X Verkeersouder, iets voor u? BEKENDMAKINGEN Agenda Welstandscommissie ter inzage RAADSINFORMATIE HART VAN HOLLAND DE KRANT VOOR DEZUIDPLAS 17 OKTOBER 2012 Voorontwerpbestem mingsplan Hoofdweg concept-Beeldkwaliteits- plan Hoofdweg Het uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na publicatie en is te raad plegen op www.zuidplas.nl. Tevens ligt het besluit zes weken ter inzage in het Raadhuis [Raadhuisplein 1 te Nieuwerkerk aan den IJssel). CAPELLE AAN DEN IJSSEL 1. Voorontwerpbestemmingsplan Hoofdweg De eerste versie (het voorontwerp] van het nieuwe bestemmingsplan Hoofdweg is gereed. Vanaf 18 oktober 2012 tot en met 28 november 2012 is dit bestemmingsplan in te zien en kun nen (inspraak)reacties worden ingediend. Voornemen bestemmingsplan op te stel len (artikel 1.3.1, lid 2 Bestuit ruimtelijke ordening) Voorafgaand aan een voorontwerpbestem mingsplan moeten wij melden dat een nieuw bestemmingsplan in voorbereiding is. Over het voornemen voor de actualisatie van dit bestemmingsplan wordt geen mogelijkheid geboden tot het indienen van zienswijzen. Evenmin wordt aan een onafhankelijke instan tie de mogelijkheid geboden advies over dit voornemen uit te brengen. Voor de volledig heid wordt nog opgemerkt dat bij de voorbe reiding van de actualisatie van dit bestem mingsplan er ook geen milieueffectrapportage hoeft te worden opgesteld. Waar kunt u het nieuwe plan bekijken? Er zijn verschillende manieren om het nieuwe bestemmingsplan Hoofdweg in te zien [vanaf 18 oktober 2012): 1. internet Op www.ruimtelijkeplannen.nl [ook via de link http://www.ruimtelijkeplannen. nl/web-roo/?planidn=NL.IMR0.0502. BP12Hoofdweg-2001] 2. informatiecentrum Tijdens de openingstijden bij het informatie centrum van het gemeentehuis van Capelle aan den IJssel. 3. intoopbijeenkomst op dinsdag 20 november 2012 Op dinsdag 20 november 2012, tussen 17.30 uur en 19.00 uur, in het gemeentehuis, Rivierweg 111. U kunt dan vragen stellen aan de medewer kers van de gemeente en het stedenbouw kundig adviesbureau. Desgewenst wordt een korte presentatie gegeven. Reacties U kunt van 18 oktober 2012 tot en met 28 november 2012 een reactie indienen bij het college van burgemeester en wethouders, dit doet u door: 1. het reactieformulier op www. capelleaandenijssel.nl in te vullen; 2. uw reactie te mailen aan: ruimtelijkebeslui- tenOcapelleaandenijssel.nl onder vermel ding van VOBP Hoofdweg; 3. het sturen van een brief aan het college van burgemeester en wethouders, postbus 70, 2900 AB Capelle aan den IJssel, onder vermelding van VOBP Hoofdweg; het mondeling geven van een reactie. Hiervoor maakt u een afspraak met mevrouw M.L. Vroonland, telefoonnummer [010] 2848 607, e-mail: m.vroonlandOcapelleaandenijssel.nl. 2. Beeldkwaliteitsplan Hoofdweg Voor het Hoofdweggebied is ook een concept- beeldkwaliteitsplan opgesteld. In dit plan worden richtlijnen gegeven voor de bebouwing, de erven en de inrichting van de buitenruimte. Het beeldkwaliteits plan zal onderdeel gaan uitmaken van de welstandstoets. Over het concept-beeldkwaliteitsplan Hoofdweg wordt nu, evenals voor het vooront werpbestemmingsplan Hoofdweg, inspraak verleend. Het concept-beeldkwaliteitsplan Hoofdweg is op dezelfde wijze in te zien als het voor ontwerpbestemmingsplan Hoofdweg. Ook kunt u binnen dezelfde termijn en op dezelfde wijze reageren, onder vermelding van BKP Hoofdweg. Kortheidshalve verwijzen wij u naar bovenstaande informatie. De reacties over het beeldkwaliteitsplan wor den verwerkt en de raad stelt het definitieve beeldkwaliteitsplan vast. Vragen Voorvragen kunt u contact opnemen met mevrouw M.L. Vroonland, afdeling Stadsontwikkeling, telefoonnummer [010] 2848 607, e-mail: m.vroonland0capelleaandenijssel.nl. De zitting van de afgevaardigden van de Welstandscommissie vindt plaats op dinsdag 23 oktober 2012 van 10.00 tot 14.00 uur. Deze afge vaardigden behandelen de bouwaanvragen van de gemeente Zuidpias op het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Nieuwerkerk aan den IJssel. De agenda voor de zitting ligt vanaf maandag 22 oktober 2012 10.00 uur voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis. Wilt u de zitting bijwonen? Meldt u zich dan vóór 9.45 uur aan bij de receptie. Om de zitting niet te verstoren, worden na 10.00 uur géén belangstellenden meer toegelaten. Kom naar de informatiebijeen komst maandagavond 29 oktober De veiligheid van kinderen is van levensbelang. In en rond de school, maar ook op weg van en naar school. Als verkeersouder kunt u een belang rijke bijdrage leveren aan de verkeers veiligheid rondom scholen. We zeggen verkeersouder, maar eigenlijk kan iedereen er een zijn. ledereen die het leuk vindt om de school en de leer krachten wat te helpen, is welkom. Veel grootouders, buren en andere vrijwilli gers zijn inmiddels al geregistreerd als verkeersouder. De inspanningen van een verkeersouder zijn zeer afwisselend: de ene verkeers ouder spant zich in bij verkeerslessen op school; de andere verkeersouder zet zich in voor een veilige schoolomgeving en weer een andere verkeersouder organiseert allerlei acties die met ver keersveiligheid te maken hebben. Op maandagavond 29 oktober orga niseert de gemeente Zuidpias samen metVVN een informatiebijeenkomst voor geïnteresseerden. U bent om 19.30 uur welkom in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Nieuwerkerk aan den IJssel. Tijdens deze bijeenkomst laat VVN u zien wat de mogelijke activi teiten van een verkeersouder zijn. Er is ruim voldoende tijd om vragen te stel ten. U kunt zich aanmelden voor deze bijeenkomst per email via secretariaatvrom0zuidplas.nl of telefonisch op (0180) 637 711. Het is de tweede informatieavond van dit jaar. De vorige informatieavond in juni van dit jaar leverde 3 nieuwe verkeersouders op. Heeft u geen tijd om deze bijeenkomst bij te wonen, maar heeft u wel interesse om verkeersouder te worden? Neem dan contact op met Harriet Gargoskij, e-mail: harriet0vvn- zuidplas.nl of kijk op vvn-zuidplas.nl/ thema-s/verkeersouder. Openbare raadsvergaderingen Alle vergaderingen vinden plaats de raadzaal van het Gemeentehuis, Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel. De vergaderingen beginnen om 20.00 uur, tenzij anders vermeld. Naast de vaste gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder de onderwerpen die als hamerstuk dan wel bespreekstuk op de agenda staan. Raadsvergadering Datum: dinsdag 30 oktober Vergaderpunten HAMERSTUKKEN: 1. Rv Vaststellen tweede wijziging Verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning De tweede wijziging houdt in het voorstel tot beëindiging van de fractievergoedingen van de fracties per 1 januari 2013. 2. Rv Uitwerkingen bij Brede School Moordrecht Bij de besluitvorming op 29 mei 2012 vroeg uw raad om een nadere uitwerking, vooral in financiële zin. Daarbij moet de reserve Scholenbouw Vijfakkers-Noord van D 300.000 betrokken worden. Ook moet de haalbaarheid binnen het bestaande en vergunde bouwplan blijken. Tenslotte heeft de raad gevraagd om bezuinigingen te zoeken. 3. Rv Vaststelling bestemmingsplan Esse-Kleinpolder Het ontwerpbestemmingsplan Esse-Kleinpolder heeft van 5 juli 2012 tot en met 15 augustus 2012 voor een ieder ter inzage gelegen. Gedurende deze periode zijn er vijf zienswijzen binnengekomen. Deze zienswijzen zijn beantwoord in de "Nota van zienswijzen en wijzigingen bestemmingsplan Esse-Kleinpolder". Het bestemmingsplan wordt thans ter vaststelling aangeboden, waarbij het niet nodig is een exploitatieplan vast te stellen. 4. Rv Vaststellen bestemmingsplan Oude Dorp Nieuwerkerk aan den IJssel Het ontwerpbestemmingsplan Oude Dorp Nieuwerkerk aan den IJssel heeftvoor een iedervan 5 juli 2012 tot en met 15 -augustus 2012 ter inzage gelegen. Gedurende deze termijn is er een zienswijze binnengekomen.Deze is beantwoord in de Nota van zienswijzen en wijzigingen bestemmingsplan Oude Dorp Nieuwerkerk aan den IJssel. het bestemmingsplan kan thans ter gewijzigde vaststelling aan de raad worden aangeboden, waarbij het niet nodig is om een exploitatieplan vast te stellen. 5. Rv Vaststelling bestemmingsplan 2e herziening Aansluiting A20 Moordrecht Het ontwerpbestemmingsplan 2e Herziening Aansluiting A2Ö Moordrecht heeft van 28 juni 2012 tot en met 8 augustus 2012 voor een ieder ter inzage gelegen. Gedurende deze periode zijn er drie zienswijzen binnengekomen. Deze zienswijzen zijn beantwoord in de Nota van zienswijzen en wijzigingen bestemmingsplan 2e Herziening Aansluiting A20 Moordrecht". Het bestemmingsplan wordt thans ter vaststelling aangeboden, waarbij het niet nodig is een exploitatieplan vast te stellen. 6. Rv Herindelingsregeling grenswijziging Zevenhuizerplas De raden van Rotterdam en Zuidpias hebben in 2011 het gelijkluidende Herindelingsontwerp grenswijziging Zevenhuizerplas vastgesteld. Dit voorstel heeft betrekking op de volgende stap in de herindelingsprocedure: het vaststellen van de herindelingsregeling. 7. Delegeren bevoegdheid vaststellen stand- en ligplaatsen De wet BAG kent de bevoegdheid van het vaststellen, afbakenen en intrekken van woonplaatsgrenzen, straatnamen, huisnummers, stand- en ligplaatsen toe aan de raad. Het vaststellen, afbakenen en intrekken van huisnummers,straatnamen en woonplaatsgrenzen js gedelegeerd aan het college van burgemeester en wethouders al dan niet met mandatering aan de ambtelijke organisatie, zoals is vastgelegd in de mandaatregeling. Het vaststellen, afbakenen en intrekken van stand- en ligplaatsen is tot op heden nog een bevoegdheid van de raad. 8. Wijziging gemeenschappelijke regeling recreatieschap Hitlandbos Het algemeen bestuurvan het recreatieschap Hitlandbos verzoekt uw raad in te stemmen met de gewijzigde gemeenschappelijke regeling recreatieschap Hitland. De wijzigingen vloeien voort uit de Toekomstverkenning Hitlandbos van 18 december 2009, vastgesteld door het algemeen bestuur van Hitlandbos op 4juli 2012. Op 27 september 2011 heeft uw raad de Toekomstverkenning voor kennisgeving aangenomen en op basis van de bijbehorende op leg not it ie van 18 mei. 2011 ingestemd met de onderhavige wijzigingen. Met de vaststelling van de gewijzigde gemeenschappelijke regeling worden de wijzigingen geformaliseerd. 9. Rv verkoop woningen Ambonwijk I Moordrecht Sinds april 1995 is de gemeente eigenaar van de 140 woningen in de Ambonwijk te Moordrecht. De gemeente heeft overeenstemming bereikt met koper Stichting Mozaiek Wonen te Gouda over de verkoop van de woningen. De woningen worden door voornoemde corporatie onder nadere voorwaarden uiterlijk per 31 december 2012 in eigendom en exploitatie genomen. De woningen zijn ruim 17 jaar lang eigendom geweest van de gemeente.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2012 | | pagina 6