faiiiiHiSt degelijk cadeau N. M.van Oiest Nieuw tijdperk voor de Alblasserwaard. De Vredesbemiddeling. jongen Daar komen ze weer, DROSTE CABOORT's MAGGP POULET-SOEP MAGGP BLOEMKOOL-SOEP u Brood- en HEROPENING uHHim aan- en varkoopan van Uw onroerende goederen Voor de a.s. St. Nicolaas Aan de je Kb &ijf (fif BLUE BAND -BLUE BAND faf! alt de BEZOEKT één dezer dagen het adres van ongeschokt vertrouwen en soliditeit GELUKS KANTOOR 1 WOENSDAG 15 NOVEMBER 193t Brug over de Noord en gedeelte weg geopend. Maggi s Bouillon. Aroma, Soepen en Jus zijn bij Uw winkelier normaal verkrijgbaar. 6 ct. p. labiet voor 2-3 borden B ct p. tablet voor 2-3 borden Gisteren 14 November 1939 is voor de gemeente Alblasserdam en voor de ge- heele Alblasserwaard een nieuw tijdperlr ingetreden door de openstelling van de orug over de Noord. Hoe het was. Nog niet zooveel jaren geleden was Al blasserdam. en daarbij tal van gemeen ten in de Alblasserwaard, aangewezen voor de verbinding met Rotterdam op veer- en stoombootdiensten. We kennen nog het gloriettjdperk van de Fop-Smit-booten, Lekbooten, welke al le, hetzij geheel of voor het grootste ge deelte, werden verdrongen door moderne verkeersmiddelen, waardoor het Nieuwe Veer, Alblasserdam—Ridderkerk een gou den tijd heeft gekend tot op de dag, dat de brug werd geopend. Hoewel het veer met buitengewoon mo- teriaal werd bediend, was stagnatie niet te voorkomen. Immers, de binnenscheep vaart tusschen Amsterdam en Rotterdam, en de Rijn en dat uit het Zuid-Wecten van ons land en Antwerpen maakt van deze rivier een druk gebruik, wat tot ge volg had, dat wachten gedurende een kwartier, ja soms een half uur, geen uit zondering was. Ondanks de zeer goede bediening van het Nieuwe Veer was het een hinderlijk obstakel voor het snelverkeer geworden, zonder c"an nog te denl""» aan de win tertijd bij ijsgang, wanneer het bH~" on mogelijk werd. Rotterdam te bereiken. Het is dan ook een gelukkig besluit van de regeering te noemen, om de rijksweg Rotterdam—Nijmr~--< door de Alblasserwaard te projecteeren, waardoor de overbrugging van de Noord een nood zakelijkheid werd. Ware het niet. dat de tijdsomstandig heden zoo droevig zijn, dan zou zeker de opening met eenige feestelijkheid dju geschied. Nu was het karakter van bei de plechtigheden, n.l. de opening van rijksweg no. 15 naar de Betuwe en daar na van de brug van zeer eenvoud'?' aard en was er slechts een kleine kring van genoodigden. De plechtigheid. Tot deze genoodigden behoorden de onmiddellijk betrokkenen bij de aanleg van de weg en de bouw van de brug, ambtenarenvan de rijkswaterstaat en aannemers, vertegenwoordigers van de Dordtsche Kamer van Koophandel, en kele industrieelen uit de Alblasserwaard en burgemeesters uit dat gebied. Van het station Feijehoord te Rotter dam vertrokken deze stoet heeren in een stoet auto's naar het bovengenoemde nieuwe gedeelte van de rijksweg no. 15, welker opening geschiedde door ir. M. Ie Cosquino de Bussy, hoofdingenieur in district van nieuwe wegen n van de rijkswaterstaat. Na afloop hiervan werd de reis vervolgd naar de nieuwe brug, waar de tweede plechtigheid, de open stelling der brug, werd verricht door lr. W. J. H. Harmsen. hoofdingenieur-direc teur in de directie bruggen van de rijks waterstaat. Na de openingsplechtigheid werd door de Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Dordrecht/en omstreken een lunch aangeboden, welke plaats had in een der zalen van de N V. Draad en Trekwalsfa- Oriek, w^ar de heeren, ongeveer 170 in getal, op verzoek van den voorzitter van de K. van K., den h*er C. J. van Hsl- i»«, plaats name*» - Nadat de heer Van Helden allen wel kom had geheeten. vestigde hij de aan dacht op de belangrijke gebeurtenissen, welke zoo even hadden plaats gehad. Naar spr.s meening was de Alblasser waard door de regeering lange jaren stiefmoederlijk bedeeld, alhoewel zich in deze waard een nijvere tak van bevolking had gevestigd. Het mag bekend geacht worden, dat 60 jaar gele den de eerste electrische centrale van Europa te Kinderdijk in bedrijf werd ge steld.. Electrische straatverlichting vas hier toen reeds bekend. Daarvoor bestond reeds een eigen gasfabriek. Ongeveer 3 4 eeuw geleden hadden Kinderdijk en Alblasserdam de grootste koopvaardijvloot. De schepen werden daar gebouwd, opgetuigd, bemand en geprovi andeerd. Spr. herinnerde aan de wereldver maardheid van de waard door de goed® naam van aannemers. Sliedrechtsche en Papendrechtsche aannemers voerden een halve eeuw geleden groote werken uit m Rusland. Noord- en Zuid-Amerika. Mm kon de Sliedrechtsche baggermolens vin den bij de aanleg van het Suezkanaal. Spr. zegt, zijn spijt uit te drukken, dit de regeering zpolang gewacht heeft de Alblasserwaard uit haar isolement te ver lossen. Vervolgens toont spr. aan. wat de Ka mer van Koophandel en Fabrieken voor Dordrecht en omstreken voor de tot standkoming van deze brug heeft ge daan. Hij meende, dat de industrie ln de geheele Alblasserwaard zich thans meer kan ontwikkelen. Tijdens de lunch werd het woord ge voerd door verschillende sprekers, o.m. door den heer De Bussy, den heer Harmsen, den heer J. van Scheers, burgemeester van Alblasserdam, den heer lr. H. J. Popping, burgemeester van Sliedrecht, den heer J. Bleekei, bur gemeester van Dordrecht, den heer Cre- zee, burgemeester van Ridderkerk, den heer H. Duiker, burgemeester van Hen- drik-Ido-Ambacht. De heer Van Helden bood aan den heer C. von Lindem, directeur van ae Ned. Kabelfabriek, als oudste industrieel van Alblasserdam, ter herinnering aan deze heugelijke dag. een legpenning aan. Na het beëindigen van de lunch, begaf bet gezelschap zich over de nieuwe weg naar Gorinchem, om als gast van de N V. firma De Vries en Robbé en Co., de thee te gebruiken. Te ongeveer 12 uur was de brug met toegangswegen voor het publiek open gesteld, waarvan een ruim gebruik werd gemaakt. Voornamelijk aan de zijde van Alblasserdam waren tal van inwoners, zoowel vanuit deze gemeente als daarbui ten, getuige van het in gebruik nemen der brug. Van het veerpersoneel is reeds een groot deel ontslagen. De nachtdienst aan dit veer zal niet meer doorgaan. EEN UITKOMST VOOR DE ALBLASSERWAARD. De nieuwe brug is van zeer veel belang voor de geheele Alblasserwaard en voor al voor de landbouw, de veeteelt en de industrieën ln deze streek, die nu over eer» korte en geriefelijke verbinding met de Maasstad beschikken, temeer omdat de laatste tijd de provincie in deze w*»rd eenige andere wegen, die op deze nieuwe rijksweg aansluiten, reeds onder handen heeft genomen. Tot nu toe was het verkeer aangewe zen op den veerdienst bij Hendrik Ido Ambacht en vroeger ook op de stoom bootdiensten. Toen had men uren noodig om naar Rotterdam of Den Haag te ko- ONZE REGEERING ACHT DE DEUR NOG NIET GESLOTEN. Bij informatie naar de indruk in re- geeringskringen van de antwoorden, wel ke de president der Fransche republiek en de Britsche koning op het aanbod van goede diensten van Koningin Wilhelmina en Koning Leopold hebben gezonden, bleek aan het A.N.P., dat de regeering door de beide antwoorden de deur geens zins gesloten acht. Ook Italië heeft nog hoop. In Italiaansche politieke kringen is men eveneens geneigd, aan te nemen, dat het laatste woord nog niet is gesproken en dat ten minste eernge aanmoediging moet zyn gegeven aan Brussel en Den Haag om de pogingen tot bemiddeling voort te zetten. De antwoorden van Engeland en Frank rijk, zoo schrijft de Popoio di Roma. heb ben de bruggen niet verbrand. -Het ant woord van Engeland verschilt in één op zicht van vroegere ministerieele verkla ringen, n.l. dal het niet als noodzakelij ke voorwaard» Voor vredes-onderhande- lingen herhaalt, dat er wijziging moet komen in de regeering of in het regime van Duitschland, doch alleen een veran dering in de politiek van de huidige Duit sche regeering. In dergelijke omstandig heden zegt het blad, het niet onmogelijk te achten, een formule te vinden, om de resteerende moeilijkheden te overwin nen. Inmiddels wordt het antwoord van Duitschland met spanning verbeid. „Een vierkante atwljtlag". Het Duitache Nieuwsbureau meldt uit Berlijn, dat het antwoord van Engeland en Frankrijk op het Belgisch-Neder- landsche aanbod door de Dultsche pers als een vierkante afwijzing wordt be schouwd, al heeft Engeland zijn ant woord met meer voorwaarden omschre ven dan Frankrijk. De belde antwoorden zijn slechts als een herhaling van de uitdaging te be schouwen, nadat Engeland, aan de voor avond van de wereldoorlog, het voorstel van den Duce ten val braéht. vervolgens Hitler's vredeshand weigerde en door de redevoering van Halifax, de neutrale be middeling reeds verwierp, dezelfde dag, waarop zij werd aangeboden. DUITSCHLAND ZAL HEDEN ANTWOORDEN. Uit betrouwbare bronnen, die nauw contact onderhouden met Wiihelmstras- se, wordt vernomen, dat het Dultsche antwoord aan België en Nederland waar schijnlijk heden te 's-Gravenhage zal worden overhandigd. Het antwoord zal niet direct negatief zijn, maar daarin zal worden vastgesteld dat de Fransche en Britsche houding, zooals die spreekt uit de redevoeringen van Halifax en Churchill, reeds bij voor baat de mogelijkheden van besprekingen uitsluit. Betrouwbare bronnen voegen daaraan toe, „dat de Britsch-Fransche voorwaar den, dat Polen, Oostenrijk en Tsjecho- Slowakije hersteld moeten worden, ab surd zijn. Wij zouden dergelijke voor waarden nooit kunnen bespreken. Na de redevoeringen van Churchill en Hallfax zien wij niet de mogelijkheid van be sprekingen met Engeland en- Frankrijk op de basis van het Belgisch-Nederlar.d- sche aanbod". De oorlog ter zee, TWEE DUITSCHE SCHEPEN TOT ZINKEN GEBRACHT. Door de bemanning. De Britsche admiraliteit heeft medege deeld. dat de Duitsche stoomschepen men. Aan het einde van de 14de November begin voor de gemeente en de Alblasser waard een nieuw tijdperk. Moge het zijn een tijdperk van bloei, met de hoop, dat spoedig de vrede ln Europa moge weder- keeren, opdat ook deze waard de vruch ten kan plukken der techniek. „Mecklenburg" (8000 ton) en „Parana" (6000 ton) door Engelsche oorlogsschepen zijn opgevangen. De Duitschers gingen van boord, na hun schepen in zinkende toestand te hebbpn gebracht. Zij werden door de oorlogsschepen opgepikt. Amerikaansch schip vergaan? In scheepvaartkringen te Miami vreest men, aldus Havas, dat het 6320 ton me tende Amerikaansche koopvaardijschip „Cripple Creek", dat op weg was van Nleuw-Orleans naar Liverpool, vergaan ls. Bij Titusville zijn namelijk vaten pile en een tabakzak met een aanteekening van een zeeman, waarin hij zegt, aan boörd van de „Cripple Creek" te zijn aangespoeld. De „City of Flint". De Duitache regeering heeft, volgens Reuter, de Vereenigde Staten er van in kennis gesteld, dat den Duitschen oor logschepen opdracht ls gegeven, niet tusschen beide te komen bij de thuisreis naar Amerika van de „City of Flint". Bevoegde Dultsche kringen hebben ter zake in een commentaar verklaard: „Wij hebben natuurlijk geen belang meer bij de „City of Flint". Ons eenlg belang hier bij was. te voorkomen dat de lading con trabande Engeland zou bereiken Nu de lading in Noorwegen is gelost is er geen reden voor ons om te verhinderen, dat het schip naar de Vereenigde Staten te rugkeert. Duikboot-slachtoffer. Te Londen zijn berichten ontvangen, dat de Britsche vrachtboot „Ponzano", die enkele dagen geleden door de Dult sche onderzeeër ls aangevallen, tot zin ken is gebracht. De bemanning is door een ander schip in veiligheid gebracht. Britsch schip op mijn geloopen. Het Britsche lijnvaartuig „8irdhana" (7745 ton) ls in de wateren van Singapo- ïe op een mijn geloopen en gezonken. Officieel wordt medegedeeld, dat elf Aziaten, meerendeels kinderen, het leven verloren hebben; negen Inlanders wor den vermist. Het schip zonk in een kwar tier tijds. Fransche boot ontsnapt. Te Willemstad (Curasao) is het Fran sche vrachtschip „San José" aangeko men. De kapitein van het schip vertelde, dat hij urenlang was achtervolgd door een duikboot op ongeveer zeven mijl af stand. Vermoedt wordt, dat de duikboot niet tot een aanval ln staat was door den hoogen golfslag. De .Ban José" was gereed zichzelf te verdedigen, maar wil de niet het eerste schot lossen. De verlieslijst der neutralen. Tot nu toe werden ten gevolge van de Duitsche actie 32 neutrale schepen, met een toalen inkoud van 88.461 ton, tot zinken gebracht. nog een Vrachtschip en een TREILER VERNIETIGD. Verscheidene slachtoffers. Blijkens een bericht uit Londen is de Britsche treiler „Cresswell" verloren ge gaan. Naar men gelooft, is dit schip door een Duitsche duikboot aan de kust van Noord Schotland tot zinken gebracht. Zes léden der bemanning worden vermist. De overige zes zijn door de treiler „Phylli- sia" opgepikt. Verder wordt nog vernomen, dat een vrachtschip ls gezonken tengevolge van -een ontploffing. Dit geschiedde ongeveer 'n uur nadat de torpedojager was onder gegaan. Het vrachtschip bevond zich on geveer een mijl van de plaats "waar de torpedojager ls gezonken. Dit blijkt te zijn het Britsche schip -Matra", metende 8003 ton en dat te Li verpool thuis behoort. De explosie had plaats op de Noordzee. Twee man werden gedood en 22 gewond. De kapitein, de loods, 10 officieren en 40 Laskaren werden opgepikt door een reddingboot, welke zich tot drie keer toe naar het schip begaf. Andere leden van de bemanning werden opgepikt door een tankschip, nadat zij verscheidene uren op zee hadden geroeid. Eén doode werd aan boord van de „Matra" gelaten. BRITSCHE TORPEDOJAGER OP MIJN GELOOPEN. Een doode, 6 vermisten en II gewonden. De Britsche admiraliteit deelt medq dat een Britsche torpedojager op eeq Duitsche myn ls geloopen en verloren gen gaan. Verklaard wordt, dat een man om het leven is gekomen. Zes man worded vermist. Drie officieren en twaalf onder-i officieren en manschappen werden gei wond. Meer dan zeventig opvarenden van dea torpedojager zijn aan wal gebracht. Verl scheiden overlevenden zijn vrijwel zonj der kleeding aan land gekomen. Demeeé ten zaten onder de olie. Na de ontploffing waren sleepbooteq naar de plaats van het ongeluk gei sneld. Een nam de torpedojager op sleept touw, doch de bodem ging kort daaraf onder. Het achterschip zonk het eerst. LITAUSCH SCHIP GEZONKEN. Het Litausche schip Panevzys, dat vaq Leningrad op weg was naar Klaipeda, if ln de Oostzee gezonken. De gezagvoerdel en de overige leden der bemanning wer< den gered; de marconist ls ver/ronken, ENGELAND PAST PRIJSBEPALIN GEN STRENGER TOE. Besla*! op neutrale schepeq wegens contrabande. De Britsche autoriteiten hebben tot na toe geen neutrale schepen in beslag ge-] nomen wegens het vervoeren van contrai bande. Zij zullen echter, aldus Unitea Press, voortaan de desbetreffende bepaj llngen van het internationale rechi strenger toepassen. De reederljen, dia contrabande laten vervoeren, looped thans dus meer kans dan voorheen, dal hun schepen ln beslag genomen worden] Vormt de contrabande meer dan d^ helft van de lading, dan zullen èn lading èn schip prijs worden verklaard. Aan het front. Gevechten om de heuvels bij Pirmasens. Het opperbevel der Duitsche weeri macht maakte gisteren melding van aci tiViteit van verkenningen en artilleri» aan het geheele front. Het Duitsche Nieuwsbureau verklaar^ die activiteit uit pogingen van den te-| genstander om eenige hoogten, die doos de succesvolle aanvallen van de Duitschg troepen verloren waren gegaan, weer ld zijn macht te krijgen. Sinds de Fransche troepen uit hun naar voren geschoven stellingen ln hef gebied voor de Duitsche verdedigingslinie! terugtrokken, aldus het D.NJ3., is onze voorhoede op talrijke punten tot dichl by de Duitsch-Fransche grens voorwaartq gegaan. De tegenstander had evenwel nog ten Zuidwesten van Pirmasens eenl-i ge hoogten behouden, vanwaar hy hef uitzicht had op onze verbindingswegen/ en aan een Fransch bataljon ls het ten-^ slotte gelukt om na gevechten met afw wisselend succes een heuveJenreeks te be-' zetten. Van deze hoogten, die voor d^ observatie van belang zyn, werd de ten genstander evenwel spoedig door eeq aanval van onze artillerie, die door zwa-^ re wapenen ondersteund werd. verdron-i gen. De Franschen verdedigen zich hard-*„ nekkig en gebruikten voor het eer&t ook laagvllegende vliegtuigen om de voor-^ waarts stormende Dultsche afdeellng té bestoken, doch zy konden niet beletten^ dat wy de voornaamste hoogten bezet* ten. De oorlog in de lucht. Aanval op de Shetland-eilanden Vier Dultsche vliegtuigen hebben Maan dagmiddag boven de ShetJand-eilandeq in Noord-Schotland gevlogen. Luchtdoel geschut verdreef de vyandeiyke machi nes. De toestellen lieten bommen vallen, maar deze richtten geen schade aan. Wel werd een onbewoond huls beschadigd en sprongen er een aantal ruiten ln boer- deryen. De bommen sloegen twee meter diep gaten ln de grond en enkele vielen vlak by een school met kinderen. De Shetland-eilanden zyn ongeveeq duizend kilometer van Duitschland gele gen. Ook Vrijdag bezochten Duitsch# vliegtuigen deze eilanden-groep. Duitsche verliezen lijst. Te Beriyn wordt medegedeeld, alduf United Press, dat Duitschland van hel begin van den oorlog tot 10 November zeventien vliegtuigen heeft verloren, aan het Westeiyk front, Engeland zestien en Frankryk vier en zestig toestellen, drlf ballons inbegrepen. Beriyn concludeert hieruit, dat Enge land in de lucht even gereserveerd is als te land, alles ten koste van de Fran schen. (Zie vervolg Buitenland bladz. 4> llllillk. Ijs .»a^»e Duoöu»ug over ue Noord te A»oiasi,erdam is g.sieren officieel in ge bruik genomen. De genoodigden gaan als eersten over de nieuwe brug. Alle hoop nog niet vervlogen? Ondertrouwd JOHN W. KINMEL en RIE A. BROEKHUIZEN. fichoonhoven, November 1939. Spoorstraat 20. Huweiyksinzegenlng op Woensdag 29 November, 's namidd. 1.30 uur, in de Ned. Herv. Kerk te Schoon hoven door den WelEerw. Heer Ds. D. J. VAN DE GRAAF. {TERSTOND GEVRAAGD: Banketüakkwskediende. boven de 18 jaar. Adres: A. A. BEZEMER - Torenstr. no. 35, Telefoon 28595 - De Bilt. GEVRAAGD met Kerstmis of later; EEN BOERENKNECHT, 'A. VERKUIL -1 Tlendweg 3 Lekkerkerk. GEVRAAGD 1 December: KEUKEN-WERKMEISJE, als Meisje-'alleen ln gezin van 2 pers v g g.v.; uitstekend koken en zelfstandig werken. Katoen en zwart dragend. - Mevr. BRIeT, Rubenslaan 15 - Bllthoven. GEVRAAGD EEN FLINKE DIENSTBODE, voor den dag; netjes en zoo noodig zelfstandig kunnende werken, by W KORTLEVER - 't Veer - Rywielstalling A 21 - Groot- Ammers. Tegen 1 December GEVRAAGD: FLINK MEISJE, v. d. en n., goed kunnende/koken en zelfst. werken; v.g g v/ 30- per maand. - Mevroqw THIEME, Koningslaan 45a - B^ssum. Gevraagd ter opleiding in het georganiseerde drukkersbedrijf een flinke Aanm.: BUR. SCHOONH. CRT. GEVRAAGD FLINKE DIENSTBODE, voor dag en nacht; v.g.g.v ge wend zelfst. te werken en te koken. Goede hulp voor 's morgens aan wezig. Zich aan te melden schrif- teiyk of Donderdag- of Vrydag- avond persooniyk bij Mevrouw OSINGA - Joh. v. Oldenbarnevelt- laan 80 - Den Haag. CHR. BEWAARSCHOOL SCHOONHOVEN der School in 't pand Spoorstraat (hoek Albr. Beijlingstraat) op Donderdag 16 Nov. n.m. 2 uur. Wegens enorm succes 't 2e opfr. v Willy Hensbergen and his «Midnight Melody Makers» show- en dansorkest - 7 personen op Donderdag 16 Nov. in hat Nutsgebeuw ta Schoonhovan Prijzen der plaatsen I 0.50, (ook voor burgers). Militairen beneden de rang van onder-officier f 0.25. Plaatsbespreken 10 ct WOENSDAG 15 NOVEMBER WSt Zaterdagavond 7 uur 30 hoopt voor de Chr. Geref. Jongelingsvereeniging te Nieuwpoort op te treden Ds. H. JANSSEN, Lager- an Vloot-predlkont, met het onderwerp: „In hit titksn d«r voleinding' die heerlijke chocolade-letters van Droste. Nu ook verkrijgbaar in melk-chocolade in de prijs klasse van 45 ets. (ca. 150 gr.) Winkelt vroeg, de vraag naar Droste artikelen is groot. ALTIJD WELKOM! Spaart plaatjes voor het nieuwe album „Het water op "IMM GEVRAAGD E«n halfwas Slagersknecht OF LEERLING. Adres: A. MUILWIJK - Amelde. GEVRAAGD EEN FLINK MEISJE, Van 16-18 jaar - voor halve dagen. MeJ. VAN BRUINESSEN - Oude Haven 18 - Schoonhoven. yoor het en het verstrekken van Hypo- Ihekan h het eeni, en vertrouwdst adres c- VAN DER HORST - H.sen 9-11 Telefoon 166 - Mioonlioven. Lampenkappen Schemerlampjes en Gloeilampen Zoolang de voorraad strekt WASCHTA FELS compleet voor t 25.- Bij aankoop van f 15- lampenkappen en gloeilampen een schemerlamp CADEAU! L. van Dam App.lttraat 32, Schoonhoven is er in de Schoonhovensche Bazar voor ieder wat! L«d«rwar*n, zooals tasfch«n,port«- monnaies,acte-en muziektasschen, •nz. enz. Ook een prachtcollectie lees-, kleur- en prentenboeken c Wz.rd.art uw klanten »n uw zaken?... Laat dan Van Noatea uw drukwerk ntakenl jeugd moet sterk want de toekomst kén zwaar zijn. i f'4 Loot Blue Bond Uw kinderen de krocht en gezondheid geven, dig, zij noodig hebben. Blue Band beval een overvloed van voedingswaarde, aanwezig in de zuivere vetten, waaruit het is sa mengesteld. Maar Blue Band biedt méér dan hooge voedingswaarde. Het is rijk aan Vitaminen, die onmis baar zijn - zooals de doktoren ons verzekeren - om weerstand te helpen bieden aan ziekten en om sterke beenderen en een krachtig gebit te vormen. Hooge voedingswaarde én Vitaminen maken Blue Band tot méér dan'n goed* voeding: het is energie-voeding. Smeer daarom gezond heid op de boterham - smeer Blue Baad. Het smaakt iedereen goed - het doet iedereen goed. ion Een Merites-horloge, (hei tij ven goud. edel- titel, chroomoldoubli) beril een precisiewerk, del mei de stiptheid der son wedijvert. Voor den prijs, dieft U besteedt, onivengl U hei besie. wei deer- voor te leveren En lader horloge j Is gratis varzakard tagan dlafstal, varllas an beschadiging.^ Kipstraat 75, Rotterdam j Elk* advertentie in dit bied opent kensen cp Heuwe klanter SPAART BIJ DE NUTSSPAARBANK TI SCHOONHOVEN KERKSTR. 3 - SCHOONHOVEN OKHKIMHOCDIlte VIRIKHKRB! Geeft voor St. Nicolaas een Ainb«v«lr*d Hen uitgebreide eolleetle voor zeer gematigde prijzen! Schoonhoven Lopikerstr. 6 Behangerij Stoffeerder^ DEKENS O VER1KEKKEN voor f 3.35 Ruime keuze satinet. Uw ree ren bed 3-deelig maken met nieuw tijk of oude tijk vermaken BEDDEN - MEUBELMAGAZIJN D. A. van Yperen, Gouderak, t.i.no. 3 Bestellingen worden ook aangenomen Markt IA- tel. 2337, Gouda

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Schoonhovensche Courant | 1939 | | pagina 2