SCHOONHOVENSCHE COURANT f De taaie „Flying Enterprise langzaam gezonken NA DERTIEN DAGEN E ID af aiatie ken Ziekenzorg 84«t« JAARGANG De print la we«r ge- t thana gemiddeld vjjf da „Turmoil" I tot in i le ka niet iOEGEN” aarze- i loen wpplj 'drijft I Oost-Duitse mtnistM-prssldsnt over Nederland. ng 7.30 uur ge stuk zian, /oerd n aan de zaal let Bestuur. jdden tonder». 0U mu* mee tour dagen zodr* voort na-oorl {ehouden engst f het slingert c weer te min eu» nèt de ïle- UÏB ts! in! ep. ur- et waai nen ken voor het 1 •chletoefenii te Am st er d. wel olop .iere in .■■ton ver- >dnat «2 lui» id rijven Telefoon >07 (K 1823) SAWN VAN NOOTEN. SCHOONHOVEN Gironummer 13783 izaakt, door n. de premie ingang van Ingop i ver lang te1e- die mt. op, rdt ht- >mt 18. /as U dt de premie per persoon ig veizekeid e premie ge* persoon var -ra het taakje 4 uitzonderini met een woc.. I geg_. 'schuwi i de n studerende jaar wordt peisoon per premie voor Advertentie» t 'o< i< mllltma'er f210 elke m.at meer 0 14 deroe plaatiing -ogen ha ve prtj» Familie berichten 10 een! per millimeter ing, dat wil tt e zlekenfondsprt de verplicht verzekerden r ken zoals dat met de schoo. I». Dit zal zulke spanningen men dan de grens voor dee ziekenfonds niet langer kan •nselj rader* Ki Vet ziekenzorg ts problemen van »rlei oplossingen die alle variëren tussen twee uitersten, systeem leid zijn, «beert te verzekeren ■‘tem, voor alle systemen [en aan sijn lot ovt in Carlsen eigonlUI jelse haven, ten lp van andere i klaren? die over het gedrag van de kapitein self, kannen ACHT BLADZIJDEN. VRIJDAG 11 JANUARI 1»81. NIEUWSBLAD VODR ZUID HOLLANO EN UTRECHT Venchlfn Maandag Woetudag en Vrtfdag Prtf» htf vooruitbeta ling 1 W per J maanden Voer Schoonhoven 113 per kwartooi i reclas- 128 In In 19 1 Van de collecte is i netto-op- de sergeant G. Hij was onge- enkele keer te vallen I heel hersteld en maakt afdalingen per dag. Woensdagmiddag milie een bezoek aan raar van de koningin, naar ouder gewoonte gebruikt. De tocht naar Funder werd per Wo< in c De geh« dag in d< gemaakt naai te binden, dat de frai geleden bij „uitschieter” dag tegen hei vallen van het dal 4er de toen steeds iten ver leien, HU sond eerste eV'jrmsn Daney van .oord was. naar de bedding en ''verliet toon self. »ün schip. vele vragen opgo- eordat de berglng»- f Waarom fa allo i haven voel dlch- i’aarom gingen de OPBRENGST RECLA8SER|NGSD AG 1851. De netto-opbrengst van d*‘nationale •eringscollecte 1951 bedraagt f 244 804 2*3420.75. 1 i f 1.383.53 waarin de is ds^totsle ’’-iesland hebben ..oningin, waarin iezen voortaan de Carleen en Dancy gered Onkundig tleepwerk van sleper Abeille en liefst •Hands* zeeslepers had- «rise al lang de vrij slaloze worsteling ontstaan zijn om met alle geweld de Engelse haven Falmouth, thuishaven van de Turmoil te willen bereiken. Men zou da® voor de wind en zee weg naar de Franse haven Brest zijn gevaren, een haven bovendien die dich terbij was, dan de Zuid-r Wanneer de ucces bekroor (en vernomen en practisch ni •itein Carlsen imd aan het fei op hun vork genomen hebben Enterprise een eindweegs gesleept aan BINNENLAND. DE KONINKLIJK! FAMILIE IN OOSTENRIJK. iele koninklijke familie le Vorarlberg per auto taar Zurs, om di Prinses Mat( laie prestatie, t een Slalom afdt was want z„ met de ski’1 afdaling zon heeft Woena- een uitstapje laar de ski's onder !-griet toonde hierbij, die zU enkele dagen ifdaling leverde, geen zonder schroom liet cilift omhoog brengen onder ook maar een Men zou da® de Franse haven Bre bovendien die dicl ■Engelse stad. pogingen van de Turmoil met >nd waren, zouden geen ver wij- zijn. Maar die pogingen kon- niet slagen De heldhaftige ka- en zijn schip werden opgeof- *it dat de Engelsen te veel hooi r ZU hebben de DE HULP AAN ITALIË. Vier nationale Rode Kruis verenigingen heb ben hulp verleend by de rampen, die Italië het laatst van het vorig jaar hebben getrof fen. Daaronder slaat Nederland, waar de be volking een bedrag van ongeveer f 475 000 bijeenbracht, een zeer goed figuur. De bin nengekomen bedragen zijn gedeeltelijk in geld overgemaakt aan het Italiaanse Rode Kruis. Andersdeels zijn zij besteed voor de hulpver lening in nature, waarvoor de orders bij de Nederlandse industrie wei'flen geplaatst. Vol gende week zal nog een partij goederen wor den verzonden, waaronder 3000 wollen dekens en 3000 paar schoenen. {•lUkheid een hoog •n dat zijn In gedragingen i op zich zelf •lelijk* werk- ul« te maken rnd schip, r«- t wanneer de •kroond worden. No geen oplossing, geen op uittrekken zijn t voor de berging, wanneer zU slagen drag uitbetaald. Hoe groot •stal uitgemaakt door een lege bepaalt ook hoe de redding en dus in de Turmoil er in i Enterprise binnen rederij t sinds j week >oot Abt ig een voorspoec te geven. Dan zouden er twee s' jn en twee reders regen en zij zoudei delen. 1950 was de opbrengst f een vooruitgang dus van zes na-oorlogse jaren, gehouden (1946—1951) brengst f 1.528 210.15. „MELKOORLt Erica (gemeente Emmet jgontstaan, doordat wUkverdeling hebt neutrale commissi eventuele gelegenhek •maakt. De fang van de nieui niet uit man (Carlsen ■n. Er hadden .„lukkige schip uvch de Turmoil te krUgcn. Maar een roberen. ondertussen, ondanks Hij ontnam door zijn bergers de kans een ig te schrijven. W« hU -dan konden zij als .„wbele verlangen vat) »cht zouden hebben le kapitein aan boord IN KOREA GESNEUVELD. De regering maakt bekend, dat haar leedwezen tUdens gevechten Korea zUn gesneuveld: Op 22 December 1951 Teunissen uit Bandoeng huwd. Op 4 Januari J G. H Gui was gehuwd ▼eel te dunne tro* Ben dikkere kon gebracht worden omdat twee en Dancy) die niet baas konden, dus meer mannen op het ongelu gebracht moeten worden, doel zag geen kans ze daar t ander mocht het niet pr< Kapitein Carlsen bleef al het gesol aan boord. 1 enkele aanwezigheid de 1 veel te hoge rekenint dadelijk van boord gegaan loon ongeveer het dubbelt hetgeen waarop zij ree' wanneer het schip, met dt binnengebracht zou zijn. Maar voor Carlsens veiligheid werd zo goed mogelijk gewaakt. Behalve de Amerikaanse torpedobootlager kwamen gewone reddings boten. een speciaal klein sleepbootje met red- dingstoestel en hefschroefvliegtuigen bij het convool om te trachten de kapitein te redden wanneer dat nodig zou rijn. Al die beman ningen hebben de „WU hebben niets tegen Nederland. WIJ houden van zijn groente en hebben waarde- ring voor de kaas, die er vandaan komt, doch we mogen niet vergeten, dat in het verleden Nederlandse regeringen onder rechtstreekse druk van Amerika gedwongen werden om af te treden", aldus zeide de Oost-Duitse minis ter-president, Grotewohl. toen hij in zUn voor Oost-Duitse volkekamer gehouden rede bij s behandeling van het Oost-Duitse kles- wetsont’verp betooogde, dat Nederland even- Brazii.ë. IJsiand of Pakistan geschikt deel uit te maken van een onp nissie van onderzoek voor het verkiezingen in geheël Duitslan Geld, de winst, de mogelv— bedrag in rekening te brengei hoofdzaak de argumenten die de van de redders" bepalen Dat is niet iets bUzonders. Het is bU dergel -mheden, en vooral wanneer die ..CM^en met een in nood verkeren gel dat slechts dan betaald wordt pogingen met succes bel r. -heet dat, mensen die er antwoordelUk ..i dan ook, bedrag uit meeSiai Het collep indeel in Ge Wanneer de Turmoil er in ge- i Flying Enterprise binnen te alle winsten voor rederij en ig van die sleepboot Bijna sinds het bergingspogingen. een week ge- fd de Franse sleepboot Abeile krachtige sleepboot mocht De rederU. waarvaa eigendom is. bestaat nog kort, een paar jaar. liet werk is een bedrUf dat wereld slechts door do in de perfectie wordt I da Turmoil t slechts seer it seeslepeis- op de gehele Nederlanders beheerst. De mannen van Hollands glorie s0n niet alleen vaklieden, sy sUn ook kunste naars en soms wonderdoeners In hun vak. ZU hebben ook altijd gewerkt op basis van: no cure no pay. ZU we ten wat sU aan kunnen en hoe zU moeten aanpakken om de sleep en duo de bult binnen te halen. Do re derij van de Turmoil heeft gepoogd het vak van de Nederlanders te le ren. ZU past nu ook het beginsel* toe van het alleen te willen klaren, maar sU paste dat ook toe toen het niet meer verantwoord Wanneer de Franse s ook een of meer Nedei den mogen helpen was de Enterpi binnengebracht. Dan zou ook niet Landbouwbeurs toch In Utrecht De directeur van de Utrechtse Jaarbeurs, mr. J Milius, heeft medegedeeld dat de in April in de ..Ahoyhal” te Rotterdam te hou den tentoonstelling van Hëf landbouwwerk tuig 1952" niet zal doorgaan. De stichting ..H“t Landbouwwerktuig”, die deze tentoonstelling zou organiseren, zal medewerken met Jaarbeurs aan de or^amsf^ van de ag rische beurs in Utrecht van 1 tot 7 Mei. weadenda elementen weerstaan De kleine scheepjes dansten sis kurken op en neer, de vliegtuigen konden bijna niet in de lucht blijven en ondertussen wachtten in Amerika een jonge vrouw met twee dochtertjes in onmenselijk» spannfi hetgeen hun man en vader-Kurt Carlsen der zou overkomen. Veertien dagen schrokken zij van elke bel en van elk foontje Nu heljben ilj de bericht: Pap» land ZU wachter komst Er zal vertellen zijn breuk ro het midde’ langstelling geweest ro elke bilzonderheid strijd ineewacht. Agm ters weten al wat* er H Ma vliegdekschip ..Karei Doorman” Is Don derdagmiddag om kwart over twee uit Rot terdam naar de Nederlandse Antillen vertrok ken. Het schip, dat onder commando staat van kapitein ter see G. Koudtys, wordt 23 Ja nuari te Willemstad verwacht. Het vertrek van de „Karei Doorman” uit Rotterdam. pogingen met cure, no pay. betaling. De i llige dus geheel veran masr zU krUgen een zeer groot dat is wordt scheidsgerecht groot ieders aai de betaling is. slaagd was de slepen ,dan zUn bemaflning begin van de t? leden, vertoefd de in de npbUheid. Dié evenwel Kapitein Kart Carlsen heeft gistermiddi verder hellende Flying Enterprise moete de sleepboot Turmoil, die bU hem aan boord was. naar de redding kruipend over de bUna honsontaal liggende schoorsteen, als laatste Rondom de Flying Enterprise hebben sich reeds vele geruchten en v* stapeld. Waarom is het schip eerst ses dagen aan sUn lot overgelaten voor pogingen begonnen? Waarom bleef kapitein Carlsen eigenlUk aan boordY kracht gericht op het bereiken van oen Engelse haven. terwUI een Franse ter bU was* Waarom kwam er niet meer hulp van andere sleepboten; Ws Nederlandse zeeslepers het zaakje niet even Al dia vragen, met uitzondering van beantwoord worden mot een woord: geld. dm eindelijk het rustgeven- Is veilig aan wal In Enp-- »n nu nog slechta op i misschien niet meer .t-r-, dan. want zelden is een schlp- lelnunt van de wereldbe- Zelden heeft het publiek j van het verloop van de nes Carlsen en haar doch- ur gebeurd is. De laatste minuten. Omstreeks vier uur. Donderdagmiddag liet de heldhaftige kapitein van het lamgeslagen schip weten dat de toertand zo gevaarlijk be gon te worden, dat zinken gevreesd moest worden Hil wilde met een hefschroeMieg- tuig, dat hem was aangeboden van boord ge haald worden, doch de Engelse luchtmacht zag op dat moment geen kaï J -* trotseren Zij liet wet... onverrichterzake was teruggekeerd De En terprise lag toen geheel op haar linkerkant De golven sloegen telkens door de opening van de schoorsteen, eens hel itoogste punt van het schip, naar binnen. Carlsen nar* zijn laatste zaklantaarn en seinde met signalen naar de Turmoil, de zware sleep boot. dat zii dichterbij moest komen Drt ge beurde en Carlsen beval de stuurman '*r.n de Turmoil. Dancy die bij hem aan boord was. over de schoorsteen te kruipen en met zUn zwemvest aan Ij? zee te springen Hijzelf was toen als laatste -op zlln schip, dat steeds die- per wegzonk De Amerikaanse torpedojager opgf Kr th seinde op dat moment naar de wal kinj dat nog Slechts ongeveer een tiende deel van de Enterprise te zien was Toen nam Car’-*- rijn laatste besluit als gezagvoeren. z’nkende schip Ook hil kroop óver de schoor steen en sprong in zee Een minuut of vijf zwemmen bracht hem langszij de Turmoil, waar een touwladder was uitgehangen De twee mannen werljten zich daarlangs omhoog tegen het slingerende sch‘p en hadden toen eindelijk weer een dek onder de voeten, dat tenminste min of meer horizontaal lag Zij snelden nie» na-r de komb” s om hete spijs of drank Zij blexen aan dek en keken toe. hoe in de volgende tien minuten de Enter prise in de golven verdween Daarna zette het convool van reddings- en hergingsvaar- tu gen koe^s naar de Engelse kust. De directeur van de „Isbrandtsen Line" ze de, toen hU het slot van het drama had vernomen, dat gezagvoerder Carlsen het be vel over een ander schip, dat wellicht weer ..Flying Enterprise” wordt genoemd, zal krU gen. De havenart» van Falmouth heeft Carlsen Complot te Abadan? De Perzische commissie voor toezicht op da verkiezingen heeft besloten, dat in de provin cie Khoezistan, waar de olievelden zijn gele gen, geen verkiezingen zullen worden ge houden, zulks naar aanleiding van berichten van de polit e over een complot om de raf finaderij te Abadan in de lucht te laten vlie- gen. <uïnd.d Churchill on Truman zijn het eons n. over belangrijke kwesties. Truman en Churchill hebben na de bespra- kingen. die zij deze week hebben gevoerd, i'licht- verklaard, dat er volledige overeenstemming bestaat tussen Amenka en Engeland over da politiek, die in het Midden-Oosten gevolgd zal worden. Ook op andere belangrijke pun ten werden de beide staatslieden het eens. Alleen de vraagstukken van het opperbevel in het Noordelijk gedeelte van de Atlantisch* Oceaan en van de standaardisatie van de En gelse en Amerikaanse wapens werden nog niet gelost. Hierover zullen nog nadere bespre- ..igen gehouden worden. In zUn „troonrede". State of th* Union g** nam Carlsen naamd. heeft president Truman verklaard, rder van dit dat het afgelopen jaar een aanzienlijk* ver betering in de positie van het Westen en in de kansen op het behoud van de vrede te zien had gegeven De president liet echter ook de waarschuwing horen, dat wU no> steed* leven in de schaduw van een nieuwe oor log. .oo*. In Erica (gemeente Emm*® is een ..melk- oorlogontstaan, doordat dé melkbezorger s •en wUkverd*ling hebben irjjevoerd Er wa» •en neutrale commissi* bwioerrjd. waarbij men eventuele bezwaren kon indienen. Van deze gelegenheid werd geen of weinig gebruik gemaakt. De melkbezorger» zijn daarom met ingang van deze week begonnen hun klanten in de nieuwe wUk te bedienen. Hierover is thans nog enig* deining ontstaan Er werd een vergadering gehouden. Waarbij men be sloot een commissie te benoemen die in con tact zal treden met de melkHandelaren en bU wUz* van ultimatum zal veooeken de wUk- verdeling op te heffen. Gaan de mclkbezor- -er* hi*rme* echter nf*t «ceoord. den zal men i zonder meer uitsluiten *n trachten *en ander* vrU* melkbezorger te krUgen. min ais was om dige commi den van v< bracht de koninklUk* fa- het hui» van d* skile- van de koningin, de heer Funder, waar ouder gewoonte de koffiemaaltUd werd jebruikt. De tocht naar het huis van de heer nder werd per arreslee gemaakt. Ook jensdagavond was de familie weer bijeen de grote bar van hotel Post Het muziek corps uit Witter, dat vorig jaar aan een con cours in Nederland heeft deelgenomen, hier «en uitvoering van bekende Tyrol»* ziek. De grote drukte in Sankt Anton is nu geheel voorbU. In hotel Post zijn weer vol. kamers beschikbaar en d« meeste particulie pensions hebben al geen touristen meer huis. Er is verscheiden* dagen in Sankt Anti geen sneeuw gevallen, zodat men m*t langen naar een volgende lading uitziet. PROV. STATEN VAN FRIESLAND VOOR EED IN T FRIES. Provinciale Staten van Fris een adres gezonden aan de Kot wordt verzocht, dat de Frk- eed in het Fries mogen afleggen. VRIJWILLIGE SCHIETOEFENINGEN VOOR RESERVE-OFFICIEREN. Op voorstel van de chef van de Generale Staf is thans een regeling in voorbereiding, irdoor reserve-officieren in alle garnlzoe- i in Nederland gebruik zullen kunnen mt- i van de ter plaats* bestaand* schietbaan het houden van pistool- en revolver- gerz eningen. Deze regeling bestaat reeds hen •rdam. 1952 de eerste luitenant inning uit Diepenveen. HU Niet ten onrechte wordt gezegd dat gezond heid het hoogste goed is. Zo lang men kan werken en streven is er de mogelUkheid zich uit de moeilijkheden te werken, mur «is het met de gezondheid mis gaat, staat de mens, ook in onze hooggeorganiseerd* maatschappij, in een zwakke positie Men mag dan ook wel aeggen dat gezondheidszorg een van onze •erste sociale plichten is. Dit geldt zowel voor de samenleving in haar geheel als voor leder* burger als enkeling. Niet alleen moe ten *r ziekenhuizen zUn van voldoend* capa citeit om de patiënten te kunnen opnemen, maar bovendien moeten de ziekenhuiskosten betaalbaar zUn en de kosten van dokter en apotheker. Sinds lang wordt er naar gestreefd deze risico's te dekken door verzekering, wel ke verzekering in het algemeen de vorm heeft gekregen van een ziekenfonds. Daarnaast he*ft m*n nog d* gewone persoonlUk* v*r- aekering bij een ziekte-verzekerings-maat- schappij, die echter nooit de omvang van het Biekenfondswezen heeft gekregei Deze gehele kwestie van de een van de grootste sociale •nz* tijd. Men zoekt *r allei voor. Het ene uiterste 1» het Amerikaanse waarbU iedereen op eigen gelegenhi risico draagt of dat prof en het andere uiterst* is het Engelse systeer waarbU de staat de volledige zorg burgers heeft overgenomen Beide hebben grote bezwaren. Het Amerikaanse •teem maakt het risico voor de weinig draag krachtige burger veel t* zwaar. Het Engels* systeem heeft het grote nadeel dat de men sen misbruik gaan maken van de kosteloze hulp. Het arbeidsverzuim voor doktersbezoek en voor ziekte neemt op bedenkelUk* wUz* to*. In Nederland hebben we een mengelmoes, dat noch het een noch het «nder 1» en lang zamerhand veel op een chaos begint te lUken. De loontrekkenden zUn tot een Inkomen van f 4750 per jaar verplicht verzekerd, terwijl laamh de vrijwillig* verzekering officieel loopt tot hebbei f 3750 plus f 150 per kind. De gepenslonneer- - - den zUn vrijwillig verzekerd behalve wan neer zij uitkering krijgen volgens de nood wet Drees. Dan vallen zij weer sinds kort on der de verplicht* verzekering. De vrUwillif fondsen kunnen op het ogenblik de prei...- vaststellen in overeenstemming fhet hun kos ten, waardoor de premies voor deze fondsen sterk uiteenlopen, wat ook alweer ongewens te verschijnselen met zich meebrengt. En alle fondsen bij elkaar worstelen met stijgende tekorten, die door de regering slechts lend en ten dele worden bijgepast Wij vragen ons af of er geen radicale wlj- ■iging in de ziekenzorg zou moeten worden aangebracht Zou het ntet beter zijn de kosten van specialisten en ziekenhuizen grotendeels geen vin nlteteken te beschouwen ah een taak van de gemeen- LhÜ vnala onderwijs waarvan de kosten om te. trachten de berging een voorspoediger schap, zoa s onderwijs, waarvan verloop te geven. Dan zouden er twee sleep- dan door de overheid zouden m bootbemanningen en twee reders zyn, die het betaald. Dit geschiedt natuuriyk met oeias- binnen kregen en zü zouden dus de op- tinggeld. waarin ieder naar draagkracht bU- draagt. Wanneer op deze wijze de basiskos ten gedekt zouden zijn, zou i hetzU via een fonds de overblijvende kosten zelf moeten betalen. Het benodigde geld voor d* algemene kosten is gedeeltelijk reeds be- •chlkbaar. want de laatste jaren hebben de belastingen veel meer opgebracht dan de •chatting van de begroting. Men neemt ze’fs aan dat het ministerie vsn Financiën opzette lijk de inkomsten te laag schat om de belas- tlngschroeven te kunnen aandraaien. fei telijke Inkomsten van de staat zijn d ook hoog genoeg om de ziekenhuiskosten te be talen Zi.1 zou trouwens in het niet vallen bij de defensiekosten. Het mag echter niet komen tot een ziektebelastlng. dat wil zeggen dat men zal beginnen de ziekenfondspremie voor progre’S’ef te ma- oolgelden het geval veroorzaken dat .eelneming aan het handhaven deze ziekenfondsbelasting voor iedereen worden ingevoerd ongeacht zijn inkomen Daarmee zou een eind komen aan de mo gelijkheid van ne’-t1'*- - medische ht’ln en dat 1» Iets waartegen eveneens gei echte be zwaren bestaan Het is om -"•’en d de gedachte in overweging geven van bet snKtsen van.de koffen van - delen, waarvan 't grootste deel s’’ gemeen schapsdienst door dé overheid dient ie wor den gedragen en het andere deel hetzij nrivé, hetzij als gemeensehanneUlke znre in v.-’-m van fondsen. De teeenwom-dtee 'eeH-nd kan in geen geval veel langer zo voortduren. en Dancy Donderdagavond aan boord van da Turmoil onderzocht Na zijn onderzoek ver klaarde hU dat beiden zich in goede lichame- lUk* toestand bevinden en dat zU de span ningen goed hebben doorstaan. Zij mochten niet van boord gaan en moesten eerst ten minste twaalf uur slapen. Vanmorgen omstreeks 11 uur zou In Fal mouth een officiële receptie worden gehou den. Overal in de oude stad hangen de vlag gen uit. Duizenden staan in de regen op een glimp van Carlsen te wachten. De vertrouwensman van het gezin Carlsen een Deense predikant in Amerika, is in ds laatste tijd voortdurend opgebeld door per sonen, die mevrouw Carlsen grote «ommen geld» aanbieden voor het verkrygen van het alleenrecht van publicatie van de levensge schiedenis van haar en haar man Verschei dene Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben aangeboden de predikant en mevrouw Carlsen en haar twee kinderen zonder kosten naar Falmouth over te vliegen De toestand van zenuwsj&nning. waarin mevrouw Carl sen verkeert, maakt het echter onwaarschijn lijk dat thans een dergelUk aanbod zal wor den aanvaard. om te. •'“tloop MwiM^manningei schip binnen kr< brengst moeten ieder hetzij Privé. jr0 heeft de Flying Enterprise twee weken lanr rondgedreven, zonder dat Engelse sleepboot- hulp erin slaagde het schip binnen te krUgen Gistermiddag ging kapitein Carlsen van boord en tien minuten later verdween het wrak In de golven. Op zU staat de naam van de rederU geschilderd.

Kranten Streekarchief Midden-Holland

Schoonhovensche Courant | 1952 | | pagina 1