"Betaalbare mode voor de echte fashionista's" Poetsles op Prins Willem-Alexanderschool was een succes Bakker Ammerlaan reikt hazen uit Lentemodeshow bij Bac Mode en Schoenen Loungen in de autoshowroom HART VAN HOLLAND BEDRIJVIGHEID 10 APRIL 2013 27 Chantal Verhagen van Ivy's Fashion: Er gebeurt van alles op zakelijk gebied in het verspreidingsgebied van Hart van Holland. Op deze pagina verwelkomen we nieuwe bedrijven, bezoeken open dagen, geven informatie over prijsvragen en doen verslag van jubilea en andere zakelijke hoogtepunten. BEDRIJVIGHEID IN DE REGIO Nieuwerkerk aan den IJssel - Hou je mond gezond! Met die woor den opende mondhygiëniste Ju dith Sjoerts van mondzorgkundig centrum 'De Tevreden Lach' vrijdag haar bezoek aan openbare basis school Prins Willem-Alexander. De mondhygiëniste gaf een les op de school over mondverzorging aan de kinderen van de groepen één en twee. Zij verzorgde deze poetsles in het kader van het onderwijspro ject 'Hou je mond gezond!', geïniti eerd en ontwikkeld door het Ivoren Kruis, de Nederlandse Vereniging voor Mondgezondheid. De kinde ren reageerden enthousiast op het 'poetspaard' en op de tandenbor stel en tandpasta die ze meekre gen. Doel van het lesproject is het be vorderen van een gezonde mond door het terugdringen van cariës (gaatjes) en tanderosie en het sti muleren van tandarts/mondhygië niste-bezoek. Verder wil het Ivoren Kruis bij kinderen van peuterspeel zalen en basisscholen bewustwor ding creëren van de eigen invloed op de (mond)gezondheid. Kinde ren die de juiste houding, kennis en vaardigheden aanleren om hun gebit en mond goed te verzorgen, zijn ook vaardiger in preventie en zelfzorg bij het voorkomen van ernstiger vermijdbare ziektes, zoals diabetes, hart- en vaatziekten en aan voedingsgedrag gerelateerde kankers. De verslechterde situatie van de kindergebitten in ons land, was de aanleiding voor de ontwik keling van het project. Gebleken is dat 25°/o van de kinderen in Ne derland zijn tanden niet of slecht poetst. Bovendien komen nog te veel kinderen niet of te laat bij de tandarts/mondhygiëniste. Ouders horen kinderen vanaf jonge leef tijd (vóór het tweede jaar) mee te nemen naar de tandarts of mond hygiënist. Bij de vraag aan de kin deren wie er allemaal al eens bij de tandarts is geweest, stak slechts de helft van de kinderen hun vinger op, 'een verbazingwekkende uit slag', aldus mondhygiëniste Judith. "Het is zo ontzettend belangrijk om kinderen en ouders het belang van een goed gebit uit te leggen". Meer informatie over het onder wijsproject is te vinden op www. houjemondgezond.nl. Chantal Verhagen. vertelt Verhagen. De inkoop doet ze zelf: "Ik ga één keer in de twee weken naar Parijs en één keer in de twee maanden naar Bologna in Italië. Hierdoor kan ik betaalbare mode voor fashionista's inkopen. Ik vind het superleuk om een onbekend maar trendy merk te spotten. Zo is de klant bij ons aan het juiste adres voor de merken Anna Alcazar, Sisters Point, Ruth m. Fl., Josh V en Supertrash." Maar de betaalbaarheid blijft voorop staan. Verhagen licht toe: "Als je bij mij een spijkerbroek van honderd euro koopt, betekent dat niet dat je er ook een dure blazer bij hoeft te ko pen." Zij heeft mode voor vrouwen van zestien tot achter in de zestig. Haar filosofie noemt zij het 'Ivy- gevoel': "Ik wil dat de klanten zich hier op hun gemak voelen, dat ze hier even alles kunnen vergeten. We hangen de hele paskamer vol, en soms zijn klanten wel twee uur bezig." Op zaterdag is het barretje een succes. "Veel mannen drinken daar een kopje koffie, terwijl hun vrouw aan het shoppen is." In totaal heeft Verhagen twaalf man personeel: "Gedreven fashio nista's, die het leuk vinden om de klant te adviseren." www.ivyfashion.nl Nieuwerkerk aan den IJssel - Een chocolade haas van 63 cm hoog, met een gewicht van tussen de 2088 en 3244 gram was vóór de paasdagen te winnen bij elk van een van de twintig vestigingen van bakker Ammerlaan. In de aanloop naar Pasen konden de klanten bij de besteding van een bepaald bedrag het gewicht raden van de gïga- haas. Een leuke actie, vonden de klanten. In iedere winkel werd hon derden keren een gokje gewaagd. De klanten die bij hun poging het gewicht het dichtst hadden bena derd, werden op vrijdagochtend 29 maart verrast met het telefoontje, dat zij de winnaar waren van de giga-haas. In Nieuwerkerk aan den IJssel was mevrouw Van der Gaag de gelukkige. Mevrouw v.d. Gaag met de gewonnen haas. De winkel van IVY in Bergschenhoek. Zevenhuizen- Op maandag 15 en dinsdag 16 april om 19.30 uur worden er bij Bac Mode en Schoenen in de Burgemeester Boerstraat modeshows gege ven. De modeshows worden alweer voor de achtste keer in de winkel gehouden. Er zullen acht dames, vier jongens en vier meisjes over de catwalk lopen in vrolijke zomermode. Deze wordt gecombineerd met bijpassende schoenen. Er zal ondermeer dameskleding te zien zijn van de merken Expresso, Gerry Weber.Anna Montana, Enjoy, Elvira en Tra- montana. Voor de kinderen zijn onder andere de merken Nono, Flo, Jubel, AW, LT01, Lckr, Pe trol, Mexx.Twinlife en Hookipa te zien. Kaarten voor de show zijn gra tis verkrijgbaar in de winkel. Men mag ook bellen (0180 - 63 12 38) of mailen (info@ bacmode.nl) om kaarten te re serveren. Waddinxveen - Na een paar weken verbouwing heeft de SEAT show room van de Van der Lindengroep aan Coenecoop 140 - 141 in Wad dinxveen een nieuwe look. Zo is er een gezellige loungehoek geko men met open haarden. Er is meer ruimte gecreëerd door een aantal kantoren door te breken. Hierdoor is er ook meer ruimte voor het ten toonstellen van auto's. Lars Kort hals, verkoopleider, is trots op zijn nieuwe werkplek: "Het merk SEAT staat voor Enjoyneering! en dat is terug te zien in de vernieuwde showroom." Bergschenhoek - Hoewel her en der al modeshows gehouden wor den, heeft ondernemer Chantal Verhagen (33) ervoor gekozen om haar modeshow niet in april maar in mei te houden. "Dan we ten we zeker dat de tempera tuur wat beter is en dat de klan ten wat meer in de stemming zijn voor bijvoorbeeld badmode." Ivy's Fashion - Ivy betekent Klimop - bestaat sinds 2004. Toen opende de winkel in Bergschenhoek haar deuren: een grote zaak met een oppervlakte van 290 vierkante me ter. In 2011 volgde een winkel in Rotterdam. Verhagen vertelt: "Dat was niet zozeer vanuit een gedre venheid om uit te breiden, maar puur omdat deze lokatie mij werd aangeboden. Het leek mij een leuke uitdaging." Ook kwam er in 2012 een webshop bij. "Verdere plannen voor uitbreiding heb ik niet. Wel moet de webshop drukker wor den en ga ik kleine verbouwingen doen." Verhagen was, voordat ze met haar eigen winkel begon - sales- en marketingmanager bij Bandolera. Dit merk werd toen naar 26 lan den geëxporteerd. "Ik heb altijd het 'dee gehad om vóór mijn 25e voor mezelf te beginnen. Dat is gelukt,"

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2013 | | pagina 27