ri Zuidpias Contact RAADSINFORMATIE GEMEENTEPAGINA WEEK 37 HART VAN HOLLAND 'Vit ITENIEUWS 10 SEPTEMBER 2014 Belangrijke telefoonnummers Volg ons op Twitter! gemeente Gemeentehuis Raadhuisplein 1, 2914 KM Nieuwerkerk aan den IJsset Postbus 100, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel T101801 330 300 F101801 330 329 E gemeente02uidplas.nl I www.2uidplas.nl Gemeentekantoor De Saffier (alleen op afspraak) Kleinpolderlaan 4, 2911 PA Nieuwerkerk aan den IJssel Openingstijden Gemeentehuis (receptie en telefoon) Maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur Openingstijden Publiekszaken Maandag 8.30 - 12.30 uur Dinsdag 13.00 - 19.30 uur Woensdag 8.30 - 12.30 uur Donderdag 13.00 - 19.30 uur Vrijdag 8.30 - 12.30 uur Afspraak via www.2uidplas.nl. of telefoon: 10180) 330 300 Openingstijden Wmo-loket Maandag t/m vrijdag 10,00 - 12.00 uur Telefonisch spreekuur 8.30 - 17.00 uur Bel (0180) 330 300, u wordt binnen 48 (werk)uur teruggebeld Openingstijden Werk Inkomen Maandag t/m vrijdag 10.00 - 12.00 uur Telefonisch spreekuur 9.00 - 10.00 uur Afspraak maken met de formulieren- brigade of sociaal raadslieden? Bel elke werkdag tussen 9.00 en 10.00 uur naar 10180) 330 300 Omgevingsloket Alleen op afspraak. U kiest zelf of de afspraak plaatsvindt bij de gemeente Zuidpias of bij de ODMH in Gouda. Gemeentehuis Zuidpias Maandag t/m vrijdag 9.00 - 16.30 uur Dinsdagavond tot 19.30 uur Omgevinosdienst Midden-Holland Maandag t/m vrijdag 9.00 - 16.30 uur T (088) 545 0001 Afvalbrengstation Nieuwerkerk 1e Tochtweg 9b, 2913 LN Nieuwerkerk aan den IJssel T (0180) 330 300 Maandag t/m vrijdag 12.00 - 16.00 uur Zaterdag 10.00 - 16.00 uur Afvalbrengstation Zevenhuizen en Moerkapelte Zuidplasweg 14b, 2761 Jl Zevenhuizen ZH T 10180) 330 300 Dinsdag en donderdag 13.00 - 16.00 uur Zaterdag 9.00 - 12.00 uur Redactie Gemeentepagina T10180) 637 725 E communicatie0zuidplas.nl Aanmeldingen grofvuil: T10180) 330 300 Maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur Meldpunt graffiti illegale posters T 10180) 330 300 Meldpunt milieuklachten Klachten over bedrijven: T (0888) 333 555 (24 uur/dagl Overige milieuklachten: Overdag: T10180) 330 300 of M 106)22482615 's Avonds en in weekend: T (0888) 333 555 Meldpunt openbare ruimte: T (0180) 330 300 (dag en nacht bereikbaar) Als eerste op de hoogte zijn van het nieuws in de gemeente Zuidpias? Volg ons dan op www.twitter.com/zuidplas. MOORDRECHT Voornemen voorbereiding bestem mingsplan 'Dorpskern Moordrecht' Burgemeester en wethouders van de gemeente Zuidpias geven er op grond van artikel 1.3.1 Besluit ruimtelijke ordening (Bro) kennis van, dat zij het voornemen hebben om een bestem mingsplan voor te bereiden voor de dorpskern te Moordrecht. Inhoud plan Voor dit gebied geldt op dit moment bestemmingsplan 'Dorpskern 2005', vastgesteld op 8 februari 2005 door de gemeenteraad van Moordrecht. U kunt dit plan raadplegen via de website van Zuidpias (www.zuidplas.nl -> Wonen Leefomgeving -> Ruimtelijke plannen -> Bestemmingsplannen in werking -> Moordrecht). Het bestem mingsplan is inmiddels bijna tien jaar oud en moet op grond van artikel 3.1, lid 2 Wet ruimtelijke ordening worden geactualiseerd. Ligging plangebied De begrenzing van het nieuw op te stellen bestemmingsplan is gelijk aan die van het thans geldende plan (zie website) en wordt globaal gevormd door de Koningin Julianastraat (incl. begraafplaats) in het noordwesten, de Molentaan en de Burgemeester Brandtstraat in het noorden, de Hollandsche IJssel in het oosten en de Prinses Beatrixstraat vanaf het Westeinde tot en met de Waal in het zuiden en de Drost IJsermansingel en de Schielandstraat in het westen. Principeverzoek Bent u woonachtig in dit gebied en wilt u in de nabije toekomst een wijziging op uw perceel doorvoeren waarvoor wellicht een aanpassing van het bestemmingsplan noodzakelijk is? Dan nodigen wij u uit om een principe verzoek in te dienen bij de gemeente Zuidpias. Uw verzoek kunt u uiterlijk tot en met 24 september 2014 sturen naar het secretariaat van de vakgroep Ruimtelijke Ordening van de gemeente Zuidpias. Het e-mailadres is secre- tariaatVROM0zuidplas.nl. Vermeldt in uw e-mail dat uw verzoek betrek king heeft op de actualisatie van het bestemmingsplan 'Dorpskern 2005'. Na beoordeling hoort u van ons of uw plannen meteen kunnen worden meegenomen bij deze procedure. Verzoeken die na 24 september 2014 binnenkomen, kunnen wij helaas niet meenemen. Zienswijze(n) Op dit moment worden geen stuk ken ter inzage gelegd en is het nog niet mogelijk om zienswijzen over het voornemen naar voren te brengen. Ook wordt geen onafhankelijke instantie in de gelegenheid gesteld om advies uit te brengen over het voornemen. Zodra het plan in ontwerp gereed is, wordt dit bekendgemaakt op de gemeente- pagina in Hart van Holland en in de Staatscourant. U heeft dan de moge lijkheid om zienswijzen in te dienen. ZEVENHUIZEN Kennisgeving ontwerpbeschikking UITGEBREIDE VOORBEREIDINGSPROCEDURE Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht voornemens zijn vergunning te verle nen voor de bouw van een schoolge bouw en het brandveilig gebruiken van het pand op het adres Wollefoppenweg 40 te Zevenhuizen. Terinzagelegging De aanvraag, de ontwerpomge- vingsvergunning en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 10 september 2014 gedurende zes weken ter inzage in het gemeente huis, Raadhuisplein 1 te Nieuwerkerk aan den IJssel. Tijdens de inzage termijn kunnen zienswijzen worden ingebracht. Zienswijze(n) De zienswijze(n) dienen bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Uw schriftelijke zienswijze(n) tegen de ontwerpomgevingsvergunning kunt u richten aan: Het college van burgemeester en wethouders van Zuidpias, Postbus 100, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel. Voor het indienen van mondelinge zienswijze(n) dient tijdig, bij voorkeur uiterlijk een week voor het einde van de termijn van terinzagelegging, een telefonische afspraak te worden gemaakt. Meer informatie Wij maken u erop attent dat slechts beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als ook een zienswijze is ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en men belanghebbende is. Voor meer informatie of voor het indienen van een mondelinge zienswijze, kunt u contact opnemen met C.M. Priem, tel. (088) 545 0402. Beroep op grond van de Algemene wet bestuursrecht Bent u het als belanghebbende niet eens met het collegebesluit? Tegen het besluit kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na verzending hier van schriftelijk beroep aantekenen bij de Arrondissementsrechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag. Het beroepschrift moet gemotiveerd en ondertekend zijn. U betaalt hiervoor griffierecht. Heeft u een beroepschrift inge diend en wegen de betrokken belangen zo zwaar dat u de beslis sing hierop niet kunt afwachten? De Algemene wet bestuursrecht geeft u dan de mogelijkheid om een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag. Hiervoor betaalt u griffierecht, waarover u bericht krijgt van de griffier. U kunt het beroep- en verzoek schrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via loket. rechtspraak.nl/bestuursrecht. Op deze website vindt u ook de pre cieze voorwaarden, zoals het bezit van DigiD. Bekendmaking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht OMGEVINGSVERGUNNING Burgemeester en wethouders hebben zijn van plan de volgende omgevings vergunning voor wat betreft het onder deel milieu te wijzigen op grond van artikel 2.31 lid 1 sub b Wet algemene bepalingen omgevingsrecht: Garage Schmidt B.V.: revisievergun ning d.d. 24 mei 2005 voor een gara gebedrijf met onbemand tankstation op het perceel Dorpsstraat 38, 2761 AE Zevenhuizen. Terinzagelegging Dit ontwerpbesluit kunt u van 11 september tot en met 22 oktober 2014 inzien bij de gemeente Zuidpias. Voor inzage kunt u tijdens kantoor uren terecht in het gemeentehuis van Zuidpias, Raadhuisplein 1 te Nieuwerkerk aan den IJssel, tel. (0180) Bezwaar op grond van de Algemene wet bestuursrecht Heeft u als belanghebbende bezwaren tegen een verleende vergunning? Tegen het besluit kunt u op grond van de Algemene wet bestuurs recht binnen 6 weken na de dag van verzending/uitreiking hiervan een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 100, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel. Het bezwaarschrift moet gemotiveerd en ondertekend zijn. Heeft u een bezwaarschrift ingediend en wegen de betrokken belangen zo zwaar dat u de beslis sing hierop niet kunt afwachten? De Algemene wet bestuursrecht geeft u dan de mogelijkheid om een voorlopige voorziening aan te vra gen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag. Hiervoor betaalt u griffierecht, waarover u bericht krijgt van de griffier. U kunt het beroep- en verzoek schrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via loket. rechtspraak.nl/bestuursrecht. Op deze website vindt u ook de pre cieze voorwaarden, zoals het bezit van DigiD. 330 300. Voor inzage buiten kantoor uren kunt u een afspraak maken. Zienswijze(n) U kunt uw schriftelijke zienswijzen over een ontwerpbesluit gedurende deze periode bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zuidpias indienen, per adres Omgevingsdienst Midden-Holland, Postbus 45, 2800 AA Gouda. Voor mondelinge zienswij zen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Midden-Holland, tel. (088) 5450 000. Beroep Belanghebbenden die tijdig hun zienswijzen naar voren brengen over een ontwerpbesluit, kunnen later beroep instellen tegen een definitief besluit. Deze bekendmaking staat ook op de website van de Omgevingsdienst Midden-Holland, www.odmh.nl. Programmacommissie Decentralisaties Datum: dinsdag 16 september 2014 Aanvang: 20.00 uur Locatie: Raadzaal gemeentehuis Vergaderpunten Naast de vaste gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder de onderwerpen die als bespreekstuk op de agenda staan. 1. Integraliteit van de Decentralisaties Het modelgezin voor het sociaal domein Het gaat hierbij om het modelgezin dat bij komende nota's en discussie elke keer wordt opgevoerd in het sociaal domein om beleidsnota's en keuzes concreet te maken. Zo wordt ook begrijpelijk welke effecten keuzes hebben. Het gezin kan ook worden gebruikt in de communicatie naar inwoners. 2. Stand van Zaken Participatiewet en Regionale Sociale Dienst De heer Kaufmann, afdelingshoofd Wl, geeft de stand van zaken rond de Participatiewet en de Regionale Sociale Dienst weer. 3. Promen De heer Beeldman heeft namens de fractie PvdA/ GroenLinks gevraagd dit onderwerp te agenderen. Inspreken tijdens vergadering programmacommissies Degenen die een zienswijze hebben ingediend mogen gebruikmaken van het spreekrecht. Het inspreken vindt plaats tijdens het agendapunt zelf. U kunt niet meerdere sprekers voor zich laten inspreken per onderwerp. Elke inspreker krijgt maximaal vijf minuten het woord. Als er meer dan zes sprekers zijn, verdeelt de voorzitter de spreektijd evenredig over de sprekers. Aanmelden Aanmelden voor het spreekrecht kan uiterlijk tot 12.00 uur op de vergaderdag bij de griffie, bij mevrouw J. van Houwelingen (0180) 330 313. Geef bij uw aanmelding het onderwerp en uw naam op. De agenda en de daarbij behorende stukken vindt u in het raadsinformatiesysteem van de gemeentelijke website. Programmacommissie Ruimtelijke plannen Datum: woensdag 17 september 2014 Aanvang: 20.00 uur Locatie: Raadzaal gemeentehuis Vergaderpunten Naast de vaste gebruikelijke procedurele agendapunten volgen hieronder de onderwerpen die als bespreekstuk op de agenda staan. 1. Rv Vaststellen bestemmingsplan De Brinkhorst te Moordrecht Het ontwerpbestemmingsplan De Brinkhorst, dat voor de beoogde ontwikkeling is opgesteld, heeft vanaf 19 september 2013 gedurende zes weken ter inzage gelegen. Er zijn in totaal 56 zienswijzen tegen het plan ingediend. Inspreken tijdens vergadering programmacommissies Degenen die een zienswijze hebben ingediend mogen gebruikmaken van het spreekrecht. Het inspreken vindt plaats tijdens het agendapunt zelf. U kunt niet meerdere sprekers voor zich laten inspreken per onderwerp. Elke inspreker krijgt maximaal vijf minuten het woord. Als er meer dan zes sprekers zijn, verdeelt de voorzitter de spreektijd evenredig over de sprekers. Aanmelden Aanmelden voor het spreekrecht kan uiterlijk tot 12.00 uur op de vergaderdag bij de griffie, bij mevrouw J. van Houwelingen (0180) 330 313. Geef bij uw aanmelding het onderwerp en uw naam op. De agenda en de daarbij behorende stukken vindt u in het raadsinformatiesysteem van de gemeentelijke website. Besluitenlijst raadsvergadering 2 september 2014 1. Rv Vaststellen subsidieplafonds 2015 De raad heeft conform het voorstel besloten en de uitgangspunten voor de subsidieplafonds MO 2015 vastgesteld. Stemming: De raad stemde unaniem in met het voorstel. 2. Rv Investering LED-verlichting De raad heeft conform het voorstel besloten en een investeringskrediet beschikbaar gesteld. Stemming: De raad stemde unaniem in met het voorstel. 3. Rv Kadernota Verbonden Partijen De raad heeft conform het voorstel besloten en de kadernota vastgesteld. Stemming: De raad stemde unaniem in met het voorstel. 4. Rv Wijzigen bebouwde komgrenzen De raad heeft conform het voorstel besloten en de bebouwde komgrenzen vastgesteld en de bevoegdheid tot het vaststellen van bebouwde komgrenzen gedelegeerd aan het college van burgemeester en wethouders. Stemming: De raad stemde unaniem in met het voorstel. Raadsvergaderingen kunt u live volgen via de blog op omroepzuidplas.nl.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Hart van Holland - Editie Zuidplas | 2014 | | pagina 4