I STORM EN HOOG WATER d ^Plaatseïijk nieuwsj Buitenland Schepen in nood, dijken in gevaar; tal van overstroomingen. HET VERVOERSVRAAGSTUK. WOENSDAG 2 DECEMBER 1936 TWAALF BLADZIJDEN 68b JAARGANG WCTBEW 1836 de rond M. 1 eerepr. ’n zich tijdig aan boord van do sleepboot be geven. De „Woordgeul” is zes K.M. Noordwest van Schokland gezonken. Kotter gestrand. Dinsdagochtend is de kotter Fruloje uit IJmuiden bij het Norderney-rif gestrand. De motorreddingboot Bremen heeft na veel moeite de uit vier koppen bestaande bemanning gered. M. G. Annot te Gorinchem. Afdeel ing Postduiven. Schoonheidsklasse (oud): 1 eerste, 2 eereprijzen J. W. Vernooy te Gorinchem; 1 eerste, 1 eereprijs H. Slagboom te Leer dam; 2 tweede prijzen G. A. Noorlander te Bergambacht. Schoonheidsklasse (jong): 2 eerste en 3 eereprijzen J. G. Stuivenberg te Maarssen; 1 tweede en 1 eereprijs H. Slagboom te Leerdam. Vliegklasse jonge duiven (boven 100 K. M.): 1 eerste en 2 eereprijzen J. Hendriks te Leerdam; 1 eerste en 2 eereprijzen A. van Boud es tem te Lekkerkerk. Boven 200 K.M.: 1 eerste en 1 eereprijs A. Koman te Werkendam; 1 tweede en 1 eereprijs W. den Besten te Leerdam; 1 derde en 1 eereprijs B. Groeneveld te Werkendam; 1 tweede en 1 eereprijs J. Verhoef te Leerdam; 1 eerste en 1 eereprijs P. Slingerland te Lekkerkerk. Boven 250 K.M.: 1 vierde en 1 eere prijs G. Boekelman te Leerdam; 1 eerste en een eereprijs W. Kramer te Leerdam; 1 en l oerepi. A Koman te JVerkeo- 'oneens ait tegen leze wedstrijd werd toen Dill. met 20 igens beenbreuk vaa loudesteun. lettant IIL it verschijnt met trapt af en gaat dL D. een aanval on- L.F G. weer in den de aanval blijven de oor buitenspel. Er terwijl de middan- 1 op het doel afgaat n da middenvoor gende aanval heeft ver fchot, hetwelk omt, succes, aoodat (1—0). Ma enkele kanten weet de L- nd gelijk te maken st de r-binne» van der de leiding te rast weet de links stand nog op 81 iirect weer m den ira schijnen zich op alen terrein moeilu- itsen dan de LFG- -FG wee: den stand i nu is hot met N nvolgens weten de de r-binnen en de te voeren tot 10—0 een paar tegeopun* W IRMKRING. iskoop de dipten» ipioenschappen van mg gehouden, waar areenigingen D.O.S. J.O. te Lekkerkerk, T.O.O.S. te Wad- Boskoop, Hercules te oer den, Velocitas te laastrecht. graad slaafden ck D.O.S.; H. Versloot les; T. Alphenaar, m 8e graad werd); rsbergen, Houvast. Verheul. Gr. van O.O.S.; H. de Bruin Q Claire, A. Ver- n F. Kramer, TH, A. Smits, Hercu- lingerland, J. de K.D O. Daar vier Jden, kon hier geen i toegekend. I. Groenovel(j. Ser ene); A. Buitelaar, 1—0) Dflt. geeft den ïhtsbinnen vergroot ng tot 20. Dan eer door en keihard net (30). Ondanks met twee invallers schot en Van Nieu- Krimpen en Schou- t deze club den toon *V.S. zich krachtig Sleepboot gezonken op het IJsselmeer. Maandagavond om tien uur is in de haven van Schokland binnengekomen de sleepboot „Disponibel-’ uit Zwolle, met aan boord de drie opvarenden van de sleep- kraan „Noordgeul”, thuisbehoorende in Rottei dam. De „Disponibel” was met dit schip, dat duizend ton meet en geladen is met grint, op weg van Ruhrort naar Lem mer. Op het IJsselmeer werd de sleep door den storm overvallen, met het gevolg dat de „Noordgeul-los sloeg en in zin kenden toestand kwam te verkeeren. De bemaninng, bestaande uit schipper Van Meel, diens vrouw en een knecht, konden >L VS geducht op- hterhoede van Dijt m erger te voorko- te best afgaat Dek en (Van Wijnen komt iheid is uit de DilL* .L.V.S. begrijpt de aandeweg een spel, staat dan dat van :aar volgen 2 doeL er voor het einde gelijkmaker. 9 uit tegen Lekke», reenkomst ig de ver- rken en verloor met De Noordwesterstorm en vooral de daar door veroorzaakte opzweping van het wa ter tijdens den springvloed, hebben op tal van plaatsen in ons .and groote moeilijk heden veroorzaakt. Langs de kusten heeft het gisteren op tal van plaatsen gespan nen. e M. Si raver en W b Jager, K D O G J. van Miert, A laren. Bato; J. van best en N. van Tol ivast; T. Verboom ast; J. van Tonge- Looren de Jong. LOUDENS KRISTALLEN PALEIS IN VLAMMEN. VOOR EEN GROOT DEEL VERNIELD. Een ontzettende vuurzee. In een der meest beroemde gebouwen van de Engelsche hoofdstad, Crystal Pa lace, het Kristallen Paleis (het Londen- sche Paleis voor Volksvlijt) is Maandag avond een felle brand uitgebroken, die in een ommezien een reusachtigpn omvang aannam. Een groot deel van het Zuiden van Londen werd door de laaiende vlammen in feilen gloed gezet, terwijl ver in den omtrek het gekraak van brandende bal ken en het brekende glas was te hooren. In de aangrenzende straten sloegen dui zenden toeschouwers den brand gade. De vlammen bereikten nu en dan een hoogte van 150 meter, de vonken vielen in een omtrek van drie K.M. Ook in het centrum van de stad was de brand zicht baar. Ondanks hot feit, dat niet minder dan 65 motorspuiten eên zee van water op de loeiende vlamen wierpen, duurde het toch niet lang, of het geheele Crystal-Palace werd tot een laaiende hel. De vlammen torens van het Verschijnt: Maandag, Woensdag en Vrijdag Prijs bij vooruitbeta ling: voor Schoonhoven per 3 maanden 1.25 p. post f 1.50 Met verzekering 15 centa meer fowkoop l n aanval Dan gaat eze strandt op bul- t spel weer ver en hoekschop ia ge- genblikken later de zijn dubde leiding vergroot den voor- emt kort achter el- m even later maakt 30 van. Het spel en de r.-binnen van r van N. heen te scoren, zoodat de hoek en Ook het Boerensteiger en de Groenendaal liepen weer onder. Het water drong in alle zijstegen en straten van de B oogst raat door. Het verkeer in de oude binnenstad was volledig gestremd. Bij de Oude Plantage was het water gestegen tot aan het uit einde van den weg, welke naar de Maas kant leidt. Tot voorbij het Kralingsche Veer heeft het hooge water veel schade en ongerief veroorzaakt. De motorenfabriek van Deutsz stond geheel blank, evenals een nabijgele gen opzichterswoning en ook de Guyano- fabriek was gedeeltelijk onder water geloo- pen. De scheepswerven van Markman en Vuijck hadden reeds Maandagavond veel hinder van het water ondervonden. Al het losse hout dreef weg, zoodat de rivier als het ware overdekt was met stukhouten en ander drijvend hout. Dijkdoorbraak bij Werkendam. Door den zwaren druk van ’t hoog op gestuwde water in de Merwede is Dins dagavond de dijk van den Spieringpolder onder Werkendam, vlak bij de aanleg plaats van de veerpont naar den Kop van ’t Land, bezweken. Een groot gat werd in den dijk geslagen en met geweldige kracht stroomde het water den polder in. De weg naar het veer loopt over dezen dijk, zoodat het verkeer geheel werd ge stremd. Met man en maht trachtte men het gat te stoppen, maar er was niet vol doende zand aanwezig om het water te kunnen keeren Honderd schapen verdronken. Te Numansdorp zijn ruim honderd schapen van den koopman Morisco door den hoogen waterstand verdronken. Ameland’s duinen stukgeslagen. De storm joeg het water hoog op tegen de dijken en kaden. Het Friesche eiland Ameland heeft het al heel zwaar te verantwoorden gehad. Daar zijn op één punt de duinen tot op een meter na weggeslagen. Men heeft den dijkgraaf inmiddels ge waarschuwd. Deze kon echter gisteroch tend het eiland niet bereiken, aangezien de postboot niet te Holwerd is aangeko men. De kapitein van de boot durfde niet vertrekken, terwijl ook de passagiers van dp reis over de onstuimige Waddenzee af zagen. De pier van Ameland staat blank van het water. Op Texel Ook om Texel hebben springvloed en storm het water buitengewoon hoog opge stuwd. Gisterochtend vroeg stond de kade in Ae haven te Oude Schild ver onder wa ter. De vaart op den Helder werd nu en dan verstoord. De dijk in den polder De Eendracht werd ernstig bedreigd, zoodat men hem op verscheidene plaatsen door zandzakken moest versterken. Er zijn gaten van 10 a 12 M. breedte geslagen. In veertig jaar heeft het water Texel niet zoo hoog gestaan. Dinsdagavond is het Noorsche motor- tankschip 0. A. Knudsen, dat te Amster dam een lading benzine had gelost, na bet verlaten van de sluis te IJmuiden op een strekdam in de buitenhaven gestrand. Het schip zit vrij gevaarlijk. De motorredding boot Neeltje Jacoba moest naar het schip vertrekken om zoo noodig de opvarenden over te nemen. Sleepbooten hebben het schip vastgemaakt en trachtten het vlot te brengen. De 0. A. Knudsen is bruto groot ruim 9000 ton en in 1925 gebouwd. Naar later bleek, zat het schip muur vast op de keien van den dam. en het wilde niet gelukken de zware boot, die heel wat water binnen heeft gekregen, vlot te krijgen. De bemanning bleef aan boord. Zij verkeerde niet in gevaar. dam; 1 3de en 1 eerepr. P. v. d. Heuvel te Gorinchem, 1 tweede en 1 eereprijs P. Verheij te Lekkerkerk; 1 derde en 2 eere prijzen P. Slingerland te Lekkerkerk; 1 eerste en 1 eereprijs Ad. v. Risp te Lek kerkerk. Vliegklasse oude duiven boven 250 K.M.: 1 tweede en 1 eereprijs W. H. Verwoert te Leerdam; 1 eerste en 1 eereprijs J. Pot ters te Boven-Hardinxveld; 1 eerste en 1 eereprijs D. de Lange te Ouderkerk a-d IJssel. Boven 400 K.M.: 1 tweede en 1 eere prijs J. Schouten te Wijk bij Heusden; 1 eerste en 1 eereprijs G. van Maanen te Leerdam; 1 eerste en 2 eereprijzen J. van Mourik Zn. te Gorinchem. Boven 600 K.M.: 1 derde en 1 eereprijs J. W. Stufkens te Gorinchem; 1 tweede en 1 eereprijs J. Bakker te Leerdam; 1 eer ste en 1 eereprijs D. de Lange te Ouder kerk a.d. IJssel; 1 eerste en 1 eereprijs W. Kramer te Leerdam; 1 tweede en 1 eere prijs J. G. Peek te Leerdam. Boven 800 K.M.: 1 eerste en 1 eereprijs G. Slomp te Leerdam; 1 eerste en 1 eere- van verpakking en emballage te verkrij gen, door hem het vervoer van goederen per eigen vervoermiddel en eigen perso neel te verbieden? Men zou hierbij in strijd komen met de noodzakelijke aan passing aan de gewijzigde omstandighe den. Dit is echter niet het eenige wat te sten het door het Ned. Binnenvaarthureau bepleite verbod van eigen vervoer kan worden aangevoerd. Als gevolg van de crisis ie de hoeveel heid te vervoeren artikelen sterk terug- geloopen. waardoor voor de vervoermid delen dus minder werk was te verrich ten. Desondanks viel er toch nog een ge weldige toeneming van vervoermiddelen te oonstateeren. Het behoeft dan ook niet te verwonderen, dat de beroepsvervoer ders niet meer Mooveel werk hebben, dat hun bedrijven rendeeren. Om daarin ver betering te brengen, tracht men tot een annexatie van het eigen vervoer te ko men. Doch het vervoer ie geen doel op zichzelf, maar is slechts middel om de be hoefte aan verplaatsing van goederen en personen te bevredigen Logischer is daar om, dat het onmatig uitgebreide beroeps- vervoersapparaat zich aanpast aan de be staande behoefte aan vervoergelegenheid, terwijl zij, die „eigen vervoer” wenschen, daarin worden vrijgelaten. Als intusachen op het handhaven van de vrijheid voor het ..eigen vervoer” wordt aangedrongen, dan dient men, om billijk te blijven, erin toe te stemmen, dat dit vervoer zuiver „eigen vervoer” blijft, en dus niet gaat „sfroopen” op het jachtter rein van het beroepsvervoer, d wz. het verrichten van retourvrachten voor der den tegen abnormaal lage tarieven een einde dient te nemen. Terecht wordt dit door de Ned. Spoorwegen als unfaire con currentie gekenschetst. Het schijnt, dat onze regeerine ook wel gevoelt voor be perking van de vrijheid van het „eigen vervder”. Een regen van glas- Omstreeks negen uur ’a avonds bood de brand zeker een tooneelen, die Elo--- - - op het geb. d van branden heeft meege- den. Deze lichting, die in 1935 is opgeko- maakt. I men, had deze maand den dienst zuilen Het «taalwerk was roodgloeiend, en met verlaten, Nieuw! Thans naast goudgele ook witte Purol. Dit wrijft onzichtbaar weg en daarom is Purol (wit) zoo bijzonder aangenaam voor de verzorging van het gelaat. Zelfde prijzen. Doos 30, Tube 45 cent. Bij Apoth. en Drogisten. geweldig geraas kwamen duizenden vier kante meters glas naar beneden Waar de glasmassa’s invielen, sloegen de vlammen direct tientallen meters boven het uit. Even voor negenen bouw met een slag, die schudden en kilometers in het rond hoord werd, in elkaar gestort. Enorme schade. Dinsdagochtend om vier uur was de brand gebluscht Toen werd nog met 10 gegeven op de rookende Hoogendijk en J rburg en L. Ver de Jong. D. Huis- Abr. Vis en J- M P. Kaptein. Laan, G. Broer ).S.; P. Slappendel npia; A. Sirre, W- sndel, Olympia. Jac. Vermeij, Oiym- J. J. J. Oosterling pia; G. Ravenhorst an Nieten. T.O.O.S.j Orkestleden aan gevaar ontsnapt Toen de brand uitbrak, waren de leden van het orkest juist bezig met repeteeren, doch zij slaagden erin, ongedeerd het ge bouw te verlaten. Op het terras van het parlementsgebouw sloegen tal van Lager huisleden den vuurgloed gade, waarvan de weerglans tot in Brighton zichtbaar was, welke plaats op 80 K.M. van Londen Mgt. Verscheidene brandweerlieden hebben lichte kwetsuren bekomen. Honderden ge zinnen, die in de omgeving woonden, heb ben hun bedreigde woningen moeten ont ruimen. De groote en nog steeds toenemende te korten op de «xploitatie der Spoorwegen in Nederland zijn oorzaak, dat met groo te volharding wordt gespeurd naar mid delen om daaraan een einde te maken. Het is een uitgemaakte zaak, dat de con currentiestrijd tussjmen hen, die van het vervoer van personen en goederen over rails, te water of over den weg bun be roep maken tot zeer lage, veelal te lage vrachtprijzen heeft geleid. Men spreekt dan ook niet zonder reden van een nood toestand, in de bedrijven van de beroeps vervoerders. Waardoor is de veel te groote vervoer- capaciteit ontstaan? Men zou denken, dat de takken van bedrijf van de lage tarie ven der beroepsvervoerders profiteeren, wat tenslotte tot stijging zou moeten lei den. Toch gebeurt dit niet. Dat komt, om dat het zg. eigen vervoer toeneemt, het vervoer met eigen transportmiddelen en eigen personeel. De beroepsvervoerders zien met stijgende onrust den groei van het „eigenvervoer" en zoeken naar middelen om hieraan paal en perk te stellen. Ach tereenvolgens werd geopperd: 1. het in stellen eener concessie-regeling, welke al leen voor openbare middelen van vervoer zou gelden; 2. het stellen van voorwaar den, waaraan het eigen vervoer zal wor den gebonden; 3. verbod van eigen ver voer. omdat het algemeen belang met bloeiende vervoersbedrijven is gebaat. Dit laatste standpunt is zelfs door het Ned. Binnenvaartbureau overgenomen, waarbij werd overwogen, dat het eigen vervoer te water als te land, slechts moet worden toegestaan, als het beroepsvervoer niet in staat is het waar te nemen, door dat het te vervoeren artikel bijzondere eischen stelt, bij-v. in tanks moet worden vervoerd. Het behoeft niet te verwonde ren, dat tegen dergelijke radicale voorstel len sche^) verzet is gerezen. Immers, zou men dan een fabrikant willen beletten, een belangrijke besparing op zijn kosten stralen water puinhoopen. De schade wordt op ongeveer l’/j mil- lioen pond sterling geraamd. Hoewel ze volledig door verzekering wordt gedekt, is toch veel verloren gegaan, dat niet meer vervangen kan worden, o.a. een or- gelpartituur in manuscript van Handel. Het laboratorium van de Baird televi sie is vernield, de televisie-zender is voor een groot deel in tact gebleven. De grootte van het Crystal Palace. Het Crystal-Palace werd van 1851 tot 1854 gebouwd, volgens de plannen van Joseph Paxton. Het is opgterokken van ijzer en glas, welk materiaal afkomstig is van de eerste wereldtentoonstelling in Hydepark. Het enorme gebouw verheft zich op een heuvel temidden van prach tige terrassen en parken. De doorsnee-lengte van het hoofdge bouw bedraagt 490 M. De lengte van de zijvleugels bedraagt 117 M., de breedte 36 M. en de hoogte 53 M. Het gebouw kon het groote Handelorkest herbergen. Er Is een groot orgel, met 4568 pijpen inge bouwd. Verder is er een concertzaal en i theaterzaal voor 2000 personen. In latere jaren werd het Grystal-Pala- oe gebruikt voor tentoonstellingen. MILITAIRE MAATREGEL IN ITALIË. Lichting 1914 blijft onder de wapenen. Het Italiaansche staatsblad publiceert een besluit, krachtens hetwelk alle solda ten van de lichting 1914, die bij delucht- i van de meest grootsche macht dienen, nog voor onhepaalden tijd mgeland de laatste jaren onder de wapenen zullen worden gehou- had deze maand den dienst zuilen Stuur gebroken. Het Russische vrachtschip „Baikal”, dat zi»h vijftig mijl bewesten den Nieuwen Waterweg bevindt, drijft sinds vannacht met gebroken stuurgerei rond en heeft om sleepboothulp geseind. De sleepboot „Oostzee” van L. Smit en Co. is ter assistentie uitgevaren. Overstroomingen te Rotterdam. Reeds Maandagochtend vroeg deed een zeer hoog tij water in Rotterdam oploo- pen over de kaden, zoodat brugkelders on der liepen. Maar Dinsdagmiddag is het water nog hooger gekomen Vrijwel het geheele gedeelte van de oude binnenstad rondom de oude havens liep onder water. Overstroomd zijn de Leuvehaven, de Nieuwe Haven, het Haringvliet, de Oude Haven, de Gdderschekade, de Groote Markt, de Noord- en Zuidhlaak, de Wolfs- een gedeelte van het Beursplein, po. P4X NIEUWSBLAD VOOR ZUID HOLLAND EN UTRECHT I SCHOONHOVENSCHE COURANT 1 TeleL 20. Tel.-Adree: Vaanooleo. S. W. N. VAN NOOTEN, SCHOONHOVEN, HAVEN 28. Poscrekeruug 13763. 1 ABONNB’S, die woh UB ome ednuoiaireiie opgever, voor de ver^kenog, ,rjn volgens de reekgeeteldo bepeliagea tegen ongevallen versekerd voor bedragen, gewaarborgd door de NIEUWE HAVBANK te Schiedam van nnnn bi> Ann Quld“ b’ Qfln G",d’n bü ”rIi« Oftft 0“W“ b’ ’'tU“ mn Qald,“ b’ ”rii“ An Q“ldenb»™rli“’« verzekerde moet in hel ZvUV ongeschiktheid. UUV overlijden. JUU van hand oi voet, AUV van een oog. 1UU van een duim. OU een anderen vinger. bwit ajn van een poli, dak is het heele ge- den grond deed ge- TIJDVAK BALANSOPRUIMING. De Kamer van Koophandel en Fabrie ken voor Dordrecht en Omstreken over weegt, in hoeverre het wenschelijk zou kunnen zijn, in verband met de feestelijke viering van het huwelijk van Prinses Ju liana, gebruik te maken van hare be voegdheid om voor bepaalde gemeenten of voor bepaalde groepen van winkelnerin gen in een gemeente af te wijken van de wettelijk op 131 Januari vastgestelde periode voor de jaarlyksche- of balans opruimingen. Gemotiveerde verzoeken van dien aard, lieft zooveel mogelijk in combinatie, kun nen worden ingediend tot ujterlijk 8 De cember. DE OPLICHTING TE CAPELLE A.D. IJSSEL Thans vl«r arrestaties. CapeHe ad. IJssel. In verband met de oplichting van de weduwe K., heeft de politie, behalve de twee reeds in het huis van bewaring te Rotterdam opgesloten personen, nog gearresteerd den 31-jarigen schipper J. WH. te Rijswijk (Z.-H.) en den 26-jarigen glazen wasschep J. P. 'G. te s-Gravenhage. Beiden zijn naar hier overgebracht en hebben bun medeplichtig heid aan de oplichting bekend. Ze zijn daarna naar Rotterdam op transport ge steld. TENTOONSTELLING V.P.K.G.O. Gorinchem. Wij vervolgen hieronder *t uittreksel uit de lijst van bekroningen toe gekend op de pluimvee- en konijnenten toonstelling. Black and Tans: 1 eerste en 2 eerepr. G. ’t Lam te Leerdam. Klein Zilvers (licht blauw): 2 eerste en 4 eerepr. J. v. Mourik en Zn. te Gorin chem, 2 tweede pr. J. v. lUiunk en Zn. te Gorinchem. Russen (blauw): 1 eerste pr. Arie v d. Wal te Krimpen a.d. IJssel, 1 tweede pr. H. J. Giessen te Arkel Russen (zwart); 1 eerste pr. A. Twigt te Krimpen a.d. IJssel, 2 eerste en 2 ee repr. H. J. ,v d. Giessen te Arkel, 1 eer ste pr. Gebr. Mourik te Krimpen $.d. Lek, 1 tweede pr. G. Teeuw te Sliedrecht. Dwergrassen (Polen roodoogig); 1 eer ste en 1 eerepr. E. Twigt te Krimpen a.cl IJssel. Polen (blauwoogig): 1 eerste, 1 eere en 1 tweede pr. mej. B. Annot te Gorin chem. sloegen over naar de twee gebouw, die dreigden in puin te vallen, doch die men heeft kunnen behouden, hoewel men eerst het tegendeel vreesde. Sierdulven. Saksische Eksterkroppers (kaalheenig, zwart): 1 eerste, 1 eere en 1 tweede pr. G. W. Verbeek te Gorinchem. (Rood): 2 eerste, 1 eerepr. J. v. ’t Sant te Gorinchem. Saksische Eksterkroppers (bevederd, zwart): 1 eerste en 2 eerepr. F. J. Rousse te Gorinchem. Norwich Kroppees (blauwbont): 1 eerste 1 eere en 2 tweede pr. J. H. v. ’t Sant te Gorinchem. Dwergkroppers" (Holle kroppers, rood botst): 2 eerste en 3 eereprijzen F. J. Rousse te Gorinchem. ld. (2 wart voet): 1 eerste, 1 eere- en 1 tweede rijs. F. J. Rousse te Gorinchem- Brunnerkroppers (wit): 1 eerste prijs M. v. Kralingen te Gorinchem. ld. (Blauw): 1 tweede prijs F. J. Bour se te Gorinchem. Isabel (witband): 1 eerste en M. v. Kralingen te Gorinchem. Vleeschduiven: Poolsche Lynx (ge schubd) 1 eere, 3 eerste en 1 tweede prijs J. v. ’t Sant te Gorinchem. Stroogers Holblauw; 2 eerste en 2 eere prijzen G. W. Verbeek te Gorinchem Brüsters (rood): 1 eerste en 1 eereprijs G. W. Verbeek te Qorinchem. Monnikduiven (Blauw): 3 eerste, 1 eere en 1 tweede prijs J. van ’t Sant te Gorin chem. (Blauwschift): 2 eerste, 3 eere- en 1 tweede prijs J v. 't Sant te Gorinchem Zwart-wit-bond: 4 eerste en 1 eereprijs J. van ’t Sant te Gorinchem. Oud Hollandsche Tuimelaars: 2 eerste en 3 eereprijzen H. Goudriaan te Kraling- scheveer. Engelsche Tipplers: 4 eerste, 2 eere, 2 tweede prijzen J. A. de Grunt te Gorin chem; 2 eerste en 1 eereprijs J. v ’t Sant te Gorinchem Engelsche Eksters: 2 eonrte, 3 eere- en 1 tweede prijs M. G. Annot te Gorinchem. Zeldzame duivenrassen. Show Hwoem Zw&rUrMC 1 t*»de JgiiB kt/jrtii i L ii r<jr» -t/ 1.30 elke regel meer f 0.20; derde plaatsing hal ven prijs. - Adver- tentiën worden gratis ge plaatst in „De Ooronmer".

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Schoonhovensche Courant | 1936 | | pagina 1