IE ng IZBl iZzcnt ?2cnt .BAAR ES FFIE Officieele taispw Bericht inhoven ermeel er dam, TOEiaiiny school no. 2 (m.u.L.0.) iken S PAKJE feuilleton el- «pers Dit nummer bestaat uit DRIE bladen. EERSTE BLAD. De Zuster van den Blinde. imbei 1923. 55e Jaargang Nieuws- en Advertentieblad voor Zuid-Holland en Utrecht. Plaatselijk Nieuws. No. 4667. Vrijdag 1 Juni 1923. dat dit voorbeeld overa'. in den DE UITGEVERS. ■Hen krijgen <Jeiueeiil«* Ne hoon hoven. als er >ER, Gouda uit d e luite- amu. zelf,” antwoordde menschen de Biggen. :VUld n.-in I, vertrouwen beid tot een gaan vriezen. den dooi is het np; erger de de S. W N. VAN NOOTEN te SCHOONHOVEN, Uitgevers. Intprcomm. Telefoon-Nn 20. Postcheque en Girodienst No. 13763. dat stel- ).-Z. 25 le Firma dat dit ft, het is’ ELIGSTE een van de spu- open - 'emeente-veld - 86 sollicitan- 2 4 U zal on- langer onderweg m in den modder 1 vu hl >o tuin zich van het ie voor een v J omtrent do nieuwe t «standen, da» die meerdere snelheid ontstaan. a._ -om het publiek geeidelyk te voeden in ■e zijn er zoo.” wees hy in de verte. rytu g was een lange laan wonderen. Auto’s, rijtuigen, fietsen, motoren, vrachtwagens, voetgangers, al les haast en rept zich voort Zoo druk is het verkeer geworden, dat niet alleen in onze grootere steden als Amsterdam, Rotterdam on Den H<g. doch ook in vele kleinere speciale agen ten zyn aangeflteld om het verkeer te leiden en te regelen. Wij staan nu een maal n het teeken van snelheid en on ia, en „J lastige buurman waar voor de menschen in den om en den ir loof l der School erling' n m t n ben dóoriooix-n. STUUR. In dit nummer Is een aanvang gemaakt met het nieuwe feuilleton „DE ZUSTER VAN DEN BLINDE”. Wij zijn overtuigd, dat dit prachtwerk onzen lezers vele aangename uren zal verschaffen. Van de eerste nummers dezer feuilleton worden ten behoeve van nieuwe abonne's overdrukken gemaakt, die yoor zoover de voorraad strekt, ter hunner4 beschikking zullen worden gesteld, zoodat ook zij dit In alle opzichten boeiend werk geheel kunnen volgen. mynheer Arprecht vroolyk, „als naar rechte ziet, zou men zeggen, moeraehoet een betere naam is.” Inderdaad, rechte van de laan lag een uitgeetrekt veld, dat voor meer dan de helft onder water stond. Het maakte vooral by het somber weer een troosto- 1 oozon indruk. Mark Francke keek naar de and fe zyde, waar bouwland en boech- grond zich uitetrekte. ,,Daar lykt <»hef beter”, zeide hg, en in die bouchen, daar zullen wel vossen wonen”. Arprecht bevestigde dit, terwjjl uw oom Mgoheer Mark FranckeF” .Jnderdaad”, antwoordde d<*ze, eenigs- zitns verwonderd. .,Mooi zoo. zeide de ander weer, hem de hand reikend, ik ben Arprecht, de zaakwaarnemer van uw oom. Wij ryden samen naar „Den Vossenhoek”. „iJpia.” riep degene, dien wy Mark Francke hoorden noemen, verheugd. Ik zie evenwel geen rytuig.” „Geduld, het zal wel komen. De koet sier zal wat langer onderweg gebleven zyn, misschien in den modder blgven steken.” De stationsbeambte had ondertusschen, na een beleefden groet, de heeren al leen gelaten. „De wegen schynen hier dan wel erg slecht te zyn.” „Ja, zeker, het zou moeilyk kunnen. Maar u zult de proef op som kragen. Ik geloof, dat ginder brik van uw oom aankomt.” In de verte naderde werkelijk een ry tuig, dat dichtby gekomen er zeldzaam een eem- hen ken- dat dit voorbeeld overa'. in den lande gevolgd werd. Oqk al Oi it nou den de an deren wellicht niet alle gevallen, die op het bord geteekend worden, zy leerei begrip krygen van de noodte.kélyke maatregelen van het verkeer. ren dat daartegen te zondigen niet het overtreden van een i te regelen. Wij staan i het teeken van snelheid daaraan is ook de verkeersregeling dergesohikt. En dat dit mogelyk blijkt in groote steden a’s Londen Paryp, waar alles in veel snellen- tempo gebeurt dan ten onzent en zelfs met grooter regelmaat. ouderwetech landhuis lag. ,Ja, ja, daar ligt Vossenhoek,” riep A-1.4.-1MU dat SCBOOlfflOVMSCJI COURANT. Er opzicht in ms land altyd een en h«t schjjnt moeilijk voor de menschen om zich hiervan los te maken. Men kan het dagelijks waarnemen, dat voertuigen ver keerd uitwyken, dat kinderen midden in een straat op een auto of waren klim men zonder te letten op wat er aan komt, dat voetgangers op het rijwielpad loepen en er niet over denken om voor de wielrijders op zy te gaan, dat in den avond de lichten niet opgestoken wor den, vooral op de buitenwegen, enz. Hoeveel ongelukken zyn er niet gebeurd doordat wielryd is en vooral wielrydsters volk men onkundig bl ‘ken over het links vowbyryden, d.w.z. het voertuig dat men passeert rechts latend I Het is voor een deel onwil om aan de meerdere verkeerssnelheid den weg aan te passen, heb is deel ook onwetendheid het bestuur tot on- van de verb©- ;eg wordt met al- ledgevonden. Een zoo spoedig mo- Deza.Courant wordt des Maandag»-. des Woensdag»- en des Vriidagsmiddag* uit gegeven. Prijs voor Schoonhoven per 3 maanden 1.25, franco per post in Nederland 1,50. Over het abonnement wordt in de eerste maand beschikt. Men kan zich abonneeren hij alle Boekhandelaren. Kantoorhouders en bestaande tusschenpersonen. Verkeersveiligheid. Wie geregeld de couranten leest, kunnen constateeren, dab het aantal gelukken, dat op de wegen in ons land <-ii vooral in ie steden gebeurt, geleide lijk toeneemt. En wie eenigen tyd het ver< aan z et n oen stad of op een drultaken verkeersweg, zooals er in pns Ian4 verschillende zyn rondo a de groote steden, die kan zich' daarover niet ver- Zfi lee- =:ot hot nutteloos verbod is. doch dat dit een aanslag i« tegen de eig-n veiligheid en die van anderen, itf-n taan er van overtuigd zyn, zuilko lessen de aandacht der jeugd lig zullen hebben. Wanneer de onder- wyzer(ee) op het bord U.v. een kruis punt van straten teeken*.. (liefst volgens eei voorbeeld in de plaats zelf) en dan b ‘spreekt wat een voetganger of t wiel rijder te doen heeft, als b.v. uit de eene straat een auto aansnelt, uit de andere oen rytuig en vau den anderen kant nog oen paar wiekrydore naderen— dan kam het bij brengen van zulk een begrip van meer waarde zyn dan een heele bladzij de jaartallen uit de oude geschiedenis of een hoofdstuk aardrijkskunde van de biinenlanden van Afrika. We weten dab men in de school nog hoofdzakelyk beoaalde leervakken onder wijst, dffle voor het praotische leven voor bereiden moeten en dat er nog weinig aan de praotyk zelf gedaan wordt. Doch waar op vers drillende particuliere scho len zullk onderrichi al gegeven wordt, daar zullen op den duur ook de ver schillende algemeene scholen goed doen dit voorbeeld te volgen. Men mjeene niet dat dit verkeersvraag- stuk alleen waarde heeft voor de groote steden. Nog onlangs zagen we hier een motorrijder en fietser hevig boteen op den hoek van een straat, door ver keerd uitwijken vaui den fietser voor eei wagen. En toch had hy den moed, gqgrqnd op een glad verkeerde meaning, on den nritarryder uit te settelden <m aanaprakelyk te stellen. Dat alles is nog niete. Maar oh gel likken mee gemoeid zijn F Het is waarlyk geen jjdelo waan de verkeersveiligheid 1 Men schryft ons Lekstreek Na den oortog is de votlk^jke streek tusschqn de twee stroomen met hare zoo belangrijke bedrijven op het gobbed van handel, landbouw en nijverheid, in meer dan één opzicht geducht vooruitgegaan, o.a. wat betreft de betere ver lichting binnen en buiten en eleotrische stroom voor allerlei bedryven. Verder van enelvervoertal van plek ken. onbeduidend, met arme bodem en weinig vertier, waren onze streek op dat gebied al jaren lang vooruit, spoor- of tramverhindingenb ze bleven steeds béhooren tot de vroome wenschen^. ééne stoombootdienst, niet veel sneller dan een trekschuit, uitstekend voor vervoer van levende have en vrachtgoederen, by mist stakend, maakte gedurende eeuw het voornaa nste en snelste vervoermid del uit d«r bevolking vanaf Oulemborg tot Slikkerveer. Plotseling, zooals zooveel na den we reldoorlog. qntetonden in onze streek 2 volledige autobusdiensten, leel gerieve- dan verliezen ze allebei. Het kost hen neer dan de zaak, waar Jiet a-n gaat, waard is.” „Maar dat is dwaasheid.” „Precies mynheer, maar er leven hoop menschen van de dwaasheid anderen.” ,,TJ. bjvoorbeeld, mynheer Arprecht." Precies en u, want u is immers offi cier. Welnu, als de menschen zoo dwaas niet waren, het recht van den sterk ste te doen gelden, dan zouden de re- geeringen geen legers en geen uants behoeven.” Mark Francke lachte hartelyk. Arp - recht leek hem al een bijzonder santé gezel, klleen het hinderde hem een beetje, dat de man zoo weinig vleiend over zyn oom sprak. De brik hotete intusschen voort en hield nu eensklaps stil. „Daar ia waar ach tig riep Arprecht. Naast h<>t rytuig stond de ooa van Mark Francke. Voor jaren, toeïi hy nog een jongen was, had hjj’zijn oom eeni- fe-e malen gezien. Toen had de man met zyn hooge gestalte, zyn vol.en bafird en het magere bleeke gezicht hem wei nig sympathie ingeboezemd. Thans was zyn oom «en grysaard, de hooge gestal te was eenigszins gebogen, baren en baard waren bgna wit Het gelaat was nog hol en bleek, doch droeg tallooze rimpels. De neef wilde uit het rytuig sprin gen om zyn oom te begroeten, maar de ze beduidde hem te blyyen Zitten stapte in. „Vooruit maar weer.” riep hy aen koetsier toen en toen zich tot zyn neef wendend, reikte hij' deze d® hand. hulp van de in de omgeving j itaaldeu het paard op het droge, ongeluk liep dus goed af. zoodat zyn rete weer kon voort zetten. In de j.L gehouden beetuursverga- derijfg van den polder Vlist c.a., is (vs lid vat het Waterohap de Hoogenboe - zoin achter Haastrecht herbenoemd do heer O. van Zolderen en in de plaats van den heer G. Boer, dde niet her kiesbaar was weigens hixgen leeftyd, werd gekozen J. P. van Spangen». *Ameide, 1 Juni. Mej. W. A. Klerks alhier is beuoemd tot tyd. onderwijzeres aan een openbare school te Kraling - sche Veer. *Lopik, 1 Juni. Tot voorzitter van het Waterschap Lopik, Lopikerkapel en Ze venhoven is herbenoemd de heer 3. I. Cambier van Nooten te Nijmegen. Tot heemraden van gemeld Water schap zijn gekozen de heeren C. de Gier en W. A. Benschop, beiden alhier. Candidaten waren voornoemde C. de Gier, aftr., G. van Jaarsveld, aftr., en W. A. Benschop. L De sneltrein had eene enkele minuut slechts zich opgchoüden voor het kleine station van ItenswoudMaar dat was tijd genoeg geweest voor een jongen man om uit zyn coupé te wippen. V >el ba gage trouwens bezwaarde hem niet, een lederen handtasch was alles, wat hij bij zich droeg. Ondanks hei regenachtige weer, dat al eenige dagen aanhield, had hy zelfs geen paraplui bij rich. De reiziger scheen aan het station niet bekend, de assisteert, die den dienst waar nam, zag hem nieuwsgierig aan. Toen de onbekende zoekend rondkeek, vroeg hy beleefd ..Zoekt u iets mynheer.” „Men had mij bericht, dat er een rijtuig voor mij hier zou rijn. Ik moet naar het landgoed .,De Vossenhoek”. „Er is gom rytuig. U zult wat moe ten wachten.” Ik zou er ook te voet heen kunnen gaan.” „Wél <xnn, hoe maakt u het, vroeg Mark Slecht, was «het antwoord, maar dat behoeft je niet te verheugen.” ,,My v-yheugen,” vroeg de jonge man. „Welzeker, dat zou heel natuurlek zyn. Myn brief heeft verwachtingen by je op- gevekt. Je meent, dat ik rjk ben, j<> denkt, dat ik spoedig dood zal gaan en jou mijn geld nalaten zal. Is |iet niet zoo. denk je dat met F” Mark Franoke zweeg verontwaardigd. Uy haalde slecht* de schouders' op. Zyn oom. die tegenover hem zat, zag hem opmerkzaam aan. ..Waarom ben je dan eigenlek geko men,” vroeg hy na eenigen tijd. „Oom”, antwoordde Mark nu en sijn stem trilde, „ik ben hier gekomen op een uitnoodiging en omdat ik daoht er ii een genoegen mede te doen. Maar als ik niet welkom ben, wil ik gaarne te ruggaan.” ..Dwaasheid, we „Dit zeggend w Het rytu g was een lange laan inge slagen aan hét eind waarvan een groot Er gaan meer en meer stemmen op, er worden z ’lfs comité's en' vereenigin- gen gevormd om aan die onwetendheid een einde te maken. Niet alleen ten bate dier onwetenden, ten bate dus van óe massa, dooh ook ten bate vau lieu, die deel uitmaken van het groote ver keer, doch die door die onwetendheid evengoed gevaar loopen. Zooals al zoo dikwyls gebleken is Nog oolangs kwam een automobilist, die -in matig-» vaart een wagen voorbjjgeed, voor een man die geheel aan den verkeerden kant van den wog liep, niet uibwieek, waardoor de autobestuurder, den man willend** ren tegen e-m boom reed en zwaa< ge wond werd. In groote steden worden bereids lezin gen gehouden met lichtbeelden over het verkeer in de stad en buiten van de Rotterdamsche politie gaan z lfs cursus- av ndên uit. En wat men vooral op het oog heeft, dat is de school! Van de sch >ol kan een groote invloed uitgaan in den sfcryd tegen onwil en onwetendheid over het verkeer op -Ion weg. Er zyn reeds scholen waar dit ge daan wordt. Waar „de regels van den w-jg” in versregel geleerd worden, het- zy als versj opgefcegd, hetzij als schryf- v >orbeeld op het bord geschreven. -Waar wandplaten de kinderen wyzen op ver schillende omstandigheden, die zich voordoen en hoe zy zich hieruiit kunnen redded. Het ware inderdaad zx^er te wensojien, Prijs der A-ivertentiënMaandag»- en Woenudag» van 1 tot 6 regels 1 15 /’Sm® rTe,jel mPer <0171/2: Vrijdag» van 1 tot 6 regels ƒ1,80. iedere r/gel meer r 0.20. By advertentiën, opgegeven voor 3 maal plaatsing, wojdt de 8e plaatsing berekend tetren ƒ0,10 per regel op Maandag en IJ orn»daq en tegen f 012i/o oei regel op l rijdag. 7 1 1 Voor meer plaatsingen, groot aantal regels en condities vrage men tarief. lyher dan spoor of tram, die, hoe kort ook in werking, hen vreemdelingen verkeer al zeer hebbel bevorderdtal van zakenmeischen pereizen tnans on ze gemeentel, als ontdeikingsreimgerB, zakenmenschen op elk gebied men hoort o.a. ook dat onderscicidene grootere of kleinere rmegozelsdhappep uit de naburi ge streken afspraken maken tochtjes te organiseeren naar de kerSenboomgaarden om, versch van den boom, van die heer lijke vrucht te genieten in de vrfe natuur. Zoqdoende wordt ’*b ver! eer steeds meni.nv-ildiger. em bevorderlijk aan den bloei van onze belangrijke streek, die eindelyk uit haar droevig isolement veriost ifi. Mdge de gansche bevolking dn. de be trokken gemeentebesturen krachtig mee werken om de ingestelde diensten levens', vatbaar te houden. •Bergambacht, 1 Juni. Niettegen - staande het ongunstige weder in deze voorzo n-ér. is het gras in de hooilanden alhier verbazend hafd gegroeid, tianmige stukken land moeten reeds noodig wor- a-m gemajjd, zoalat als het weder wat beter wordt, spoedig een begin daarmede zal worden gemaakt. Het gebouw van de Stoomwasscherij „de Lely” alhier, van de heeren Van Meggelen en Van der Staraaten, is onderhands gekocht door d,e Gebroeders van Wyngaarden, graanhandelaars in de. ze gemeente. ‘Ammerstol, 1 J mi. De postditivenver- eemiging „De Reisduif alhier heeft van irit Arnhem een wedstrjjd gehouden. No. 1 was A. Looren de Jong, no. P. Verschoor, no. 3 P. 8tigte». na 8. de Vos, no. 5 W. BaWcer. U •Vlist, 1 Juni. Dinsdagmorgen had de landbo wer 0. K. uit Polsbroek, die met paard en tentwagen met zyn vrbuw een fanriliebezoek zou brengen- te Haas trecht, het ongeluk ter hoq^te bij de landbouwer Koot, daas Schipper Schouten lag te lossen, met pen schuit turf en hert paard zich bang maakte voor de maiden, pardoes in de sloot terecht te komen. De wagen bleef nog tegen een boom hangen, zoadat K. met zyn vrouw nog op het droge bleven. Toegeai■hoton zjjnden Het hy Burgemoasier en wethouders van schoonhoven brengen ter openbare kennis, dat voor toelating van leerlingen tot School No. 2 (Hoofd de Heer K. HUIBREGTSE) ifte moet worden gedaan in een der en van genoemde School in de Schoolstraat en wel op Donderdag 7 Juni 1923, van des namiddags 1 3| uur. Tot deze School kunnen worden toe gelaten leerlingen, die, blijkens een ver klaring van het Hoofd der School, met vrucht de zes leerjaren van een gewone agere Sthool hebben doorloopen. Nadere inlichtingen kénnen worden bekomen tij het Hoofd der School. Schoonhoven, den lóen Mei 1923. De Burgemeester, VAN KEMPEN. De Secretaris, BOOOAART. Het is een onmiskenbaar verschijnsel, dat het publiek in ons land zioh uiterst slecht a^n het snellere v-*rkper en aan de „regels van den wpg” aanpast, is in dat cB gevaarlijke vryh-id geweest bemodderd uitzag. De koetsier, voudige boerenjongen, hield vxx* «til, hy scheen Arprecht wel 'te uen. „Slechte weg,” zeide deze, „het moest maar eons o „Maar dan, na erger.”- ..Het kan dus toch nog erger, dat is een troost,” lachte Arprêcht. Toen liet hy zyn metgezel instappen en volgde ‘hem. Beide staken een ^si gaar op en de reis werd aanvaard. „Wel, mjnheer Francke, vraag u maar, wat u weten wilt”, zeide Arprecht, na dat zy eenigen tijd zwijgend hadden voortgereden. een en wilt.” „Openhartig gesproken ja, ik ben in derdaad nieuwsgierig naar hem.” Luister, dan zal ik u zeggen, wat ik van uw oom denk. Hjj is een lastig heer, maar ik houd wel van hem en ik ben wel zoo yd-l te gelooven, dat hy zelfs een heel klein beetje om mij geeft. Och wat zal ik er van zegge de bezitter van den Vossen hoek is nu juist geen buitengewoon beminnenswaar- dig persoon, naar er zyn* op de wereld zoo n hoop heel gewone menschen en ik vind het aardig als sommige tenminste een beetje exentriek zyn.” „Dus myn oóm is een beejjje exen triek.” „Ja, zeer exentriek zelfs. Begryp eens h(j lacht nooit; is grof tegen een ieder en voert zyn heele leven processen.” „Een goede klant dus van u.” „Een zeer goedp klant,” antwoordde hy. „Maar een schijnljjk trek.” „Veel menschen wonen hier niet. Eigenlyk heeft hy het maar met een man hier aan dan stok. En z'n t gen stander is precies zoo’n stijfkop als hg.” „En wie wint F” ..Wie zou er winnen. Als twee elkaar bestrijden, zooals die twee dat doen, „Hat is byna een yur loopen, myn heer en de wegen zyn zeer modderig. Maar daar komt mynheer Arnrecht, mis schien weet hy er iets van.” De mam, die als mynheer Arp- recht werd aangeduid, was een kort dik éiannetje, een flinke dikke duffel aan en een pelsmuts diep over de ooren ge trokken. Hij kwam regelrecht op hem toe, bleef voor den jongen nan staan, monsterde hem met een enkelen blik en vroeg „•Wat bedoelt u,” klonk het verwon derd. „Dat is nog al duidplyk. U brandt van verlangen om eenige inlichtingen te verkrygen omtrent uw oom. U kent hem nauwelijks, u vindt zijn plotselinge uit- noodiging vreemd en dus is het niet meer dan natuurlijk, dat u graag hët ander omtrent hem vernemen Benschop, 1 Juni. Op de Woenadn-2 j l. gehouden ingelandenvergadering wa ren 12 leden tegenwoordig. Onder de in gekomen stukken bevinden zich een be sluit van Ged. Staten betreffende goed keuring der begfooting voor 1923, als mede le aanvullingsbegrootin^ voor 1922 Voorts het (goedgekeurde besluit tot ver haal van pensioensbijdragen typ do wa terschapsambtenaren. Do rekening' voor 1922, bedragende in ontvan.-sten f 25.966,19 t>p in uitgaven f 17.310,81, wordt met algemeen- stem men vastgesteld. Het voorstel van derh&ndtohe aanbesteding ter ng van den Dam we-» gemeene stemmen got ucbb-treffend besluit zal _ra gelijk ter goedkeuring door Ged. Staten worden ingezonden. Hierna sluiting. Vlior het eventueel te houden Ko- ninginnefeest in »eptember a.s., zyn in de M. géhoudeu sanonkomst van inge zetenen tot leden der feestcommissie ge kozen de heeren 11. van Meegeren, J. A. de Gier, I. Beukelman. M. A. Beu. mans. A. A. van Kleef, M. van Vliet, H. Vermaat, E. van Beek, P. Faaü Int. de Gier, G. R. Koetsier, C. J. Tukker, E. van Omtenam Jz, T. Roo- denburg, Jao. Verhoef, Joh. Baars, G. van den Berg, G. Schinkel Tz., Ant. Pardoel, C. Klever Hz. Berkenwoude. 1 Juni. De verkoop van de Emmabloempjes heeft alhier op gebracht 46,10. •Meerkerk, 1 Juni. Gisterenmiddag reed, veraoedelyk door een lef eet aan de stuurinrichting, de vrachtauto van den héér A. uit Gorinchem, evén buiten het dorp van den straatweg. Erg be- «chadigd ligt de auto op haar kant aan den berm van den weg. Wonder boven wonder hadden er geen persoonlijke on gelukken plaats <1« twee wittende per sonen kwamen met wat schrik vrfl. By tamelyk vluggen handel be - steedt men deze week voor kaas 1© kw. f 48—f 50 en voor 2e soort f 44-. f 47. Voor kazen zonder stempel van f 40—f 48 de 501 K.G., naar gelang van gewioht en kwaliteit. De Wilhelmina-vereeniglng alhim h -udt Zaterdagavond een algemceme ver gadering in het „Hof vau Holland”, ter bespreking der feestelijke herdenking van- ’t regeeringsjubileum van H. M. de Koningin. •Goudriaan, 1 Juni? De prys der kaas bedroeg deze week hier en in de omge- ving: le kwal, f 50 tot f 52, 2e kwal, f 46 tot f 49, handed vlui?, De prys der varkens 39 tot 41 ct., 2© soort 36 tot 38 ct., varkens vioor exporti handel 42 ct. Handel traag. •Ottoland, 1 Juni. Voor de gevallen betrekking als g< wachter alhier hebben zich ten aangemeld. SBIeskensgraaï, 1 Juni, Voor vebte varkens besteedt men hier en in de omgevinr 40 42 ct. per IfcG., min- der kwaliteit tot 39 ct Kaas geldt van'f 48 tot f 52 per 50 K.G., al naar gelang van kwaliteit. Handel flauw. De gemeen te-veldwachter J. A. J. Heins alhier, ie Dowler1 lagmorgen plot-

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Schoonhovensche Courant | 1923 | | pagina 1