21 un ouvrage tout incognu en ce Pays Bas, tant envers les plus Doctes Mathematiciens, qu'entre les vu/gaires Practiciens. Et en voyant ie defaut des Exemplaires, afin que Part ne demeurast plus caché en ce pays, pensay faire chose aggreabie a piusieurs de faire remettre /edit Livre sur ia Presse: sans toutesfois estre resoiu du commencement en quelle maniere je le devrois plublier. A la fin trouvay bon de i'agencer ainsi qu'ii vous est icy presenté: a quoy faire j'ay esté induit per diverses raisons, que je commenceray icy a deduire: Et premierement je diray pourquoy j'ay tasché a suppiéer ie reste qui defailloit en la Table pubiiée I'An 1624 par /'Autheur, a savoir, les Logarithmes de to us les nombres de puis 20000 jusques 90000: Comme aussi pourquoy je ies ay abregé de quatre Characteres. I I est vray que le susd it Autheur avoit dec I a ré en sa Preface, qu'H estoit d'advis d'accomp/ir iceux Logarithmes a /'aide de que/ques personages, (hormis aucune incommodité) de faire aiors imprimer de nouveau i'ouvrage tout entier accompli; de fagon que je me fusse bien passé de ce labeur, n'eust esté que je me faisois accroire que i'accompiissement de la calculation d'un si grand nombre de Logarithmes, puis aussi /'impression d'un si grand Volume, retardée par les occupations ordinaires de sa Vocation, ou autres que/conques empeschements, qui n'adviennent que trop ordinairement a chasqu'un horn me, requerroyent un trop long temps pour satis fa ire mon desir d'avoir /esdites Tables accomp/ies d'en user pour ma speculation contentement particulier, loint encore, que Touvrage estant tout achevé, je n'estois nullement asseuré, qu'on auroit moyen d'en avoir assez d'Exempiaires en ce pays, moins encore s'iis feroyent pub/iez en autre langue que Latine: dont le profit (ce me sembie) ne reviendroit qu'a bien peu de personnes. Me voyant doncques assez de ioisir, que les Logarithmes abregez de quatre Characteres, sont beaucoup plus faciles a construire que Henry Brigs ne demonstre en son Chap. 13e. j'ay prins le courage d'entreprendre achever en assez peu de temps toute /'oeuvre, comme j'ay aussi menée a fin, Dieu aidant, se/on ie terme que je m'avois pro posé. Et ce qui m'a meu de ies abreger ainsi de quatre lettres, c'est pource qu'Hs sont encores grands assez pour /'usage commun. Et estant plus grands, qu'on ne s'en peut servir sans beaucoup de travail pour des grands nombres, qui sont de plus de dix Characteres, comme H le declare iuy mesme en la premiere Edition chap. 14e. en ia presente Chapitre 12e. apres iequei j'ay adjousté la maniere de trouver faciiement Logarithme convenable a chasqu'un nombre, qui ne contienne pas outre dix Characteres, au rebours. Ie confesse que ies Logarithmes estant plus grands, qu'on s'en peut servir pour i'une /'autre intention; mais aiors H faudroit, en suivant la maniere d'Henry Brigs, que la Table prenne plus d'espace d'un tiers, par consequent seroit ce livre plus coustab/e. Dont, pour servir seton mon pouvoir principalement ceux de ma Patrie, je i'ay vou/u dispenser, me semblant chose non necessaire pour /'usage commun.

Schatkamer | 2005 | | pagina 23