Zuidpias gemeente VERVOLG RAADSINFORMATIE WEEK HART VAN HOLLAND DE KRANT VOOR DEZUIDPLAS 4 APRIL 2012 6. Ontwerp vvgb verwijsmast McDonalds Moordrecht De raad heeft besloten het ontwerp van de verklaring van geen bedenkingen ter inzage leggen voor het voornemen tot verlenen van een omgevingsvergunning. 7. Vaststelling bestemmingsplan Vierde Tochtweg 11a-13 De raad heeft het bestemmingsplan conform vastgesteld. 8. Vaststelling bestemmingsplan garagebedrijf 't Gilde De raad heeft het bestemmingsplan conform vastgesteld. 9. Bestemmingsplan Zuidelijke Dwarslaan De raad heeft het bestemmingsplan conform vastgesteld. 10. Beheerplan groen en wegen 2012-2015 De raad heeft met het beheerplan ingestemd. 11. Voornemen verklaring van geen bedenkingen, onderhoud N219 De raad heeft besloten het ontwerp van de verklaring van geen bedenkingen ter inzage leggen voor het voornemen tot verlenen van een omgevingsvergunning. 12. Bestemmingsplan Oost Ringdijk 3 Moordrecht Het bestemmingsplan is met inachtneming van een amendement vastgesteld. Indien de raad op een individueel verzoek heeft beslist, wordt de verzoeker op korte termijn van de beslissing met de motivering op de hoogte gesteld. Voor de mogelijkheden van bezwaar en beroep tegen besluiten van de raad wordt u verzocht te letten op het volgende: Let op de afzonderlijke bekendmakingpublicaties of het persoonlijke bericht (individuele gevallen); in beide geval len worden de beroepsmogelijkheden aangegeven; Informeer bij vragen bij de behandelende afdeling; Tegen een aantal door de raad behandelde onderwerpen is (nog) geen bezwaar mogelijk. Als u meer wilt weten over bovengenoemde besluiten kunt u contact opnemen met de behandelende afdeling of de griffier, P. van Vugt (tel. nr. 0180-330311). Openbare commissievergaderingen Alle vergaderingen vinden plaats de raadzaal van het Gemeentehuis, Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel. De vergaderingen beginnen om 20.00 uur. NB: de data van de vergaderingen zijn in verband met Pasen afwijkend. Naast de gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder per raadscommissie de onderwerpen die op de agenda staan. Vergadering: Raadscommissie Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) Datum: dinsdag 10 april 2012 Vergadering: Raadscommissie Ruimte Datum: woensdag 11 april 2012 VERGADERPUNTEN 1. Kostenverhaal Lanen en Linten Om de ontwikkelingen en het kostenverhaal binnen de lintstrategieën van de Zuidplaspolder te kunnen reguleren, dient een besluit te worden genomen inzake de systematiek van het wettelijk verplichte kostenverhaal. 2. Infonota rapport second opinion glastuinbouw Herenweg Naar aanleiding van een motie van de raad van 31 mei 2011 is er een second opinion opgesteld met betrekking tot de uitbreiding van de glastuinbouw in de polder de Wilde Veenen en de Tweemanspolder. Dit rapport wordt voorgelegd ter inhoudelijke bespreking. 3. Discussienota Herinrichting Raadhuisplein In de raadscommissie Ruimte van 31 januari 2012 heeft de commissie gevraagd om te onderzoeken of er een goedkoper alternatief is met meer aandacht voor de verblijfsfunctie van het plein. De mogelijkheden tot herinrichting van het Raadhuisplein zijn op een rij gezet met daarbij de voor- en nadelen. De raadscommissie Ruimte wordt geconsulteerd over het voornemen van het college om het Raadhuisplein her in te richten met meer verblijfskarakter (meer groen) waarbij het plein wordt afgesloten met pollers. 4. Ruimtelijke randvoorwaarden uitvraag 't Land Kanaan Het rijksmonument 't Land Kanaan was als boerderij verpacht. De pacht is beëindigd en het boerderijcomplex kan herontwikkeld worden. De oude grote schuur (niet monumentaal) is gesloopt. De boerderij met zomerhuis en kleine schuren moet gerestaureerd worden. Het doel is een nieuwe functie in de boerderij, de restauratie van het boerderijcomplex en de nieuwbouw van maximaal 6 bouwvolumes [met daarin maximaal 8 woningen) op het achtergelegen land. Het document 'stedenbouwkundige randvoorwaarden en beeldregie geeft het ruimtelijke kader voor de herontwikkeling. 5. Meerjaren Perspectief Grondexploitaties 2012 (MPG 2012) lincl. korte presentatie) Het MPG vormt het overzicht van alle door de gemeenteraad vastgestelde grondexploitaties per 1 januari 2012. 6. Wijziging bouwverordening i.v.m. Bouwbesluit 2012 Op 1 april 2012 is het nieuwe Bouwbesluit in werking getreden. In het Bouwbesluit 2012 staan artikelen, die nu nog in de bouwverordening worden geregeld. Aanpassing van de bouwverordening is daarom nodig. Tevens wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele kleine wetstechnische wijzigingen aan te brengen. 7. Verplichtstelling overleggen ruimtelijke onderbouwing bij reguliere bestemmingsplanherzieningen. De fractie van CDA heeft gevraagd dit onderwerp te agenderen. Vergadering: Raadscommissie Bestuur, Financiën en Beheer Datum: donderdag 12 april 2012 VERGADERPUNTEN 1. Presentatie met betrekking tot bezuinigingen RDOG in relatie tot de taak logopedie De commissie wordt gei'nformeerd/geconsulteerd over de noodzaak/wenselijkheid om te bezuinigen op het product logopedie om de bezuinigingstaakstelling die bij de RDOG is neergelegd te realiseren. 2. Aanbevelingen leerlingenvervoer In januari 2012 heeft een evaluatie van het leerlingenvervoer plaatsgevonden. Hieruit is een aantal punten naar voren gekomen dat aanscherping behoeft. In dit voorstel komen deze aanbevelingen aan de orde. VERGADERPUNTEN 1. Presentatie Inkoopbeleid De heer K. Hagen geeft een presentatie over het inkoopbeleid. 2a. Rekenkamercommissie onderzoek Inhuur Externen De rekenkamercommissie heeft onderzoek verricht naar de inhuur van derden bij de gemeente Zuidpias. Met dit onderzoek heeft de rekenkamercommissie inzicht willen verschaffen in het proces en de resultaten van het beleid ten aanzien van externe inhuur in de periode januari 2010 tot juli 2011. Het rapport wordt door de Rekenkamercommissie toegelicht. 2b. Jaarverslag 2011 rekenkamercommissie In dit verslag legt de rekenkamercommissie verantwoording af over haar werkzaamheden van het afgelopen jaar. 3. Startnotitie milieustraat en gemeentewerf In de commissie BFB van 1 februari 2012 is gevraagd om een startnotitie aangaande de gemeentewerf en de milieustraat. In deze startnotitie is de probleemstelling uitgewerkt die draait om drie elementen: kostenbesparing, vergroten van duurzaamheid en service. 4. Bebouwde komborden Zuidpias Het bebouwde kombord op de Swanlaweg te Zevenhuizen is in 2011 verplaatst bij de herinrichting van de Burgemeester Klinkhamerweg. Dit is aanleiding geweest om alle bebouwde komgrenzen in kaart te brengen in de gemeente Zuidpias en tegelijkertijd te inventariseren of er meer bebouwde komborden verplaatst zijn waar een verkeersbesluit voor nodig is. 5.Bespreking boardletter van de gemeentelijke accountant Naar aanleiding van de interim controle door de accountant heeft de accountant de board letter voor de gemeenteraad opgesteld. Deze boardletter is ontleend aan de managementletter en richt zich uitsluitend op de hoofdzaken die accountant bestuurlijk relevant acht. 6. Bespreking OZB problematiek De raadscommissie BFB heeft de vorige vergadering naar aanleiding van de beantwoording van het college op de vragen van CU/SGP dit onderwerp ter bespreking gevraagd. De stukken liggen tijdens de openingsuren van het raadhuis ter inzage. Ook kunt u de stukken vinden op www. zuidplas.nl (klik op Bestuur Organisatie en daarna op "Raadsinformatiesysteem") Dialoog raadscommissies: Bij De Dialoog kunt u los van de agendapunten een onderwerp presenteren en kunt u in gesprek treden met de commissieleden. Waarom De Dialoog? Met De Dialoog wil de gemeenteraad burgers uitnodigen om in gesprek te raken met de leden van raadscommissie. De Dialoog geeft de mogelijkheid om over bepaalde onderwerpen met commissieleden van gedachten te wisselen, voordat eventuele besluiten worden genomen. Indien u een onderwerp onder de aandacht van de commissie wilt brengen meldt u uw onderwerp met een korte toelichting uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de vergadering aan bij de griffie. De voorzitter bepaalt de volgorde van de onderwerpen voor De Dialoog en de spreektijd. Hij/zij kan het onderwerp eventueel doorschuiven naar een volgende vergadering. Ook bepaalt de voorzitter of uw onderwerp in aanmerking komt voor De Dialoog. Zie voor tel.nr. onder kopje spreekrecht Spreekrecht raadscommissies: Na de opening van de bovengenoemde commissievergaderingen kan een ieder het woord voeren over en bij de geagendeerde onderwerpen. Niet kan worden ingesproken bij besluiten waartegen bezwaar en beroep open staat of heeft open gestaan; benoemingen, voordrachten van personen etc. en gedragingen waarover een klacht kan worden ingediend. Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken dient dit vóór 16.00 uur op de dag van de vergadering aan de griffie mede te delen op tel. nr. 0180-330313 (Josette van Houwelingen) of via e-mail: griffiel3zuidplas.nl.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2012 | | pagina 8