart Ziekenhuis geweest en ik moet zeggen, het was geweldig. Ik heb veel bewondering voor de goede organisatie, de betrokkenheid van de werknemers, de aandacht voor het publiek etc. etc. Heel erg bedankt, Mw. M. Ligthart, Gouda 21 maart 2012 Compliment voor: Afdeling Gynaecologie Hierbij wil ik de artsen en verpleegkundigen van de afdeling Gynaecologie bedanken voor de goede zorgen over mijn moeder! Super top! Anouschka 20 maart 2012 Compliment voor: de keuken Ik wil graag de complimenten geven aan de kok, want die heeft onwijze lekkere erwtensoep gemaakt. Mw. Busser, Boskoop 2 maart 2012 Het Groene Hart Ziekenhuis is hét ziekenhuis voor en van de regio Midden-Holland. Of u nu uit Gouda, Schoonhoven of Bodegraven komt, u kunt altijd dicht bij huis terecht voor de beste zorg. Ook voor patiënten buiten onze regio zijn wij zeer goed bereikbaar. Vanuit Utrecht, Den Haag en Rotterdam bent u al binnen 20 minuten op het station van Gouda, vanaf het station is het slechts 7 minuteri lopen naar onze twee locaties in Gouda. Daarnaast kunt u ook terecht in onze polikliniek in Nieuwerkerk aan den IJssel. Inloopdagen Loop vrijblijvend binnen voor een gesprek met (ervarings)deskundigen, van 10.00 - 12.00 uur op de Jozef- en Bleulandlocatie. Jozeflocatie: 4 april en 2 mei Chronische pijn 11 april en 9 mei Fibromyalgie 12 april en 10 mei Borstkanker 18 april Schildklier Bleulandlocatie: 5 april en 3 mei Stoma Informatiebijeenkomsten 3 april Borstkanker 19.00-21.30 uur. Jozeflocatie 11 april Borstvoeding 20.00 - 22.00 uur, Jozeiflocatie 15 en 16 mei Dikke darmkanker 19.00-21.15 uur, Bleulandlocatie 22 mei Bevallen in het GHZ 19.30-22.00 uur, Jozeflocatie Meer informatie op www.ghz.nl of bel (0182) 50 50 50. Volg ons via Twitter! www.twitter.com/GHZgouda

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2012 | | pagina 63