1
I
Ruwe en Roode Handen door koude, door schoonmaak of onderwerk,
De „Nieuw Amsterdam" overgedragen.
f Burgerlijke stand
Lotgevallen van Sambo en Jocko.
4
MAANDAG 2S APRIL TfSé
ben genomen van het bericht, dat eeni
ge jaren geleden, ni. in 1934, herhaalde
lijk op groote vergaderingen van de Ka
tholieke Jeugdveree'niging zeer ernstig is
geklaagd over misbruik van leidende
mannen in inrichtingen van nijverheid
ten opzichte van meisjes en vrouwen,
werkzaam in hun bedrijf.
Voor een Juistieel ingrijpen, waarop
naar de minister meent te mogen aan
nemen in de tweede tot hefn gerichte
vraag wordt gedoeld, zijn noodig ztoóda-
nige feiten of omstandigheden, dat daar
uit een4 redelijk vermoeden van schuld
aan eenlg strafbaar feit voortvloeit. Bij
de opsporing is men grootendeels aange
wezen op hetgeen door aangifte en ver
klaringen bekênd wordt.
Ook wanneer over gegevens als voren
bedoeld beschikt wordt, is het vereischte
wettelijke bewijs niet zelden geenszins
gemakkelijk te verkrijgen. Een justitieel
ingrijpen in meer algemeenen zin ter
zake van misstanden, als in de klachten
bedoeld, zal dan ook in den regel hier
geen uitkomst kunnen brengen.
Wel is den minister voor wat betreft
een bepaald ressort, gebleken van een
kort geleden verkregen veroordeeling in
een op zichzelf staand geval en daar
naast van een voor eenige Jaren inge-
wekrers. Spr. hoopte dat op dit schip
Oods zegen moge rusten, dat het schip
aan zijn doel zal mogen beantwoorden en
geluk schenken aan de opvarenden, aan
ons land en de maatschappij-
Het hijschen van de vlag.
Het was een plechtig moment, toen de
hoort Rembrandt's beroemde JSaskia
voor de spiegel". De Van Dyck: het por
tret „Man en hond".
Een collecte munten van Rhodesia, aan
sir Edmund door de regeering van Rho
desia ten geschenke gegeven, werd
eveneens gestolen, doch een, beeldje van
massief goud, dat in de studeerkamer
wijs en toen heb ik een bewijs gegeven
van een paard dat reeds geslacht was.
Get.: Ik dacht dat het dekbewijs vol
komen in orde was. Ik heb er niet op
aangedrongen, doch hij heeft het me
dadelijk gegeven.
De raadsman mr. Vonkenberg, vraagt
den getuige of hem nooit is opgevallen,
moet men vooral 's avonds inwrijven met Purol, dan zijn ze reeds den volgenden morgen weer gaaf en zacht. Purol in doozen van 30, 60 en 90 ct. Bij Apoth. en Drogisten.
steld zeer uitvoerig onderzoek, dat geen
positief resultaat heeft opgeleverd.
Overigens kan worden medegedeeld,
dat de arbeidsinspectie bijzondere aan
dacht wijdt aan het vraagstuk van de
zedelijkheid in fabrieken en werkplaat
sen en dat ten deze nog nadere opdrach
ten zijn verstrekt. Voor zoover dit ligt op
het terrein zijner ambtswerkzaamheid,
blijft de minister diligent.
Proefvaart met groot aantal autoriteiten.
Minister-president Dr. Colijn hijscht de vlag der reederij.
Zaterdagmorgen 9 uur is de „Nieuw
Amsterdam", het grootste stoomschip van
de Nederlandsche koopvaardijvloot van
de Wilhelminakade te Rotterdam vertrok
ken, teneinde haar proefvaart te houden
op de Noordzee, waarna het schip door
de bouwers officieel werd overgedragen
aan de Holland-Amerikalijn.
Nauwelijks een maand geleden was, op
de zgn. technische proefvaart, alles wat
met navigatie, voortstuwing en inrichting
te maken had, door de bouwers aan 'n
nauwkeurige inspectie onderworpen. Het
ruim 36.000 ton groote passagierschip
bleek in alle opzichten te voldoen aan de
elschen, de snelheid bedroeg zelfs 1 mijl
meer dan gecontracteerd was, nJ. 211/»
mijl, iets wat op de vaart over den Atlan
tisch enOceaan van zeer veel be teekenig
ls.
Ruim twee Jaar geleden werd de kiel
voor het vlaggesehip gelegd. Op 10 April
verleden Jaar kon het reeds van stapel
kxipen en thans is het officieel in de
vloot der HAL. opgenomen, om op 10
Mei haar eerfte reis naar de Nieuwe We
reld te maken.
Vrijdagmiddag zijn we in de gelegen
heid geweest
het enorme schip
te bezichtigen en we staan voor de moei
lijkheid daarvan een begrip te geven,
zonder er de vereischte ruimte vöor te
hebben. Want hieronder volgt het ook al
zeer korte vfeslag van de in gebruikne
ming en de proefvaart.
Het schip is t grootste der Nederland
sche schepen, het kan 1232 passagiers
vervoeren en daarvoor is een bemanning
noodig van 850 man. Als men door het
schip wandelt, vergeet men volkomen dat
het een vaartuig ls; de zoogenaamde
„hutten" zijn weelderige slaapkamers
met aangrenzende zitkamers en badka
mers, de verblijven van de 3e klasse pas
sagiers zijn grooter en fraaier dan de le
klasse hutten van eenigszlns verouderde
schepen. Verbaasd staat men in de groo
te en hooge zalen met fijne smaak ge
meubeld, geschilderd en bekleed en die
nend als eetzalen, rookzalen, leeszalen,
schrijfkamers, conversatiezalen, thea
ters, kinderzalen, ziekenzalen, een kapel,
een winkel hall, twee zweminrichtingen.
Dris verdiepingen boven elkaar zijn er
voor de passagiers, verbonden met bree-
de gemakkelijke trappen en liften, voor
elke klasse ruime breede wandeldekken,
en boven de reddingssloepen, die bijna
even groot zijn als de schepen waarme
de onze vaderen de Kaap omvoeren.
Misschien dat men eenlg begrip krijgt
van het schip als men weet, dat de 3 an
kers elk 8500 kilo wegen en dat elke
schakel van de ankerketting een door
snede heeft van bijna een meter. Op de
vroegere schepen leunde men over de
reeling en zag de zee op niet meer dan
2 Meter onder zich, als men nu op het
bovenste dek staat van de Nieuw Am
sterdam lijkt het of men op een vuurto
ren naar de diepte staart.
Wie er meegingen.
Tot het deelnemen aan de proefvaart
zijn ongeveer 700 personen uitgenoodlgd.
Velen hebben aan deze vereerende uitnoo-
diging gehoor gegeven.
Aan boord van de Nieuw Amsterdam
zijn: het geheele ministerie, met uitzon
dering van de ministers Romme en Slo-
temaker de Bruïne, die verhinderd zijn,
de oud-ministers Gelissen, De Graeff, Oud
en Deckers, onder wier bewind besloten
werd tot bouwen van de Nieuw Amster
dam, alsmede de oud-minister van Lidt
de Jeude in de functie van regeerings-
commissaris bij de maatschappij; verder
alle secretarissen-generaal en hoofden
van van departementen: de burgemees
ters van Rotterdam, 's-Gravenhage en
Schiedam (de burgemeester van Amster
dam is verhinderd); de commissaris van
de Koningin, jhr. van Karnebeek, de
voorzitters van de Eerste en de Tweede
Kamer, de vice-president van den Raad
van State en tal van andere autoriteiten;
voorts noff de directies der werven die aan
de bouw van het schip hebben meege
werkt.
Te half tien werden de laatste trossen
losgesmeten en trokken twee sieepbooten
het gevaarte van de wal, dat langzaam
koers .zette in de richting van de zee.
In groepen bezichtigden de opvarenden
het prachtige schip en tegen half een be
gaf men zich naar de verschillende eet
zalen, waar het noenmaal gebruikt werd.
Na afloop hiervan begon de overdrachts
plechtigheid.
ifcede van den heer D. C. Endert.
Eerste spreker was de heer D. C. Endert
Jr., directeur van de Rotterdamsche
Droogdok Maatschapij, die herinnerde aan
de verblijdende belangstelling door de
Koningin eenige weken geleden voor het
schip getoond.. In het kort vertelde spr.
wat er zoo al aan technisch werk sinds de
tewaterlating op 20 Augustus van het vo
rige jaar was verrleht.
Na woorden van dank aan allen, die
hebben medegewerkt, richtte de heer En
dert het woord tot de collega's van de
werf van PjSMfcit Jr„ die niet alleen voor
de uitvoénni Van ruim een vijfde deel
van het werk hebben zorg gedragen, doch
mede een deel van het geldelijk risico
aanvaardden, evenals de Koninklijke
maatschappij „De Schelde", hoewel deze,
zoomede Wilton-Peljenoord en „Werk
spoor", aan de uitvoering van het scheeps
werk door bijzondere omstandigheden
slechts voor een zeer klein deel hebben
kunnen bijdragen.
Ook dankte spr. de staf van de Holland
Amerika-lijn onder de voortreffelijke
leiding van ir. Van West, alsmede van
Lloyd's register en de scheepvaart-in
spectie voor de prettige wijze, waarop zij
hu ntoezicht hebben uitgeoefend.
Zich wendende tot de heeren De Mon-
chy en Bouwman van de Holland—Ame
rika-lijn, zei spr.: En nu ls het moment
gekomen, dat „de werf", aan u, de reede-
rij, het schip mag aanbieden, omdat wij
meenen aan alle bepalingen dier overeen
komst te hebben voldaan. Doch ik wil dit
niet doen, zonder u te hebben toege-
wenscht, dat dit schip onder uw leiding
u alles zal geven wat u zich daarvan hebt
voorgesteld.
Rede van den heer De Monchy.
Na de rede van den heer Endert richtte
de directeur van de H.A.L., de heer De
Monchy, zich tot den heer Endert, in hem
vereenigende de tallooze technici, die
medegewerkt hebben aan den bouw van
de „Nieuw Amsterdam". De samenwerking
tusschen de bouwers en de Holland—
Amerika-lijn, is goed geweest. Vele moei
lijkheden zijn bij de bouw te overwinnen
geweest, doch dat tenslotte het schip on
danks deze moeilijkheden op tijd gereed
kwam, is toch in zeer belangrijke mate
aan d enheer Endert, als leider van de
samenwerkende bouwers te danken.
Rede van den heer Van der Vorm.
Hierna sprak de president-commissaris
der Holland—Amerika-lijn, de heer W.
van der Vorm.
De proeftocht van de „Nieuw Amster
dam", aldus deze spr., is ongetwijfeld voor
de H.A.L. alsook voor de Nederlandsche
scheepvaart en scheepsbouw, een mijlpaal
in de geschiedenis.
Reeds in 1933, bij de flnancieele reor
ganisatie van de H.A.L. werd, om de in
standhouding van de passagiersdienst
mogelijk te maken, de noodzakelijkheid
besproken van uitbreiding der vloot met
een passagiersschip van het type „Staten
dam", eenigszlns grooter, vlugger en mo
derner.
Dat plan had aanstonds de algeheele
instemming van het bestuur van de H A.
L. en spr. vermeldde in het bijzonder de
medewerking van de oud-directeuren der
maatschappij, speciaal de heeren Rypper-
da, Wlersma en Gips. Sindsdien was er
een groote lijn van samenwerking, mede
werking van de Regeering, van de ge
meente Rotterdam, van de scheepsbou
wers, kortom van alle categorieën mede- j
minister-president, dr. H. Colijn, de vlag
van de Rotterdamsche Droogdok Maat
schappij neerhaalde en allen met ont
bloot hoofd toezagen, hoe langzaam de
reederlj-vlag van de HollandAmerika-
lijn omhoog ging. De reederij had haar
nieuwe vlaggesehip in bezit genomen.
De aanwezigen verdrongen zich om di
rectie, commissarissen en kapitein, om
hen geluk te wenschen.
Telegram aan de Koningin.
Daarna werd een telegram aan de Ko
ningin gezonden, dat luidde:
Het bestuur der HollandAmerika-
lijn, zich dankbaar herinnerend Uwe
hooge belangstelling, veroorlooft zich,
mede namens de opvarenden, Uwe Ma
jesteit te berichten, dat na geslaagde
proeftocht het stoomschip „Nieuw Am
sterdam" door de reederij van de Rotter
damsche Droogdok Maatschappij is over
genomen, ten teeken waarvan Zijne Ex
cellentie, minister-president dr. H. Colijn,
zoo juist de reederljvlag heeft gehe-
schen."
SABOTAGE OP OPLEIDINGSSCHIP.
Geen ernstig geval.
In de vroege ochtend van Tweede
Paaschdag is aan boord van het oplei
dingsschip „floerabaja", liggende te Soe-
rabaja, een geval van sabotage ontdekt,
n.l. beschadiging van eenige sloeptakels.
De „Soerabaja" kreeg toen dadelijk order
om naar Tandjong-Priok te «toornen.
Daar is onmiddellijk het onderzoek door
het departement van marine aangevan
gen.
Evenals Indertijd, met het geval op de
„De Ruyter" staat vast, dat men hier te
doen heeft met de misdadige handeling
van een enkeling, aangezien de geest aan
boord goed ls.
TWEE JONGENS ONTVOERD?
Of onder het zand bedolven.
Twee zoons van een uitgeweken Rus-
sischen dokter te Parijs, gingen Woens
dagmiddag per fiets een tochtje maken
naar een zandgroeve.
Toen zij '8 avonds niet thuis kwamen,
ging de vader zoeken en vond de fietsen
bij de zanderij. Tot zijn schrik ontdekte
hij echter, dat er een zandverschuiving
had plaats gehad, zoodat hij veronder
stelde, dat zijn kinderen bedolven waren.
De politie riep, op het dringend verzoek
van den arts, eenige afdeelineen militai
ren te hulp om het zand weg te graven.
Diep in den nacht van Woensdag op
Donderdag begonnen zij. De dokter, ver
gezeld van zijn broer, stond bij den kuiL
Dag en nacht werkte men door. Vrijdag
morgen was al het zand verwijderd. Men
had geen spoor van de Jongens gevon
den. Toen ging de dokter naar de poli
tie, met het verzoek het land te laten
afzoeken naar hen, die, zooals hij ge
looft, zijn kinderen hebben ontvoerd.
Men kan niet vermoeden, waarom de
jongens zijn ontvoerd. Geld hadden zij
niet, de vader kan geen losprijs van be-
teëkenis betalen en vijanden heeft hij
niet, die hem zooiets aan zouden doen.
Dr. Simkof heeft een aanklacht inge
diend tegen X. wegens ontvoering; dat
stelt de politie in staat een onderzoek te
beginnen. ZIJ ls nog niet geheel over
tuigd van de ontvoering; daarom laat zij
nu op een andere plek in de zanderij
graven.
COMMANDANT DER BELGISCHE
LUCHTMACHT AFGEZET.
Wegens „onachtzaamheid".
Naar verluidt, heeft een competentie-
conflict tot Ingrijpende mutaties bU de
Belgische luchtmacht geleid.
Generaal Iserentant, de 50-jarige com
mandant der luchtmacht, en de onder
bevelhebber, generaal-majoor Taprogge,
zijn genoopt af te treden wegens „vér
gaande onachtzaamheid" tijdens de le-
germanoeuvres der vorige maand. Gene
raal Iserentant is met acht dagen huis
arrest gestraft.
Het heet dat kolonel Hlemaux tot chef
der luchtmacht zal worden benoemd.
KOSTBARE BUIT VAN INBREKERS.
Een millioen aan kunstschatten.
In een En gelach kasteel, nabij Canter
bury. toebehoorende aan den mijnmag-
naat sir Davis, is Zaterdagnacht een
goed voorbereide, brutale inbraak ge
pleegd.
Vijf van de mooiste schilderijen van
sir Davis' verzameling zijn verdwenen, de
waarde ervan wordt op bijna één milli
oen gulden geschat.
Tot de rijf gastota* kunstwerken be
stond, lieten zij ongemoeid.
De dieven, vermoedelijk zes, hebben
geen enkel spoor achter gelaten.
Alle kunsthandelaren in Engeland en
buitenland zijn gewaarschuwd, zoodat de
heeren veel moeite zullen hebben, om van
hun buit af te komen.
MIJNONGELUK IN HET RIJNLAND.
Reeds 6 doodeu en 7 gewon
den geborgen.
In de steenkolenmijn „Concordia 23"
te Oberhausen is de wand Zaterdagmor
gen over een afstand van 100 meter in
gestort. De opruimingswerkzaamheden
worden onder toezicht van de mijndirec-
tie uitgevoerd. Tot dusver heeft men 6
dooden. vier zwaar en drie lichtgewonden
gevonden. Men verkeert over het lot van
8 mijnwerkers nog in onzekerheid.
TEEKEN VAN AMELIA EARHARTS
VLIEGTUIG?
Een 18-jarige leerling eener middelbare
school te Sosnowitz (Oostelijk Opper 81-
ieziè) zou volgens berichten ln de bladen
met een korte golfontvanger op een golf
lengte van 40.5 meter S.O.S.-seinen heb
ben opgevangen van het station Khoqa,
dat zich aan boord van het vorige jaar
verdwenen Amerikaansche aviatrice Ame
lia Earhart bevond. De Krakauer korte-
golfzenderclub heeft dit bericht doorge
geven aan de kortegolfstations in Enge
land en Amerika, om vast te stellen, of
bevestiging der noodseinen te verkrijgen
la.
DAK VAN CAFE INGESTORT.
Twintig dooden.
Door de instorting van het dak van een
café te Phoenix (Ver. St.) werden een
groot aantal personen onder de puinhoo-
pen bedolven. Het ongeluk heeft aan
twintig menschen het leven gekost, ter
wijl tachtig personen gewond werden. Alle
dooden ,die men tot dusver heeft kunnen
bergen, waren negers.
ARKONDISSEMENTS RECHTBANK
TE DORDRECHT.
Valschheid in geschrifte.
Een wonderlijke vorm van bedriegerij
bracht wel de volgende zaak naar vo
ren. Terecht stond namelijk de 60-jarige
paardenhouder H. M„ wonende te Arkel,
die in een dekbewijs, voorgeschreven
door artikel 21 der paardenwet, de wer
kelijke leeftijd van zijn hengst, zijnde II
jaar, bedriegelijk veranderd had in 8
Jaar.
Verdachte ontkende, dat hij dit bewijs
zou hebben veranderd; hij had het dek
bewijs van Kolff gekregen en het onver
anderd doorgegeven. Elen kocht 't paard
van H. M.. Het paard beviel niet en daar
om had K. het dier verkocht aan den
verdachte. Getuige had aan den ver
dachte een dekbewijs mede gegeven,
waarop als leeftijd 11 Jaar stond ver
meld.
De chauffeur A. Elen had een merrie
gekocht, die door den betref f enden
hengst gedekt was. Daar de chauffeur
nogal doof scheen, moest de deurwaar
der er aan te pas komen, die als „loud
speaker" dienst deed. Get. vertelde, dat
hij het dier omstreeks Kerstmis kochten
er een dekbewijs bij had gekregen, waar
op de leeftijd van 8 Jaar vermeld stond.
Verd: Hij hield niet op om een dekbe-
dat er aan de 8 in het bewijs geknoeid
was.
De getuige had dat nooit gezien; hU
had het bewijs een paar maanden in
huls gehad.
Get. Blokland verklaarde, dat Elen
hem het paard had verkocht met een
„goed" dekbewijs, waarop als leeftijd van
den hengst 8 jaar stond. Het blijkt dat
de leeftijd van een paard boven de zes
jaar slecht geschat kan worden. De
merrie was drachtig. Verd. had bij de
aankoop gestaan en niets gezegd.
Get. Blokland: „Je weet wel M., Je
hebt gezegd, dat je me niet voor de gek
zou houden: Je'vrouw komt nog van de
zelfde plaats als ik."
Off.: Waarom, verdachte, heb Jefilok-
land niet gezegd, dat het bewijs valscb
was.
Verd.: Ik wilde Elen niet verraden; hij
was een goede klant van mij.
Get. Blokland had gemeend, dat da
merrie drachtig was en achtte zich nu
benadeeld voor een bedrag ad f 75. HIJ
eischte schadevergoeding. Verd. beweer
de dat het paard voor gulst was ver
kocht.
Mr. v. Akep: „Ik heb een idee gekre
gen, wat paardenhandel is."
Get. W. Muilenburg had de merrie wil
len afnemen, doch de koop was afga-
sprongen, omdat het onbetrouwbaai
bleek.
Eenige getuigen k décharge achtten
een prijs van f 250 abnormaal laag was.
Mr. Kronenberg, komend tot het re
quisitoir, betoogde, dat door de verkla
ringen van de getuigen Elen en Blok
land was komen vast te staan, dat de
verdachte en niemand- anders in t dek
bewijs had geknoeid. Als straf werd voor
gesteld een gevangenisstraf voor den
tijd van 2 maanden.
Mr. Vonkenberg zeide, dat hij t alleen
met den officier eens was over het feit
dat het bewijs was venralscht. Doch niet
gebleken was, dat de verdachte het be
wijs had vervalscht. Na een zeer uitvoe
rige verdediging pleitte de raadsman
vrijspraak.
Uitspraak 6 Mei.
BLESKENSGRAAF. April.
Ondertrouwd: T. v. d. Wal, 35 j„ en P.
J. Burggraaf, 26 J.
Getrouwd: a T. van Wijk en P. A. van
Vuuren.
HOORNAAR. APRIL.
Getrouwd: a van Be zoo ij en, 22 J. en N.
Anker, 26 J.
LEKKERKERK. April.
Geboren: Lijntje, d. van M. van t Hot
en G. Verwaal. Willem, s. van C. C.
v. d. Graaf en J. A. Verkerk. Jozina,
d. van W. Meerkerk en K. Febnenbulk.
Jan Arie, z. van P. Burger en M. K. de
Jong.
Ondertrouwd: A. Boele, 27 j„ en A. Ver-
duin. 24 J. A. van Zoest, 23 J, en C.
Zwijnenburg, 21 J. A Oskam, 32 J„ en
B Broere, 22 J. C. Verberk, 33 J„ en M.
Noorlander, 23 J. (te Haastrecht).
Getrouwd: T. F. W. van der Bas, 25 J.
(te Moordrecht), en M. L. Bongers, 25 J.
P. van der Hoog, 24 J., en P. H. Ver
kuil, 24 j. D. var| der Wouden Johsx,
33 j., en L. van Dam, 23 j.
Overleden: N. van Zoest, 39 echtge-
noóte van P. J. Aamoudse. E. W. Jon
kers, 71 j„ echtgenoote van H. van Har
ten.
door O. Th. ROTMAN (Nadruk vvrboden)
137. Maar ach, ook Sambo en zijn makker
Zijn driekwart ziek van angst en
[vrees,
Totdat ze bij een wagen komen.
Geladen vol met heerlijk vleesch!
Eén, twee, drie, hup, springt Sam
[er in
En maakt met smullen een begin.
138. Flap! Wat is dat? Daar gaan de
[deuren
Vlak achter Sambo's staartje dicht!
Een grendel wordt er voor ge-
[schoven;
Ja, Sam, al zet J' een kwaad gezichfc
Je apenvriend zoo goed als jij.
Je bent gevangen, allebei!
Het Duische doel In gevaar tijdens den internationalen
dames-hockeywedstrijd Nederland (B)-West Duitschland,
welke Zondag te Amsterdam is gespeeld
c.en aardig detail van het
driedaagse he
dat Zaterdag in het kader ven het
te Noord wijk werd gehouden
Fe>enoore behaalde Zondag in den strijd om het landskampioenschap in het hooge Noorden
kostbare 3 2 overwinning op Ba Quick. Een spelmoment voor het doel der Groninaen
De fraaie hoofdingang van het gebouw
der Hoogere Krijgsschool te Den Haag
die op 2 Mei a s haar 70-jarig bestaan
zal herdenken
Ter gelegenheid van het feit, dat vóór 405 jaar Willem van Oranje werd
geboren, werden Zaterdag door leden van de Oranje-garde aan den voet
van het ruiterstandbeeld voor het paleis Noordeinde te Den Haag kransen
gelegd
DRioen oroeoenijK oe punxen i; in oen sxrijo om nex lanasKamproenscnop,
welke Zondag te Eindhoven werd gespeeld. Een spelmoment voor het D.W.S.-doel
Met behulp van reddingsboeien en postduiven verzonden de persfotografen, die Zaterdag de proefvaart van de .Nieuw
Amsterdam' meemaakten, hun opnemen ven de officieele overdracht van het nieuwe schip
Het plechtijje oogenblik tijdens de officieele proefvaart van de .Nieuw
Amsterdam Minister-president dr. H. Colijn hijscht de vlag, waarmede de
overdracht van Neerlands grootste passagiersschip aan de Holland-Amerika
Lijrt een feit was
Na een kort bezoek aan Ned.
India is de gouverneur- generaal
van Australië met zijn echt
genoote per K L M.-vliegtuig
op Schiphol gearriveerd.