Vrijgekomen huurwoningen VERVOLG BEKENDMAKINGEN HART VAN HOLLAND GEMEENTENIEUWS 22 MEI 2013 gesteld. Het bestemmingsplan 'Waddinxveen Noord-West' kent een overwegend conser verend karakter en heeft als doel het plange bied van een actueel planologische regeling te voorzien. Geldende rechten voor gebruik en bebouwing zijn, in overeenstemming met het actuele beleid, overgenomen. Daarnaast wordt in het gebied ten noorden van de Maaltocht en ten westen de Eerste Tocht de planologische ruimte geboden om een nieuw recreatiegebied in te richten. Het plangebied omvat het noordwestelijk buitengebied van de gemeente Waddinxveen. De grenzen zijn: in het noorden en westen de gemeentegrens, in het zuiden de Kleikade en in het westen het Noordeinde. Ook het Gouwebos is opgenomen. Wijzigingen bestemmingsplan Het bestemmingsplan 'Waddinxveen Noord- West' is gewijzigd vastgesteld. Dit betekent dat er wijzigingen zijn aangebracht ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan dat met ingang van 14 juni 2012 gedurende 6 weken ter inzage heeft gelegen. Naar aanleiding van de binnengekomen zienswijzen en ambtshalve constateringen zijn enkele aanpassingen gedaan, waarvan de belangrijkste zijn: in het bestemmingsplan is een afwijking opgenomen om éénmalig een verruiming van de bestaande agrarische bebouwing van 10% mogelijk te maken; De goot- en bouwhoogte van agrarische opstallen is aangepast naar respectievelijk 6 en 10 meter Sierteelt is op gedeelten van het plangebied toegestaan; Volwaardige grondgebonden veeteelt is bij wijzigingsbevoegdheid mogelijk gemaakt; De regels ten aanzien van archeologie zijn aangepast aan het vastgestelde gemeente lijke archeologiebeleid; aanpassingen op perceelsniveau. Voor het volledige overzicht van alle aanpas singen verwijzen wij naar de conclusie van de nota van beantwoording zienswijzen. MER Bentwoud 2007 en aanvulling MER Bentwoud 2012 Onder verwijzing naar 7.30 Wet milieubeheer brengen wij ter kennis dat gelijktijdig met het bestemmingsplan Waddinxveen Noord-West de MER Bentwoud 2007 en de aanvulling MER Bentwoud 2012 zijn vastgesteld. Terinzagelegging Het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan, het bestemmingsplan zelf (inclusief de Nota zienswijzen), de MER Bentwoud 2007, de aanvulling MER Bentwoud 2012 en de bijbehorende documenten liggen met ingang van 23 mei 2013 gedurende zes weken (tot en met 3 juli 2013) voor een ieder ter inzage bij de Publieksbalie op het gemeentehuis aan het Raadhuisplein 1, geopend op werkdagen van 9.00 uur tot 12.00 uur, op woensdagmiddag van 13.00 uur tot 16.00 uur en op donderdagavond tevens van 17.00 tot 20.00 uur. De stukken zijn eveneens raadpleegbaar via www.waddinxveen. nl en via www.ruimtelijkeplannen.nl [identificatienummer: NL.IMR0.0627. bpnoordwest-0401). Beroep Belanghebbenden die tijdig hun zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan casu quo de MER'ren bij het college van burgemeester en wethouders kenbaar hebben gemaakt, belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij daartoe niet in staat zijn geweest én belanghebbenden die bezwaar hebben tegen de planonderdelen die gewijzigd zijn vastgesteld, kunnen gedurende bovengenoemde termijn van terinzagelegging schriftelijk beroep instellen tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan 'Waddinxveen Noord-West'. Het beroepschrift dient in tweevoud gezonden te worden aan: Raad van State t.a.v. Afdeling bestuursrechtspraak Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Voor het in behandeling nemen van het beroepschrift is griffierecht verschuldigd. Inwerking en voorlopige voorziening Het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan treedt in werking op de dag na afloop van vermelde beroepstermijn. Als tijdens de beroepstermijn naast een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) is ingediend, treed het bestemmingsplan niet werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Ook voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Waddinxveen, 22 mei2013 Reageren heeft alleen zin als u aan alle voorwaarden voldoet Regelmatig krijgt de gemeente aanvragen binnen met onvolledig ingevulde formulie ren, jaaropgave of IB60 formulieren uit een verkeerd jaar of inschrijvingen die niet vol doen aan de voorwaarden. Deze aanvragen kunnen we niet in behandeling nemen. Lees daarom zorgvuldig de voorwaarden door bij de woningen en onderaan dit artikel. Bertha van Moerdregtpad 10 5 kamer (eind) eengezinswoning Beschikbaar per: direct Bruto huur: 647,27 per maand Voorwaarden: Minimaal 4 personen Max. bruto verzameljaarinkomen 34.229 Doorstromers vanuit een huurwoning genieten voorrang Schielandstraat 32 4 kamer portiekflat zonder lift, eerste verdieping Beschikbaar per 5 juni 2013 Bruto huur: 416,40 per maand Voorwaarden: Minimaal 2 personen Max. bruto verzameljaarinkomen 34.229 Doorstromers vanuit een huurwoning genieten voorrang Heeft u belangstelling en voldoet u aan de voorwaarden? Vraagt u dan naar een inschrijfformulier voor de huurwoning of woonwagenstandplaats bij het gemeente huis (per woning één formulier) telefoon nummer (0180) 33 03 00 of download het van de gemeentelijke website. Uw inschrij ving moet 27 mei 2013 vóór 12.00 uur bij de gemeente binnen zijn. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen worden behandeld. Voeg daarbij het IB-60 formulier 2011 en een jaaropgaaf over 2011 (bij iedere inschrijving). Als er geen goede inkom- stengegevens zijn bijgevoegd, kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. Het inschrijfformulier kunt u samen met de gevraagde gegevens in de brievenbus doen van het gemeentehuis in Nieuwerkerk aan den IJssel, t.a.v. de afdeling VROM/ Huisvestingszaken, Raadhuisplein 1 of opsturen naar de Gemeente Zuidpias, t.a.v. de afdeling VROM/Huisvestingszaken, Postbus 100, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel. Raadsvergadering Datum: dinsdag 28 mei 2013 Aanvang: 20.00 uur Plaats: Raadzaal in gemeentehuis, Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel Naast de vaste gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder de onderwerpen die als bespreekstuk op de agenda staan. 1. Rv Verklaring van geen bedenkingen Noordelijke Dwarsweg 5 te Zevenhuizen Er is een aanvraag omgevingsvergunning om af te wijken van het bestemmingsplan ontvangen voor de locatie Noordelijke Dwarsweg 5 te Zevenhuizen. Het betreft een aanvraag voor de realisatie van een twee-onder-een-kapwoning. In het kader van de Wet algemene be pa lingenomgevingsrecht (Wabo) moet de uitgebreide voorbereidingsprocedue wor den gevolgd. Onderdeel daarvan is het verlenen van een verklaring van geen bedenkingen door de raad als bevoegd bestuursorgaan. De raad heeft op 18 december 2012 besloten om de ontwerp verklaring van geen bedenkingen ter inzage te leggen. Hierop zijn geen zienswijzen ingediend. 2. Rv Wijzigingen WWB-verordeningen 2013 Het sociale zekerheidsstelsel vormt een vangnet voor men sen die niet zelf in hun eigen levensonderhoud kunnen voor zien. Om te zorgen voor maatschappelijk draagvlak, is het van belang dat er geen personen ten onrechte gebruik maken van de sociale voorzieningen. Op 1 januari 2013 is de Wet Aanscherping handhaving en sanctiebeleid SZW-wetgeving inwerking getreden. Met de Wet aanscherping handhaving en sanctiebeleid SZW- wetgeving beoogt de regering verschillende wetten op het gebied van de sociale zekerheid te harmoniseren en tege lijkertijd aan te scherpen. Voor de gemeente gaat het om de Wet Werk en Bijstand (WWB), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werk nemers (I0AW) en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandige (IOAZ). 3. Rv Subsidieplafonds MO 2014 In de ASV Zuidpias 2012 staat in artikel 4: "De raad kan jaarlijks bij de vaststelling van de begroting besluiten tot het instellen van subsidieplafonds Door alvast bij het vaststel len van de Perspectiefnota te besluiten over de uitgangs punten t.a.v. de subsidieplafonds, geeft dat meer duidelijk heid bij het opstellen van het Subsidiejaarprogramma MO. Vanzelfsprekend past het voorstel voor de subsidieplafonds binnen de besluitvorming t.a.v. de bezuinigingen op het subsidiebudget. 4. Discussienota CDA Voorstel tot aanpassen van de tarie- ventabel bij de verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing In december 2012 heeft de gemeenteraad van Zuidpias onder andere de tarieven voor de afvalstoffenheffing vastgesteld. De fractie van het CDA vindt dat de gemeenteraad een besluit heeft genomen dat in strijd is met de Regeling beheer elek trische en elektronische apparatuur. De fractie vindt, dat de inlevering van elektrische elektronische apparaten en klein chemisch afval gratis aangeboden moeten kunnen worden. Nu is het zo, dat de belasting voor het achterlaten van afval bij de gemeentelijke milieustraten vanaf de dertiende keer binnen een jaar, per keer 7,65 bedraagt. In een discussie nota stelt de fractie de raad voor om elektrische elektroni sche apparaten en klein chemisch afval van deze regel uit te sluiten. Inspreken tijdens de gemeenteraad Na de opening van de gemeenteraadsvergadering komt het spreekrecht aan de orde. ledereen, dus ook u als inwoner of ondernemer, mag gebruik maken van het spreekrecht. U kunt dan uw visie aan de raad geven over onderwerpen die op de agenda van die vergadering staan. De maximale spreektijd is vijf minuten. NB: Niet kan worden ingesproken bij: Punt 1: Rv Verklaring van geen bedenkingen Noordelijke Dwarsweg 5 te Zevenhuizen De reden hiervoor is dat er tegen dit besluit beroep open staat bij de rechter (Artikel 19 lid 4 van het RvO). Aanmelden voor het spreekrecht kan uiterlijk tot 12.00 uur op de vergaderdag bij de griffie, bij mevrouw J. van Houwelingen (0180) 33 03 13. Geef bij uw aanmelding het onderwerp en uw naam op. De agenda en de daarbij behorende stukken vindt u in het raadsinformatiesysteem van de gemeentelijke website. Programmacommissie Decentralisaties Datum: woensdag 29 mei 2013 Aanvang: 20.00 uur Locatie: Raadzaal in Gemeentehuis, Raadhuisplein 1, Nieuwerkerk aan den IJssel VERGADERPUNTEN Naast de vaste gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder de onderwerpen die ter bespreking op de agenda staan. De vergadering begint om 20.00 uur. 1. Inleiding en stand van zaken Decentralisaties De portefeuillehouders zullen een beeld schetsen van de stand van zaken. 2. Decentralisatie jeugd Een korte presentatie met een schets van de organisatie Jeugdzorg. In de presentatie wordt ingegaan op de mogelijk heden t.a.v. bureau Jeugdzorg. Tevens zullen er prikkelende stellingen of vragen gelanceerd worden ter discussie. Bij dit agendapunt zullen vertegenwoordigers aanwezig zijn van de Adviesraad, het bureau Jeugdzorg, het Centrum voor Jeugd en Gezin en mogelijk een zorgvrager. 3. Decentralisatie AWBZ Een korte presentatie waarna de discussie in twee groe-

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2013 | | pagina 6